• 12.299 nieuwsartikelen
  • 166.090 films
  • 10.729 series
  • 30.926 seizoenen
  • 623.877 acteurs
  • 195.081 gebruikers
  • 9.108.320 stemmen

The Jesus And Mary Chain: Wie Kent Ze Nog?

zoeken in:

Flipman (redacteur)

• 6624 berichten
  • 1108 stemmen

Ik ben al enige tijd fan van de band The Jesus And Mary Chain, een band die helaas al sinds 1998 niet meer bestaat. Ik ken ze van de soundtrack van The Crow, die ik vier jaar geleden voor mijn verjaardag kreeg. Hun single Snakedriver staat erop.

En NEE, The Jesus And Mary Chain is geen EO-bandje!!!

Het is een punk achtig bandje, ook wel gesorteerd onder Indie-muziek, wat dat ook maar mag inhouden. In 1983 begonnen de gebroeders William & Jim Reid zich stierlijk te vervelen met het ene k*utbaantje na het andere. Als broers maakten ze natuurlijk vaak ruzie, maar ze hadden wel dezelfde muzikale visie, dus begonnen ze de band onder de naam The Death Of Joey (naar aanleiding van hun overleden hamster). Al snel veranderden ze hun naam in The Jesus And Mary Chain (waarom weet ik niet).

Ze begonnen op te treden in voorprogramma's. Ze vielen hun publiek aan met 'feedback' (een heleboel piepende en ruisende herrie afkomstig uit hun gitaren), waardoor ze vaak al na vier of vijf minuten dor de manager van de tent waar ze speelden van het toneel af werden geschopt.

Maar ze werden wel heel populair en hun muziek werd volwassener. Ze hebben ook muziek gemaakt voor Lost InTranslation (Just Like Honey, aftiteling), Pet Sematary (deel 2, geloof ik, met het nummer Reverence), Earth Girls Are Easy (Who Do You Love) en nog wel wat andere films waar ik momenteel effe niet op kom.

Om een lang verhaal kort tr maken: ik wil weten of er over deze site mensen rondzwerven die de band kennen of zelfs weten te waarderen! Reageer, alsjeblieft!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3176 stemmen

Flipman, probeer het hier eens.

kos

• 46271 berichten
  • 8557 stemmen

Idd, dit is meer iets voor Musicmeter. Hier gaat een slotje op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.