- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- De meest irritante bekende Nederlanders...
De meest irritante bekende Nederlanders...
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Die grap over Chinees was gewoon grappig....mensen zeiken wel heel erg veel over zogenaamd racisme nu....zometeen mag ik ook niet meer lachen om een Aziaat met een camera die van lelijke gebouwen foto's staat te maken. Maar die zie ik toch daadwerkelijk dagelijks in/door/uit/buiten centraal station in Amsterdam wandelen als ik op weg ben naar werk.
De persoon Gordon staat hier los van, de een vindt hem een kwal, de ander niet.
En laten we dan eens kijken naar welke bevolkingssoort doorgaans in Chinese restaurants werken....echt geen goede doorsnede van onze samenleving....hoezo racisme?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Heb je wel goed gelezen ik wat schrijf?
Voor Gordon vond ik het een grap op hoog niveau en het was verre van choquerend. Maar die Gordon waardeert dus niet de grappen van andere en dat maakt hem zo'n walgelijke ventje. Dus de persoon Gordon staat er helemaal niet los van. Het gaat om Gordon en alleen om Gordon. Het woord hypocriet is voor mensen zoals hij uitgevonden. Dus beste vervelende Gordon, blijf alsjeblieft je grappen maken, maar waardeer dan ook de grappen van een ander en ga niet zitten janken wanneer Eddy Zoey een grapje maakt waarbij jij je persoonlijk voelt aangevallen. Gordon maakt een grap puur gericht aan die Aziaat. Zoey maakt gewoon een grap. Dus nogmaals Bakema NL, het gaat hier wel om Gordon en natuurlijk mag hij grappen maken en die Aziaat grap was zelfs leuk en moet zeker kunnen, maar waar het omgaat is dat hij de grappen van andere niet kan waarderen en dat maakt hem zo walgelijk. Plus hij was bloedirritant bij RTL Late Night. Zoals wel vaker dus wanneer hij zich weer eens ergens vertoont.
Albert Verlinde vind ik ook echt niet leuk, maar in vergelijking met Gordon zou ik iedere nacht bij Albert Verlinde in bed willen slapen om maar van die Gordon af te zijn.
Het enige waar ik het mee eens bent, is dat tegenwoordig alles racisme is. Nederland doet zich voor als een tolerante samenleving. Nou, als er ergens een stel zeikerds wonen, is het wel in Nederland. Ja, ook ik ben een enorme zeikerd en lang niet zo grappig als Gordon, maar mijn stelling klopt wel.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Die grap over Chinees was gewoon grappig....mensen zeiken wel heel erg veel over zogenaamd racisme nu....zometeen mag ik ook niet meer lachen om een Aziaat met een camera die van lelijke gebouwen foto's staat te maken. Maar die zie ik toch daadwerkelijk dagelijks in/door/uit/buiten centraal station in Amsterdam wandelen als ik op weg ben naar werk.
De persoon Gordon staat hier los van, de een vindt hem een kwal, de ander niet.
En laten we dan eens kijken naar welke bevolkingssoort doorgaans in Chinese restaurants werken....echt geen goede doorsnede van onze samenleving....hoezo racisme?
Er zijn dus werkelijk mensen die dat grappig vinden? Een Chinees die moeite heeft met onze 'R' of elke Chinees aan een nummer van de menukaart verbinden? Pfff ... los van dat ze ontzettend afgezaagd en al 1000 keer gemaakt zijn, vind ik het nou niet echt humor van de bovenste plank.
Vind overigens wel dat het moet kunnen hoor, dat is een andere discussie.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Kennelijk en voor de Gordon maatstaf vond zelf ik het grappig, want van hem ben ik veel en veel slechter gewend. Maar humor van de bovenste plank, nee. En het blijft humor hè. Het valt vaak gewoon niet te bevatten.
P.S. voor mij was de grap wel nieuw.
Number 48 with rice.
Fortune
-
- 4315 berichten
- 2772 stemmen
Vind Gordon wel grappig eigenlijk, niet perse om de grappen, die zijn vaak ontzettend lame maar wel om het aanstekelijke lachen altijd na elke grap waardoor ik gewoon mee ga lachen omdat het zo gortdroog is allemaal.
Vind de grap van van het rijst ook niet grappig omdat het ten eerste niet klopt. Operanummers worden helemaal niet zo aangegeven toch. Operanummer 48 bestaat toch niet of wel.
Is niet perse racistisch maar wel kleinerend vooral tegenover mensen uit een land waar respect en hoffelijkheid veel hoger in het vaandel staan dan in het nuchtere Nederland waar Nederlanders bijna niet te beledigen zijn.
Netjes is het niet al zou het onder humor kunnen vallen maar in een familieprogramma is het misplaatst! In South Park zou het grappig zijn maar in het algemeen moet je niet bij elke Chinees een menugrap maken vooral niet als je het omdraait en dat Chinezen nooit grappen over kaas maken bijvoorbeeld bij Nederlanders maar om Chinezen altijd maar te herinneren dat ze alleen maar rijstbakkers zijn is niet cool of origineel.
Hele simpele arbeidersgrap is het eigenlijk.
Fortune
-
- 4315 berichten
- 2772 stemmen
En terwijl wij lachen en bijna stikken in borrelnootjes om een simpele rijstgrap maken de Chinezen zich klaar voor world domination.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Er zijn dus werkelijk mensen die dat grappig vinden? Een Chinees die moeite heeft met onze 'R' of elke Chinees aan een nummer van de menukaart verbinden? Pfff ... los van dat ze ontzettend afgezaagd en al 1000 keer gemaakt zijn, vind ik het nou niet echt humor van de bovenste plank.
Vind overigens wel dat het moet kunnen hoor, dat is een andere discussie.
Humor hoeft ook niet altijd van de bovenste plank te zijn....vaak vind ik die gezochte zogenaamd intelligente humor helemaal niks. Niks mis met af en toe lekker plat en 'fout'. Als ik niet meer om plas- en poepgrappen kan lachen op zijn tijd dan zal ik wel dement zijn.
Ik lach ook heel hard als ik van de week onze koning een zilveren kaasschaaf zie geven aan de president van Venezuela. Als hij het als grap bedoelt is het geniaal....zo stond hij wel te lachen trouwens.....maar het is vast serieus en ook dan is het grappig want dan staan we als Nederland weer behoorlijk te kakken.
En alles is al 1000 x gedaan en gemaakt....alleen varieert men nog wat.
Dit was er eentje uit de kroeg inderdaad en Gordon zegt het, de meerderheid denkt het.
Als ik op mijn werk de paar (scheld)woorden Marokkaans tentoonspreidt liggen die collega's ook in een deuk om die stomme Hollander die hun rochelende taal probeert te spreken.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Officieel zei hij number 39... Nederlanders worden altijd in verband gebracht met Amsterdam, klompen, molens, tulpen en kaas. En kom je een Nederlander in een film tegen, dan spreken we Duits. Toegegeven stoor ik mij daar weleens aan... Maar goed die Aziaat is in Nederland en niet in China en dit is hoe wij mogen zijn. Laat iedereen in zijn waarde ook wanneer iemand zo'n grap tegen je maakt. 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Vind Gordon wel grappig eigenlijk, niet perse om de grappen, die zijn vaak ontzettend lame maar wel om het aanstekelijke lachen altijd na elke grap waardoor ik gewoon mee ga lachen omdat het zo gortdroog is allemaal.
Vind de grap van van het rijst ook niet grappig omdat het ten eerste niet klopt. Operanummers worden helemaal niet zo aangegeven toch. Operanummer 48 bestaat toch niet of wel.
Is niet perse racistisch maar wel kleinerend vooral tegenover mensen uit een land waar respect en hoffelijkheid veel hoger in het vaandel staan dan in het nuchtere Nederland waar Nederlanders bijna niet te beledigen zijn.
Netjes is het niet al zou het onder humor kunnen vallen maar in een familieprogramma is het misplaatst! In South Park zou het grappig zijn maar in het algemeen moet je niet bij elke Chinees een menugrap maken vooral niet als je het omdraait en dat Chinezen nooit grappen over kaas maken bijvoorbeeld bij Nederlanders maar om Chinezen altijd maar te herinneren dat ze alleen maar rijstbakkers zijn is niet cool of origineel.
Hele simpele arbeidersgrap is het eigenlijk.
Mooi voorbeeld deze post. Op zich niets mis mee hoor.
Maar dan die laatste zin.... Ik snap ook wat je daar bedoelt. Maar dit is van precies dezelfde orde....je deelt dus daarmee mensen in in hokjes. Het is geen discriminatie op basis van een kleurtje of religie....het zou wel op afkomst kunnen zijn, maar gaat zeker niet altijd op. Het is hokjesdenken en riekt naar een soort van jezelf verheven voelen boven een ander vanwege intelligentie. Is voor mij exact hetzelfde als racisme....de intelligente 'rijke' mens is de ubermensch en kijkt neer op de rest, het domme banale kanonnenvoer.
En als dit programma voor de familie is dan kan ik daar ook nog wel wat op schieten. Het is dus normaal om mensen belachelijk te maken en af te zeiken? Natuurlijk doen die mensen vrijwillig mee....maar het publiek daar en thuis kijkt ook vrijwillig. En dat zijn zeker niet alleen de arbeiders.
Leedvermaak-tv is al wat de klok slaat....kunnen we ons tenminste beter voelen dan de rest.
Maar dat beter voelen dan de rest (hetzij op basis van kleur, afkomst, zogenaamde intelligentie, rijkdom en wat niet) zit natuurlijk door de hele geschiedenis van de mensch, hoef ik geen voorbeelden voor aan te halen lijkt me. We zijn dus met zijn allen nog niet veel verder.....de 'domme' mens niet en de 'intelligente' ook niet.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
We zijn dus met zijn allen nog niet veel verder.....de 'domme' mens niet en de 'intelligente' ook niet.
Je vergeet overigens de naïeve mens.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Nog meer hokjes....ik houd het allemaal niet meer bij....bewust naief of gewoon naief trouwens...en valt dat niet gewoon onder dom dan?
Phuck it, ik neem een snicker!
Oh...ik vraag me trouwens ook nog af wat een arbeider is. Wat en wie valt daar nu wel of niet onder? Ik gok op een antwoord als arbeider is iemand in loondienst....dat zijn toch niet allemaal zogezegd simprle mensen dacht ik....id een wat grote hoop.....en.....
HIER MET DIE SNICKER!!!
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Humor hoeft ook niet altijd van de bovenste plank te zijn....vaak vind ik die gezochte zogenaamd intelligente humor helemaal niks. Niks mis met af en toe lekker plat en 'fout'. Als ik niet meer om plas- en poepgrappen kan lachen op zijn tijd dan zal ik wel dement zijn.
Ik lach ook heel hard als ik van de week onze koning een zilveren kaasschaaf zie geven aan de president van Venezuela. Als hij het als grap bedoelt is het geniaal....zo stond hij wel te lachen trouwens.....maar het is vast serieus en ook dan is het grappig want dan staan we als Nederland weer behoorlijk te kakken.
En alles is al 1000 x gedaan en gemaakt....alleen varieert men nog wat.
Dit was er eentje uit de kroeg inderdaad en Gordon zegt het, de meerderheid denkt het.
Als ik op mijn werk de paar (scheld)woorden Marokkaans tentoonspreidt liggen die collega's ook in een deuk om die stomme Hollander die hun rochelende taal probeert te spreken.
De meerderheid denkt het? Ik mag toch hopen dat het niet zo erg gesteld is met de gemiddelde Nederlander dat hij of zij bij een willekeurig Chinees persoon denkt aan dit soort zaken. Vreemde opmerking.
Verder hoeft humor zeker niet altijd van de bovenste plank te zijn, eens. Wel moet het grappig zijn en dat was dit voor mij totaal niet, los van het feit dat dit ook nog eens uitgemolken en gejatte grappen zijn. De manier waarop vond ik zelfs misselijkmakend en gênant (let op: ik zeg nog steeds niet dat zo'n opmerking niet zou moeten kunnen). Wat het voor mij pijnlijke televisie maakt is het feit dat een volkomen non-talent als Gordon een slim en ontwikkeld persoon zo te kakken zet. Waarschijnlijk is die man Gordon op alle fronten de baas: hij heeft wél talent en heeft waarschijnlijk 10x meer hersencapaciteit. Dat maakt het toch best misplaatst om zo iemand als lulletje lampekatoen neer te zetten.
Maar goed dan komen we bij de discussie uit, waarom zo'n Gordon daar in godsnaam (en waar dan ook) in de jury zit. Als het aan mij ligt worden mensen als Gordon gewoon compleet genegeerd en verdwijnen ze langzaam maar zeker uit de media. Vreselijk persoon.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Als ik tegenwoordig Gordon zie dan moet ik steeds denken aan zijn zijn gesprek met Winfried de Jong in ''24 uur met'' waar hij toen non stop zat te janken over waarom mensen hem niet serieus wilde nemen. Beetje bipolair mannetje is het ook. Enerzijds er enorm van genieten om in volkse flut-programma's mensen tot op het bot af te breken (niets mis met een beetje stangen inderdaad, maar als je van jezelf weet dat je niet kan incasseren kan je dat inderdaad maar beter achterwege laten, zeker als je alleen maar mensen kiest die iets mankeren of een of andere stoornis hebben waardoor ze niet zo snel een weerwoord klaar hebben...) en een paar dagen later weer strak in pak voor serieus en professioneel jurylid (waarom eigenlijk, zingen kan hij voor gene meter?) door willen gaan. Nee, rare gast!
Het ergste is nog dat programma met die bejaarden, doen alsof je het zo moeilijk hebt en constant klagen over de kleinste dingetjes maar aan het eind van de maand wel weer in je villa thuis komen en ondertussen ook nog stiekem en vals achter de rug van die ouwtjes 2,5e ton in je zak steken. Het is mooi dat er op die manier meer aandacht voor de zorg is gekomen, maar als het op zo'n manier gaat... 
Met een Joling heb ik al even veel maar die neemt zich in ieder geval een stuk minder serieus...
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
De meerderheid denkt het? Ik mag toch hopen dat het niet zo erg gesteld is met de gemiddelde Nederlander dat hij of zij bij een willekeurig Chinees persoon denkt aan dit soort zaken. Vreemde opmerking.
Verder hoeft humor zeker niet altijd van de bovenste plank te zijn, eens. Wel moet het grappig zijn en dat was dit voor mij totaal niet, los van het feit dat dit ook nog eens uitgemolken en gejatte grappen zijn. De manier waarop vond ik zelfs misselijkmakend en gênant (let op: ik zeg nog steeds niet dat zo'n opmerking niet zou moeten kunnen). Wat het voor mij pijnlijke televisie maakt is het feit dat een volkomen non-talent als Gordon een slim en ontwikkeld persoon zo te kakken zet. Waarschijnlijk is die man Gordon op alle fronten de baas: hij heeft wél talent en heeft waarschijnlijk 10x meer hersencapaciteit. Dat maakt het toch best misplaatst om zo iemand als lulletje lampekatoen neer te zetten.
Maar goed dan komen we bij de discussie uit, waarom zo'n Gordon daar in godsnaam (en waar dan ook) in de jury zit. Als het aan mij ligt worden mensen als Gordon gewoon compleet genegeerd en verdwijnen ze langzaam maar zeker uit de media. Vreselijk persoon.
Ok, de meerderheid dus die het zou kunnen zeggen, maar dat niet doet.......en dan nog vraag ik me inderdaad af of het niet de meerderheid is.
En wat Gordon daar doet is simpel natuurlijk....die moet Gordon zijn en af en toe lekker lomp doen en de, jawel, relnicht uithangen. Je mening over het programma en vele lieden op tv deel ik denk wel....andere discussie. Er zit gelukkig nog een knop op die tv.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Nog meer hokjes....ik houd het allemaal niet meer bij....bewust naief of gewoon naief trouwens...en valt dat niet gewoon onder dom dan?
Phuck it, ik neem een snicker!
Oh...ik vraag me trouwens ook nog af wat een arbeider is. Wat en wie valt daar nu wel of niet onder? Ik gok op een antwoord als arbeider is iemand in loondienst....dat zijn toch niet allemaal zogezegd simprle mensen dacht ik....id een wat grote hoop.....en.....
HIER MET DIE SNICKER!!!
Vaak voelen hele intelligentie mensen zich niet begrepen en dat is frustrerend. Veel van deze mensen worden bijvoorbeeld buschauffeur i.p.v. een rocket scientist. Dus een arbeider is iemand in loondienst en dan zijn zoals je al zegt niet allemaal maar simpele mensen.
Naïef en dom zijn absoluut niet hetzelfde. Je kunt intelligent en naïef tegelijk zijn. Naïef is eigenlijk te goed van vertrouwen zijn. Dat is meer een eigenschap die je in de loop der jaren door meer ervaring kan ontwikkelen. Daarom kun je ook zeggen: hij is best slim, maar kinderlijk naïef als het om geldzaken gaat.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
En terwijl wij lachen en bijna stikken in borrelnootjes om een simpele rijstgrap maken de Chinezen zich klaar voor world domination.
.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Vaak voelen hele intelligentie mensen zich niet begrepen en dat is frustrerend. Veel van deze mensen worden bijvoorbeeld buschauffeur i.p.v. een rocket scientist.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Dan zou ik je hem moeten voorstellen en dan kan hij je meteen meer vertellen over zijn lotgenoten.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ze zullen er best zijn hoor, maar "veel"? Ik vermoed dat het om een heel kleine minderheid gaat.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Er zijn verschillende vormen van intelligentie... Heb het niet over -om het zo maar even te zeggen- de doorsnee intelligente mens. Laten we het erop houden, dat het er meer zijn dan je denkt. Soms heb ik ook het idee dat de gemiddelde stratenmaker intelligenter is dan de gemiddelde kantoormedewerker, maaaar dat is slechts een gevoel/vermoeden.
Als je bedenkt dat je 32 beelden per seconden kunt denken en maar 2 woorden per seconde, is het duidelijk dat in beelden denken veel sneller gaat dan in woorden denken. Beelddenkers zien de wereld met niet-talige middelen. Zij zien beelden van situaties en handelingen, waarin meerdere zaken naast elkaar zichtbaar worden, op elkaar inwerken en dan een betekenisvol geheel vormen.
In één oogopslag kunnen beelddenkers ingewikkelde situaties overzien en verbanden leggen. Ze associëren razend snel, wat kan leiden tot hoogst originele oplossingen, hebben vaak een goed oriënteringsvermogen en zijn zeer creatief. Klinkt mooi, alleen groeien beelddenkers op in een schoolsysteem dat vooralsnog bijna uitsluitend gericht is op gestructureerd, geordend en talig begripsdenken. Sommigen zijn zichzelf als 'dom' gaan beschouwen omdat hun unieke denkstijl nooit herkend en ingezet werd. Anderen voelen zich gefrustreerd en onbegrepen omdat ze niet in staat zijn om alles wat ze denken en weten – in die 32 beelden per seconde – over te brengen aan anderen.
Hier wat info http://www.praktijkvanverbinding.be/extraintelligent.htm
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 berichten
- 3092 stemmen
Opnames van Onno Hoes die een jongen aflebbert die zowat zijn zoon had kunnen zijn, dat is toch helemaal in scene gezet door die Hoes en Verlinde zelf. Die jongen is natuurlijk een huisvriendje van ze en ze hebben hem waarschijnlijk een rol in een musical beloofd. Doorgestoken kaart als je 't mij vraagt, want laat nou net deze week Verlinde's theaterstuk 'De kleine blonde dood' in premiere zijn gegaan, dat kan toch geen toeval zijn?
Maar Albert Verlinde is slim, heel slim, hij werd altijd uitgemaakt voor 'huichelaar' en nu zendt hij wel de beelden uit van zijn eigen man die een ander kust. Stiekem, midden op een terras in Maastricht. Ze hadden vast en zeker gehoopt op meer media-aandacht.. Missie mislukt.
Albrecht unter den Linden, wat ben je toch een zieligerd!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ze hadden vast en zeker gehoopt op meer media-aandacht.. Missie mislukt.
Je kan nu, enkele dagen later, veel zeggen maar niet dat ze geen massale media-aandacht hebben gekregen. Gisteravond was er zelfs schijnbaar een groot interview op tv met die jonge lover van Hoes.
Dit hebben ze echt niet gewild, dit is zeer schadelijk voor zowel Hoes (heeft een voorbeeldfunctie als burgemeester) als Verlinde (de opperroddelqueen zal vast niet blij zijn dat zijn privéleven op staat ligt).
Ik vind dit eigenlijk wel prima. Verlinde wordt keihard teruggepakt met zijn eigen wapens. Die man graaft zijn hele leven al in het privéleven van bijna iedereen die een beetje bekend is en bespaart niemand. Erg mooi dat dit hem nu dus overkomt. Wat een walgelijk vervelende man is dat. Die Patty Brard van SBS Shownieuws heeft denk ik de tijd van haar leven met al die munitie die ze heeft om op de concurrent te kunnen schieten.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 berichten
- 5309 stemmen
Ik vond Gordon absoluut niet grappig, maar als we het toch over mensen compleet voor lul zetten hebben vind ik het tijd worden dat we programma's als De Wereld Draait Door en Pauw & Witteman ook eens serieus onder de loep nemen. Onder het mom van 'links' en 'respect voor elkaar' wordt daar toch een partijtje mensen afzeiken opgevoerd die zijn weerga niet kent. Zelden iemand hatelijker zien lachen als Jeroen Pauw.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Pauw kan ik juist nog wel eens om lachen. Ze hebben soms zulke vreselijk gasten dat het ook moeilijk is om niet sarcastisch of cynisch te zijn. Met Freek de Jonge lag ik laatst echt helemaal dubbel. Wat zette die flapdrol zichzelf vreselijk voor lul haha.
Freek de Jonge nomineer ik dan ook als meest irritante Nederlander van de eeuw.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
V velzen gisteren bij dwdd nomineer ik.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik nomineer zijn muziek als meest vreselijke van deze eeuw. Samen met de muziek van Caro Emerald.
Het duet met zijn vader vond ik dan wel weer mooi. The Beatles hè. 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik nomineer de bandrecorder van zijn pa het meest irritante voorwerp van het jaar.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 berichten
- 5309 stemmen
Freek de Jonge nomineer ik dan ook als meest irritante Nederlander van de eeuw.
Eens. Ben op De Parade drie keer naar een voorstelling geweest van hem om het te proberen leuk te vinden maar het lukte me niet. Ik sta dan toch in het kamp van Youp van 't Hek. Ook eens met mikey over Van Velzen trouwens.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Freek en Youp hebben wel één ding gemeen. Beide al (heel) lang niet meer leuk.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 berichten
- 3092 stemmen
Je kan nu, enkele dagen later, veel zeggen maar niet dat ze geen massale media-aandacht hebben gekregen.
Je hebt gelijk, ik zat er naast, toch maar wat vaker televisie kijken.