- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Wel bijzonder om te zien dat de meeste mensen een Snape associatie hebben met Rickman. Voor mij dan weer iets dat hij 'later ook nog heeft gedaan', waar ik eerlijk gezegd nauwelijks belang aan hecht.
Zo zie je maar dat iemand om totaal verschillende redenen( of rollen) met evenveel liefde/respect herinnerd kan worden, door verschillende mensen.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
Wel bijzonder om te zien dat de meeste mensen een Snape associatie hebben met Rickman. Voor mij dan weer iets dat hij 'later ook nog heeft gedaan', waar ik eerlijk gezegd nauwelijks belang aan hecht.
Zo zie je maar dat iemand om totaal verschillende redenen( of rollen) met evenveel liefde/respect herinnerd kan worden, door verschillende mensen.
Haha, inderdaad! Dat had ik bijvoorbeeld ook met de dood van Christopher Lee. Iedereen zo van: "ah! Saruman!", terwijl ik dacht: 'Dracula!'
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
R.I.P. Alan Rickman. Met Hans Gruber toch een legendarische filmvijand neergezet. En ook z'n rol als Rasputin half jaren '90 is mij altijd bijgebleven.
Filmkriebel
-
- 9968 berichten
- 4655 stemmen
RIP Alan Rickman. Heeft heerlijke bad guys neergezet. Hans Gruber natuurlijk maar ook de Sheriff van Nottingham in Robin Hood : Prince of Thieves
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3845 stemmen
RIP Alan Rickman. He will be missed!
tommykonijn
-
- 5139 berichten
- 2356 stemmen
Ik schrok ervan. R.I.P. Alan Rickman. Geweldige rol natuurlijk als Severus Snape in Harry Potter, maar ook zijn rollen in Die Hard, Robin Hood, Perfume: The Story of a Murderer, Love Actually en Sense and Sensibility zullen me altijd bijblijven. Een veelzijdig en getalenteerd acteur met een unieke stem.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Heb mij altijd afgevraagd wat de deal was met Rickman tot ik 'm zag in Sweeney Todd. R.I.P.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
RIP Franco Citti
Zeker niet mijn favoriete Pasolini-acteur. Zelfs enige moeite mee, zijn films van Pasolini (Accattone, Edipo Re) vond ik zelfs de mindere - hij overtuigde mij toch niet zo, terwijl hij potentieel wel een goeie kop heeft/had.
Had trouwens het idee dat hij al langere tijd geleden overleden was, maar blijkbaar (ook) gisteren. Ninetto Davoli pas nog in een film gezien. Dat zal toch wel altijd hét Pasolini gezicht blijven.
RIP
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Het duurde even voordat ik Die hard zag - zeker niet mee opgegroeid. Mijn eerste associatie met Alan Rickman is die van Sense & Sensibility waar hij meteen negatieve balans opbouwde door die bevallige en leuke (toen nog) Kate Winslet in te palmen. Dat zij kon vallen voor zo'n enge oude knar.
Later hem zeker gaan waarderen, zeker ook met rollen als in Truly, Madly, Deeply.
RIP
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
R.I.P. Dan Haggerty
Altijd zo'n vriendelijke berenkop!
R.I.P. Franco Citti
Voor mij wèl het gezicht van de films van Pasolini!
Graaf Machine
-
- 9798 berichten
- 1416 stemmen
Misschien overdreven hoor, maar wat doet het mij nog steeds vreselijk pijn, de dood van David Bowie. Man, bedankt voor je muziek !
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
RIP Franco Citti
Zeker niet mijn favoriete Pasolini-acteur. Zelfs enige moeite mee, zijn films van Pasolini (Accattone, Edipo Re) vond ik zelfs de mindere - hij overtuigde mij toch niet zo, terwijl hij potentieel wel een goeie kop heeft/had.
Had trouwens het idee dat hij al langere tijd geleden overleden was, maar blijkbaar (ook) gisteren. Ninetto Davoli pas nog in een film gezien. Dat zal toch wel altijd hét Pasolini gezicht blijven.
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
In dat geval, Graaf Machine, schaar mij dan ook maar onder de overdrijvers. Heel veel verwarring.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Actrice Noreen Corcoran is op 72 jarige leeftijd overleden.
http://i592.photobucket.com/albums/tt8/MovieJoe/silver/bronze/Platinum/000aaadodo-1.jpg
http://www.nndb.com/people/000/000346956/noreen-corcoran-2-sized.jpg
narva77 (crew films)
-
- 12729 berichten
- 6540 stemmen
R.I.P. Alan Rickman. Weer die rotkanker. De Harry Potter-films nooit gezien, kende hem vooral als Hans Gruber in Die Hard uiteraard, maar zeker ook een geweldige rol in Snow Cake.
FILM!BOY!
-
- 246 berichten
- 1716 stemmen
R.I.P Alan Rickman, professor Severus Snape
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Misschien overdreven hoor, maar wat doet het mij nog steeds vreselijk pijn, de dood van David Bowie. Man, bedankt voor je muziek !
Ik herken het gevoel. Denk er echt vrijwel de hele dag aan. Bowie is er gewoon echt niet meer...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Glenn Frey, oprichter van The Eagles is helaas overleden. R.I.P.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
En daar gaat er weer één.
R.I.P. Glenn Frey
You checked out, but you will never leave.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
holy shit, is dat ook degene die zingt in de live uitvoering van Hotel California op Hell Freezes over? 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
R.I.P. Glenn Frey (67)
"Take it easy"... http://i66.tinypic.com/fp8l6u.jpg
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
In dat geval, Graaf Machine, schaar mij dan ook maar onder de overdrijvers. Heel veel verwarring.
Verwarrend vooral, inderdaad. Niet 100% treurig, want Blackstar is de mooist mogelijke manier om heen te gaan. Nog eenmaal een laatste Bowie-karakter geïntroduceerd met bijbehorende wereldplaat, daar kijk ik over een tijdje met veel genoegen op terug. Maar nu nog even niet.
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
holy shit, is dat ook degene die zingt in de live uitvoering van Hotel California op Hell Freezes over?
Nee, op Hotel California zingt Don Henley lead. Hotel California is de plaat waarop Don Henley duidelijk belangrijker werd dan Glenn Frey. Op de eerste 4 platen zijn ze meer gelijkwaardig en zijn ze terecht de geschiedenis in gegaan als de Lennon en Mccartney van de country rock. Wat mij betreft is er met het overlijden van Frey echt een grote van ons heen gegaan. Hoewel zijn beste nummers van de eerste helft van de jaren '70 stammen, kunnen de meeste artiesten alleen maar dromen dat ze ooit een nummer als Take it easy of Lying eyes schrijven en zingen. R.I.P. Glenn Frey.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.