• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.161 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Vlaamse acteur Jacky Morel is overleden. Hij speelde in theater en televisieprogramma's, maar is vooral bekend bij het grote publiek als ambtenaar Baconfoy in De Collega's. Hij werd 88 jaar.

https://images-mds.staticskynet.be/NewsFolder/w-350_h-263_s-1/jacky-morel-baconfoy_20181213071519.jpg

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Jacky Morel ...een van mijn meest favoriete Belgische acteurs

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Turner Classic Movies schreef:

As this unprecedented year comes to a close, TCM recognizes and celebrates the careers of the talented filmmakers, actors and industry insiders who have passed on.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

R.I.P Claude Brasseur

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

R.I.P. Claude Brasseur (1936-2020), begon zijn filmcarrière in 1956 en draaide zijn laatste film in 2018, met daartussenin volgens IMDb nog eens 150 rollen. Ik herinner me hem vooral als jonkie samen met zijn vermaarde vader Pierre in Les yeux sans visages (1960), en later in de twee hilarische films van Yves Boisset Un éléphant ça trompe énormement (1976) en Nous irons tous au paradis (1977).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Franse modeontwerper Pierre Cardin (98) overleden | NU.nl

Nu.nl schreef:

Cardin stond bekend om zijn futuristische haute couture en mode, met geometrische vormen en primaire kleuren. De Fransman was in de jaren zestig een van de eerste ontwerpers die hiermee experimenteerde. In 1964 startte hij de Cosmocorps-collectie.

Ook ontwierp Cardin kleding voor bekende personen als Mia Farrow, Jackie Kennedy, The Beatles en muze Lauren Bacall. De ontwerper maakte daarnaast confectiemode, die door grote ketens wordt verkocht. Binnen deze lijnen verschenen ook producten als horloges en parfum.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

RIP Robert Hossein

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

In Memoriam Robert Hossein

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Dawn Wells, (82) Amerikaans actrice

Dawn Wells - IMDb

joolstein

• 10824 berichten
  • 8910 stemmen

https://variety.com/wp-content/uploads/2020/12/MF-Doom.jpg?w=681&h=383&crop=1Op 31 oktober 2020 is de Amerikaanse rapper MF Doom overleden, maakte zijn vrouw bekend op Instagram. Daniel Dumile wat zijn echte naam was, groeide op in de VS, maar was geboren in Londen. en is 49 jaar geworden. Zijn rapcarrière begon eind jaren '80 maar tegenslagen besloten hem te stoppen totdat hij eind jaren '90 terugkeerde met Operation: Doomsday. Op dit album liet hij zich inspireren door Marvel Comics en omarmde hij het karakter van een rappende supervillain met een metalen masker. De tracks braken genadeloos met alle tot dan toe geldende regels omtrent songstructuur in rap. De plaat Madvillainy die hij in 2004 samen met producer Madlib uitbracht, één aan de belangrijkste en meest toonaangevende hiphopalbums van na de eeuwwisseling, liet hem uitgroeien tot een hiphoplegende! Andere opmerkelijke samenwerkingen van Dumile zijn onder andere Danger Doom (met Danger Mouse ), Doomstarks (met Ghostface Killah ), JJ Doom (met Jneiro Jarel ), NehruvianDoom (met Bishop Nehru ) en Czarface Meets Metal Face (metCzarface ). Dankzij het rijke oeuvre dat hij achterlaat kunnen we gelukkig hem nog wel horen. MF DOOM op jou nog One Beer - YouTube

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Bondgirl Tanya Roberts is overleden. Ze speelde naast Roger Moore in A View To A Kill. Later speelde ze ook enkele jaren als Donna's moeder in That '70s Show. De actrice werd 65 jaar.

https://www.007travelers.com/wp-content/uploads/2020/06/Roger-Moore-Tanya-Roberts.jpg

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Veel te jong nog.

R.I.P Tanya Roberts

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Tanya Roberts

https://imgbb.com/

https://imgbb.com/

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

RIP Gerry

RIP Tanya

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Barbara Shelley (88) Engelse actrice die o.a. vaak te zien was in Hammer producties

Bijnaam : "The First Leading Lady of British Horror".

https://www.imdb.com/name/nm0791176/bio?ref_=nm_ov_bio_sm]Barbara Shelley - Biography - IMDb

in "Dracula Prince of Darkness"

[url=https://ibb.co/3sbZ20G[/url]

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

In Memorian Barbara Shelley

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

R.I.P. Barbara Shelley, voor mij vooral Anthea Zellaby, echtgenote van George Sanders en moeder van de innemende Martin Stephens in de magnifieke eerste Village of the damned uit 1960.

https://i.pinimg.com/originals/80/e2/eb/80e2ebb02d93dd4867dd1c29c11402cb.jpg

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

https://loudwire.com/children-of-bodom-alexi-laiho-dead-41/

Ik ben al lang niet meer met metal bezig en sowieso was Children of Bodom nooit één van mijn favoriete groepen maar het nieuws is toch even verschieten.. Hij is maar 41 jaar geworden en dat is gewoon altijd te jong.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

'Children of Bodom' was één van mijn favoriete melodeath bands van het afgelopen jaar en heb ze flink ontdekt. Ik was nog lang niet klaar met hun muziek maar dit bericht hakte er vandaag aardig in. Ik ga zijn techniek en energie missen maar, de muziek blijft voor altijd.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Brix schreef:

In Memoriam Tanya Roberts

(afbeelding)

(afbeelding)

Heel vreemd, maar nu worden de eerdere berichten over haar overlijden weer tegengesproken, ze zou toch niet zijn overleden.

Zie ook hier:

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

thunderball

Zou mooi zijn als dat klopt.

Theunissen

• 12267 berichten
  • 5513 stemmen

Helaas nu toch overleden.

Tanya Roberts

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Pfff, dit is wel heel naar voor haar man. Ik zag vanmorgen nog de video waar een journalist hem belt en zegt dat ze nog leeft, waarna hij heel emotioneel raakt. En nu dan toch dood. Da's wreed.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

RIP Michael Apted

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

R.I.P. Michael Apted. Een naam waar ik niet meteen een film op plakken, maar heb er toch enkele van gezien. Was zelfs vergeten dat hij de Bondfilm The World is Not Enough heeft gemaakt. Beste film blijft toch Coal Miner's Daughter.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Apteds levenswerk is toch echt de 7-up serie waar hij elke 7 jaar een documentaire maakt over dezelfde mensen. Uniek project. Alleen daarom al verdient Apted lof en herinnering. 63 up heeft hij vorig jaar nog afgemaakt. Ben benieuwd of iemand het gaan overnemen. Op deze reeks zal nog teruggekeken worden als vrijwel alle andere films vergeten zijn.

(als iemand het eerste deel wil toevoegen dat korter is dan 45 minuten ben ik degene dankbaar)

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

R.I.P. Michael Apted

Gorillas in the Mist: The Adventure of Dian Fossey is voor mij wel een titel die boven zijn doorsnee oeuvre uitsteekt. Apted was voor mij een naam die hoorde bij degelijke maar zelden bovengemiddelde sterke thrillers (Thunderheart, Blink, Extreme Measures) Degelijk en doorsnee geldt ook voor zijn Bondfilm The World Is Not Enough.

Flavio

• 4893 berichten
  • 5223 stemmen

starbright boy schreef:

(als iemand het eerste deel wil toevoegen dat korter is dan 45 minuten ben ik degene dankbaar)

Hij stond al op de site: Seven Up! (1964)

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Thunderheart en The World is Not Enough heb ik wel van genoten!

R.I.P. Michael Apted

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.