- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Vooral de jongerenpunten zijn spijtig inderdaad... denk dat het verder wel mee kan vallen maar voor 1 puntje (? denk ik) waren er betere mogelijkheden voorhanden.
Hij was een nulpunter.
Grappig dat Tjallingii zo vaak als kluns is gekozen. Zoveel keuze qua nulpunters, maar dan ga je toch massaal voor de Nederlander waar je goed bekend mee bent.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Verwacht zelf niet zoveel van Fernandez (al mag het wel voor het wielerjaarspel). Zit ook met Intxausti en Izaguirre die eigenlijk hetzelfde kunnen maar gewoon nog beter zijn. Maar er waren veel veiligere klunzen inderdaad. Jongerentrui-punten zal hij wellicht wel zeker scoren.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Battaglin als kluns? Vorig jaar nog 1e,3e,5e en 7e in een rit. Al is 2 zwarte punten wel veel natuurlijk. Pelli deed het ook nog aardig vorig jaar en kan ook nog voor bijv. de bergtrui gaan.
Aru zovaak gekozen verbaasd me ook, gezien zijn gebrekkige voorbereiding. Dan had ik liever Pozzovivo voor die prijs.
Formolo geskipt omdat hij eerst dit jaar eens mag scoren voor ons wielerjaarspel. Voorlopig bakte hij er niets van..
Edit: ik begon al te vloeken dat ik Ulissi had laten liggen voor 0 punten (zag hem in McSavah's team).
Voor 1 punt vond ik hem veel te onzeker gezien z'n matige vorm voorlopig.
Formolo en Ulissi hebben zich in het bijzonder toegewerkt naar de Giro en gaan nu oogsten, hoop ik
Kon Battaglin als een soort van boetedoening voor vorig jaar niet laten liggen, zelfs niet voor twee zwarte punten. In de Giro lijkt hij toch meer te kunnen. Maar ik mis nu wel enkele toppers, dus hopen op verrassende situaties.
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Toch weer vertrouwen in Gianni Meersman Fini? Je bent wat betreft onverbeterlijk haha.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Toch weer vertrouwen in Gianni Meersman Fini? Je bent wat betreft onverbeterlijk haha.
Ja, voor 0 punten kon ik hem niet laten liggen. Zag hem sowieso wel heel wat scoren in deze Giro met een 8-tal potentiële kansen om te sprinten. Maar blijkbaar start Boonen toch niet als wegkapitein en wil hij zelf mee sprinten. Dan zullen het er een pak minder zijn helaas...
(vooral jammer voor wielerjaarspel).
Hopelijk laat Boonen weer vaak lopen zodat ze snel op Meersman kunnen gokken voor de sprint. Roos is in ieder geval veraf door de supertijd van Orica in de TTT nu.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
CL Toto:
DINSDAG 12 MEI
Bayern München 20:45 FC Barcelona 2-1
WOENSDAG 13 MEI
Real Madrid 20:45 Juventus 3-1
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Tijdrijden is niet Chaves' specialiteit, maar had nu toch weer liever The Pocket Rocket behouden
Hmmm, blijkbaar heeft Chaves toch niet moeten lossen kijkend naar het AK 
En Porte gaat Contador op een hoop rijden.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
De klunzen van de MovieMeteraars:
Hesjedal 4 / Pellizotti 3 / Battaglin 3 / Ferrari 2 / Niemiec 2 / Tjalingii 2
Nizzolo / Hansen / Tosatto / Flens / Aru / Rogers / Konig / Kyrienka / Ruben Fernandez / Cunego
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Jammer dat ik die meier niet met je gewed heb.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen

Ja ik snap er echt helemaal niks van...
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
DINSDAG 12 MEI
Bayern München 20:45 FC Barcelona 1-1
WOENSDAG 13 MEI
Real Madrid 20:45 Juventus 3-0
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Grappig dat Tjallingii zo vaak als kluns is gekozen. Zoveel keuze qua nulpunters, maar dan ga je toch massaal voor de Nederlander waar je goed bekend mee bent.
Op zich logisch dat je snel Nederlanders wat beter kent en die dan ook kiest, zeker als je wil dat je kluns tot het eind op zijn fiets blijft zitten. Van al die buitenlandse nulpunters zou ik dat minder snel weten/vermoeden. Ooit had ik Stuart O'Grady in de Tour, die als veteraan en wegkapitein gewoon netjes 0 punten pakte en de Tour uitreed.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Op zich logisch dat je snel Nederlanders wat beter kent en die dan ook kiest, zeker als je wil dat je kluns tot het eind op zijn fiets blijft zitten. Van al die buitenlandse nulpunters zou ik dat minder snel weten/vermoeden. Ooit had ik Stuart O'Grady in de Tour, die als veteraan en wegkapitein gewoon netjes 0 punten pakte en de Tour uitreed.
Daarom ja. Ik liet mijn oog al snel vallen op deze vegetarische hardrijder, terwijl er nog meer ogenschijnlijk veilige keuzes tussen zullen zitten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
DINSDAG 12 MEI
Bayern München 20:45 FC Barcelona 1-3
WOENSDAG 13 MEI
Real Madrid 20:45 Juventus 2-0
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Leuk om de teams te zien, best veel diversiteit. Keuzes als Danielson of Betancur zijn toch opmerkelijk te noemen...
Ik heb zelf wat meer ingezet op sprinters en heuvelsprinters dan normaal, omdat ik eigenlijk maar vier of vijf echte bergritten tel.
Pellizotti is uiteraard de ideale kluns. Over Konig heb ik gelezen dat ze bij Sky na de Tour van vorig jaar altijd een reservekopman uitspelen, en dat is dus Konig. Die mag gewoon doorrijden als Porte er weer eens gigantisch doorheen zakt.
(Sowieso snapte ik niet dat in veel voorbeschouwingen als uitdagers van Contador alleen Aru en Porte werden genoemd, terwijl Uran al twee keer tweede was hier. Zo'n klassering heeft Porte nog nooit gehaald in een grote ronde.)
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Pellizotti is volgens mijn geen ideale kluns, omdat hij voor de bergtrui zal gaan.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Ferrari heeft mij ooit als secret weapon met 98 punten de pool-overwinning bezorgd, dus die zal ik nooit opstellen als kluns.
Joy4ever
-
- 4616 berichten
- 1840 stemmen
Dinsdag 12 mei
Bayern München - FC Barcelona 1-3
Woensdag 13 mei
Real Madrid - Juventus 1-1
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Begint lekker bij SP, een sprint zonder Lobato en Modolo (die werd gehinderd door Nizzolo)..
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Zagen we Opa daar even fluks meesprinten? 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Montorsi gaat op het elan door van Romandië en wint opnieuw voor Bohm en Knisper. Uiteraard draagt hij ook het eerste roze.
Giro 2 + stand
1. Montorsi 184
2. david bohm 130
3. Knisper 100
Totaal
1 McSavah 2451
2 david bohm 2218
3 otherfool 2124
4 Montorsi 2085
5 tovenaar 1968
6 Finisterra 1882
7 MatthijsGr00t 1741
8 Teunnis 1674
9 LuukRamaker 1656
10 Knisper 1298
11 Outsiders 441
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Buongiorno Girini, en cominciare met de 98e Giro d'Italia! Zoals kenners weten de enige echte grote Ronde van het jaar: daar waar de aankomsten meer spettacolo bieden dan waar dan ook, het koersverloop verrassender is, de tifosi zotter en de rokjes van de rondemissen net iets korter, aldus Thijs Zonneveld. De komende 3 weken zullen we erachter komen wie de opvolger gaat worden van kleine Nairo Quintana, de Witte Arend van de Andes die om onbegrijpelijke redenen een koersje in Frankrijk verkoos bóven een nieuwe glorietocht door de Laars.
Goed, het openingsweekend stond in het teken van de TTT die, zoals het traditie betaamd, gewonnen werd door de notoire hardrijders uit Australië genaamd Orica, en het eerste sprintje rechtdoor naar school en kantoor dat in de laatste strook toch nog een paar pittige procenten in petto had. Het was Elia Viviani die dit het beste in de mot had, daarmee in extremis nog onze eigen hevig vloekende Moreno Hofland voorbijstekend.
In de MoMeSubLiga was ondertussen van een spannende sprint geen sprake: El Conquistador had zo'n beetje elke relevante rappe man opgesteld en stoomde op een waanzinnig verzet de ultimo chilometro door: de rest van het MoMePeloton zag ergens in de verte een stipje finishen en de eerste tweets met verdachtmakingen zijn dan ook reeds verstuurd. Team lucdecoster, Arduano en AHWA kwamen dan nog het dichtst in de buurt van de krachtpatser:
1 El Conquistador 101
2 lucdecoster 67
3 Arduano 63
4 AHWA 61
5 LuukRamaker 51
6 Knisper 50
. otherfool 50
8 citybird 48
. pauljojo 48
10 Paap 39
En hiermee is uiteraard ook de eerste top 10 in het algemeen klassement genoteerd: El Conquistador mag morgen met het heilige roze om de ranke schouders bewijzen dat deze overwinning geen toeval was. De eerste maglia nera gaat ondertussen naar McSavah met 4 puntjes terwijl de SubLiga meteen haar ambitie toonde met een 6e plek.
Helaas is dit meteen voorlopig de laatste update van uw anders zo getrouwe verslaggever, die de komende week elders zijn eigen rondje gaat doen en pas volgende zondag weer de puntentelling voor zijn rekening kan nemen. In voorgaande jaren was eRCee een enthousiaste en flexibele invaller, misschien hem nog eens vriendelijk aankijken? Hoe dan ook, graag tot la prossima volta!
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Lekker dan, dit soort dingen hoor ik graag enkele weken van te voren zodat ik op hoogtestage kan gaan om me te verdiepen in 's lands historie, cultuur en gastronomie. Of dat ik in elk geval op z'n minst nog eens De Goddelijke Komedie had kunnen doornemen. Afijn, ik zal m'n best doen (de lat ligt alvast hoog, moet ik zeggen
).
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Inderdaad een flinke nalatigheid van mijn kant, scusi! Zo van het strand nietsvermoedend in de Giro gedeponeerd worden, alleen de echte groten overleven dan!
Om het goed te maken een vooraankondiging: juist de 31e van mei vertrekt uw reporter nog eens naar de ginderte, voor de grote en bovenal correcte Giro-eindafrekening zal de MoMeSubLiga derhalve tegen die tijd andermaal op jou moeten vertrouwen... mits je deze verantwoordelijkheid aandurft uiteraard! 
stinissen (crew films & series)
-
- 23482 berichten
- 76994 stemmen
Lekker dan, dit soort dingen hoor ik graag enkele weken van te voren zodat ik op hoogtestage kan gaan om me te verdiepen in 's lands historie, cultuur en gastronomie. Of dat ik in elk geval op z'n minst nog eens De Goddelijke Komedie had kunnen doornemen. Afijn, ik zal m'n best doen (de lat ligt alvast hoog, moet ik zeggen
).
Je bent een topper 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
DINSDAG 12 MEI
Bayern München 20:45 FC Barcelona 1-2
WOENSDAG 13 MEI
Real Madrid 20:45 Juventus 2-1
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dit jaar moet ik het volgens mij niet hebben van de massasprints 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
DINSDAG 12 MEI
Bayern München 20:45 FC Barcelona 1-2
WOENSDAG 13 MEI
Real Madrid 20:45 Juventus 2-0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.