• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.954 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.240 gebruikers
  • 9.387.602 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik ga vanavond naar Gert Vlok Nel!

Iemand bekend met hem??

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Jazeker wel, die plaat moet ik altijd nog eens scoren...

Verder voor fans van Leonard Cohen, deze cover;

Na lang beraad ben ik eruit; mevrouw Nadler heeft de mooiste stem ter wereld.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

@Kai: Sorry voor het late bericht. Ik heb het ook nog steeds niet geprobeerd maar dat ga ik eerdaags zeker doen. Bedankt voor de tip in ieder geval.

@Don Dijk: Nee sorry, nooit van gehoord.

@Otherfool: Dat ligt weer geheel in mijn straatje. Prachtige stem inderdaad.

Iemand overgens wel eens van de band Suicide gehoord? Heb gister hun- debuutalbum eens beluisterd, het klinkt bedriegend simpel (enkel een syntesizer en een hijgstem) dat het tegelijke tijd heel kil en ontoegankelijk maakt, maar aan de andere kant heeft het wel iets dat me wel weet te intrigeren, wat dat is kan ik niet thuisbrengen.

(Ghost Rider)

http://nl.youtube.com/watch?v=a224CkygvR4

(Frankie Teardrop)

http://nl.youtube.com/watch?v=Rf9-qYPe068&feature=related

Ook de band White Noise met een nogal apart maar een voor de tijd (1968) behoorlijk vooruitstrevend geluid, erg freakerig en inmiddels wel wat verouderd maar op een of andere manier zo geweldig, die hypnotische drums in dit nummer zijn echt heerlijk...

(The Black Mass)

http://nl.youtube.com/watch?v=acGNlANCK-s

SLJENCT

• 75 berichten
  • 0 stemmen

Geef mij maar de Crookers enzo, heerlijke platen dat die kunnen maken!

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Hmm, de Crookers waren één/twee jaar geleden nog wel een beetje leuk (als je van platte fidget houdt, wat ik eigenlijk ook al niet echt doe), maar tegenwoordig klinken al die platen van ze hetzelfde.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ok, Gert Vlok Nel was práchtig. Een prachtig stukje kleinkunst op de vierkante meter.

Een prachtig nummer van hem, Rivier:

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Klinkt zeker niet gek.

Zonet het album Loveless van My Bloody Valentine op vinyl aangeschaft, was wel wat- prijzig voor een arme sloeber zoals jk, maar ik dacht van kom laat ik eens gek doen.

Heerlijke plaat overgens. Nog meer fans?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Yeppie. Fantastische plaat die ik echter niet draai als ik ook maar een béétje hoofdpijn heb.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Haha. Psychocandy van Jesus and Mary Chain is toch net wat erger.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nou noem je idd wel een plaat... Je hebt gelijk.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Stuitte vandaag op deze geweldige (gelijknamige) EP van Slint, was er wel erg blij mee aangezien ik toch wel eens wat meer van de heren wou horen dan enkel dat ene- album. En wat een geweldige groep is het toch! De opnamens komen nog van voor Spiderland overgens. Het zijn dus maar twee nummer die samen 13 minuten duren.

(Glenn/Rhoda)

http://nl.youtube.com/watch?v=Mzju3WhlIWk

http://nl.youtube.com/watch?v=vUzK-O11FX0

Nog meer mensen die hier wild van zijn of het op zijn minst een beetje kunnen- waarderen?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond Spiderland al niet zo bijzonder, dus ik zal me hier maar niet aan wagen.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Vind Spiderland persoonlijk een van de meeste unieke albums ooit, maar goed ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja het zal ook aan mij liggen hoor Niels! Ik hoor van iedereen dat ze em geweldig vinden maar je weet hoe dat gaat, met de juiste snaar enzo.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Vind het ook niet meer dan 'wel aardig'

Good Morning Captain is wel grappig.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Krijg zonet dan eindelijk mijn exemplaar van het album Scenes From a Second Story het eerste album van The God Machine binnen. En jullie morgen het best weten die- kwam niet van de Free Record Shop.

Heb hem nu opstaan en wat een gweldige plaat zeg.

TALK to yourself... And LISTEN because no one else will...

En dan die opzwepende drums erdoorheen. Zo mooi.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ok.

Wacht eens even.

Weet jij wel wat je nu aan het luisteren bent? Ja ok dat weet je wel. Maar toch.. THE GOD MACHINE!! Omg, ze zijn (waren ) zo fucking geniaal!

Oh men. Heb je One last laugh.. ook???

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Ik weet precies wat ik aan het luisteren ben hoor, en ben dan ook blij dat ik kan zeggen dat ik eindelijk een cd van ze in mijn collectie heb.

En wat betreft One Last Laugh. Nee die heb ik nog niet. Die is volgens verschillende mensen ook een stuk zeldzamer.

Maar jij heb hem wel dus? Lucky you!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja die heb ik. Hij staat zelfs op mn nummer 2 in mn top-10. Een fantastische cd inderdaad.

Ja sorry voor mn enthousiasme hoor. Doet me goed om te horen dit.

Naja, lucky me..het heeft me wat duitjes gekocht hoor.

Ken je Sophia?

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Sophia. Is dat niet die andere groep van die Robin Proper meneer. Daar heb ik wel van gehoord, nadat de bassist is overleden zijn ze onder een andere naam doorgegaan, een soort Joy Division/New Order verhaal zeg maar? Zal wel eens wat nummertjes proberen in de loop van de komende dagen. Bedankt voor de tip in ieder geval.

En wat beterft je enthousiasme, dat geeft niets hoor, ik ben ook vaak over enthousiast over een bepaalde film of plaat en dan weet ik ook niet waar ik het kwijt moet.

En One Last Laugh, die zal ik heus nog wel een keer vinden (hoop ik) zolang het me maar geen tientallen euro's kost en er geen periode van meerdere jaren overheen gaat vind ik het best.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat wordt moeilijk vrees ik.. Óf je bent tientallen euro's kwijt nú. Óf je moet hem na meerdere jaren kopen.

Ja klopt idd, die gosert is verder gegaan met die band. Maar Sophia vind ik lang niet zo boeiend als TGM. Maar ja, das mijn mening.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Sjonge jonge jonge begeeft die kut cd het op de laatste minuut door wat krassen. Gelijk helemaal uit mijn trans natuurlijk.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Leef met je mee.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Een paar op MTV lang zien komen. Vind het maar niets, sorry Harm.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Paper Planes is inderdaad erg goed. Ik luister momenteel erg hier naar!

YouTube - Holy Fuck - Milkshake

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Kwa hitjes van de laatste tijd vind ik vooral dit erg leuk en feel good.

YouTube - Tegan and Sara - Back In Your Head (Official Music Video)

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoor nu pas dat John Martyn overleden is trouwens. Zonde, zeer getalenteerde vent die een aantal goede cd's achterlaat, bijv. Grace and Danger.

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6596 stemmen

Niyi

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Gister deze film gezien. Paar geweldige nummers aan overgehouden

Guilty as Charged

Walk Hard

Ik kan het niet helpen, maar vind 't toch wel coole nummers Naast deze twee nog wel meer trouwens.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.