- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Het mag ook weleens tijd worden dat het weer eens gaat lopen bij Ajax zeg. Na meer dan een jaar heb ik weinig vertrouwen meer over in Blind, maar ik kan hem ook weinig kwalijk nemen, het is al niet makkelijk werken bij een Ajax in deze conditie. Ik denk dat weinig andere coaches Ajax snel op de been zullen krijgen, en mocht dat uiteindelijk wel weer blijken, dan komen gulzige clubs zoals Chelsea weer aan de deur kloppen.
Ajax kan op deze manier nooit meer aan een team bouwen. Ze moeten een voorbeeld nemen aan Olympique Lyon, die hebben hun spelers zo aan zich gebonden dat ze astronomische bedragen kunnen eisen, en dat schrikt zelfs de rijke topclubs af. Hier is Ajax de laatste 10 jaar steeds opnieuw mee in de fout gegaan, spelers zullen altijd blijven vertrekken naar het buitenland, maar zorg er dan wel voor dat je er dik voor kan vangen want anders kan je er ook niet van herstellen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Mooi gezegd , het is inderdaad moeilijk voor een Nederlandse club en dat hebben alle ''mindere voetballanden'' om een goed team op te bouwen.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Ze moeten een voorbeeld nemen aan Olympique Lyon, die hebben hun spelers zo aan zich gebonden dat ze astronomische bedragen kunnen eisen, en dat schrikt zelfs de rijke topclubs af. Hier is Ajax de laatste 10 jaar steeds opnieuw mee in de fout gegaan, spelers zullen altijd blijven vertrekken naar het buitenland, maar zorg er dan wel voor dat je er dik voor kan vangen want anders kan je er ook niet van herstellen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Maar daar ging het niet over. Lyon heeft sowieso de contracten met zijn spelers beter afgesloten dan bij Ajax het geval is lijkt mij. Ze pakken het daar iig veel beter aan, wanneer heeft Ajax een speler van 40 miljoen weten te verkopen? Bij Ajax laten ze gewoon de contracten aflopen...
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Ik heb Ruud van Nistelrooi nooit zo'n geweldige spits gevonden als wat men van hem maakte. Veel te veel overschat, hij is geen killer, daarvoor heeft ie teveel kansen verprutst. Ik denk overigens dat het Nederlands elftal zeker niet klaar is voor het komend WK. Veel spelers moeten nog rijpen en spelers zoals Cocu en Davids zijn aan het einde van hun latijn. Ik zie pas Nederland weer een sterk elftal hebben tegen EK 2008. Huntelaar, Robben, Van Persie hebben het echt in zich om droom-voorhoede te vormen. Dan Maduro, Van der Vaart en eventueel de Jong/Sneijder op het middenveld. Verdediging; boulahrouz, Mathijsen (Vlaar) Jan Kromkamp en Urby Emanuelson.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Maar daar ging het niet over
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
I Verdediging; boulahrouz, Mathijsen (Vlaar) Jan Kromkamp en Urby Emanuelson.
.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik denk, als tegenstander van Danny Blind, dat hij het helemaal niet zo slecht heeft gedaan. In de competitie gaat het gewoon erg slecht, we spelen gelijk tegen clubs waarvan je denkt ? 
De laatste tijd is Ajax juist weel lekker bezig in de competitie, in korte tijd 2 keer 6-0 en beter dan PSV in een onderlinge ontmoeting kan ik toch ook niet slecht noemen.
De nummer 2 van Engeland is toch wel een topper te noemen. En daarnaast zijn Champions League wedstrijden altijd wedstrijden van een ander soort kaliber. Ook al verliest Ajax van RBC, ze kunnen een paar dagen later zo van Chelsea of Barca winnen in de CL. Dat valt niet te vergelijken. Natuurlijk heeft de vorm er wel mee te maken, maar CL-wedstrijden zijn iets speciaals.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Misschien dat Ajax nu wat beter wordt maar van de zomer worden ze berooft van bijna al hun betere spelers.
Kunnen ze weer op nieuw beginnen met een goedlopend team te créééren. 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Dat worden ze toch altijd? Nu komen er in ieder geval routiniers als Stam en Perez, en daar mogen ze al blij mee zijn!
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Dat had Ajax ook gekund als ze meer adequaat waren omgegaan met de contracten en het verkopen van hun spelers. Davids en Kluivert enz. waren goud waard, maar liepen vrij de deur uit. En spelers zoals Van der Vaart, De Jong, Trabelsi en misschien ook wel pienaar zouden nog wel goud waard kunnen worden.
De Klever
-
- 18 berichten
- 52 stemmen
Ik zie in verdedigend opzicht geen probleem 
Mathijsen is prima, Boulahrouz ook. Emunaelson wordt een echt een goeie. Kromkamp moet alleen wat meer aan spelen toekomen. Ik heb wel eens een slechtere verdediging gezien hoor.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Dit zijn geen eerlijke vergelijkingen hoor. Tuurlijk laat Ajax hun spelers voor relatief goedkope bedragen gaan, alleen ze kunnen niet anders. Lyon kan de spelers Frankrijk bieden en een riant salaris. Bij contract verlenging kunnen ze met geld gaan gooien.
Dit is bij Ajax niet mogelijk, dus is het contract verlengen van een topper bijna onmogelijk, tenzij clubliefde een rol speelt. Helaas is dit laatste bijna niet meer van deze tijd. Nederland is geen land waarmee je 'grote' spelers warm kunt maken, is nou niet echt iets wat je op je visite kaartje zet. Kortom, totaal geen eerlijke vergelijking.
Frankrijk en Lyon hebben de spelers gewoon zoveel meer te bieden dan een Ajax en Nederland. Sponsor bedragen zijn in Frankrijk ook vele malen groter als je het gaat verlijken met een topclub in Nederland.
Wel een beetje realistisch houden heren.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Hoewel Frankrijk en Lyon zeker niet kunnen tippen aan landen zoals Italië, Engeland en Spanje met topclubs zoals Real Madrid, Manchester United of AC Milan. En daar ging het eigenlijk over.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ja, oke. Ik reageerde toch even op jou bericht om te laten merken dat het helemaal niet zo vreemd is dat Nederland z'n spelers goedkoper ziet weggaan vergeleken een ploeg als Lyon. Landen als Frankrijk, Spanje etc hebben gewoon zoveeel meer voordelen.
Jammer.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Dat Lyon een groter budget heeft als Ajax daar heb je wel gelijk in, Doom. Dat mag je ook wel verwachten met zo'n land als Frankrijk. Ik verbaas me er nog steeds over waarom die Fransen achterlopen op de Spaanse, Italiaanse en Engelse competities, want in dat land wonen zeker niet minder voetbalfreaks lijkt mij.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Omdat ze daar weer veel minder geld hebben dan in de toplanden. Zelfde verhaal als met Ajax en Frankrijk.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
komt de tussenstand nog?
Probeer het vanavond te doen , uiterst vrijdag. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Omdat ze daar weer veel minder geld hebben dan in de toplanden. Zelfde verhaal als met Ajax en Frankrijk.
Je bedoelt rijke voorzitters, want het lijkt mij dat in Frankrijk er zeker wel net zoveel mensen voetbal volgen als in Spanje, Italië. Dus kennelijk stroomt het geld niet alleen binnen via de reclame en merchandising. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat Lyon de eerste grote Franse topclub zal worden en er later nog meer zullen volgen. De eerste stappen zijn al gezet, is alleen maar beter voor het voetbal dat er nog meer clubs gaan concurreren met elkaar, hopen is alleen dan niet dat Nederland dan nóg verder zal achterlopen..
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Nou ja, rijke voorzitters, sponsors ook natuurlijk.
En evenveel toeschouwers zegt niet alles. In Engeland betalen ze heel wat meer voor een kaartje dan in Frankrijk denk ik.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Ik denk dat die Fransen wel in opmars zijn zo langzamerhand, die willen nu ook wel graag bij de Europese top gaan horen en ze hebben er wel de middelen voor.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Speelronde 7&8-03-06 : 30 Deelnemers.
Tussenstand na de volledige groepsfase + achtste finales.
1. Quido = 239
2. Kos = 236
3. Roosky = 237
4. Mikoz = 233
5. Rujar = 225
6. Respekked = 221
7. Leno = 213
8. Art = 208
9. Macmanus = 206
9. Boordappel = 206
11. RikCremers = 207
12. Goodfella_90 = 200
13. SuperSideSwipe = 193
14. ThaMovieVoter = 189
15. Citybird = 184
16. AHWA = 183
16. PieterMontana = 183
18. Koenr = 176
19. Stan = 173
20. V = 170
21. Purmerend = 167
22. Speedy23 = 153
23. Stinissen = 145
24. FeanarioSurion = 132
25. CapiPSV = 128
26. Naomi Watts = 126
27. Salvatore = 116
28. Doom = 105
28. Jorick = 102
30. Damon = 94
31. PartyMarty = 75
32. Timmy757 = 71
33. Turkeyloverz = 70
34. Moviefreak#1 = 58
35. Timbo_ = 46
36. Pascal83 = 45
37. Caligula = 43
38. JordyBeukeboom = 36
39. Djelle = 34
40. iCu = 31
41. Titan = 28
42. Freud = 27
43. Reinbo = 23
44. Meneer Jenilson = 21
45. As = 20
45. Toon1 = 20
45. Agony = 20
48. Knowledge = 19
49. Diesel = 15
49. DrJeff = 15
49. BenicioDelTorro = 15
52. Remi = 13
53. Paalhaas = 12
54. Herman78 = 11
54. EmDee = 10
56. Mental_Jos = 8
- Dagwinaars -
Groepsfase1 (1) - Pieter Montana & As = 20 Punten.
Groepsfase1 (2) - Freud = 27 Punten.
Groepsfase2 (1) - Mikoz = 26 Punten.
Groepsfase2 (2) - Naomi Watts = 20 Punten.
Groepsfase3 (1) - Rujar = 20 Punten.
Groepsfase3 (2) - CapiPSV = 22 Punten.
Groepsfase4 (1) - Quido = 23 Punten.
Groepsfase4 (2) - CityBird = 20 Punten.
Groepsfase5 (1) - Goodfella_90 = 27 Punten.
Groepsfase5 (2) - AHWA = 22 Punten.
Groepsfase6 (1) - Koenr = 21 Punten.
Groepsfase6 (2) - Mikoz = 21 Punten.
Achste Finales (1) - Salvatore = 19 Punten.
Achste Finales (2) - Roosky = 19 punten.
Achste Finales ( Bonus ) - Salvatore , V 7 X 3 = 21 Punten
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Puntentelling Kwartfinales.
Correcte Uitslag X2 = (10)
Goed voorspelde winnende club / gelijkspel X2 = (4)
Juist aantal doelpunten 1 club X2 = (2)
Juiste voorspelde club naar Halve Finales = (5)
Ook hier weer dus naast de uitslagen , de doorgaande club plaatsen voor de 1e speeldag.
Veel succes !
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Loting Kwartfinales Champions League.
Speelrondes 28/29 Maart & 4/5 April.
Arsenal FC - Juventus
Olympique Lyon - AC Milan
FC Internazionale - Villareal CF
SL Benfica - FC Barcelona
stinissen (crew films & series)
-
- 23469 berichten
- 76977 stemmen
Arsenal FC - Juventus 1-1 Juventus door
Olympique Lyon - AC Milan 1-1 Milan door
FC Internazionale - Villareal CF 2-1 Internazionale door
SL Benfica - FC Barcelona 1-2 barca door
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Arsenal FC - Juventus 1-0 Juventus door
Olympique Lyon - AC Milan 1-1 Ac Milan door
FC Internazionale - Villareal CF 2-0 Inter door
SL Benfica - FC Barcelona 1-2 Barcelona
Zo te zien alweeeeer 3 Italiaanse clubs in de Halve Finale , als de voorspelling klopt, wat waarschijnlijk ook zal gebeuren..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.