- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- The Godfather boeken
The Godfather boeken
OT_Stijn
-
- 129 berichten
- 522 stemmen
Ik heb vorige maand The Godfather gelezen, deze is verfilmt als de The Godfather Part I.
Ik zou graag weten of part II en III ook verfilmingen zijn van boeken.
Ik heb "De Siciliaan" van Mario Puzo gevonden, die handelt ook over de familie Corleone, maar aan de hand van de korte inhoud kan ik niet helemaal opmaken of het overeen komt met Part II of III.
Dan is er ook nog "De Terugkeer Van De Peetvader" geschreven door een andere auteur na Puzo's dood (in 'opdracht' van Puzo, omdat hij zelf geen vervolg wou schrijven). ook deze korte inhoud komt mij niet helemaal onbekend voor, maar ik ben niet 100% zeker dat het wel de juiste is.
Daarom, weet iemand of part II en III verfilmde boeken zijn, of een product van de verbeelding is?
kos
-
- 46242 berichten
- 8539 stemmen
De film The Godfather II staat toch ook al in het boek?
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
De film The Godfather II staat toch ook al in het boek?
Alleen het Vito deel. Niet het deel over Michael.
kos
-
- 46242 berichten
- 8539 stemmen
Niet? Het hele Las Vegas verhaal staat er toch ook in .
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Wat ik me nog kan herinneren van het boek (is zeker tien jaar geleden dat ik het voor het laatst gelezen heb) is dat er wel wat wordt geschreven over de uitbreiding naar Las Vegas, maar verder niets over Roth, Pentangeli en de moord op Fredo.
Verder zijn er nog een paar onnodige verhaallijnen over Johnny Fontane, Dr Jules en Lucy Mancini die zich ook in Las Vegas afspelen.
kos
-
- 46242 berichten
- 8539 stemmen
Johnny Fontane komt in de film slechts voor als zanger op de bruiloft geloof ik .
Het is voor mij ook al een tijdje geleden dat ik het boek las, maar ik dacht dat er in ieder geval veel uit The Godfather II in het boek zat. Kan het nog wel even doorbladeren binnenkort .
P.s. volgens mij stond het gebeuren met Roth er ook in.
OT_Stijn
-
- 129 berichten
- 522 stemmen
Ik had ook vaak het gevoel dat ik niet wist uit welke film wat kwam, dus het kan wel zijn dat er veel van het boek in Part I en II voorkomen.
Ik heb die 2 films kort na elkaar gezien, en weet zelf niet goed meer wat bij welke film hoort.
maar van Part III bestaat dus niets in boekvorm?
aegron
-
- 4030 berichten
- 1165 stemmen
er is een vervolg geschreven op the godfather door Mark winegarder. Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar het schijnt met name het deel tussen de eerste twee godfathers (films) te belichten The Godfather returns
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
(eindelijk ook gelezen)
Verder zijn er nog een paar onnodige verhaallijnen over Johnny Fontane, Dr Jules en Lucy Mancini die zich ook in Las Vegas afspelen.
Inderdaaaaaad zeg, waar gaat dat over?? Verder maar weinig bijzonder boek, opvallend toch dat daar zulke films uit zijn gekomen.
kos
-
- 46242 berichten
- 8539 stemmen
Fontanes lijn gaat er toch alleen een beetje over dta het niet zo goed meer met hem gaat en hij de steun van de Don nodig heeft? Niet een echte verhaallijn toch?
Wie was Lucy mancini ook alweer? Niet dat meisje die door haar moeder als hoertje verkocht werd? of wel
Tijden geleden dat ik het boek las. .
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die Lucy Mancini verhaallijn gaat over het vrouwtje waar Sonny in het begin (tijdens de bruiloft) seks mee heeft. Zij wordt vervolgens helemaal gevolgd tot
in Vegas, waar tot in detail wordt verteld over een vagina-verkleining die ze ondergaat, erg bizar allemaal
kos
-
- 46242 berichten
- 8539 stemmen
Oke, maar volgens mij waren dat allemaal maar beperkte stukjes.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat valt wel mee, "Michael op Sicilie" krijgt ongeveer evenveel aandacht.
Bonifatius
-
- 45 berichten
- 0 stemmen
Aan het begin van The Godfather Returns staat de volgende chronologie:
De Terugkeer van de Peetvader deel 1: 1955-1958.
De terugkeer van de Peetvader deel 2: 1959-1962.
De Peetvader deel 1: 1945-1955.
De Peetvader deel 2: 1956-1959.
De Peetvader deel 3: 1979-1981.
De Wraak van de Godfather deel 1: 1963-1966.
De Wraak van de Godfather deel 2: 1971-1978.
Hieruit kan ik dus opmaken dat elk boek in verschillende delen in het boek is verdeeld, met telkens een tijdsprongetje. De boeken van Mark Winegardner zijn wel gebaseerd op het filmscript van part II en part III.