- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
De man heeft een mooie leeftijd bereikt ondanks dat er altijd een grote onduidelijk vlek(dat ook boven in het NOS artikel word vermeld) over zijn persoon hing. Geval van een hoop onduidelijkheid en persoon los zien van zijn werk. Voor de rest is van Gasteren een belangrijke docu maker geweest, iets waar Nederlands sinds het beging van de ontwikkeling van film al hoge ogen mee gooit, met wat interessante zij stappen in speelfilm. Ik was vorig jaar nog bij de eye screening van zijn manisch experimentele maar amper vertoonde stroboscoop film Out of my skull met een interessant gesprek erna waar de man vooral toch zijn leeftijd liet zien. Gekoppeld aan een vertoning van het geweldige Chappaqua was helemaal genieten. Voor de rest is zijn vorig jaar oktober nog op tv vertoonde(bij npo doc) Hans: Het leven voor de dood een van de beste films die ooit zijn geschoten in Nederland. Boek zoals Roger Thornhill zegt is ook prachtig.
Er is nog een prachtige dvd box met al zijn grote werk erin die weer moeilijk blijkt te vinden na een google ronde(heb hem zelf gelukkig in de kast).
Bijzondere man met bijna 60 jaar aan films jammer dat veel commerciële docu's en tv progamma's waren waardoor ze slecht te vinden zijn. Begrijp je nu waarom ik huil staat in matige kwaliteit op youtube maar daar levert de film weinig kracht bij in. Wel is er een wat ongemakkelijke Engelse dub bij de voice over momenten
Mijn persoonlijke favoriet van zijn kortere werk, Omdat Mijn Fiets Daar Stond dat ingaat op de vergeten rellen van het Claus-Beatrix huwelijk
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
Heel interessant wat je schrijft, D-ark, wat mijzelf betreft vooral omdat ik net het bijzonder lezenswaardige Rebelse jeugd van Eric Duivenvoorden heb gelezen, en daarin wordt uitgebreid ingegaan op dat incident. Mooi om het nu op YouTube te kunnen bekijken, dank voor de tip!
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Heel interessant wat je schrijft, D-ark, wat mijzelf betreft vooral omdat ik net het bijzonder lezenswaardige Rebelse jeugd van Eric Duivenvoorden heb gelezen, en daarin wordt uitgebreid ingegaan op dat incident. Mooi om het nu op YouTube te kunnen bekijken, dank voor de tip!
Rebelse Jeugd is inderdaad geweldig, ik heb gelezen toen rond het uitkwam omdat ik altijd een grote interesse in de provo cultuur/opstand cultuur heb gehad. Zeker omdat we op politieke gronden zeker weer in een soort gelijk tijdperk komen maar daar kan ik eeuwen over doorgaan en is niet echt gepast voor dit topic. Wel raad ik je nog van harte de erg goede docu aan die bij het boek hoort, die toevallig tot vandaag te bekijken is op Uitzending Gemist.
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
D-ark, daar zal ik vandaag niet meer aan toekomen helaas, maar ook voor déze tip desalniettemin dank!
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
D-ark, daar zal ik vandaag niet meer aan toekomen helaas, maar ook voor déze tip desalniettemin dank!
Dan is hij hier 'legaal' te vinden in wat mindere kwaliteit 1/2
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
Ach, de actrice die het enige gênante moment in die verder absoluut onvergetelijke film verzorgt heeft daarmee dus het langst moeten leven... R.I.P. Madelein Lebeau.
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
Voor de ouderen onder ons: R.I.P. Alan Young 1919-2016, bekend als Wilbur Post, tussen 1961 en 1966 eigenaar van Mr. Ed.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Vandaag is de Belgische komiek en theatermaker Gaston Berghmans overleden. Hij werd 90 jaar.
Samen met Leo Martin vormde hij het duo Gaston & Leo. Samen waren ze ook in enkele films te zien zoals Paniekzaaiers en Zware Jongens. R.I.P.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Niet altijd mijn soort humor, vond Leo Martin ook net iets grappiger, maar toch wel een Vlaams icoon.
Brix
-
- 19680 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Gaston Berghmans, vooral heel grappig in de sketches van de Gaston en Leo shows.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Vreemd trouwens dat ik nog geen enkel carrière overzicht ben tegengekomen dat over zijn werk met de gebroeders Cassiers spreekt. Heb zelf enkel De Duivel Te Slim (1960) en dat was in ieder geval een erg leuke film. Het zal misschien ijdele hoop zijn, maar ik hoop eerlijk gezegd dat ze voor het wat onbekendere werk van Bergmans gaan als memoriam in plaats van de vertrouwde Gaston en Leo films die al tig keer zijn uitgezonden.
Dievegge
-
- 3173 berichten
- 8198 stemmen
Gaston & Leo vertegenwoordigden een soort volkse humor die aan het verdwijnen is. Hun eindejaarsshows haalden kijkcijfers waar ze tegenwoordig alleen van kunnen dromen. Sommige grappen waren banaal, maar ze konden ook echt leuk zijn. Soms voelde je een pointe al een halve minuut op voorhand aankomen, maar moest je toch nog lachen. In het live gedeelte van hun shows waren ze geweldig op elkaar afgestemd, en sommige sketches met absurde humor werken decennia later nog steeds. Ik herinner me er een met een onzichtbare piano.
Van die oude komedies van Edith Kiel heb ik er twee gezien: De duivel te slim en Hoe zotter hoe liever - die laatste is wel zeer lang geleden. De foute rekensom in aflevering 7 van De Kolderbrigade is een beroemde drogredenering, en Joske Vermeulen zal wel nooit vergeten worden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De foute rekensom in aflevering 7 van De Kolderbrigade is een beroemde drogredenering,
Rekenen op zijn Vlaams.
Brix
-
- 19680 berichten
- 5115 stemmen
Ik krijg meteen weer goesting om de opnames weer eens uit de DVD kast te halen.
" De " perdoesjer " (producer) heeft gezegd... is er ook zo een waarbij ik telkens weer mijn lachen niet kan inhouden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Joe Fleishaker is overleden
Voor Troma-fans een bekende naam.
Die toilet scene in Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) ... Never forget!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13392 stemmen
Intens genoten van die scène vorige maand! Very generous actor.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
En niet te vergeten zijn epische einde in Terror Firmer... Eigenlijk waren al zijn rollen memorabel. Maakte er altijd iets speciaals van.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wilde net vragen uit welke film die roltrapdood komt, Terror Firmer dus. 
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
R.I.P. Burt Kwouk
Ook nog in drie Bond films gespeeld, o.a. Goldfinger.
Brix
-
- 19680 berichten
- 5115 stemmen
Onlangs nog haar (interessante) autobiografie gekocht
In Memoriam Corrie brokken, een klasse-zangeres die uit de showbiz stapte om rechter te worden.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Muhammad Ali (Cassius Clay) overleden op 74 jarige leeftijd.
http://pbs.twimg.com/media/CkE3HOxWgAAmNhp.jpg
Grote held voor velen. R.I.P.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
In vele opzichten the greatest. Wát een icoon...
RIP
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
2016 is het jaar van de levende legendes die gewoon legendes worden. Muhammad Ali is een van die zeldzame sporters die ook een enorme culturele en maatschappelijke impact had. Ik zag vorige week nog een jongen van een jaar of 16 lopen met een T-shirt met zijn beeltenis erop. 35 jaar na zijn laatste bokswedstijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.