• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.899 films
  • 12.201 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.979 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Niks ten nadele van Anna Lindh, maar Fortuyn was op een revolutionaire manier bezig de gehele politiek op zijn kop te zetten. Een journalistiek meer ingrijpende gebeurtenis dan de moord op Anna Lindh.

Maar nu komen we op een persoonlijk gevoelig vlak terecht en da's niet eerlijk voor zowel de familie Lindh als Fortuyn.

Laten we deze zaken alsjeblieft gescheiden houden en niet 'eigen' gevoelens prefereren. Het is erg genoeg als iemand in je nabije omgeving overlijdt, laat staan vermoord wordt. PUNT.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

De Knip schreef:

(...) maar Fortuyn was op een revolutionaire manier bezig de gehele politiek op zijn kop te zetten. (...)

Oja, wat dan? Geef 'ns voorbeelden.

Laten we deze zaken alsjeblieft gescheiden houden en niet 'eigen' gevoelens prefereren. Het is erg genoeg als iemand in je nabije omgeving overlijdt, laat staan vermoord wordt. PUNT.

Mee eens.

Stel overigens voor om via PM verder te gaan als je nog wilt reageren. Deze discussie wordt nogal politiek beladen en dat past (terecht) niet in de 'huisregels' van MM.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

De Knip schreef:

Niks ten nadele van Anna Lindh, maar Fortuyn was op een revolutionaire manier bezig de gehele politiek op zijn kop te zetten. Een journalistiek meer ingrijpende gebeurtenis dan de moord op Anna Lindh.

Ooh, niks gevoeliger dan de invoering van een nieuwe munt.....

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

Dustyfan schreef:

(quote)

Oja, wat dan? Geef 'ns voorbeelden.

(quote)

Vergeten jullie niet dat dit MovieMeter is... voordat je het weet zit je in een discussie over Fortuyn en dat lijkt me niet fortuinlijk, omdat we geen politieke opvattingen hier over het forum gaan knikkeren.

Uit respect voor de doden lijkt me dit forum daar helemaal niet geschikt voor o-).

Man... toch wel een beetje weird dat John Ritter zo snel overleden is. Ik heb hem laatst nog in een film gezien met de perfecte woonvorm, waar hij zich weer naar buiten moest vechten met zn gezinnetje.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Ik heb net ff John Ritter opgezocht bij IMDB.com, en hij is overleden op 11-9-'03, niks van gehoord!

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Dustyfan schreef:

De vergelijking is niet logisch, omdat een politicus iets anders is dan een staatsman (staatsvrouw?).

maar blijft staan dat een staatsman een politicus is. dat een politicus niet altijd een staatsman is, is logisch...

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

maar blijft staan dat een staatsman een politicus is. dat een politicus niet altijd een staatsman is, is logisch...

Hoewel ik dat in het geval van de Nederlandse Antillen zou willen aanvechten. Daar is het geloof ik een secretaresse....

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

daar heb jij weer gelijk in

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Weinig mensen zullen deze kennen:

Skynet-news: Hollywood's 'echte cowboy' Sheb Wooley overleden.

De Amerikaanse filmacteur en countryzanger Sheb Wooley is dinsdag op 82-jarige leeftijd aan leukemie overleden. Wooley is bekend van western-klassiekers als High Noon (1952, Fred Zinneman). De entertainer, die zondag nog op de rouwplechtigheid van Johnny Cash aanwezig was, werd maandag in het ziekenhuis opgenomen. Op wens van Wooley wordt hij begraven om 12 uur 's middags als verwijzing naar High Noon. Hij speelde naast stereen als John Wayne, Clint Eastwood en Kirk Douglas. Hij was ondermeer te zien in Johnny Guitar (1954), Man Without A Star (1955), The Outlaw Josey Wales (1976) en Siverado (1986). Als zanger was zijn grootste succes een liedje dat over een UFO gaat: The Purple People Eater. Er werden drie mijoen stuks van verkocht en hij belandde ermee in de top van de pop-charts van 1958...

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

pjotr schreef:

Brian Ferry is vanochtend overleden aan een hartaanval.....:(

54 jaar slechts.......

Je bedoelt Robert Palmer denk ik.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Ik was iets te haastig deze primeur aan het typen.

Niet zo snel reageren voortaan.....:D

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

pjotr schreef:

Ik was iets te haastig deze primeur aan het typen.

Niet zo snel reageren voortaan.....:D

Can't help myself

Maar niettemin tragisch nieuws. Palmer was een topartiest.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De Amerikaanse acteur Donald O'Connor is zaterdag op 78-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hartstilstand in een rusthuis in Calabasas in Californië overleden. O'Connor verwierf internationale faam door zijn rol in de romantische muzikale komedie 'Singing in the rain' (1952) van Stanley Donen, waarin hij aan de zijde van Gene Kelly en Debbie Reynolds schitterde. Op het hoogtepunt van zijn lange carrière in de jaren '50 speelde O'Connor in musicals en toneelstukken, trad op voor televisie en werkte samen met andere grote sterren als Gene Kelly, Marilyn Monroe en Clint Eastwood. Een van zijn grootste rollen vertolkte hij met als tegenspeler een sprekende muilezel in de Amerikaanse successerie 'Francis the Talking Mule' (1949). Van die succesformule werden zes bioscoopfilms gemaakt...

Bron Skynet.Be

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

HELMER ELIA KAZAN DIES AT 94

Kazan won acclaim, endured controversy

Elia Kazan, one of the leading post-war stage and film directors and a pioneer who helped revolutionize American acting via the Method, died Sunday at his Manhattan home. He was 94.

One of the big ones...

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Da's een grote naam inderdaad. Weer een van de grote klassieke regisseurs weg.....

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

In het Nederlands nu:

De Amerikaanse filmmaker Elia Kazan is op 94-jarige leeftijd overleden in zijn huis in Manhattan, meldt de New York Times zondagavond op zijn website. Elia Kazan, geboren in Constantinopel in 1909, was van Griekse afkomst en heette Kazanjoglous. Hij was een invloedrijk figuur op Broadway en in Hollywood en hij werd nog altijd beschouwd als een immigrant. Zijn meesterwerk 'America, America' had een autobiografische waarde. Kazan werkte aanvankelijk als acteur en werd in de jaren veertig één van Broadway's beste toneelregisseurs. Hoogtepunten uit zijn bijna veertigjarige filmcarrière zijn 'A Streetcar Named Desire' (1951), 'Viva Zapata' (1952), 'On The Waterfront' (1954) en East Of Eaden' (1955). Marlon Brando was een van zijn favoriete acteurs...

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

(afbeelding)

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Overigens was de "controversy" niet helemaal onterecht. Tijdens de beruchte verhoren door McCarthy was Kazan één van de mensen die wél met namen begon te strooien, waardoor er velen ook in de stoel tegenover het commité moesten zitten. Bij zijn laatste "lifetime-oscar" waren er ook enkelen die daar nog wat geluiden over produceerden. Maar goed... Schwamm drüber.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Was idd een erg emotionele happening waarbij mensen zoals Nick Nolte en Ed Harris niet klapte of opstonden terwijl andere zoals Robert de Niro in tranen uitbarstte toen hij Kazan mocht feliciteren.

Vond ik een zeer indrukwekkend moment in een overigens slecht deel van de Oscars. Magoed dat is verleden, nu weer gewoon respecta voor de doden !

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Vondt het vandaag prachtig van Steven Spielberg in een nieuwsuitzending dat hij zeer veel van Kazan geleerd heeft en dat hij de man niet beoordeeld op zijn politieke keuzes maar op zijn cinematografische...

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

(afbeelding)

LOS ANGELES, California (AP) -- Jack Elam, a character actor and favorite Western villain who menaced good-guy cowboys with his crazy grin, wild eyes and remorseless gunslinging in films such as "Rawhide" and "Wichita," has died, a family friend said Tuesday.

Ik ken 'm als arts uit Cannonball run.

Ik heb wat met deze man... weet niet waarom...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De 'leuke' slechte...

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

Speelde ook een memorabele rol in de openingsscene van 'C'era una volta il West' (dat gedoe met die vlieg).

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

De Amerikaanse singer/songwriter Elliot Smith is op 34-jarige leeftijd overleden. Hij pleegde zelfmoord. Smith debuteerde in 1994 maar brak pas echt door na een oscarnominatie voor het nummer "Miss misery" uit Godd Will Hunting. Daarna maakte hij nog de prachtige albums either/or, XO en figure 8. Zijn nieuwe album stond voor eind dit jaar gepland.

Ik zie hem nog staan, verlegen, alleen met een gitaar in een piepkleine tent op lowlands '98.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ja das jammer, ik vond dat nummer uit Good Will Hunting toch zeker wel 1 van de hoogtepunten uit die film.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

starbright boy schreef:

De Amerikaanse singer/songwriter Elliot Smith is op 34-jarige leeftijd overleden.

Ik had het vernomen, ja. Dit is echt een groot verlies, ik ben er werkelijk kapot van.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Weinig bekend misschien maar Bert Dijkstra is overleden. Deze Nederlandse acteur is 83 geworden.

(afbeelding)

Bron

Meest bekende rol van hem was wellicht die van burgemeester in de laatste Swiebertje series.

Ook leende hij zijn stem aan Kapitein Brom uit de serie "De Bereboot", en speelde een paar kleine rollen in films.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

De Burgemeester van Swiebertje! Wie kent hem nou niet?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Ik! Beetje voor mijn tijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.