• 13.665 nieuwsartikelen
  • 171.309 films
  • 11.346 series
  • 32.245 seizoenen
  • 633.618 acteurs
  • 197.014 gebruikers
  • 9.215.627 stemmen

Software film editing

zoeken in:

amco

• 197 berichten
  • 2473 stemmen

Wat is de beste software om je eigen film te bewerken tekst toe te voegen, geluid enzovoort, zoiets als windows movie maker maar dan veeeeeel beter.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

amco schreef:

Wat is de beste software om je eigen film te bewerken tekst toe te voegen, geluid enzovoort, zoiets als windows movie maker maar dan veeeeeel beter.

Hoeveel wil je uitgeven?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Mac: Final Cut Pro

Win: Adobe Premiere

Als je een Mac hebt, kom je voor weinig geld een heel eind. Met Quicktime Pro (iets meer dan 40 euro) kun je al films en audio bewerken. Voor Windows is er trouwens ook een Quicktime Pro met dezelfde mogelijkheden.

Maar overweeg vooral iLife (voor de Mac), daar krijg je voor 50 euro GarageBand, iPhoto, iMovie, iDVD en iTunes in één pakket.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Yak schreef:

Mac: Final Cut Pro

Beetje kort door de bocht.

FCP is nogal uitgebreid, de meeste mensen hebben aan Final Cut Express meer dan voldoende. Daarnaast zijn er ook nog wel alternatieven. En als het monteren niet te ingewikkeld moet zijn, is iMovie een betere optie.

Win: Adobe Premiere

Beetje kort door de bocht. Op nieuwsgroepen lees ik veel tips en vragen over Pinnacle Studio. En er zijn nog wel meer systemen.

Kijk eens op nl.hobby.video. Als je daar uitlegt wat je er mee wil doen, kun je daar vrij veel tips opdoen.

Maar overweeg vooral iLife (voor de Mac), daar krijg je voor 50 euro GarageBand, iPhoto, iMovie, iDVD en iTunes in één pakket.

iMovie heb je op zich natuurlijk al gratis, evenals iTunes en iPhoto.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

cornelis schreef:

Beetje kort door de bocht.

Wat nou kort door de bocht? Hij vroeg de beste software, dus ik noem de beste software.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Yak schreef:

Hij vroeg de beste software, dus ik noem de beste software.

Dat is het niet (dan ga ik ook kort door de bocht).

Op zijn minst is Avid XpressPro (Mac/Win) te prefereren als het om monteren gaat. AP is voor sommige toepassingen wellicht te verkiezen, maar er is niet zoiets als DE beste software, en als die bestaat, dan zal AP dat niet zijn. FCP zal hoger scoren, maar ook niet de ultieme favoriet zijn.

Als ik enthousiaste hobbyisten veel met Studio in de weer zie, dan zegt me dat wel iets. Namelijk dat dat een programma is dat de hobbyist veel biedt.

Niet dat ik er veel verstand van heb, hoor.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

cornelis schreef:

Niet dat ik er veel verstand van heb, hoor.

Meer dan ik, methinks. Desalniettemin: point taken.

[edit] Kapp heeft gelijk [/edit]

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Pinacle Studio is idd een heerlijk programma om mee te werken en het wijst zich bijna vanzelf.

Ook de mogelijkheden zijn divers genoeg om je eigen home-video een iets professioneler uiterlijk te geven.

amco

• 197 berichten
  • 2473 stemmen

Ik heb adobe premiere 6.5 maar ik kan er niet echt mee overweg ik kan men avi files niet importeren, weet je ergens tutorials staan ofzo?

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Die zitten gewoon bij het pakket.

Stevo

• 499 berichten
  • 429 stemmen

Ik probeer een film van zo'n anderhalf uur te capturen van een analoge videocamera naar de computer met behulp van Pinnacle studio 8. Hij captured de film goed, maar binnen een kwartier loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld en de kloof tussen beeld en geluid wordt steeds groter naarmate de film vordert. Iemand een ideetje?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

In kleinere delen capturen, waardoor je meerdere stukken film van zo'n 15 minuten krijgt.

In Studio 8 kun je ze daarna gewoon tegelijk binnenhalen.

amco

• 197 berichten
  • 2473 stemmen

Mijn avi files die ik van mijn digitale camera in premiere laad, die wilt hij niet bewerken of zelfs laden. Hoe en met wat kan ik ze in een ander goed formaat opslaan zonder dat er kwaliteitsverlies voorkomt?

amco

• 197 berichten
  • 2473 stemmen

Een vb ervan http://users.pandora.be/amco/amcobs.AVI probeer maar eens te bewerken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.