• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.587 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.162 gebruikers
  • 9.381.806 stemmen

Just a joke...

zoeken in:

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Wil er graag mee lachen, maar dit is gewoon flauw. Het voordeel van grappen over dit soort dingen is dat je er dan mee lacht en het wat kunt relativeren, maar als het niet grappig is komt het al snel erg idioot en lomp over.

Het is wel iets waar je achteraf over gaat denken dat het zo stom is dat er uiteindelijk wel een glimlachje af kan, dat geef ik toe. Maar het blijft vrij lomp

Stephan

• 7894 berichten
  • 1387 stemmen

Onderhond schreef:

Het spijt me best voor Stephan's opa...

Het was ook mooi kut dat-ie uit de wachttoren viel.

...

Maar je betoog slaat evengoed helemaal nergens op.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3277 stemmen

gemaster schreef:

Dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen.

Ik vond hem wel aardig, niet supergrappig ofzo, maar ik moest wel even gniffelen.

Leg uit, ik begrijp de humor ook niet. Wat deed jou gniffelen?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Dit gaat wel ver! Kan er ook niet echt om lachen. Ik kan het schrille contrast ook niet waarderen.... Het is platvloers. Nee een dikke 1-,0.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Onderhond schreef:

een erg droog gevoel voor humor, en een relativerende gave. Waarmee ik niet wil zeggen dat je WWII zomaar moet relativeren, wel de grapjes die erover gemaakt worden.

relativatie van de grappen over WII , net alsof die er in overvloed zijn .... er zijn nou eenmaal dingen waar geen mens de humor kan van inzien, enkel een paar zieke geesten die dit maken ... "Hoe laag kan een geest van een mens gaan ...." die vraag wordt hier weer tot een nieuwe peil beantwoord ...

Meest wansmakelijke , ongrappige , onrespectvolle zogenaamde "joke" die je hier kan vinden , onderhond ...

Stephan

• 7894 berichten
  • 1387 stemmen

(afbeelding)

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

haha

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

sn@ke schreef:

Meest wansmakelijke , ongrappige , onrespectvolle zogenaamde "joke" die je hier kan vinden , onderhond ...

Maar eerlijk is eerlijk. Hij heeft ons gewaarschuwd.

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Stephan schreef:

(quote)

.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Hahahaha

gemaster

• 1005 berichten
  • 2720 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Leg uit, ik begrijp de humor ook niet. Wat deed jou gniffelen?

'Tanzen Macht Frei'. Ook dat ID&T logootje met Adolf was leuk gevonden. Maar ik moest meer gniffelen om de goed gevonden woordgrapjes enzo. Maar zoals ik al zei, supergrappig vond ik het ook niet.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2720 stemmen

sn@ke schreef:

relativatie van de grappen over WII , net alsof die er in overvloed zijn .... er zijn nou eenmaal dingen waar geen mens de humor kan van inzien, enkel een paar zieke geesten die dit maken ... "Hoe laag kan een geest van een mens gaan ...." die vraag wordt hier weer tot een nieuwe peil beantwoord ...

Stel je niet zo aan.

V

• 8369 berichten
  • 3368 stemmen

Idd, heb af en toe best gegrinnikt, hoe fout en hard de humor ook is

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Michael Jackson: smooth criminal.

Boxen volle bak.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

speedy23 schreef:

Michael Jackson: smooth criminal.

Boxen volle bak.

haha

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12859 stemmen

Wat een slander zeg. Een onschuldige man zo veroordelen voor iets waar je niks van af weet. Nee, hier kan ik niet om lachen. Erg laag is dit.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Stel je niet zo aan

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

*dweilt Onderhonds sarcasme op*

Droog filmpje .

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

hehe och, of die het nou gedaan heeft of niet, zul je toch niet weten. Het bestandje zelf is humor...

Kwebbel

• 53 berichten
  • 10 stemmen

Remco Campert is een groots schrijver. Hij weet van alles een leuk verhaal te maken en heeft bovendien erg veel humor. Ik heb het verhaaltje “tot zoens” al een keer of 100 gelezen en nog nooit zonder hardop te lachen. Ik wou het al veel eerder plaatsen, maar het stond nergens op internet. Nu heb ik een flard gevonden….

Tot zoens

“...Zo'n voorval heeft natuurlijk alles te maken met gebrek aan kennis van de Spaanse taal. Een keer ging ik in hetzelfde land een sigarettenwinkel in om postzegels en een envelop te kopen, produkten die men zich daar naast de rookwaren kan aanschaffen. 'Tabacos' staat er op zo'n winkel, een woord dat een beetje doet denken aan het soort Spaans dat je op je eigen houtje verzint als je nog heel jong bent.

Ik wist dat het woord voor postzegel 'sello' was en dat een envelop een 'sobre' was; er kon dus weinig misgaan, dacht ik. Maar de winkelier keek me wanhopig aan toen ik mijn bestelling had geplaatst en begon weifelend achter zich te tasten naar een sigarettenmerk waarvan hij bijna zeker wist dat het niet bestond.

Later, toen alles op zijn pootjes was terechtgekomen, vroeg ik me af hoe het nu allemaal geklonken zou hebben als het Nederlands was geweest.

Ongeveer zo, vermoed ik.

'Goedegommel.' (Dat is mijn ochtendgroet bij het binnenkomen van de winkel.)

'Wat wenst u?' (De winkelier heeft al iets schichtigs in zijn blik gekregen.)

'Twee pestzagels van zus peezzetas en een vanderlop, astamblief.'

'Wèlk merk zei u precies?'

De winkelier begint aan een lange opsomming van zijn sigarettenmerken. Ik begrijp dat er iets niet goed is gegaan.

'Nee, nee, geen sigoeretzums. Ik wil hebben poeszeggers en een ankerdop. Asserbieft.'

De winkelier helpt eerst een paar andere klanten en drukt me dan een doosje lucifers in de hand.

Verdomme, ik spreek het toch zeker duidelijk genoeg uit. 'Poostzeven,' bijt ik hem toe. 'Twee van zus. En een anvulflop.'

Gelukkig komt er nu een klant binnen die ook postzegels moet hebben en ik begin opgewonden knikkend op de te voorschijn gebrachte zegels te wijzen. De winkelier begrijpt me en even later heb ik er twee van zus te pakken en kort daarop mijn vanvulvop.

'Muy bien, muy bien,' zegt de winkelier zoals men tegen een kind spreekt dat een eenvoudige optelsom tot een goed einde heeft gebracht.

'Hel god, hel god,' echo ik tevreden.

En met een welgemeend 'tot zoens' verlaat ik de zaak.”

Ik heb geen toestemming van Remco (kon zijn mail adres niet vinden), maar ik denk wel dat hij het goed vindt dat ik dit plaats, als jullie straks allemaal naar de winkel rennen en het boekje kopen. Je zult er geen spijt van krijgen.

Graag wil ik weten of er iemand is die dit lezen kan zonder hardop te lachen. Ik heb het meerdere malen onderzocht en het is nog nooit iemand gelukt.

U-96

• 11875 berichten
  • 2082 stemmen

Onderhond heeft bij het plaatsen van zijn filmpje duidelijk vermeld dat je niet moet klikken als de Tweede Wereldoorlog gevoelig bij je ligt. Ook al ben je jong en hebben je opa's en oma's de oorlog overleefd, dan is het begrijpelijk dat je het menselijke instinct hebt om toch dat filmpje te bekijken. Wie het filmpje heeft bekeken, heeft het risico genomen, klaar. Dat je het filmpje walgelijk vindt en dit zegt, best. Maar het plaatsen mag je niet kwalijk nemen. Er staat een duidelijke waarschuwing bij en de moderators hebben het niet weggehaald.

Ik heb er op geklikt, maar heb het filmpje niet gezien, omdat hij het simpelweg niet deed. Daar kan ik dus verder geen mening over geven.

U-96

• 11875 berichten
  • 2082 stemmen

Kwebbel: Ik heb het verhaal tweemaal (in mijn hoofd) gelezen, maar ik vind het absoluut niet grappig.

Stephan

• 7894 berichten
  • 1387 stemmen

U-96 schreef:

Kwebbel: Ik heb het verhaal tweemaal (in mijn hoofd) gelezen, maar ik vind het absoluut niet grappig.

Verkloerd een haap

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Kwebbel schreef:

Graag wil ik weten of er iemand is die dit lezen kan zonder hardop te lachen. Ik heb het meerdere malen onderzocht en het is nog nooit iemand gelukt.

Ik heb wel enkele malen zitten grinniken, gewoon omdat ik er zoveel andere mensen en situaties in herken, waaronder mijzelf.

Don Gertus

• 1543 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het drie maal hardop gelezen en heb niet gelachen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik vind het hilarisch Zal wel een cultuurverschil zijn of zo

Kwebbel

• 53 berichten
  • 10 stemmen

Don Gertus schreef:

Ik heb het drie maal hardop gelezen en heb niet gelachen.

Ik zit nu te schateren, Don Gertus die bloedserieus drie keer het zelfde stukje tekst hardop leest achter zijn computer en dan nog niet kan lachen (niet eens om zichzelf)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Ik vind het wel een grappig stukje. Het komt me ook bekend voor. Toevallig in een CaMu gestaan?

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1066 stemmen

Hardop moeten lachen inderdaad

aegron

• 4030 berichten
  • 1269 stemmen

Ik weet niet wat grappiger is: het stukje, of de gedachte aan allerlei mm-users die hardop lezend achter hun computer zitten om te proberen er iets grappigs in te zien .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.