• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.151 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Warp

• 963 berichten
  • 3047 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

De filosoof

• 2451 berichten
  • 1666 stemmen

Mag ik jullie erop wijzen dat een der grootsten van de pop(rock)muziek, Neil Young, al zijn muziek in de beste kwaliteit gratis beschikbaar heeft gesteld op Neil Young Archives - neilyoungarchives.com?

Mijn favoriete album is Tonight's The Night (1975). Een album dat door merg en been gaat. Neil Young op z'n rauwst en duisterst. "The closest I've come to creating true to art", aldus Neil Young zelf. Helaas commercieel wel een flop want het album is eerder pijnlijk dan dat het prettig in het gehoor ligt...

misterfool

• 339 berichten
  • 730 stemmen

Voor degenen die Ambient kunnen waarderen: Klaus Schulze.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Al weken hooked on Kacey. Morgen is de grote dag.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Een van mijn favoriete zangeressen. Dit indie-albumtje ligt me wel met No Means No en Hat Rick maar ook met de spaanstalige Camisa Favorita en Tristeza. Ik vind verder Icon, How Do You Do It, Standard, Water Water, Realize You en ook Go To Hell enorm goed.

Na Grimes en Panda Dub misschien wel mijn favoriet. Ook beetje gebaseerd op Cocteau Twins, wat ik meer en meer aan het beluisteren ben (dan vnl. het album Treasure uit 1984). En van Grimes is Panda Bear (een andere Panda deze keer!) ook een inspiratiebron (vooral het Person Pitch album, welke ik ook machtig vind, hoewel het niet iets is dat ik op repeat kan luisteren).

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ik vind onderstaande twee singles ook erg goed. Ik moet ze verder wel nog verkennen, al heb ik van Tangerine wel al eens meer beluisterd in een ver verleden.

Bij dat laatste vond ik Phaedra ook een erg goed album.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

La Femme kan ook weinig verkeerd doen, is muziek dat me ook volledig ligt. Deze Amour dans le Motu vind ik echt fantastisch, maar ook Antitaxi, maar zelfs hun indie-uitstapje met Septembre en hun punk-uitstapje Tatiana vind ik geweldig. Maar amour dans le motu is misschien wel mijn (verrassende) favoriete single van hen. Ik vond het trouwens wel leuk om het in de film As Above, So Below (2014) eventjes te horen, wat ook een goede film is. (4.0*)

Geweldig hoe ze met die stem zo kan uithalen. Ik vraag me soms af hoe een meer upbeat Cocteau Twins zou klinken.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Maar het nummer v/h jaar is voor mij dit tot nu toe. Echt zo heerlijk om naar te luisteren, heerlijk lo-fi acid house-achtige ritme. En met zo een dope stem. En zo onmogelijk om er een genre op te kleven, het is een beetje alternative / indie / electronica.

We kennen de film ondertussen wel... maar ik vind dit ook echt goed.

Deze vind ik ook erg goed. Komen enkele beelden uit wat films naar voor (The Wizard of Oz onder andere). Is wel zo echt een beetje overdreven vrolijk en trippy... maar ik vind het zo leuk. Ook van Franse origine

Lekkere scène... vind dat ook echt machtig, hoewel het niet mijn genre is.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Wel zo typisch een nummer dat beter tot zijn recht komt, diep in de nacht... Maar heel dat album is machtig.

Ook geen zangeres om op repeat te zeggen, maar heeft ook haar echt songs, en bij haar zijn die liedjes ook zo echt persoonlijk, soms iets te... . Maar soit.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Vorige pagina Peter Green (Fleetwood mac) en hier Carpenter Brut....ja er komt af en toe wat moois voorbij...

Myrkur...Deens model die muziek maakt...black metal invloeden, verguisd door puristen, maar die zeiken want deze dame kan wel wat.

The Fine constant....Sarah Longfield's getokkel, heerlijk.

Dreariness.....zo mooi...

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Deze ook even neergooien, schandalig onbekende Griekse band, No clear mind.

Geen idee hoe jullie muziek luisteren, maar dit raakt mij echt tot in het diepst van mijn ziel, misschien wel het mooiste dat ik ooit heb gehoord.

Koptelefoon op en muzikale perfectie...

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Nog wat moois...wat besef je dan toch dat een zogeheten top40 toch een bak ellende is voor het overgrote deel...

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Lorn - Anvil. Heerlijke muziek en een werkelijk fenomenale animated video.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Dye - Fantasy. Mooi nummer...en de animated video is er eentje die je niet snel gaat vergeten, luister en kijk. ?

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Carpenter Brut kwam hierboven voorbij.....samen met Gost en deze Perturbator toch wel de top van de Retrodarkwave/Darksynth (geef het een naam)...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.