- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
mensen ga het niet over de scheidsrechter hebben, maar over het gebrek aan scherpte voorin bij Nederland
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Dat is iets wat buiten kijf staat, het optreden van de scheidsrechter blijkbaar nog niet. 
Leno
-
- 5922 berichten
- 4458 stemmen
Blatter hekelt scheidsrechter Ivanov
Uitgegeven: 26 juni 2006 00:14
NEURENBERG - FIFA-baas Sepp Blatter vindt dat het duel Portugal - Nederland een betere arbiter had verdiend dan de Rus Valentin Ivanov. Hij stelde zondag na afloop dat de scheidsrechter zelf ook een kaart had verdiend. Ivanov trok in de achtste finale vier rode kaarten en een lading gele.
"Ik meen dat de scheidsrechter niet van het zelfde niveau was als de spelers. Het was een wedstrijd vol emotie, met groot drama in de slotfase. Het was een spektakelstuk. De scheidsrechter voelde dat niet aan en floot niet consequent", oordeelde Blatter hard over Ivanov.
Eindelijk wijze woorden van 'm.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Meeste kaarten waren gewoon terecht, dat zal Blatter ook gaan inzien als hij op de buis de wedstrijd nogmaals bekijkt. Ook die van Boula is terecht, raakt Figo gewoon met een onbesuisde zwaai op het gezicht met de elleboog. Qua onterechte kaarten is die 2e voor Deco toch wel een voor de hand liggende.
Nederland mag trouwens niet mopperen, had wel geel afgekund voor Robben en Kuyt voor al die swalbes.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ja, gewoon een ordinaire schop-partij, van beide kanten, en allebei vanuit onmacht. Allebei WK-onwaardig, jammer genoeg zit Portugal er nog in.... En Blatter moet eens leren kijken naar wedstrijden 
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
Nee het was niet de scheidsrechter die de ondergang voor oranje betekende. De scheids deed het naar mijn mening vrij verdienstelijk. Ok de 1e 2 gele kaarten waren nogal vroeg en overbodig... maar de rest van de kaarten waren vaak terecht, en daarbij heeft hij er nog een aantal over het hoofd gezien ook! (vergeet de trap op de borst van robbe(?) niet..vlak achter de rug van ivanov).
Vooral na de 2e helft kwam NL erg sterk terug, Portugal dus in de stress en geirriteerd (gaat grof spelen) NL weer geirriteerd en feller dan we ze in jaren hebben gezien (gaat fel reageren). Het resultaat had meer weg van fawlty towers dan van voetbal. De scheids moest blijven strooien immers doet hij dat niet dan kan iedereen zonder straf zijn gang gaan en ontstaan er echt flinke ruzies. Maarja wat doe je als spelers geel ook niet meer serieus nemen? Dan geef je iedereen die nog geen geel heeft wel geel, en zij die het al hebben rood. Het enige slechte aan deze scheids is dat niemand hem vanaf het begin hem serieus nam en dus "bang" voor hem was.
Waar Nederland wel ten onder aan ging? Naar mijn idee het smerige spel van NL en het nog veel smeriger gedrag van Portugal. Na al die ruzies (waar NL vooral de oorzaak van was), gele kaarten, en fake blessures (Portugal keer op keer...) Is er na na de 55e minuut tot de 85e minuut minimaal 15 minuten verloren gegaan aan onzin. Nederland speelde goed, maar zodra er geen 5 minuten achter elkaar gespeeld kon worden werd een een puinzooi.
Het is gewoon debiel dat er nogsteeds geen betere regeling is dan de huidige blessure tijd. Portugal had dondersgoed door dat met de huidige ruzies en blessures er met gemak 15 minuten achterovergedrukt kon worden, en dat er hooguit 5 minuten bij kwamen (nou vooruit...het werden er 6!). Uiteindelijk is er naar mijn idee in de 2e helft maar 25 minuten gespeeld...en gezien de kansen die NL wist te creeeren in die tijd...zou ik zeggen dat die andere 20 minuten ons best had kunnen helpen.
Voortaan gewoon de klok stilzetten bij de dingen die lang duren (behandelingen, kaarten, ruzies)... corners en inworpen etc boeien niet 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Die mannen kunnen nu wel een soort circusspektakel gaan verkopen ja.
De twee dingen die mij als (neutrale) kijker het meeste opvielen waren dat de heer Robben steeds maar stond te beuken en schoten af te vuren op die haast ondoordringbare verdediging en op rechts stond de heer Van Bommel zeer dikwijls met zijn vingers te draaien en tekens te geven dat hij vrij stond, maar neen hoor, geen ballen voor die jongen.
Op het ogenblik dat de Portugezen met 10 man vallen, moet men het spel breed trekken en zoveel mogelijk op de flanken spelen, teneinde de situatie van één man minder optimaal uit te buiten. Maar wat doen de Nederlanders? Juist, alles nog meer concentreren op het midden, zodanig dat de Portugezen zich met hun nummerieke minderheid voor het doel kunnen plaatsen en de deur op slot kunnen doen (zie ook punt één).
Ik ben verdorie geen voetbalgenie, maar dat had ik toch gezien.
En de scheidsrechter? Heeft gedaan wat hij moest doen. Het zijn de spelers die de wedstrijd naar de kl*ten gemaakt hebben. Je zou van profs iets anders mogen verwachten.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Dat idee zou voor de commercie niet veel goeds betekenen, al ben ik het er wel mee eens. Als je zomaar 15 minuten bij een wedstrijd bij kan rekenen, heeft een programmering maken geen enkele zin en zouden ook spelers die moe zijn en even willen uitrusten maar toch moeten scoren omdat ze achterstaan, rustig even gaan zitten met een blessure, omdat ze toch wel die tijd terugkrijgen.
Nee, de scheidsrechter heeft heel de wedstrijd verkloot met zijn pseudo-autoritair gedrag. Hij had geen macht, slechts de onmacht om kaarten te pas en te onpas uit te delen voor de meest onnozele vergrijpen. De tweede van Deco is daar een voorbeeld van, maar de geel-rode van Boulahrouz en Costinha kunnen tot kinderachtig worden gerekend. De beste man floot voor werkelijk elk vergrijp buiten de 16 maar zodra je als aanvaller een scheet liet in het strafschopgebied kreeg je een vrije trap tegen (zoals veel te vaak). Scheidsrechters moeten eens begrijpen dat een overtreding in de 16 meter niet zwaarder hoeft te zijn dan een erbuiten en dat een penalty dus niet meer nodig hoeft te zijn dan een simpele overtreding, waar hij maar al te graag voor floot.
Als vorm van (bijna islamitisch aandoenend) ritueel hebben we een shirt van een van de smerigste spelers die het huidige spelersveld rijk is, verbrand en vertrapt. Meer verdient die smeerlap van een Figo niet, ik had al een hekel aan de man toen hij verkaste naar Real, maar nu hoef ik hem in personal voorlopig niet tegen te komen, anders sta ik niet voor mezelf in.
kos
-
- 46815 berichten
- 8939 stemmen
Tuurlijk, Nederland was gewoon niet goed genoeg om de bal snel te laten rondgaan om de man meer situatie uit te spelen.
kos
-
- 46815 berichten
- 8939 stemmen
p.s. net alsof een Nederlander niet tegen de grond was gegaan in die situatie van Figo
.
Boulahrouz had al zowat rood moeten krijgen na die eerste lompe overtreding. Als je zo snel een kaart pakt weet je dat het een kwestie van tijd is eer zoiets gebeurt. Erg dom om dat op de tegenstander of de scheids af te schuiven. Qua tackels waren vrijwel alle spelers ook steeds te laat.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
p.s. net alsof een Nederlander niet tegen de grond was gegaan in die situatie van Figo
.
Boulahrouz had al zowat rood moeten krijgen na die eerste lompe overtreding. Als je zo snel een kaart pakt weet je dat het een kwestie van tijd is eer zoiets gebeurt. Erg dom om dat op de tegenstander of de scheids af te schuiven. Qua tackels waren vrijwel alle spelers ook steeds te laat.
niet iedere nederlander, maar bijvoorbeeld wel een van Bommel...
De rode kaart van Boulahrouz sloeg natuurlijk nergens op ook al zat hij op het randje te voetballen. Er kan gewoonweg bijna geen een overtreding meer mogen gemaakt zonder dat er een kaart aan te pas komt. Dit komt het voetballen duidelijk niet ten goede. Ivanov was dramatsich, maar hij is lang niet de enige op dit wk.
Nederland was wel sterker, maar dwong niet echt iets af en aangezien beide ploegen last hadden van Ivanov, kan ik er enigszins nog vrede mee hebben. Zuur is het zeer zeker 
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13061 stemmen
De rode kaart van Boulahrouz sloeg natuurlijk nergens op ook al zat hij op het randje te voetballen. Er kan gewoonweg bijna geen een overtreding meer mogen gemaakt zonder dat er een kaart aan te pas komt. Dit komt het voetballen duidelijk niet ten goede. Ivanov was dramatsich, maar hij is lang niet de enige op dit wk.
Waar de meeste mensen toch aan voorbij lijken gaan is dat de "onterechte" tweede gele kaart van Boulahrouz enkel mogelijk werd door de niet gegeven rode kaart veel eerder in de wedstrijd.
C Ronaldo is tot twee keer toe van het veld geschopt (de tweede keer definitief zelfs). Prachtige speler en een handicap voor mooi voetbal als je zo'n speler de tribune in chargeert. En dan vind je het vreemd dat Portugal gaat kloten ?
Ik ben het eens met sn@ke. Ivanov treft inderdaad schuld, door die rode kaart niet te geven aan Boulahrouz in het begin van de wedstrijd.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3277 stemmen
We zijn gewoon gefaald met het middenveld en de spitsen. Middenveld stond niet en was eigenlijk onzichtbaar. De spitsen van oranje hebben het belangrijkste niet kunnen volbrengen en dat is scoren. Een huntelaar was perfect geweest. Hij is in bloedvorm en heeft een uitstekend oog voor de doel. Van nistelrooij en kuijt moesten het teveel hebben van aanname en terugspelen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Meer verdient die smeerlap van een Figo niet
Ja hoor, maak Figo maar met de grond gelijk. Laten we ook even naar Van Bommel kijken, die 5 minuten eerder precies hetzelfde deed als Figo, namelijk zonder reden gaan liggen en net doen alsof hij een kopstoot had gehad, terwijl hij niet geraakt werd. Van Bommel en Boularouz zijn precies de twee spelers die het vuurtje hebben aangestoken met hun irritante gedrag en domme overtredingen. Van Bommel heeft sowieso geen bal goed geraakt dit WK en wordt wat mij betreft niet meer geselecteerd.
kos
-
- 46815 berichten
- 8939 stemmen
Een huntelaar was perfect geweest. Hij is in bloedvorm en heeft een uitstekend oog voor de doel.
.Met Huntelaar was er helemaal niks veranderd. Sterker nog: als er iemand irritant is en zich laat provoceren is hij het wel.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Leuke wedstrijd gisteren, veel spektakel en sensatie. Helaas weinig voetbal, maar ja...
Boulahrouz had er inderdaad al af moeten liggen in de beginfase, zo'n smerige overtreding! Vond Ivanov voor de rest goed fluiten. Quasi alle kaarten waren terecht. Ik vind niet dat de scheidsrechter veel te verwijten valt, eerder de spelers die zo dom zijn om zulk gedrag op een voetbalveld te vertonen. En dan nog die fase waar de bal niet wordt afgegeven aan de tegenstander nadat zij dat eerder wel deden. Echt onsportief van Nederland. Anti-voetbal, meer is het niet.
Je kan ook niet zeggen dat Nederland onterecht naar huis is, ze hebben me eigenlijk nooit kunnen overtuigen. Spijtig voor Van Basten, die vind ik wel sympathiek.
Ach ja, "zie Germans" zullen de klus wel klaren 
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
lijkt wel of men het hier eens is met het zaalvoetbalachtig fluiten.. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
lijkt wel of men het hier eens is met het zaalvoetbalachtig fluiten..
Contact mag, maar als je ziet wat er tegenwoordig op een voetbalveld gebeurt... Nee, ben blij dat de FIFA eindelijk paal en perk stelt.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
ben het eens dat de "zware" overtredingen zwaarder bestraft gaan worden en ook het irritante bal wegtrappen..maar een fors/stevig duel hoeft niet meteen geel op te leveren en dat gebeurt nu wel. Vond je bijvoorbeeld de tweede overtreding van Giovanni een gele kaart dan?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De scheids deed het naar mijn mening vrij verdienstelijk. Ok de 1e 2 gele kaarten waren nogal vroeg en overbodig...
De eerste 2 kaarten overbodig? Sorry hoor, maar die van Boulahrouz moest gewoon rood zijn.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
ben het eens dat de "zware" overtredingen zwaarder bestraft gaan worden en ook het irritante bal wegtrappen..maar een fors/stevig duel hoeft niet meteen geel op te leveren en dat gebeurt nu wel. Vond je bijvoorbeeld de tweede overtreding van Giovanni een gele kaart dan?
Je bedoelt de overtreding die hem een tweede geel opleverde? Er valt over te discussiëren, maar volgens mij kan je daar geel voor geven. Hij haakte tenslotte langs achter het been weg waardoor de speler in kwestie het evenwicht verloor.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Als vorm van (bijna islamitisch aandoenend) ritueel hebben we een shirt van een van de smerigste spelers die het huidige spelersveld rijk is, verbrand en vertrapt.
Lijkt me eerder het gebruikelijke dwaze, kinderachtige dronkemansritueel van Oranje-supporters.
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
.Met Huntelaar was er helemaal niks veranderd. Sterker nog: als er iemand irritant is en zich laat provoceren is hij het wel.
geef eens een voorbeeld van dat provoceren!
jij zegt dat ie irritant is....so what? wie bij Portugal was dat gisteren niet
want Huntelaar staat juist bekend als een rustige jongen onder alle omstandigheden en inderdaad enorm irritant voor de tegenstander. Dat komt omdat hij bijna altijd scoort, dan snap ik best dat de tegenpartij je irritant vindt
je l*lt dus uit je nek
Dat je nu nog steeds niet inziet dat hij geschikter was dan Dirk, dan heb je wel een heel groot afkeer jegens KJH
Ik zou dat maar afleren, aangezien KJH ons vanaf nu successen gaat bezorgen, zoals hij dat gedaan heeft voor Heerenveen, Ajax, jong Nederland
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kos heeft een afkeer tegen alles wat ook maar iets met Ajax te maken heeft...
neo
-
- 15440 berichten
- 10071 stemmen
Dat je nu nog steeds niet inziet dat hij geschikter was dan Dirk, dan heb je wel een heel groot afkeer jegens KJH
Of die hem niet haten, maar gewoon niet persee het betere van hem in het team zouden inzien. Natuurlijk het is een goede speler, maar er zijn ook andere spelers die heel veel kwaliteiten hebben en ze niet hebben kunnen laten zien. Daar brengt 1 speler geen verandering in.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

Een photo zegt soms meer dan 1000 woorden...
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
de topscorer van Nederland brengt geen verandering volgens jou
Als KJH in een slecht draaiend elftal van Ajax toch weet te scoren (en met scoren bedoel ik 16 goals in 1 seizoenshelft), wat zal hij dan wel niet doen in Oranje
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
vind KJH wel verandert in negatieve zin..hij mekkert nu ook meer naar de scheidsrechters toe en vraagt ook om gele kaarten..neemt niet weg dat KJH onze nieuwe "killer" gaat worden en ik hoop dat we veel plezier van hem gaan beleven 
neo
-
- 15440 berichten
- 10071 stemmen
Dat was nog maar te bezien. Dit soort gokwerk achteraf is nogal onzinnig naar mijn idee.
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
ik noem dit niet gokwerk. Gokwerk is je beste spits (RuudvNist.) in de 2e ronde niet laten spelen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.