- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ischa
Ischa
kappeuter (crew films)
-
- 73598 berichten
- 5854 stemmen
10 jaar interviews van Ischa nu online te beluisteren!
Bijvoorbeeld: Ischa in gesprek met de voorzitter van de plattelandsvrouwen. Hilarisch!
(RealAudio)
Asmahan
-
- 321 berichten
- 2129 stemmen
Kappeuter, ik heb altijd een enorme hekel aan Ischa gehad, maar naar aanleiding van dit forum heb ik die aflevering eens beluisterd. Heb me echt tranen gelachen en Ischa is in mijn achting gestegen. Ik ga zeker meer van hem beluisteren!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Leuke reactie, ik had eigenlijk hetzelfde
Asmahan
-
- 321 berichten
- 2129 stemmen
Het allerleukste was als die vrouw bijdehand terug wilde doen.
kappeuter (crew films)
-
- 73598 berichten
- 5854 stemmen
Asmahan, heb je nog tips voor me? (afleveringen)
kappeuter (crew films)
-
- 73598 berichten
- 5854 stemmen
Asmahan
-
- 321 berichten
- 2129 stemmen
Hee, dat is toevallig! Ik had mijn berichtjes al weggehaald omdat ze overbodig waren. Maar goed, voor de verdere lezers: het ging over Johannes van Dam, een recensent die met name slechte restaurants frequenteert. Zeer grappig.
Momenteel luister ik naar Ischa in gesprek met Renate Rubinstein en Annie M.G. Schmidt. Ik lees (las) Rubinstein altijd graag, dus wilde haar ook wel eens horen. Aflevering: Een Uur Ischa 27 december 1988. Ook wel leuk: Rubinstein krijgt een prijs van een organisatie waar ze nog nooit van heeft gehoord. Geestig, maar geen dijenkletser zoals de Plattelandsvrouw.
kappeuter (crew films)
-
- 73598 berichten
- 5854 stemmen
Ischa in gesprek met Adelheid Roosen en Martin Ros
Asmahan
-
- 321 berichten
- 2129 stemmen
Blergh. Wat een aanstelster is die Adelheid! De emoties, waar ze zich zo op voor laat staan en die haar echtheid zouden kenmerken, vind ik vooral ontzettend hysterisch. Wel zitten grinniken om de reactie van Ischa die door Adelheid geslagen wordt: wat een aanstelleritis! Was het volkomen met hem eens. Het viel me ook niet mee om het relaas van Adelheid te volgen. Structuur aanbrengen in haar uitlatingen valt haar duidelijk zwaar.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Na het overlijden van Ischa Meijer stond er een prachtige cartoon in De Volkskrant:
Ischa aan tafel met God.
'Maar waarom geeft U nou niet gewoon eens antwoord op mijn vraag? Ja...tekst...tekst...'
Kan 'm niet meer terugvinden op internet.
kappeuter (crew films)
-
- 73598 berichten
- 5854 stemmen
Gisteren was het zeventien jaar geleden dat Ischa Meijer overleed.
Mooie column van Theodor Holman (Parool)