- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2627 stemmen
Nou ja, alleen Van Persie was goed (en Bouhlarouz..).
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Nederland heeft niet vanavond verloren, Nederland heeft op de dag dat de selectie werd bekend gemaakt verloren
vul zelf de naam maar in van de topscorer die ik bedoel...
starbright boy (moderator films)
-
- 22617 berichten
- 5254 stemmen
Het meest vervelend is dat iedereen nu de hele week gaat zeiken dat we genaaid zijn en Portugal zo onsportief is.
Terwijl we net zo hard naaiden en nota bene de bal niet eens teruggaven na een blessure
.
Precies. De Portugezen naaiden wat slimmer hooguit.
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1997 stemmen
gvd de hunter had er kunnen staan. Nu moesten we het doen met een uit vorm zijnde Van Nistelrooij, en Kuijt en Venegoor die het niveau niet aankunnen. Bovendien staat Sneijder als verdedigende middenvelder!!! Laat hem gewoon achter de spits spelen!! Nee er zijn twee mensen die gefaald hebben Marco van Basten en Onze Russische vriend Ivanov.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
gvd de hunter had er kunnen staan. Nu moesten we het doen met een uit vorm zijnde Van Nistelrooij, en Kuijt en Venegoor die het niveau niet aankunnen. Bovendien staat Sneijder als verdedigende middenvelder!!! Laat hem gewoon achter de spits spelen!!
als Babel al maar 1 goal minder heeft gemaakt in Oranje dan die "spits" van vandaag die in de basis stond...
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Nou van Basten hoeft van mij echt niet te blijven, wat heeft hij nou gebracht? Een kwalificatie in een poule van bijna niets met slecht voetbal, om vervolgens met enorm veel geluk weg te komen tegen Ivoorkust, om daarna verdient uitgeschakeld te worden tegen een stel toneelspelers. Ipv dat Nederland lekker gaat voetbalenl doen ze even goed mee.
Nederland heeft al 6 jaar niks moois meer gebracht, de EK onder Rijkaard, dat was voetbal.
En het zat ons natuurlijk ook niet mee... 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Eerder eens met Kos, we waren best slecht, met name in de aanval. Alleen Van Persie was daar ok. Bizar al die balletjes breed bij hun 16, in t 1ste kwartier, niemand durfde uit te halen??
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3724 stemmen
Huntelaar!! dat is de grootste fout van van Basten.
Verder leuke wedstrijd qua entertainment, beter dan 2 jaar geleden toen we kansloos ten onder gingen. Overigens was het natuurlijk wel een de grootste naaistreek ik de geschiedenis van het voetbal wat Figo deed. Elleboog my ass. Anywho, jong elftal kan over 2 jaar en 4 jaar nog best eens wat leuks laten zien.
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1997 stemmen
Eigenlijk zou Figo door de Fifa voor deze naaiactie moeten worden geschorst. Maar ja dat zal die .....zak van een Blatter wel niet durven.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Nou van Basten hoeft van mij echt niet te blijven, wat heeft hij nou gebracht? Een kwalificatie in een poule van bijna niets met slecht voetbal, om vervolgens met enorm veel geluk weg te komen tegen Ivoorkust, om daarna verdient uitgeschakeld te worden tegen een stel toneelspelers. Ipv dat Nederland lekker gaat voetbalenl doen ze even goed mee.
Precies en dat is de voornaamste oorzaak waarom Nederland vandaag geen enkele fatsoenlijke kans heeft kunnen creëeren (enkele blunders van de Portugezen uitgezonderd). Als je tegenstander een man moet missen, kun je ervan uitgaan dat ze van alles zullen doen om het voetballen volledig onmogelijk te maken (overtredinkjes, geacteer, tijd rekken e.d.). I.p.v. dat in te zien, deed Oranje inderdaad vrolijk mee en droeg daarmee bij aan de chaos waarin de wedstrijd verviel en groef zo zijn eigen kuil.
Een ervaren coach had daar een stokje voor kunnen steken. Helaas heeft San Marco ons afschuwelijk voetbal voorgeschoteld. Al na de wedstrijd tegen Servië had ik spijt dat ik Nederland in de halve finale had geplaatst.
Oranje is geen Duitsland dat met zulk voetbal wél altijd wist te winnen (in het verleden: heden ten dage zien we natuurlijk een heel ander Duitsland).
Gauw een bondscoach aanstellen die Oranje weer laat spelen als het echte Oranje.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Mijn idee is dat van Basten gewoon wist dat dit elftal gewoon de klasse niet heeft, dus waarom forceren met jonge spelers die een zwaar seizoen achter de rug hebben. Het moet juist een steunpunt zijn dat het Ek-21 gewonnen werd, en ik denk dat uit deze bron geput kan gaan worden in de toekomst.
Nederland heeft bij mij nooit een indruk gewekt, dat het ooit heel ver zou kunnen komen...
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Het moet juist een steunpunt zijn dat het Ek-21 gewonnen werd,
... met heerlijk voetbal.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
... met heerlijk voetbal.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
In feite was Nederland gewoon niet goed genoeg.
Klopt, al waren die Portugezen ook zeer matig aan het spelen. Nederland heeft zeker niet onverdiend verloren, maar de Portugezen hebben ook zeker niet verdiend gewonnen.
Het is trouwens toch wel een klein wonder hoe Marco van Basten het zo ver heeft geschopt met zijn selectiebeleid en spelersmatteriaal. Het is jammer dat nou juist deze wedstrijd heeft moeten bevestigen dat Kuijt het niet heeft. Het Nederlands elftal van nu komt met uitzondering van een paar zeer begenadigde spelers, kwaliteit en talent tekort. Met die begenadigde spelers doel ik oop Bouhlarouz, Robben en Van Persie. Van der Vaart is gelukkig nog jong genoeg om zijn teleurstellende WK goed te maken, en hetzelfde geldt voor Sneijder. Met spelers zoals van Nistelrooi, Landzaat, van Bronchhorst en van Bommel is het een ander verhaal. Ik zag tijdens de wedstrijd de blik van San Marco en kon daar bijna uit aflezen dat hij 'die hamster' toch had moeten meenemen. 
Voor EK 2008 hebben we de beschikking over een nieuwe generatie voetballers: Hunte(r)laar, Vaart, Sneijder, Bouhlarouz, Emanuelson (troonopvolger van Bronckhorst) Kromkamp, Maduro, Robben, Van Persie (troonopvolger Bergkamp) en hopelijk staat er in de komende tijd nog een talentvolle centrale verdediger op, want Mathijsen zie ik liever niet weer terug als basisspeler.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Geweldige wedstrijd, alleen een verkeerde winnaar. Een mooi spektakel in ieder geval en een gelijkmaker zou wel verdiend zijn geweest, helaas kwam Kuyt elke keer tekort. Van Nistelrooij altijd in de basis lijkt me toch wel verstandig.
Figo blijft een lul trouwens, voor zijn kopstoot (van Bommel stelde zich natuurlijk aan maar een kopstoot is een kopstoot) had hij natuurlijk al rood moeten krijgen.
Omdat we daar zoveel prijzen mee hebben gepakt?
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13060 stemmen
Eigenlijk zou Figo door de Fifa voor deze naaiactie moeten worden geschorst. Maar ja dat zal die .....zak van een Blatter wel niet durven.
Figo revancheert zich gewoon. 5 minuten eerder was er een stijve Nederlandse hark als ware dramaqueen neergegaan na een kleine tik van Figo (met het hoofd - was een prachtige val trouwens). Geel voor Figo ... heeft hij mooi opgelost.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk naaiden ze allebei maar Portugal deed dit echt niet omdat ze met een man minder speelden. Bi jdeze wedstrijd kreeg i keen flashback naar het EK van twee jaar terug tegen Spanje, dat is geen sport. Wat een onsportiviteit van beiden teams zeg. 
Maar waar Spanje niet mee ging doen in dat lage niveau deed Nederland dat wel, dus dat gezei kop de portugezen is zeer hypocriet. De trieste duw van Sneijder en met dieptepunt dat Heitinga gewoon de bal onderschept die over de zijlijn voor blessurebehandeling had moeten gaan. Bah 
Van Basten heeft het wel prima gedaan, want zoveel kwaliteit heeft deze Nederlandse selectie echt niet.
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1997 stemmen
Ik vind Mathijsen inderdaad slecht spelen. Wanneer een team goed ingespeeld is kan hij makkelijk mee, maar wanneer het er om gaat zakt hij door de mand. Wellicht Gijs Luirink in de toekomst.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Figo was idd. slim. Selectiebeleid voor deze wedstrijd uitermate raar. Bouhlarouz rechts achter zetten, toen ik de selectie zag, wist ik al, die gaat niet voor de winst. Maar goed.... Met Bouhlarouz in het centrum was er nooit gescoord.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Kuyt
liet weer eens zien dat het geen spits is die internationaal meekan (een type Kezman?)
die bal moest ie gewoon maken. Als spits moet je met die ene kans gewoon scoren
Ik zie ook niet welke rol Kuyt in de toekomst voor Nederland moet vervullen
de eerste 2 spitsen zullen nu Ruud en de Hunter zijn
en misschien toch een in Nederland zo gehate Surinamer erin (op middenveld)?
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Zo en nu hebben we gezien dat Kuyt en Vennegoor onwaardig zijn en kunnen we Huntelaar gaan brengen.
Over twee jaar worden we Europees Kampioen 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Zo en nu hebben we gezien dat Kuyt en Vennegoor onwaardig zijn en kunnen we Huntelaar gaan brengen.
Over twee jaar worden we Europees Kampioen
tja ik zeg dan ook I told you so!
iemand die 50+ goals maakt in 1 seizoen bestaat nergens! Maar die zit bij ons gewoon thuis 
Trouwens schitterend hoor zo'n breekijzer, misschien dat de volgende keer een breekijzer wordt geselecteerd op basis van scorende vermogen, en niet op basis van: ik kan een bal doorkoppen en verder niks
stinissen (crew films & series)
-
- 23816 berichten
- 77572 stemmen
Kutzooi..............
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Tja als je twee van zulke buitenspelers hebt en dan 20 minuten lang alleen lange ballen op een speler van het niveau Costa Rica gaat pompen verdien je het niet om te winnen.
Zijn er trouwens meer mensen die zich aan het ergeren waren toen Jack van Gelder geen seconde kritisch was op Marco van Basten in dat interview of is het bier naar mijn hoofd gestegen ?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Mja, ik betwijfel of Huntelaar, jong als hij is, het hoofd koel had gehouden in een wedstrijd als deze. Hij heeft ook nog wel eens een negatieve uitspatting.
Neemt niet weg dat Kuyt gewoon te kort schoot. Letterlijk zelfs
. Bij hem zat het alleen mentaal wel in orde, terwijl de rest (enkele uitzonderingen daargelaten) zich helemaal niet meevoeren door Bommel en Figo's gezeik, gezeur en gekut.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik roep in elk geval hard dat die kans die Kuyt heeft verprutst door Huntelaar, Van Nistelrooij, Makaay, Van Hooijdonk, Kluivert, Hoogendorp en René van Rijswijk wel was afgemaakt !
Ik ben voor de rest van mijn leven anti-Kuyt 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Zo gaat het de goede kant op voor mijn ideale halve finales.
Argentinie - Italie en Portugal - Spanje
Wordt een stuk aantrekkelijker deze knock out fase vergeleken met 4 jaar geleden, toen er allemaal bagger ploegen ver kwamen.
Gaat wel lekker zo, als had ik niet verwacht dat Portugal nog zo veel moeite zou hebben met Nederland.
Wel probleempje dat Deco rood heeft, zal nog lastig worden in de halve finale tegen Spanje.
Voorlopig wel gestegen naar een gedeelde 5e plek in de pool 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.