- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Leuke ontdekking, ik hou wel van youtube's random recommendations. Nu,, Ozric Tentacles is één van de weinige rockbanden die ik echt goed vind, en deze La Femme mag zich daarbij aansluiten. Dit ligt me gewoon enorm. En ik vind niet één liedje goed, ik vind ze allemaal gewoon super goed. Maar zeker Sur La Planche. Nirvana vind ik trouwens ook erg goed. Pearl Jam ligt me ook wel. Maar voor de rest, ken ik niet echt super veel van rockbanden, en meestal luister ik niet naar banden maar gewoon echt naar singles die eruit springen (want ik heb wel een afspeellijst rock enzo), maar toch. Meestal is het gewoon indie rock
En eigenlijk vind ik nog vrij veel muziek uit Frankrijk goed. La Femme, Panda Dub, Agar Agar maar ook enkele kleinere groepen zoals bvb. Dub Connexion. En verder luister ik ook erg veel naar Canadese muziek. Braids, Nicole Dollanganger, Purity Ring, Grimes, Deadmau5, Majical Cloudz, Doldrums, d'Eon is allemaal Canadees.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Klopt, vond ik ook geweldig.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Nog zo een goede band.
meer chillvariant
Ik zit me echt kapot te lachen met die video, ik zou beter eens echt slechte films bekijken want ik zou ze gewoon echt grappig vinden In die zin zal The Room wel leuk zijn.
otherfool
-
- 18470 berichten
- 3397 stemmen
Alleen harteloze klootzakken pinkten vanavond niet een traantje weg bij dit prachtnummer tijdens de opening van Culturele Hoofdstad
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Erg goede song trouwens. Ook
Dat soort groepen zoals Aphex Twin, Animal Collective, Beach Boys, Beach House (ja zo verwarrend die twee Beaches), Cocteau Twins, Dead Can Dance, Enya, Kraftwerk, The Cure en ga zo maar voort moet ik toch maar eens meer en aandachtiger beluisteren. Dat zijn vaak inspiratiebronnen van artiesten waar ik graag naar luister. Panda Bear is er zo ook één. En series zoals Twin Peaks worden ook vaak genoemd blijkbaar lol. Al merk ik wel dat het soms echt moet rijpen bij mij, maar wanneer het rijpt het echt geniaal wordt. Dat merk ik soms echt wel. En bij film is dat ook zo, dat ik pas na een tijd de klik maak. Met Lynch moet ik die nog maken, maar dat zal wel nog komen denk ik. Met Kubrick heb ik hem bijvoorbeeld wel gemaakt, terwijl ik niet meteen onder de indruk was van hem.
Dat album van Panda Bear zou trouwens wel een favoriet van me kunnen worden. Dat klinkt echt goed, en daar zit veel groeivermogen in volgens mij. Dat zou wel grappig zijn, want dat zou al de tweede groep met Panda in de naam waar ik fan van ben.
Ik ben dat album van Panda Bear aan het beluisteren en dit is echt super goed wow...
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ook gisteren ofzo een nineties bui gehad, en wat nummers zoals Britney Spears - Baby One More Time, Spice Girls - Wannabe, Nirvana - Smells Like Teen Spirit, Metallica - Nothing Else Matters, The Cranberries - Zombie, Pearl Jam - Black, My Bloody Valentine - Only Shallow, Oasis - Wonderwall, Oasis - Don't Look Back In Anger, Blur - Song 2 en The Cranberries - Ode To My Family geluisterd. Sowieso heb ik qua pop veel liever de pop van toen, dan de pop van nu. Met wat ze nu tegenwoordig afkomen, Nicki Minaj bijvoorbeeld lol. Gebruikt die eigenlijk botox in haar achterste? En eigenlijk moet ik nog eens naar Macarena, I've Been Thinking About You en Bailando luisteren, want zonder die drie songs kan je het gevoel van de nineties niet beschrijven. En ik heb ook naar Gattaca gekeken (een film uit de nineties). Onderhond gaat nog gelijk krijgen dat de nineties terug in worden.
Ook een heel album beluisterd van Cocteau Twins (Treasure) wat ik goed vond. Al vond ik het album van Panda Bear een meesterwerk. Ik herken van dat album eigenlijk wel contouren en dingen die ik bvb. bij Grimes terug hoor (zij claimt dat naar dat album luisteren haar geleerd hoe ze vocaal muziek moest maken), alleen is het dan wel een mannenstem en rock en misschien iets meer random en meer een avontuur. Sowieso hoor ik iets liever wanneer een stem in functie is met het instrumentele of eigenlijk bijdraagt en onderdeel maakt van het instrumentele en niet apart staat, waar het instrumentele als ondersteuning staat voor de zang.
Ik ben nu bezig met het album van The Cranberries waar ik er gisteren vier van had beluisterd, al vond ik het niet zo super, maar Zombie is toch zo een meesternummer.
Zo een mooie stem trouwens. Maar ik vond de andere twee singles van de eerste vier van dat album eigenlijk zwak.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
https://www.mupload.nl/img/xi7l3v1k5.png
Djees, ik vlieg er veel te hard in. Zo veel dat ik naar muziek luister wow. Heb al meer dan 1000 liedjes in totaal geluisterd in heel februari... . Ik luister in totaal naar 3000 liedjes gemiddeld per maand. En dus 36000 liedjes ieder jaar?
Nog twee songs, een classic one (dat blijkbaar veel op repeat staat tegenwoordig), en twee van Nicole Dollanganger
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Fleetwood Mac - Oh Well part I:
Fleetwood Mac - Oh Well part II:
http://i68.tinypic.com/3145vmq.jpghttp://i64.tinypic.com/14vgw04.jpg
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Grimes says her “final album for my shit label” will be “highly collaborative”
Eerste album blijkbaar uitgesteld door onenigheid met het platenlabel (ja... creatieve vrijheid nul vandaag de dag nog). Maar extreme darkness and chaos klinkt als muziek in mijn oren!
Ondertussen veel plezier met de unreleased songs... Nu heb ik wel het idee dat alles wat zij aanraakt gewoon verandert in goud. Er zijn weinig artiesten die in de buurt komen van haar. Misschien Empress Of? Van La Femme en Panda Dub ben ik ook fan. In Cocteau Twins zie ik ook wel iets. Dat album van Panda Bear vind ik goed. Tangerine Dream vind ik geweldig, of bijvoorbeeld New Order maarja.