- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Heb voor de vergelijk maar eens de theme song opgezet van MK maar nee, heeft er niet veel van weg. Het doet me meer hier aan denken:
Het doet me wel ergens aan dit nummer denken... Het begin dan. Maar er staan dan ook best wel toffe tracks op de MK soundtrack.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
Aha, dat is wel leuk ja.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik geen speciale voorkeur voor blues(rock) heb hoor. Maar toevallig is mijn favoriete song aller tijden dus wel een bluesrock-nummer.
Twee andere bluesrock-favorieten van mij zijn:
Albert Collin, Robert Cray & Johnny Copeland - Black Cat Bone
Joe Bonamassa - If Heartaches Were Nickels
Ik vind The Red Devils ook erg goed. De bekendste band van Lester Butler, die inmiddels ook al na de eeuwige jachtvelden is vertrokken. Ongezond beroep Bluesmuzikant hoor.
Optreden Pinkpop '93 "I was there", erg gaaf 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Nog meer mensen fan van goede zangeressen?
Iemand nog tips van andere zangeressen in dit genre?
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
Ik vind The Red Devils ook erg goed. De bekendste band van Lester Butler, die inmiddels ook al na de eeuwige jachtvelden is vertrokken. Ongezond beroep Bluesmuzikant hoor.
Optreden Pinkpop '93 "I was there", erg gaaf 
(embed)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik The Red Devils niet ken. Ik ben denk ik ook niet zo into bluesrock als jij, alhoewel ik wel een hoop blues(rock)nummers erg mooi vind.
Nummer klinkt trouwens niet slecht nee. Maar ik ben meer fan van de wat langzamere (minder drukke) bluesrock, zoals dus bijvoorbeeld 'If Heartaches Were Nickels' van Joe Bonamassa. Zo vind ik bijvoorbeeld 'Room To Move' van John Mayall een leuk nummer, maar ietwat te druk.
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
[...]
Mary Black is een van mijn favoriete zangeressen, en dan vooral als zij het het Ierse volkslied 'Song For Ireland' zingt.
Een bekende zangeres in de categorie 'jazz' is bijvoorbeeld Dinah Washington, hieronder met haar bekendste nummer: What A Difference A Day Makes.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Playback!
Alsof dat hier iets uitmaakt! 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Meesterlijke plaat uit Southland Tales. 

-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
(embed)
(embed)
(embed)
Misschien vind je dit wat... Wel meer soul/blues dan jazz maar neemt niet weg dat het 2 erg grote stemmen zijn.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Janis Joplin.. een junkhoer met een fantastische strot.
Haha, heb 5 cd's gekocht op Marktplaats voor 22,50 waaronder Bruce Springsteen Live 1985 (3-cd). Bleek dat ik maar 1 cd daarvan heb gekocht. Advertentie verkeerd gelezen. 
Niet grappig. 
Heeft iemand toevallig nog cd1 en cd3 hiervan liggen? 
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
Janis Joplin.. een junkhoer met een fantastische strot.
Haha, heb 5 cd's gekocht op Marktplaats voor 22,50 waaronder Bruce Springsteen Live 1985 (3-cd). Bleek dat ik maar 1 cd daarvan heb gekocht. Advertentie verkeerd gelezen. 
Niet grappig. 
Heeft iemand toevallig nog cd1 en cd3 hiervan liggen?
Uiteraard, een van Springsteens beste boxen maar deze zijn natuurlijk niet te koop 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Ik weet niet of hier liefhebbers zijn van soul (met name de Northern Soul) en Mod?
En voor de echte liefhebbers één van de vreemdste bands die ik ken (tevens een favoriet van Zappa)!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Over goede zangeressen gesproken,
Hope Sandoval!! 
En deze (
) is ook wel op zijn plaatst, dacht ik zo. 
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Uiteraard, een van Springsteens beste boxen maar deze zijn natuurlijk niet te koop
Idem hier.
. Geweldige box.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Volgens mij één van de beste New Beat nummers, samen met I Sit on Acid van Lords of Acid!
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
Muziek met een knipoog naar J. Dilla: 'Not Afraid' van het 'Modonut' album
Motohiro Kawashima met een beat waar je van gaat bewegen 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2874 stemmen
EEN VAN DE BESTE NUMMERS VAN DIT JAAR!