- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Een Nederlander zit te genieten van zijn ontbijt, dat uit koffie,
croissants, boter en jam bestaat.
Naast hem komt een Antilliaan zitten, die kauwgum kauwt en
ongevraagd een gesprek begint.
Antilliaan:
'Dus jullie Nederlanders eten het hele broodje op?'
Nederlander:
'Ja natuurlijk.'
Antilliaan;
Irritant belletjes met zijn kauwgum blazend: 'Wij niet,
in de Antillen eten we alleen de binnenkant op. De korstjes sparen we op in een container, recyclen we, bakken er opnieuw broodjes van en we verkopen die weer aan Nederland.'
Antilliaan:
'Eten jullie die broodjes met jam?'
Nederlander:
'Ja natuurlijk.'
Antilliaan;
Nog irritanter sliertjes kauwgum uit zijn mond trekkend: 'Wij niet!
In de Antillen eten we alleen vers fruit, verzamelen alle schillen, pitten restanten in een container, recyclen dat en maken er jam van.
Dat verkopen we dan weer aan Nederland!'
Nederlander :
'Hebben jullie seks in de Antillen?'
Antilliaan:
'Ja natuurlijk.'
Nederlander:
'En wat doen jullie daarna met de condooms?'
Antilliaan:
'Gooien we weg !'
Nederlander:
'Wij niet.
In Nederland verzamelen we ze in een container, recyclen ze en
smelten ze om tot kauwgum en sturen het dan naar de Antillen. 
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij zijn er wel moppen om minder verwijderd.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Je ziet meteen wie hier kauwgomkauwers zijn
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vieze racistische mop.
Volgens mij zijn er wel moppen om minder verwijderd.
Deze mop is hier vroeger al verteld, maar dan een Nederlander in de rol van de Antilliaan en een Belg in de rol van Nederlander.
En toen was ze niet racistisch? Er zijn er te veel die humor om de humor en racisme niet van elkaar kunnen (of willen) onderscheiden. 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Volgens mij mis je het sarcasme. (die ik overigens ook niet helemaal begrijp).
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En dan is het alweer een keertje sarcasme, maar intussen is het hoge woord racisme er toch weer eens uit. Dat noem ik zich indekken tegen alle weer en wind.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Wat is hier in hemelsnaam racistisch aan??
Of heb ik iets gemist?? Er wordt toch niks naars gezegd over Antillianen (of Nederlanders)?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Tuurlijk wel.
De Antilliaan is niks voor niks de onbeleefde buitenlander die de rustig met-zijn-eigen-zaken-bezigzijnde Nederlander komt lastigvallen en uitdagen.
Had ze dan verteld met een Rotterdammer en Amsterdammer.
Meten met twee maten en gewichten.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Als het sarcastische bedoeld was, dan is het gewoon uiterst irritant. Dit topic wordt sowieso veel te vaak bevuild door misplaatste verontwaardiging. Grow up!
Edit: blaakbaar meent OH het. 
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb met dergelijke moppen totaal geen probleem. Maar er wordt wel een groep in de zeik genomen, terwijl het nog niet eens op een bepaald vooroordeel gebaseerd is. Het is dus ook nog eens een slechte mop. Als deze niet verwijderd wordt, wordt er wel met 2 maten gemeten. Er zijn hier moppen om minder verwijderd.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Yups.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Bij moppen wordt er zowat altijd wel iemand of iets in de zeik genomen, daarom zijn het ook moppen. En ach, wat mij betreft mogen Antilliaan en Nederlander omgedraaid worden en dan nog voel ik mij niet aangesproken als Nederlander zijnde. Het is een slechte mop, dat wel, maar rascistisch... 
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Wat een flauwe kul. Deze mop zegt me niets over DE antiliaan. Wel wat over DIE antiliaan. Niets mis mee.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Ozin. Er wordt gesproken over een Antilliaan en de kauwgom wordt naar de Antillen gestuurd. NIet bedoeld voor die ene Antilliaan maar voor alle...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
De federatie van kauwgomproducenten klaagt dat hun snoepgoed naar condooms smaakt... 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Een Nederlander zit te genieten van zijn ontbijt, dat uit koffie,
croissants, boter en jam bestaat.
Naast hem komt een Australier zitten, die kauwgum kauwt en
ongevraagd een gesprek begint.
Australier :
'Dus jullie Nederlanders eten het hele broodje op?'
Nederlander:
'Ja natuurlijk.'
Australier ;
Irritant belletjes met zijn kauwgum blazend: 'Wij niet,
in Australie eten we alleen de binnenkant op. De korstjes sparen we op in een container, recyclen we, bakken er opnieuw broodjes van en we verkopen die weer aan Nederland.'
Australier :
'Eten jullie die broodjes met jam?'
Nederlander:
'Ja natuurlijk.'
Australier ;
Nog irritanter sliertjes kauwgum uit zijn mond trekkend: 'Wij niet!
In Australie eten we alleen vers fruit, verzamelen alle schillen, pitten restanten in een container, recyclen dat en maken er jam van.
Dat verkopen we dan weer aan Nederland!'
Nederlander :
'Hebben jullie seks in Australie?'
Australier :
'Ja natuurlijk.'
Nederlander:
'En wat doen jullie daarna met de condooms?'
Australier :
'Gooien we weg !'
Nederlander:
'Wij niet.
In Nederland verzamelen we ze in een container, recyclen ze en
smelten ze om tot kauwgum en sturen het dan naar Australie.
en zo zegt niemand wat ervan. 
btw, in de antillen kennen ze geen condooms 
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Ozin. Er wordt gesproken over een Antilliaan en de kauwgom wordt naar de Antillen gestuurd. NIet bedoeld voor die ene Antilliaan maar voor alle...
Zou die Nederlander een grapje gemaakt hebben? Of die Antiliaan? Mis jij de grap?
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
btw, in de antillen kannen ze geen condooms

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Doet me wat denken aan dat nummer van André van Duin die een mop wil vertellen, maar telkens telefoon krijgt omdat hij onderwerpen gebruikt die politiek incorrect zouden zijn:
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Zou die Nederlander een grapje gemaakt hebben? Of die Antiliaan? Mis jij de grap?
Nee mis de grap niet, heb er zelfs even om gelachen. Van mij hoeft ie ook echt niet verwijderd te worden, alleen dan hadden ze eerder dergelijke moppen ook moeten laten staan.
en zo zegt niemand wat ervan.
Nee, want er wordt geen gebruik gemaakt van een bepaalde bevolkingsgroep of etnische minderheid waarmee Nederland een bepaald verleden heeft, wat de 'racistische basis' wegneemt.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
De Antilliaan is niks voor niks de onbeleefde buitenlander die de rustig met-zijn-eigen-zaken-bezigzijnde Nederlander komt lastigvallen en uitdagen.
.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Met in je achterhoofd de recente politiek correctheid in dit topic, kan ik me wel wat bij OH voorstellen. Als je flauw doet bij het 1 doe het dan altijd of doe gewoon nooit moeilijk, waar ik uiteraard de grootste voorstander van ben. Zeg alles, en vertrouw op de intelligentie van mensen op deze site dat ze het kunnen plaatsen.