• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.235 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.072 gebruikers
  • 9.375.434 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

De man heeft een mooie leeftijd bereikt ondanks dat er altijd een grote onduidelijk vlek(dat ook boven in het NOS artikel word vermeld) over zijn persoon hing. Geval van een hoop onduidelijkheid en persoon los zien van zijn werk. Voor de rest is van Gasteren een belangrijke docu maker geweest, iets waar Nederlands sinds het beging van de ontwikkeling van film al hoge ogen mee gooit, met wat interessante zij stappen in speelfilm. Ik was vorig jaar nog bij de eye screening van zijn manisch experimentele maar amper vertoonde stroboscoop film Out of my skull met een interessant gesprek erna waar de man vooral toch zijn leeftijd liet zien. Gekoppeld aan een vertoning van het geweldige Chappaqua was helemaal genieten. Voor de rest is zijn vorig jaar oktober nog op tv vertoonde(bij npo doc) Hans: Het leven voor de dood een van de beste films die ooit zijn geschoten in Nederland. Boek zoals Roger Thornhill zegt is ook prachtig.

Er is nog een prachtige dvd box met al zijn grote werk erin die weer moeilijk blijkt te vinden na een google ronde(heb hem zelf gelukkig in de kast).

Bijzondere man met bijna 60 jaar aan films jammer dat veel commerciële docu's en tv progamma's waren waardoor ze slecht te vinden zijn. Begrijp je nu waarom ik huil staat in matige kwaliteit op youtube maar daar levert de film weinig kracht bij in. Wel is er een wat ongemakkelijke Engelse dub bij de voice over momenten

Mijn persoonlijke favoriet van zijn kortere werk, Omdat Mijn Fiets Daar Stond dat ingaat op de vergeten rellen van het Claus-Beatrix huwelijk

Roger Thornhill

• 6017 berichten
  • 2447 stemmen

Heel interessant wat je schrijft, D-ark, wat mijzelf betreft vooral omdat ik net het bijzonder lezenswaardige Rebelse jeugd van Eric Duivenvoorden heb gelezen, en daarin wordt uitgebreid ingegaan op dat incident. Mooi om het nu op YouTube te kunnen bekijken, dank voor de tip!

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Roger Thornhill schreef:

Heel interessant wat je schrijft, D-ark, wat mijzelf betreft vooral omdat ik net het bijzonder lezenswaardige Rebelse jeugd van Eric Duivenvoorden heb gelezen, en daarin wordt uitgebreid ingegaan op dat incident. Mooi om het nu op YouTube te kunnen bekijken, dank voor de tip!

Rebelse Jeugd is inderdaad geweldig, ik heb gelezen toen rond het uitkwam omdat ik altijd een grote interesse in de provo cultuur/opstand cultuur heb gehad. Zeker omdat we op politieke gronden zeker weer in een soort gelijk tijdperk komen maar daar kan ik eeuwen over doorgaan en is niet echt gepast voor dit topic. Wel raad ik je nog van harte de erg goede docu aan die bij het boek hoort, die toevallig tot vandaag te bekijken is op Uitzending Gemist.

Roger Thornhill

• 6017 berichten
  • 2447 stemmen

D-ark, daar zal ik vandaag niet meer aan toekomen helaas, maar ook voor déze tip desalniettemin dank!

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Roger Thornhill schreef:

D-ark, daar zal ik vandaag niet meer aan toekomen helaas, maar ook voor déze tip desalniettemin dank!

Dan is hij hier 'legaal' te vinden in wat mindere kwaliteit 1/2

Roger Thornhill

• 6017 berichten
  • 2447 stemmen

Roger Thornhill

• 6017 berichten
  • 2447 stemmen

Ach, de actrice die het enige gênante moment in die verder absoluut onvergetelijke film verzorgt heeft daarmee dus het langst moeten leven... R.I.P. Madelein Lebeau.

Roger Thornhill

• 6017 berichten
  • 2447 stemmen

Voor de ouderen onder ons: R.I.P. Alan Young 1919-2016, bekend als Wilbur Post, tussen 1961 en 1966 eigenaar van Mr. Ed.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Vandaag is de Belgische komiek en theatermaker Gaston Berghmans overleden. Hij werd 90 jaar.

http://static3.nieuws.vtm.be/sites/nieuws.vtm.be/files/styles/vmmaplayer_big/public/article/image/2016/05/gaston.jpg?itok=jmjeeQPy

Samen met Leo Martin vormde hij het duo Gaston & Leo. Samen waren ze ook in enkele films te zien zoals Paniekzaaiers en Zware Jongens. R.I.P.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Niet altijd mijn soort humor, vond Leo Martin ook net iets grappiger, maar toch wel een Vlaams icoon.

Brix

• 19680 berichten
  • 5115 stemmen

In Memoriam Gaston Berghmans, vooral heel grappig in de sketches van de Gaston en Leo shows.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Vreemd trouwens dat ik nog geen enkel carrière overzicht ben tegengekomen dat over zijn werk met de gebroeders Cassiers spreekt. Heb zelf enkel De Duivel Te Slim (1960) en dat was in ieder geval een erg leuke film. Het zal misschien ijdele hoop zijn, maar ik hoop eerlijk gezegd dat ze voor het wat onbekendere werk van Bergmans gaan als memoriam in plaats van de vertrouwde Gaston en Leo films die al tig keer zijn uitgezonden.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

R.I.P. Gaston

Dievegge

• 3173 berichten
  • 8198 stemmen

Gaston & Leo vertegenwoordigden een soort volkse humor die aan het verdwijnen is. Hun eindejaarsshows haalden kijkcijfers waar ze tegenwoordig alleen van kunnen dromen. Sommige grappen waren banaal, maar ze konden ook echt leuk zijn. Soms voelde je een pointe al een halve minuut op voorhand aankomen, maar moest je toch nog lachen. In het live gedeelte van hun shows waren ze geweldig op elkaar afgestemd, en sommige sketches met absurde humor werken decennia later nog steeds. Ik herinner me er een met een onzichtbare piano.

Van die oude komedies van Edith Kiel heb ik er twee gezien: De duivel te slim en Hoe zotter hoe liever - die laatste is wel zeer lang geleden. De foute rekensom in aflevering 7 van De Kolderbrigade is een beroemde drogredenering, en Joske Vermeulen zal wel nooit vergeten worden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dievegge schreef:

De foute rekensom in aflevering 7 van De Kolderbrigade is een beroemde drogredenering,

Rekenen op zijn Vlaams.

Brix

• 19680 berichten
  • 5115 stemmen

Dievegge & speedy23

Ik krijg meteen weer goesting om de opnames weer eens uit de DVD kast te halen.

" De " perdoesjer " (producer) heeft gezegd... is er ook zo een waarbij ik telkens weer mijn lachen niet kan inhouden.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Joe Fleishaker is overleden Voor Troma-fans een bekende naam.

Die toilet scene in Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) ... Never forget!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Oef ja, legendarische scène!

John Milton

• 24226 berichten
  • 13392 stemmen

Intens genoten van die scène vorige maand! Very generous actor.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

En niet te vergeten zijn epische einde in Terror Firmer... Eigenlijk waren al zijn rollen memorabel. Maakte er altijd iets speciaals van.

Terror Firmer (Joe Fleishaker).avi - YouTube

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Wilde net vragen uit welke film die roltrapdood komt, Terror Firmer dus.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

R.I.P. Burt Kwouk

Ook nog in drie Bond films gespeeld, o.a. Goldfinger.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Corrie Brokken (83) R.I.P.

Brix

• 19680 berichten
  • 5115 stemmen

Onlangs nog haar (interessante) autobiografie gekocht

In Memoriam Corrie brokken, een klasse-zangeres die uit de showbiz stapte om rechter te worden.

606

• 23876 berichten
  • 12265 stemmen

R.I.P Corry

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Muhammad Ali (Cassius Clay) overleden op 74 jarige leeftijd.

http://pbs.twimg.com/media/CkE3HOxWgAAmNhp.jpg

Grote held voor velen. R.I.P.

bron

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

In vele opzichten the greatest. Wát een icoon...

RIP

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

2016 is het jaar van de levende legendes die gewoon legendes worden. Muhammad Ali is een van die zeldzame sporters die ook een enorme culturele en maatschappelijke impact had. Ik zag vorige week nog een jongen van een jaar of 16 lopen met een T-shirt met zijn beeltenis erop. 35 jaar na zijn laatste bokswedstijd.

Ajax&Filmfreak

• 3364 berichten
  • 3730 stemmen

R.I.P. Cassius Clay

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.