- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
david bohm
-
- 3082 berichten
- 3448 stemmen
Ja, sowieso opnieuw kiezen. Dat kiezen lijkt me één van de leukere onderdelen van het spel.
Met dezelfde opzet zullen de teams wel dichter bij elkaar komen te liggen aangezien je toch kan kijken naar de score-lijst van dit jaar.
Doe sowieso weer graag mee en heb geleerd van mijn fouten! Bovendien heb ik nog nooit het wielrennen zo intensief gevolgd. De Ronde van Polen en Eneco tour bijvoorbeeld liet ik nog weleens aan mij voorbijgaan in het verleden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Pfff, kies nooit meer een renner van Lampre. Horner zei tijdens Utah al dat hij sinds de Tour de France onder de antibiotica zat voor een longinfectie/bronchitis. Rui Costa uit de Tour wegens bronchitis dat zich tot longontsteking had ontwikkeld en Ulissi betrapt op een middel tegen bronchitis...
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ik doe volgend jaar ook weer graag mee. Leuk om het wielrennen zo intensief te volgen. En volgend jaar zal ik zeker wat sprinters in mijn team willen hebben:)
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik denk dat we allemaal dezelfde kluns in de Vuelta gaan hebben, dat kan niet missen...
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Je doelt op Nieve?
Ik denk dat ik verras met mijn kluns:) Al is het een enorm risico..
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Er zijn denk ik wel vergelijkbare 2 punten klunsen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Ik vind het lastig die SP ploeg. Heb gisteren een uur gepuzzeld in de 5-tal spellen die ik speel, maar nog nergens ben ik tevreden...
Weinig tijd gehad om te letten op vorm/zin/doelen/... Geen idee wie de kopmannen zijn in een aantal ploegen. En dan heb je nog een heleboel vlakke sprinters die amper een rit of 3-4 hebben om te scoren, als ze überhaupt niet vroeger afstappen. Bij de dure renners is de keuze deze keer wel makkelijker. 
Als kluns had ik voorlopig Navarro, maar eigenlijk wil ik wat meer zwarte punten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
Ik denk dat we allemaal dezelfde kluns in de Vuelta gaan hebben, dat kan niet missen...
Ik ken jouw klunsen, ik neem dan sowieso een andere 
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Er zijn denk ik wel vergelijkbare 2 punten klunsen.
Kijk omhoog Sammy 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Er zit een prima 3-punten kluns bij dit jaar. Risico van afstappen neem ik dan maar op de koop toe.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik krijg Gilbert maar niet in mijn ploegje gestopt. Heb een 1-punt kluns, de 2-puntklunsen vind ik allemaal iets te tricky. Hoewel, Betancur als kluns is in potentie eigenlijk heel erg tricky
ook rekening houdend met het afstapgevaar. Een herhaling van vorig jaar zou optimaal zijn, maar wie weet ben ik voor de gek gehouden en is hij ditmaal wel top, of wordt hij dat. Zubeldia leek mij ook een goede klunskeuze, De Marchi heeft ook een punt te veel maar zou wat bergpunten kunnen halen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Nieve vond ik de veiligste kluns die ook nog wat opbrengt qua zwarte punten. Normaal gaat 'ie braaf moeten knechten voor Froome. Pinot kon ook maar afstapgevaar is wel aanwezig. Sammie kan best nog eens enkele keren goed mee sprinten op de steile heuvelaankomsten.
Ik wist echter niet wie ik met het laatste punt moest nemen. Dan maar een gokje genomen met Barguil, die hopelijk nog wat stappen gezet heeft.
Mijn team:
Froome 5, Quintana 5, Rodriguez 4, Kelderman 2, Matthews 2, Degenkolb 2, Moreno 1, Barguil 1, Yates 0, Guardini 0, Debusschere 0, Felline 0, Landa 0. SW / en kluns Nieve.
Als ik Pinot als kluns had genomen, was Barguil omgezet naar D. Martin...
Edit: Qua zwarte punten-namen heb ik bijna exact hetzelfde team als eRCee: enkel Hofland vs Barguil is verschillend. Bij de 0-punters veel - vooraf - inwisselbare renners. Poels heb ik ook lang gehad, maar toch voor Landa gegaan.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Barguil heb ik ook. Dus ik heb Hofland extra dankzij het opstellen van Pinot als kluns.
Denk dat sprinters, vooral de 'heuvelsprinters', behoorlijk belangrijk gaan zijn in de pools.
@ McSavah: als ik de foto die vorige week van Betancur werd gepost klopt dan gaat hij zeker niet serieus meedoen. Staat ettelijke kilo's te zwaar.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
De Marchi heeft ook een punt te veel maar zou wat bergpunten kunnen halen.
Welnee, pakt helemaal niks! 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Vergeet ook de US Open niet. Die begint morgen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Barguil heb ik ook. Dus ik heb Hofland extra dankzij het opstellen van Pinot als kluns.
Denk dat sprinters, vooral de 'heuvelsprinters', behoorlijk belangrijk gaan zijn in de pools.
@ McSavah: als ik de foto die vorige week van Betancur werd gepost klopt dan gaat hij zeker niet serieus meedoen. Staat ettelijke kilo's te zwaar.
Serieus? Ik verwacht niet zoveel sprints eigenlijk. Ook veel heuvelop-aankomsten lijken me eerder voor Moreno of Rodriguez dan voor de pure heuvelsprinters. Matthews en Degenkolb leken me wel zekerheidjes in dit zwakke sprintveld (dat lijken me ook de enigen die meer dan een 4-tal kansen gaan krijgen samen met de te dure Sagan). Daarachter heb je dan een hele rits mogelijkheden van wie er vast enkele goed gaan scoren, maar de rest veel te weinig: Guardini, Ferrari, Richeze, Hofland, Bennati, Debusschere, Hutarovich, Mondory, Pelucchi, Stuyven, Felline, Ciolek, Sbaragli, Martinez,... Al zullen de juiste C-sprinters het verschil misschien wel gaan maken dan. Tussen onze teams in ieder geval al wel. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
O nee hè, heb ik dezelfde kluns als jij? Dat gaat niet goed komen. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Ohja, alle teams zonder mijn SW zijn al bij voorbaat kansloos natuurlijk... 
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
@Finisterra: Bouhanni?
In een normale sprint is hij duidelijk de te kloppen man. Jammer dat hij drie zwarte punten moest kosten.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Bouhanni even vergeten. Op de puur vlakke aankomsten lijkt hij me de beste optie ja. Maar voor 3 punten vond ik hem te duur. Zelfs als hij ze allemaal wint, scoort hij nog niet genoeg voor 3 punten (150 punten zou ik verwachten van een 3-punter).
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Toch wel een veiligere keus dan Betancur inderdaad.
Qua heuvelsprinters heb ik alleen Matthews. Het was een beetje Gilbert of Degenkolb versus een klassementsman erbij. Uiteindelijk voor het laatste gekozen in de vorm van D. Martin, de pechvogel.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Serieus? Ik verwacht niet zoveel sprints eigenlijk. Ook veel heuvelop-aankomsten lijken me eerder voor Moreno of Rodriguez dan voor de pure heuvelsprinters.
Voor een sprinter die goed een heuvel overkomt zijn er zo 8 kansen. Vandaar ook mijn keuze voor Mondory (hoewel die in de vlakke sprints wellicht moet wijken voor Hutarovich). Of veel punchaankomsten stijl en lang genoeg zijn voor Rodriguez/Moreno betwijfel ik.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik heb Sammy als kluns, dus die zal het dan wel goed doen
Heb m'n best gedaan op de Sportpools, maar mijn prioriteit is de leiding houden in de jaarpool. Hoop dat het lukt.
Vandaag is ook de Vattenfall Cyclassics. Alleen daar zal Kristoff of Kittel wel winnen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik ken jouw klunsen, ik neem dan sowieso een andere
O nee hè, heb ik dezelfde kluns als jij? Dat gaat niet goed komen.
Dit keer kan het echt niet missen, boys. De Verschrikkelijke Sneeuwman gaat keurig netjes knechten voor Froompie en hooguit per ongeluk een handvol punten pakken.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ik hoop dat Froome als kluns de eerste plaats gaat opleveren. Daardoor kon ik wel veel andere kanshebbers meenemen!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mooie overwinning van Taylor in Perth. Na het verlies tegen Chisnall vorige week heeft hij wraak genomen door zowel van Chisnall, Barney als Van Gerwen te winnen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Meest gekozen: Quintana, Kelderman, Degenkolb, Froome, Aru
Meest gekozen 0-punter: VDB, Guardini, A. Yates, Rubio, Poels
Meest gekozen kluns: Nieve, Pinot, Sammy, Hesjedal, Balberde
Minst gekozen puntrenners: Nieve, Kangert, Zubeldia, De Marchi, Benatti
Al met al overziend had ik misschien toch VDB wel willen hebben...
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Farrar, Vanmarcke, Boonen, Mondory en Ciolek rijden puntjes. Niet te klagen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Knisper haalt uit in Vattenfal en Finisterra pakt de zege in de Vuelta.
Vattenfal:
1. Knisper 152
2. McSavah 120
3. LuukRamaker 70
Vuelta etappe 2:
1. Finisterra 109
2. otherfool 84
3. Montorsi 70
LuukRamaker 70
Jaarstand:
1 AHWA 6454
2 McSavah 5685
3 Finisterra 5622
4 david bohm 5120
5 MatthijsGr00t 4888
6 Montorsi 4653
7 LuukRamaker 4573
8 Knisper 4532
9 Pitakaas 3880
10 otherfool 3016
11 Outsiders 1997
Voor SP: als Guardini hier al niet kan volgen... Veel vlakker wordt het niet meer in de Vuelta.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.