• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.270 films
  • 12.561 series
  • 34.740 seizoenen
  • 655.905 acteurs
  • 200.412 gebruikers
  • 9.462.981 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ja, da's inderdaad het enige lichtpuntje. Het was toch mooi Maniche die de 1 voor Portugal op het bord prikte.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

BoordAppel schreef:

Omdat we daar zoveel prijzen mee hebben gepakt?

Omdat er toen wél werd gewonnen en goed gespeeld tegen wat zwaardere tegenstanders en de uitschakeling bijna altijd kwam na te veel pech bij vooral penalties.

En pech kun je niet altijd hebben...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

damon schreef:

en misschien toch een in Nederland zo gehate Surinamer erin (op middenveld)?

Is het nu een beetje laat voor..

moviefreak#1 schreef:

Over twee jaar worden we Europees Kampioen

Klinkt nog geeneens zo onrealistisch. Maar ik zie Nederland liever eens een WK winnen. Met dit onstabiele elftal, waar puntje niet bij paaltje komt, heeft Nederland het toch wel redelijk naar behoren gedaan. Ook al hadden we gewonnen van de Portugezen, en misschien wel de Engelsen, die Brazilianen hadden we nooit kunnen verslaan. Is gezien de historie ook iets Nederlands he, altijd de zwaarste lotingen ondergaan en al snel de zwaarste tegenstanders treffen. Ik ben zo jaloers en ook een beetje gefrustreerd als ik kijk naar die Duitsers..

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Zonder die pech waren we nu ook gewoon naar de kwartfinales geweest.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Zo zie je maar weer. Een goede voorbereiding wil niet meteen zeggen dat je ver komt in het eindtoernooi. Kijk naar Nederland, Mexico, VS, Tsjechië en Servie & Montenegro. De nummers 2 t/m 5 van de wereld eruit en Servië met 1 doelpunt tegen in de kwalificatie en 10 op het toernooi zelf.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Het bier is ook mij naar het hoofd gestegen of Ivanov heeft er een eigen wedstrijd van gemaakt waar de ploeg in balbezit (Nederland) zwaar de dupe van was. Kopstoot Figo en vervolgens een kaart aannaaien aan Bouhla. Het doorgaan op v/d Sar, karatetrap in de 16 op Robben. Allemaal niet gezien, het niet uittrappen van de bal na blessure was een terecht statement van NL. Het missen van de kansen was minder ergerlijk dan de scheids. Zelfs de Fifa heefft gezegd dat Ivanov een kaart verdiende.

Dat NL eruit ligt heb ik best vrede mee, ze hebben geen moment kunnen overtuigen. Maar op zo'n manier en met een scheids die er een potje van maakte..

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Is gezien de historie ook iets Nederlands he, altijd de zwaarste lotingen ondergaan en al snel de zwaarste tegenstanders treffen.

Zonder die pech waren we nu ook gewoon naar de kwartfinales geweest.

Ook het laten varen van dit soort gezeik en arrogantie, zou Oranje erg goed doen.

Altijd weer die Duitsers...

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Leno schreef:

Het bier is ook mij naar het hoofd gestegen of Ivanov heeft er een eigen wedstrijd van gemaakt waar de ploeg in balbezit (Nederland) zwaar de dupe van was.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Dat niet teruggeven van de bal was inderdaad niet sportief, maar er valt inderdaad wel wat voor te zeggen gezien het aantal keer dat een Portugees richting grond ging en later weer recht stond.

Toch moet je gewoon boven dat soort figuren staan, helaas is dit niet iedereen gegeven.

Ook het laten varen van dit soort gezeik en arrogantie, zou Oranje erg goed doen.

Niet dan? Een bal op de lat, zeker 10 schoten (waaronder) een snoeihard schot van Sneijder net gekraakt, Kuyt die, als hij zn teennagel niet had geknipt, die bal had geraakt, buitenkantje-links van van Persie die net aan de verkeerde kant langszeilt.

Niets anders dan een penalty op de paal schieten.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Figo geschorst worden ? Dat was een begrijpelijke reactie + die elleboog plantte zich toch mooi in z'n gezicht. Als de portugezen toneelspelers waren , was Nederland dat ook. Maar de Portugezen speelden gewoon beter. Ik blijf er bij dat die Boularouz de chaotische keten van kaarten heeft ontketend door z'n actie op Ronaldo.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Een 1-1 hing toch wel erg in de lucht vond ik. Een verlenging zie dan toch zeker wel in het voordeel van Nederland gaan. Toch een beetje jammer dat ie niet viel. Vraag me trouwens af met hoeveel man we die verlenging zouden hebben uitgespeeld .

Dat was echt geen elleboog van Boulahrouz maar gewoon een duel om de bal. Figo is echter een goed acteur (deed t al eerder dit toernooi en kreeg toen een penalty).

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

sn@ke schreef:

Figo geschorst worden ? Dat was een begrijpelijke reactie + die elleboog plantte zich toch mooi in z'n gezicht. Als de portugezen toneelspelers waren , was Nederland dat ook. Maar de Portugezen speelden gewoon beter.

nee ze speelden niet beter

het enige verschil was dat ze wel scoorden, en NL geen spits had die er ook 1 kon maken

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Anatolia schreef:

(quote)

Nou ja zelfs de Fifa heeft naar buiten gebracht dat Ivanov heeft gafaald. Nederland was hier het meest bij benadeeld. Is het niet zo dat Bouhlarouz onterecht zijn 2e geel kreeg en dat NL met een man meer de kansen creeerde? (dus voor de onterechte rode kaart) Dat NL na hun rode kaart de weg kwijt was. De ploeg in balbezit NL was, en nadeel ondervond van de wazige beslissingen van de scheids??

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

@ Damon : Als Portugal met minder kansen mooi kan scoren en Nederland kansen krijgt maar geen één kans rationeel en technisch invult , is Portugal de betere ploeg en faalt Nederland. Als je geen goede spits hebt , heb je geen goede ploeg , me dunkt.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

BoordAppel schreef:

Dat was echt geen elleboog van Boulahrouz maar gewoon een duel om de bal. Figo is echter een goed acteur (deed t al eerder dit toernooi en kreeg toen een penalty).

Met die man meer had NL dus ook wel gescoord, althans met grote waarschijlijkheid. De kansen stapelden zich aardig op in de korte tijd dat ze een man meer hadden..

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Al die onderbrekingen waren natuurlijk funest voor het spel van NL en hebben uiteindelijk ervoor gezorgd dat NL zeker 10 minuten minder heeft kunnen voetballen.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

sn@ke schreef:

Als Portugal met minder kansen mooi kan scoren en Nederland kansen krijgt maar geen één kans rationeel en technisch invult , is Portugal de betere ploeg en faalt Nederland.

jah Nederland faalde voorin

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

En dat te bedenken dat Dick Jol en Colina thuis moeten blijven omdat ze te oud zouden zijn. Nee, zo'n geweldige scheidsrechter is de oplossing

Dat die gek nog mag fluiten na de 33 gele kaarten bij Zwisterland - Frankrijk is me nog steeds een raadsel.

Ivanov

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Phoenix schreef:

Al die onderbrekingen waren natuurlijk funest voor het spel van NL en hebben uiteindelijk ervoor gezorgd dat NL zeker 10 minuten minder heeft kunnen voetballen.

In de 6 minuten blessuretijd is ook maar 3 minuten gevoetbald. Toch credits voor Portugal; hun anti-voetbal heeft absoluut geresulteerd in de overwinning. Ik geef ze niet eens ongelijk, het was de enige manier voor ze. Van mij mogen ze winnen van het afstotelijke Engeland!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Absoluut niet. Ik ga meteen een Engelse vlag kopen.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Absoluut niet. Ik ga meteen een Engelse vlag kopen.

Die Zweedse coach van Engeland is een zittende belediging voor het voetbal! Zijn voetbalopvatting is afgrijselijk!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Nee Portugal is leuk. Antivoetbal is het

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Nee, ze vielen me zwaar tegen. Die hebben zichzelf nu ook uit het toernooi gespeeld.... Forza Inglesia !!

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Leno schreef:

Nou ja zelfs de Fifa heeft naar buiten gebracht dat Ivanov heeft gafaald.

Net zoals de commentator ook zei, Ivanov had meestal gewoon gelijk met zijn beslissingen.

Nederland was hier het meest bij benadeeld. Is het niet zo dat Bouhlarouz onterecht zijn 2e geel kreeg

Ja, dat is dan een van zijn weinige fouten (gewoon verkeerd gezien), maar ik zag in die 15 minuten met een man meer echt geen beter Nederland.

en dat NL met een man meer de kansen creeerde? (dus voor de onterechte rode kaart)

Nee dus. Uitgezonderd die ene actie van Robben waarna Cocu op de lat schoot (was dat voor de rode kaart?), is Nederland geen enkele keer in de buurt van Ricardo gekomen. Daarna nog een mooi afstandschot van Van Bommel en een ongelooflijk dom schot van Kuyt toen hij oog in oog kwam met Ricardo en dat is het.

Dat NL na hun rode kaart de weg kwijt was. De ploeg in balbezit NL was,

Natuurlijk was NL de ploeg in balbezit; Portugal stond immers voor en had zich al in de eerste helft na de rode kaart voor Costinha teruggetrokken. Zeer begrijpelijk als je een ronde verder wil komen lijkt mij.

en nadeel ondervond van de wazige beslissingen van de scheids??

Zoals ik al zei, deed Oranje gewoon vrolijk mee aan de chaos.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Ik ga niet ieder woord analyseren, maar als een team onterecht rood krijgt wordt je benadeeld. Lijkt me duidelijk. Nederland was na de onterecht rode kaart vajn Bouhla van kaart, de kans op een gelijkmaker was anders veel groter geweest.

Dat Frank Snoeks beweert dat Ivanov "meestal goed zat" met zijn beslissingen zegt me nog minder dan niks. Zelfs Blatter zegt dat Ivanov er een potje van maakte.. De velen kaarten sloegen derhalve ook nergens op.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Nee Portugal is leuk. Antivoetbal is het

Het was de enige manier om van Nederland te winnen. Engeland kan simpelweg niet anders, en wint met geluk van een middelmatig team als Ecuador..

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Ivanov zat er in principe ook niet vaak naast, maar een scheids moet een wedstrijd ook aanvoelen en daardoor soms wat meer door laten gaan. Echt een heel onsportieve wedstrijd vond ik het nu ook weer niet eigenlijk. Niet veel blessures.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Leno schreef:

Ik ga niet ieder woord analyseren, maar als een team onterecht rood krijgt wordt je benadeeld. Lijkt me duidelijk. Nederland was na de onterecht rode kaart vajn Bouhla van kaart, de kans op een gelijkmaker was anders veel groter geweest.

En mij lijkt het een teken van zwakte om een man meer nodig te hebben om de tegenstander onder de knie te kunnen krijgen.

Dat Frank Snoeks beweert dat Ivanov "meestal goed zat" met zijn beslissingen zegt me nog minder dan niks. Zelfs Blatter zegt dat Ivanov er een potje van maakte.. De velen kaarten sloegen derhalve ook nergens op.

Tsja, Blatter...

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik ben het met je eens dat over het algemeen Ivanov juist besliste wat de overtredingen betreft. Maar juist het toelaten van het escaleren is iets wat een scheidsrechter zou moeten voorkomen. Dit doe je niet door hard optreden bij tijdrekken, of lijdzaam toekijken en je beslissingen vervolgens alsnog op de grensrechters baseren, maar duidelijk te maken tegen de spelers dat ze gewoon van het veld af gaan als ze over de schreef gaan.

Deco is nu van het veld vanwege het neerhalen van Heitinga omdat hij de bal niet teruggaf, en het 3 seconden meenemen van de bal. Die centrale verdediger staat nog terwijl hij Robben doormidden zaagt.

De rode kaart van Deco is gewoon belachelijk, en met zulke (gele) kaarten dwing je geen respect af.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

En mij lijkt het een teken van zwakte om een man meer nodig te hebben om de tegenstander onder de knie te kunnen krijgen.

Dat Nederand zwak speelt (het hele toernooi al) staat los van het feit dat de scheids faalt natuurlijk!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.