• 12.643 nieuwsartikelen
  • 167.789 films
  • 10.882 series
  • 31.246 seizoenen
  • 626.136 acteurs
  • 195.637 gebruikers
  • 9.155.701 stemmen

Betalen voor radio

zoeken in:

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

zou jij betalen voor radio?

Ik betaal nu $12.95 per maand (eigenlijk $10, want ik betaal $100 voor een jaar) voor satteliet radio. ik krijg daarvoor 120 zenders. De Rolling Stones hebben hun eigen zender, Bruce Springsteen heeft zijn eigen zender, Eminem heeft zijn eigen radio programma op een van de rap stations. Er zijn komedie stations, er zijn nieuws stations... heel veel sport stations. Maar vooral muziek stations - bijna elke soort is vertegenwoordigd. En geen reklames.

Dit is vooral makkelijk voor mij op werk, naast m'n ipod, en in de auto. En ik vind veel meer goeie bands en zoek dan daarvan meer muziek op. Veel nationale talkshow hosts, zoals Howard Stern (waar ik vaak naar luisterde), hebben AM/FM al verlaten.

Ik had nooit gedacht dat ik voor RADIO zou betalen, maar ik denk dat veel mensen 20 jaar geleden deze mening over tv hadden - maar wie betaald er nu niet voor kabel? En ook water - zoveel mensen lopen nu met flesjes bronwater rond.

In de VS zijn er twee sattelite radio bedrijven - XM en Sirius, en ze hebben nu samen ongeveer 8 miljoen abonnees - en het wordt geschat dat dat boven de 10 miljoen zal zijn voor het eind van het jaar. Is satteliet-radio ook populair in Europa? Ik heb er niets over gehoord buiten Noord Amerika.

U-96

• 11869 berichten
  • 1887 stemmen

Ik heb echt nog nooit gehoord van betaalde radio...

kappeuter (crew films)

• 74020 berichten
  • 5896 stemmen

Ik betaal 3 euro per maand voor last.fm.

Ik heb mijn 'eigen' radiostation: http://www.last.fm/user/kappeuter/

Ik heb dit nog niet zo lang geleden ontdekt, maar ik heb nu al veel bands ontdekt via last.fm.

Ook als gratis geregistreerde kun je veel op last.fm trouwens, alleen heb je dan niet je eigen radio (en andere extra functionaliteiten).

gotti

• 14042 berichten
  • 5733 stemmen

120 zenders, geen reclame. Klinkt wel interessant. Zou het er wel voor over hebben denk ik.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Howard Stern is trouwens hier veel in het nieuws de laatste paar weken - het werd zelfs gezegd dat hij de meest-betaalde 'entertainer' in de geschiedenis is: Hij krijgt voor vijf jaar 500 miljoen om zijn radioprogramma op Sirius te doen. Ik weet niet of hem de meest-betaalde 'entertainer' maakt... iemand als Paul McCartney of U2 verdient 100 miljoen in een jaar voor een tour, maar die doen dat maar een of twee keer in de vijf jaar. En iemand als Steven Spielberg zal zoveel misschien verdienen maar het meeste daarvan zou van investeringen zijn en ik denk niet dat dat meegeteld wordt.

Leno

• 5897 berichten
  • 4285 stemmen

als Paul McCartney of U2 verdient 100 miljoen in een jaar voor een tour

De Vertige tour heeft U2 liefst 250 miljoen dollar opgebracht. Maar 100 mln per jaar is gigantisch voor een DJ, hoeveel moeten die reclames wel niet opbrengen tijdens zijn show?!

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Het helpt als men op landelijk niveau je show volgt zoals die van Stern.

De VS en landelijk...you do the math.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12347 stemmen

Zou niet weten waarom je zou betalen voor radio, maar da's dan ook een medium dat mij totaal niet op m'n wenken bedient.

Genoeg gratis internetradiotjes, en via sites is het veel makkelijker om interessante muziek te vinden.

starbright boy (moderator films)

• 21757 berichten
  • 4659 stemmen

Precies, ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel gebeuren. Zeker vanwege de concurrentie met een hele zwik internetradiostations, wat ook steeds groter wordt. We hebben het in ieder geval voor zover ik weet niet in Nederland. Ik zie mezelf niet betalen. Genoeg manieren om muziek te leren kennen en hechten aan radiopresentatoren doe ik sowieso al niet. Dat last.fm vind ik al een stuk interessanter.

Even een vraagje aan Streeter: Is breedband in de VS net zo ingeburgerd als hier? En hoe duur is dat in de VS?

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Die 250 miljoen voor U2 moet nog heel wat van af voor de kost van de tour zelf (maar dan komen er nog albumverkoop en royalties bij), en het is niet 1 persoon... maar nog steeds een enorm bedrag. Maar ik was alsnog verbaasd toen dat over Stern gezegd werd en vind het moeilijk te geloven.

Internetradio heeft mij nooit echt geinteresseert want luister bijna nooit naar muziek op de computer, plus een van de redenen dat ik satteliet radio heb genomen is voor in de auto. Het is ook makkelijk want ik kan het op pauze zetten, nummers bewaren, enz. En de kwaliteit is stukken beter dan AM/FM.

Ik weet niet wat de percentages zijn voor breedband hier in de vs - ik zelf ken niemand meer die nog dial-up heeft. Maar ik neem aan dat achterlopers in het zuiden en Bushcountry als een 3e wereld-land het gemiddelde naar beneden brengen. Ik weet wel dat de VS nr. 17 is wereldwijd qua internet/mobiele telefoon access (kan niet in de ondergrondse metro, bijvoorbeeld), wat eigenlijk verschrikkelijk is. In andere landen heb je bijna overal wi-fi, maar hier moet je vaak even zoeken. Maar aan de andere hand is er genoeg concurrentie tussen de telefoonbedrijven en is het (naar mijn mening) goedkoop om te bellen (ik hoef dus niet met die SMSjes te klooien om minuten te sparen).

en de 2e vraag: breedband kost tussen de 20 en 35 dollar per maand.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

streeter schreef:

Eminem heeft zijn eigen radio programma op een van de rap stations.

Is dat dat Shade 45 van sirius?

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Is dat dat Shade 45 van sirius?

yep.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Wat ook interessant is op Sirius is Theater of the New Ear - net als vroeger op de radio, zijn dit originele radiostukken, geschreven door mensen als Charlie Kaufman of de Coen Brothers met acteurs als Steve Buscemi, Meryl Streep en Philip Seymour Hoffman (die hebben binnenkort radioprogramma's te beluisteren).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dan zou ik er zeker voor betalen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3191 stemmen

Zou er ook nooit voor betalen. Het internet is ook mijn muziekvriend.

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

streeter schreef:

Wat ook interessant is op Sirius is Theater of the New Ear - net als vroeger op de radio, zijn dit originele radiostukken, geschreven door mensen als Charlie Kaufman of de Coen Brothers met acteurs als Steve Buscemi, Meryl Streep en Philip Seymour Hoffman (die hebben binnenkort radioprogramma's te beluisteren).

Zijn die ook te koop?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Zou er ook nooit voor betalen. Het internet is ook mijn muziekvriend.

Ik ook niet. Ik heb elk genre muziek dat ik wil en wanneer ik het wil via internet. Waarom dan betalen?...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3191 stemmen

Begrijp me niet verkeerd speedy, ik heb het niet over downloaden (al doe ik dat ook). Last.fm en internetradiostations zijn veel interessanter dan betaalde radio ooit kan zijn. Of je moet voor een bepaalde DJ gaan maar dat boeit me niet zoveel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Begrijp me niet verkeerd speedy, ik heb het niet over downloaden (al doe ik dat ook). Last.fm en internetradiostations zijn veel interessanter dan betaalde radio ooit kan zijn. Of je moet voor een bepaalde DJ gaan maar dat boeit me niet zoveel.

Ik heb het ook niet over downloaden. Men heeft toch internetradio's met verschillende genre's genoeg die gratis zijn.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3191 stemmen

Ok, die ... vatte ik op als een sarcastische opmerking .

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Wouter: die radioplays zijn niet te koop, maar wie weet, misschien worden ze later uitgebracht op cd/itunes/watdanook... ik kan het zelf wel aansluiten op de computer en muziek en programma's als mp3s opnemen, maar heb tot nu toe nog niet de kans gehad om dat te proberen.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Theatre for the New Ear van Charlie Kaufman en de Coen Brothers is morgen/overmorgen gratis te beluisteren op Sirius.com.

http://www.sirius.com/servlet/ContentServer?pagename=Sirius/CachedPage&c=Channel&cid=1126670695399

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.