• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.156 acteurs
  • 199.035 gebruikers
  • 9.373.452 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

R.I.P. Ivan Passer, voor mij vooral de man achter Cutter's way (1981).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Woensdagavond nog Cutter's Way vertoond (en gekeken). Misschien dat er dan toch nog wat meer mensen naar Intieme Belichting gaan, al heeft het nieuws over zijn dood niet echt de Nederlandse media bereikt zo te zien.

3 2 1 cut

• 1066 berichten
  • 98 stemmen

Aart Staartjes (81) overleden na verkeersongeluk – Wel.nl - welingelichtekringen.nl

https://www.telegraaf.nl/images/1340x754/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/eb5a18f8-3aba-11e9-b6f7-af0d9d417e98.jpg

Voor mij een jeugdlegende. Zo’n icoon uit de onvergetelijke jaren 70 kindertelevisie. Mijn helden uit mijn jeugd verdwijnen langzaam één voor één. Bedankt Toon voor alle mooie herinneringen ! Slaap zacht, je hebt het verdiend..

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Ahhh nee toch zo aan je einde moeten komen, wat vreselijk..... ga je missen lieve man. Bedankt voor alle mooie sesamstraat afleveringen. Sterkte aan familie en vrienden

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bah, wat triest om op zo'n hoge leeftijd dan toch zo dood te moeten gaan. De man is wel echt hét gezicht van kinderprogramma's geweest. Sesamstraat, De jaarlijkse intocht van Sinterklaas. Heel spijtig.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

R.I.P Aart Staartjes. Tragisch einde van de stratemaker op zee.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik voeg bij het voorgaande. Verdrietig dat het niet rustig in bed mocht gebeuren

Na Paula in november weer een jeugdicoon minder.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Ach, gisteren las ik nog dat hij zwaargewond was geraakt, nu lees ik dat hij het helaas niet heeft gehaald.

Mijn vroegste herinnering aan hem was als De Stratemaker op Zee, in de gelijknamige VARA-jeugd televisieshow. Samen met Joost Prinsen (Erik Engerd) en Wieteke van Dort (de Deftige Dame) maakte hij weergaloze baanbrekende jeugdtelevisie.

thunderball

• 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Inderdaad "De Stratemakeropzeeshow" en "J.J. de Bom, voorheen De Kindervriend" waren echt programma's uit mijn jeugd, die tenminste niet zo soft waren en waar je iedere week naar keek.

Tijdje geleden was hij nog in dat programma, waar drie mensen een portret van hem schilderden. Was een fijne uitzending toen.

R.I.P. Aart Staartjes.

Justus18

• 693 berichten
  • 79 stemmen

R.I.P. Aart Staartjes

Woord Voor Woord was een heel mooi programma en het begin van een prachtig oeuvre.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Als kind keek ik wel naar Sesamstraat. Toen had je met de toenmalige BRT(N) nog maar 1 Vlaamse televisiezender met zeer weinig kinderprogramma's, en keken we thuis regelmatig naar Nederlandse programma's. Ik herinner mij nog enkele mensen uit Sesamstraat zoals Sien Diels, Paula Sleyp en uiteraard Aart Staartjes. Ook omdat die in de andere kinderprogramma's zat die ik toen keek zoals Ome Willem, Het Klokhuis en de intocht van Sinterklaas (voor we met Dag Sinterklaas in Vlaanderen een geweldig alternatief kregen). Een kleurrijk figuur die helaas te vroeg is heengegaan, ondanks zijn mooie leeftijd...

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

R.I.P. Aart Staartjes

Voor mij toch het meest bekend als Toon in de Film van ome Willem....

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

https://www.telegraaf.nl/entertainment/972870912/echtgenoot-55-andre-van-duin-overleden

De man is geen bekendheid, maar zijn echtgenoot wel. Triest, heel triest.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

R.I.P. Aart Staartjes, maker van intelligente kindertelevisie waar je als volwassene ook kon van genieten.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

RIP Jo Shishido

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

In Memoriam Jo Shishido

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb hem alleen maar in wat Seijun Suzuki films gezien (die ondertussen ook alweer bijna 3 jaar geleden gestorven is) maar wel een heerlijk iconisch figuur met zijn dikke wangen. Precies een hamster die gangster was geworden, maar het gaf hem letterlijk en figuurlijk zijn eigen smoel.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Jo Shishido zat in veel hele fijne Japanse misdaadfilms. Niet alleen de Suzuki's ( die ik ook lang niet allemaal zag) maar ook een film als A Colt is My Passport, een heerlijk stijlvolle film. Heb nog het een ander liggen en wil dit jaar wat gaan doen met Japanse misdaadfilms uit zijn tijd. Dan sta ik even bij hem stil.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

beavis schreef:

RIP Jo Shishido

Ah, vandaar dat m'n hele Facebook weer volstaat. Aparte acteur, vond hem niet echt geweldig maar qua uiterlijk springt hij er altijd wel uit.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Aw man, Terry Jones En net nu ik opnieuw aan het eerste seizoen van Flying Circus ben begonnen... Niet mijn favoriete lid van de groep, maar het was juist het geheel dat groter was dan de som der delen. Het nieuws dat hij dementie had was me helemaal ontgaan, vond het al vreemd dat je hem minder zag dan de andere Python leden maar dacht dat hij gewoon de drukte wat wou ontwijken.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Oei, Terry Jones. Naast Monty Python waren zijn documentaires Crusades en Terry Jones' Medieval Lives briljant!

R.I.P. Terry Jones

en

RIP Jo Shishido (met zijn rare hamsterkoppie!)

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

R.I.P. Mr Creosote...

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

So there you are.. hangin' on a cross are you!

RIP Terry Jones

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Verdorie, Arthur - Two Sheds - Jackson. Wat een fantastisch grappige man was het toch. RIP Terry!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.