- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik zie d'r met de klok mee draaien, wat volgens de site betekent dat ik meer de rechterhelft van mijn hersenen dan de linkerkant gebruik. Een verklaring die ik waarschijnlijker vind, is dat rechterhelft van mijn hersenen beter ontwikkeld is dan de linkerhelft; dat is in overeenstemming met mijn linkshandigheid (en benigheid). Zie ook deze test. Mijn resultaat: "U heeft 11 punten uit 12 gescoord.
U mag zich beschouwen als sterk linkshandig." Naast die ene activiteit uit de test die ik als rechtshandige beoefen (ik weet niet welke), bestuur ik een muis en stuiter ik met een basketbal met rechts. Dat met die muis is vermoedelijk te danken aan het feit dat ik slechts in aanraking ben geweest met muizen voor rechtshandigen. Verder doe ik volgens mij alles met links, hoewel mijn rechter oog iets beter is dan het linker.
Toch kon ik mij niet helemaal vinden in de op site genoemde kenmerken van de rechter hersenhelft. Ik heb nog een test gedaan en daar is de volgende uitslag uit gerold:
"De score duidt er op dat je qua persoonseigenschappen in balans bent tussen de rechter- en linker hersenhelft. Dit kan een aanzienlijk voordeel opleveren. Dit is echter geen reden tot zelfgenoegzaamheid. Een probleem van balans tussen de linker- en rechter hersenhelft is dat je sneller kan vervallen in twijfel dan iemand die meer uitgesproken is. Deze twijfel kan betrekking hebben op datgene wat je aan de ene kant voelt en aan de andere kant denkt. Het heeft ook betrekking op hoe je met problemen omgaat of informatie interpreteert. Soms zullen details die voor de linkerhersenhelft belangrijk zijn, worden ontkend door de rechterhersenhelft die meer oog heeft voor het grote plaatje. En andersom uiteraard. Dit kan als zeer hinderlijk worden ervaren.
Dit nadeel kan echter ook een groot voordeel zijn. Je bent in staat om aan de ene kant oog te hebben voor het groter geheel. Aan de andere kant ben je ook in staat essentiële details niet over het hoofd te zien. Waarschijnlijk beschik je ook verbale kwaliteiten om je intuïtie te uiten, te verwoorden, in een vorm die wordt begrepen door anderen. Het is een groot voordeel om over de eigenschappen van zowel de rechter- als linkerhersenhelft te beschikken. Daardoor ben je in staat zowel op de goede eigenschappen van zowel de linker- als de rechterhersenhelft mee te liften."
Hier herken ik me veel beter in; vooral dat stuk over de twijfels en het moeilijk in staat zijn keuzen te maken, is van toepassing op mij. Ik ben benieuwd naar de uitslagen van Quentin en Onderhond. Quentin zal waarschijnlijk dezelfde uitslag als ik krijgen, maar Onderhond is een twijfelgeval.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Had ik een tijd geleden via mail gekregen van iemand. Gewoon geweldig. 
KILL YOU !!!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
De eerste keer dat ik keek zag ik haar tegen de klok in draaien maar ineens draaide ze de andere kant op. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar haar de andere kant op te laten draaien. Frustrerend.
In die kenmerken voor de rechterhersenhelft kan ik me ook niet helemaal vinden, uit die tweede test van us_raider komt bij mij exact hetzelfde uit als bij hem en daar kan ik me ook wat meer in vinden.
Opvallend trouwens dat iedereen haar hier met de klok mee ziet draaien terwijl daar staat: Most of us would see the dancer turning anti-clockwise though you can try to focus and change the direction; see if you can do it.
En ik ben trouwens ontzettend rechtshandig: U heeft 1 punten uit 12 gescoord. U mag zich beschouwen als sterk rechtshandig
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Bij mij was het eerst rechtsom, toen een tijdje linksom en nu weer rechts. Bewust switchen lukt me niet.
De achterliggende gedachte van dominantie in gebruik van een van beide hersenhelften wat je persoonlijkheid betreft, daar geloof ik niet zo in. Er zijn wel functionele verschillen (links meer talig, rechts meer ruimtelijke orientatie, waarbij er ook gender-verschillen zijn), maar dit soort hogere eigenschappen zo strict verdelen is volgens mij toch vooral speculatie. Je gebruikt nou eenmaal beide helften.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Van een afstandje is het makkelijker om haar de andere kant op te laten draaien. Is wel grappig, ik kan het nu bewust doen ^^.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Volgens is het gewoon zo'n optische illusie waarin je beide kan zien (net zoiets als dit), en heeft het met hersenhelften niets uit te staan.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Quentin zal waarschijnlijk dezelfde uitslag als ik krijgen.
"De score duidt er op dat je qua persoonseigenschappen in balans bent tussen de rechter- en linker hersenhelft ..." alhoewel ik deze test niet echt serieus neem lijkt het wel te kloppen. Kan mezelf dan ook 'eigenschappen' van zowel links als rechts (vrij gelijkmatig verdeeld) toedichten.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
. er zijn serieus mensen die haar tegen de klok in zien draaien?
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
haha grappig! 
Duurt alleen wel te lang
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Om in de stemming te blijven...
Heb ik alleen het gevoel dat het in het werkelijke leven ook echt die kant opgaat?...
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Uncyclopedia, de komische tegenhanger van wikipedia en bij tijden bijzonder grappig. Klink de link voor de pagina over Nederland.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Oss; A proud little city under communistic regime
.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
'The People of the Netherlands are known as the Dutch, they are a very Germanic people with Germanic characteristics and German names. However they refuse to be known as Germans. Even though they display most of the common characteristics. (They hate the French.) '

kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Annefrankhuis
The Dutch version of Disneyland (Complete with Capitalist world conquering overtones.
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Ik zie de humor er wel van in, kijk ook maar eens bij bijv. The United States. Daarmee vergeleken valt Nederland nog wel mee..