- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vandaag spelen we tegen de Belgen. Altijd leuk. Open | 45th FIDE Chess Olympiad Budapest 2024 - chessolympiad2024.fide.com Beetje scrollen, dan ben je er snel.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zo, de schaakolympiade voorbij. India wint natuurlijk in alle soorten en maten. Dat land is momenteel wat de Sovjet Unie ooit was.
Over een jaar komen in elk geval de twee sterkste schakers ooit, waaronder de nieuwe wereldkampioen (18 jaar oud nog maar) uit India. En ik zie niet wat daar voorlopig aan veranderd.
Viswanathan Anand heeft een schaakgekte in dat land ontketend die ongekend is, en natuurlijk is India ook min of meer de bakermat van het spel, dus het is verdiend.
Maar tot nog toe even nog de wereldkampioenschapsmatch afwachten. Eventueel kan Liren Ding (China) nog zijn titel verdedigen. Hoewel dat net zoiets zou zijn als bijvoorbeeld februari dat volgend jaar weer 29 dagen telt.
Nee, Ding is alleen maar aan het verslechteren, en Gukesh wordt maar beter en beter.
Leuke is dat India momenteel drie spelers in de mondiale top tien heeft, Gukesh, Erigasi, en op nummer tien: Viswanathan Anand. De oude kerel, 54 inmiddels, staat nog altijd in de mondiale top tien. Wat een held.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Lubach was weer eens lekker scherp.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Begin oktober gonst het altijd van de geruchten voor de tour de france. Dat is dit jaar niet anders!
Al zijn er dit jaar wel nog veel grote vraagtekens. De tour kon net iets beter het parcours geheim houden.
De eerste 3 etappes waren al bekend:
1) Lille - Lille (Vlak)
2) Lauwin - Boulogne-sur-Mer (Heuvels)
3) Valenciennes - Dunkerque (Vlak)
4) Amiens - Rouen (Vlak)
5) Caen - Caen (Ploegentijdrit)
6) Bayeux - St-Méen-le-Grand (Vlak)
7) St-Malo - Laval (Vlak)
??? - Angers (Vlak)
9) Chinon - Chateauroux (Vlak)
10) Ennezat - Le Mont Dore (Heuvels)
--
11) Auch - Toulouse (Vlak)
12) Muret - Superbagnères (Berg)
13) Bagnères-de-Luchon - Peyragudes (Klimtijdrit)
14) ??? - Carcassonne (Heuvels)
15) Carcassonne - Montpellier (Heuvels)
--
16) Montpellier - Mont Ventoux (Bergrit)
17) ??? - Valence (Vlak)
18) ??? - L'Alpe d'Huez (Bergrit)
19) Albertville - La Plagne (Bergrit)
20) Oyonnax - Pontalier (Heuvels)
21) ??? - Paris Champs-Elysées (vlak)
Opvallend is de terugkeer van de aankomst op La Plagne (Laatste keer in 2002) en Superbagnères (1989!).
Ook de ploegentijdrit zou terug zijn.
Geen aankomsten op de Mûr de Bretagne en Colle Delle Finestre. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten.
Opvallend: Dit jaar was er teleurstelling over het groot aantal vlakke ritten. Dit jaar komt daar helaas nog geen verandering in. Misschien lag er al te veel vast? Mogelijks kan men hier en daar nog ergens een venijnig heuveltje aan de aankomst inplannen.
--------
De Giro. Ook hier beginnen de grote lijnen duidelijk te worden
- Grand Départ zou in Albanië plaatsvinden!
- Na 3 dagen vertrekt men in Brindisi voor de rest van de giro.
- Het slot ligt zoals altijd in de Alpen. Een bergrit zou alvast een aankomst hebben in Slovenië.
- Een andere rit zou aankomen op de Zoncolan.
- De voorlaatste rit komt aan te Sestrière, na beklimming van de Finestre. (En dus geen aankomst boven zoals eerst aangenomen werd)
- De allerlaatste rit zou een tijdrit zijn van Vaticaanstad naar Rome!
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Wat mij opvalt is een ploegentijdrit en klimtijdrit maar geen gewone. Overigens gaat hier de vlag uit als de ploegentijdrit terug is in de tour.
Twee vlakke etappes in het tweede weekend vind ik wat onwaarschijnlijk. Vrijwel de hele bergen door de week ook. Ik geloof deze niet zo
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wat mij opvalt is een ploegentijdrit en klimtijdrit maar geen gewone. Overigens gaat hier de vlag uit als de ploegentijdrit terug is in de tour.
Twee vlakke etappes in het tweede weekend vind ik wat onwaarschijnlijk. Vrijwel de hele bergen door de week ook. Ik geloof deze niet zo
Is inderdaad vreemd. Ik vind het parcours er dit jaar niet echt interessant uit zien.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Zolang de rit in lijn naar Parijs in de laatste etappe maar terugkeert. Zo’n tijdrit in Nice vond ik maar niks.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik vond dat juist leuk, mag best vaker.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Rafa met pensioen. Het einde van een tijdperk. Vooralsnog de op een na beste tennisser ooit.
- Nadal kondigt einde tennisloopbaan aan: 'Dit is een mooi moment om te stoppen' - nos.nl
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zolang de rit in lijn naar Parijs in de laatste etappe maar terugkeert. Zo’n tijdrit in Nice vond ik maar niks.
Dit ja. Dan is de Tour feitelijk gedaan, de truien verdeeld (nou ja, heel af en toe is er nog strijd om het groen in Parijs), en dan heb je zo'n korte laatste etappe die mat begint, met wat gegrap en wat felicitaties enzo, maar dan draaien ze de Champs Elyssees op, en dan komt er de mooiste jacht op een sprintoverwinning van het hele jaar. Dat is voor mij altijd een spetterende finale van de Tour. Puntje-van-stoel-zit werk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Sporza mag Lombardije niet meer in Nederland uitzenden. Wat is dat voor gekkigheid?
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
mjk87 Dat was vorig jaar ook al zo. Heeft volgens mij met een exclusief contract van Eurosport te maken voor een aantal Italiaanse koersen. De NOS kan het ook niet meer uitzenden. Eurosport is de enige zender die Lombardijen met Nederlands commentaar in Nederland mag vertonen. Is best idioot inderdaad.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De geruchten dit jaar zijn minder vast dan voorgaande jaren. De organisatie doet echt wel haar best om deze zo lang mogelijk geheim te houden. Mogelijks zitten de mensen die voorspellingen doen er dus behoorlijk naast.
Er zijn nog andere geruchten:
- De ploegentijdrit in Caen zou toch een individuele tijdrit zijn.
- Toch een Mur-de-Bretagne in de eerste week? De meeste sites hielden het voor rit 6 op een 'heuvelrit door Bretagne'.
- De rit naar Chateauroux zou mogelijks enkele onverharde stroken bevatten.
- Er zou in de Pyreneeën een aankomst zijn te Hautacam. (3 aankomsten bergop lijken me wat veel?)
- Over de rit naar Peyragudes spreekt men enkel over 'een bijzonder soort etappe'. Sommige interpreteren dit niet als een individuele klimtijdrit, maar als een heel korte rit in lijn.
- Een aankomst in Courchevel in de Alpen behoort ook tot de mogelijkheden. (Wellicht in de plaats van l'Alpe d'Huez)
Sporza mag Lombardije niet meer in Nederland uitzenden. Wat is dat voor gekkigheid?
Het was voor het eerst in vele jaren dat Sporza terug een Italiaanse koers mocht uitzenden. Giro zit al jaren bij Eurosport en Milaan - Sanremo zat bij de commerciele omroep.
Enkel de Strade was de voorbije jaren te zien bij VRT.
Blijkbaar mag Sporza deze enkel uitzenden in Vlaanderen, niet in Nederland. De rechten zouden daar nog steeds bij Eurosport liggen.
Ik hoop net dat het contract met Parijs snel afgelopen is zodat men elk jaar ergens anders kan eindigen.
Nice, Grenoble, Lyon, Toulouse, Strasbourg, ... Genoeg kandidaten voor aankomststad! Waarom niet altijd eindigen met een bergrit (zoals de vrouwentour) of met een tijdrit?
Ik lees wel dat de route in Parijs mogelijks gewijzigd zou worden. De parcoursbouwer zou zich deze zomer laten ontvallen hebben dat het stadscircuit van de Olympische spelen - met Montmartre - wel interessant was.
Zou alleszins de deur open zetten om eens geen sprint te hebben in Parijs, maar misschien een korte solo van MVDP?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Ik hoop net dat het contract met Parijs snel afgelopen is zodat men elk jaar ergens anders kan eindigen.
Nice, Grenoble, Lyon, Toulouse, Strasbourg, ... Genoeg kandidaten voor aankomststad! Waarom niet altijd eindigen met een bergrit (zoals de vrouwentour) of met een tijdrit?
Ik lees wel dat de route in Parijs mogelijks gewijzigd zou worden. De parcoursbouwer zou zich deze zomer laten ontvallen hebben dat het stadscircuit van de Olympische spelen - met Montmartre - wel interessant was.
Zou alleszins de deur open zetten om eens geen sprint te hebben in Parijs, maar misschien een korte solo van MVDP?
- Omdat Parijs de mooiste stad van de wereld is
- Omdat het veel mooier is dat een winnaar (die vaak al vast staat, zie hieronder) nog een soort van ereronde krijgt met alle mediamomenten erbij van tevoren
- Omdat dit ideale ontnuchtering is na 3 weken in de zomer lekker Tour kijken en dan op zondagavond gewoon genieten van de rust, de beelden van Parijs en daarna nog even knallen een uurtje met een koninklijke sprint op die brede laan
- Omdat de laatste etappe dan altijd nog ergens om gaat: de overwinning. En het draait dan alleen om die sprint omdat de klassementen vaak al bepaald zijn. Hoe vaak afgelopen jaren zou het klassement nog op zijn kop zijn geschud? 2020 was de laatste keer. 2019 had gekund met die rare ingekorte etappe maar dat het echt spannend werd in een laatste bergrit laat staan een laatste tijdrit is heel lang terug.
- Traditie, soms als er veel verandert in de wereld is vasthouden aan iets erg fijn
- Omdat sprinters zo nog een goede reden hebben tot aan de laatste etappe door te rijden
- Omdat de etappe doorgaans al flink is ingekort vergeleken met vroeger dus dat grappen en grollen en hoe lang dat duurt valt alleszins mee
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Het was voor het eerst in vele jaren dat Sporza terug een Italiaanse koers mocht uitzenden. Giro zit al jaren bij Eurosport en Milaan - Sanremo zat bij de commerciele omroep.
Enkel de Strade was de voorbije jaren te zien bij VRT.
Het was voor het eerste in jaren dat ik Lombardije kon zien dus afgelopen jaren er niets van mee gekregen.
Het blijft raar dat we allemaal 1 Europa moeten zijn met 1 interne markt behalve dan als het even niet uitkomt, dan houdt eea op bij de grens. Nu zijn Karsten en Jeroen van Eurosport meer dan prima maar vooral de continue reclame die je weer uit de koers haalt is strontvervelend.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
- Er zou in de Pyreneeën een aankomst zijn te Hautacam. (3 aankomsten bergop lijken me wat veel?)
Deze lijkt me erg gaaf want die heb ik afgelopen zomer zelf gefietst (en dan nog 100 meter hoger richting de Col de Tramassel, maar dat doet de Tour nooit want daar is veel en veel minder ruimte voor een finish). Altijd leuk om dan dingen te herkennen.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Wat normaal altijd gebeurt en het "gelekte schema" niet is dat ze ernaar streven om een aardig deel van de bergritten in het weekend te plannen. Puur om commerciële redenen. Er kijken dan gewoon veel mensen, meer dan door de week en meer dan als er een vlakke etappe zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat dit jaar niet doen. En als je telt dan zitten er 0 bergritten in het weekend in dit schema. Wat wel weer geloofwaardig is, is dat de eerste rustdag van maandag naar dinsdag gaat. Dat komt door 14 juli wat een vrije dag is voor de Fransen en veel mensen kijken dan. Voor het laatst viel 14 juli op maandag in 2014. En toen hadden we de eerste rustdag ook op dinsdag. De etappe ziet ook interessant genoeg uit. Met fotogenieke landschappen waar de mensen graag naar kijken en een parcours dat mogelijkheden biedt voor veel strijd met aanvallers. En wellicht dat de klassementsrenners laten lopen, dus op papier Franse winstkansen. Al weet je dat bij Pogacar nooit natuurlijk.
Volgens mij is er in recente jaren nooit Alpe D'Huez en Mont Ventoux in 1 jaar geweest en ze staan ook erg kort op elkaar. Organisatorisch zijn dat beide lastige bergen. Om verschillende redenen. Ik vind Courchevel in plaats van Alpe D'Huez al logischer. Couchevel zal druk zijn met publiek maar niet zo extreem als Alpe D'Huez doorgaans is. En is daarom beter te managen.
Ik hoop nog steeds dat de ploegentijdrit wel waar is. Die discipline sterft langzaam uit en dat zou ik jammer vinden. Of er ooit nog een proloog zal zijn is ook al zeer de vraag. Die mis ik ook.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Ik hoop nog steeds dat de ploegentijdrit wel waar is. Die discipline sterft langzaam uit en dat zou ik jammer vinden. Of er ooit nog een proloog zal zijn is ook al zeer de vraag. Die mis ik ook.
Vanaf het moment dat er weer enkele goede Franse tijdrijders komen dan zullen die ritten, inclusief proloog, gewoon weer terugkomen vermoed ik maar zo.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
België pakt in het darten sinds begin 2023 net zoveel Majors als Nederland in anderhalf jaar tijd. Met ranked majors staat het zelfs in die periode 2-0 voor België.
Knappe week van de Decker. Af en toe goed op de vloer, maar nooit op het podium. Na één PC toernooi dit jaar gewonnen te hebben nu ook de WGP. Knap hoor.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Is er weer eentje:
Daar kom je in de schaakwereld, klein wereldje, niet makkelijk mee weg. Je naam gaat nog heel lang rondzingen. Hansie Niemann kon zich er uit praten omdat Magnus ook geen sterk verhaal had, maar ik ken nog altijd de namen Willem Moene en Wesley Vermeulen.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
De Decker word nu al genoemd voor de PL, dat lijkt mij een beetje voorbarig. Met de huidige top 4 kun je 7 plekken wel invullen met Price/Wright en Littler. Plek 8 zal dan eerder gaan tussen het groepje Bunting/Dobey/Chizzy/van de Bergh.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Harrie Lavreysen is dus ondertussen zo'n beetje de grootste (of in elk geval succesvolste) baanwielrenner aller tijden. En zoals hij zelf terecht zegt is het een sport met een hele lange geschiedenis, dus het telt echt hoor.
Mooi. Kunnen we nog enkele jaren van genieten. Het zal effect hebben dus krijgen we na Harrie (en natuurlijk ook Jeffrey, Roy en de dames) nog wel wat mensen. Maar best kans ook dat we over 10 jaar weer zitten waar we 30 jaar geleden waren: incidentele succesjes.
Voor mijn gevoel is het begonnen te lopen met de broer van schaatser Jan Bos, Theo Bos.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Griekie weer lekker winnen van een top tien speler, Ruud ditmaal.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nou, dat was weer spannend bij de F1. Ik heb al die zenders niet, dus doe ik het met internet en wat radio, maar wow, intens hoor.
Ik begrijp dat Max Verstappen iets is uitgelopen in de stand om het wereldkampioenschap, omdat Norris een tijdstraf kreeg. Leclerc loopt wel in maar de afstand tussen Max en de nummer twee is toch weer groter.
Mooi. Ik ben natuurlijk voor Max. Ik ben geen zogenaamde kenner die een ander gaat supporten. Ik ben gewoon voor Max.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wat normaal altijd gebeurt en het "gelekte schema" niet is dat ze ernaar streven om een aardig deel van de bergritten in het weekend te plannen. Puur om commerciële redenen. Er kijken dan gewoon veel mensen, meer dan door de week en meer dan als er een vlakke etappe zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat dit jaar niet doen. En als je telt dan zitten er 0 bergritten in het weekend in dit schema. Wat wel weer geloofwaardig is, is dat de eerste rustdag van maandag naar dinsdag gaat. Dat komt door 14 juli wat een vrije dag is voor de Fransen en veel mensen kijken dan. Voor het laatst viel 14 juli op maandag in 2014. En toen hadden we de eerste rustdag ook op dinsdag. De etappe ziet ook interessant genoeg uit. Met fotogenieke landschappen waar de mensen graag naar kijken en een parcours dat mogelijkheden biedt voor veel strijd met aanvallers. En wellicht dat de klassementsrenners laten lopen, dus op papier Franse winstkansen. Al weet je dat bij Pogacar nooit natuurlijk.
Volgens mij is er in recente jaren nooit Alpe D'Huez en Mont Ventoux in 1 jaar geweest en ze staan ook erg kort op elkaar. Organisatorisch zijn dat beide lastige bergen. Om verschillende redenen. Ik vind Courchevel in plaats van Alpe D'Huez al logischer. Couchevel zal druk zijn met publiek maar niet zo extreem als Alpe D'Huez doorgaans is. En is daarom beter te managen.
Vandaag is het parcours er. Enkele vaststellingen:
- De weekends zijn vrij vlak.
- L'Alpe d'Huez moest inderdaad het veld ruimen voor Courchevel.
- Er is gelukkig wel iets gedaan aan de overvloed van vlakke ritten. Dit wordt een tour voor de aanvallers.
-
Dit is de finale van de 2de rit. Een vlakke sprinter zoals Merlier of Milan zou wel eens uit het geel gereden kunnen worden.
https://pbs.twimg.com/media/GbDeS8dXkAAg46r?format=jpg&name=4096x4096
Ook rit 4 kent een pittige finale.
https://pbs.twimg.com/media/GbDe-QVWYAAWbir?format=jpg&name=4096x4096
En ook rit 6 is een rit voor de punchers.
https://pbs.twimg.com/media/GbDfkFJXUAAuE1u?format=jpg&name=4096x4096
Rit 7 kent een dubbele beklimming van de Mûr-de-Bretagne. Net zoals in 2021!
https://pbs.twimg.com/media/GbDfzJwXoAAwO8u?format=jpg&name=4096x4096
Na 2 sprintersritten krijgen we op 14/7 een zware rit in het middengebergte. Met 4400 D+ is dit al geen overgangsrit meer.
https://pbs.twimg.com/media/GbDg0eXWIAEjd0a?format=jpg&name=4096x4096
Rit 12 is de eerste van het Pyreneëendrieluik.
https://pbs.twimg.com/media/GbDhrluXYAADa73?format=jpg&name=4096x4096
Rit 13 is een klimtijdrit. 
https://pbs.twimg.com/media/GbDh03_WUAAVBd9?format=jpg&name=4096x4096
Rit 14 kent alweer een aankomst bergop. Voor het eerst sinds 1989 rijden we naar Superbagnères.
https://pbs.twimg.com/media/GbDiBiTXcAAja5v?format=jpg&name=4096x4096
Rit 16: De terugkeer van de Mont Ventoux!
https://pbs.twimg.com/media/GbDjV_rWoAAxiJV?format=jpg&name=4096x4096
Rit 18 is de koninginnenrit van deze tour. Aankomst op de Col de la Loze. Voor het eerst langs de kant van Courchevel.
https://pbs.twimg.com/media/GbDj86bXUAAcoew?format=jpg&name=4096x4096
Rit 19 is een venijnige uitsmijter.
https://pbs.twimg.com/media/GbDj9KXWcAAbRuV?format=jpg&name=4096x4096
https://pbs.twimg.com/media/GbDc4L5WYAALKQN?format=jpg&name=medium
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik vind de vlakke weekends wel vreemd, maar verder zie ik ook dingen die me bevallen. Best een hoop aanvallersritten, zeker in de eerste helft. Ik ben dol op klimtijdritten en dit is een echte ouderwetse. met weinig aanloop een bijna alleen de beklimming. En de bergritten in weer eens een superzware week 3 zien er serieus uit. De 14 juli rit wordt een beauty, kan niet anders.
Gaat het spannend worden? Na de dominantie van Pogacar in 2024 denk ik van niet. Maar wie weer komen Jonas en Remco dichterbij. Een ander als deze drie zie ik de tour niet winnen in 2025 en eigenlijk het podium niet halen. Tenzij er blessures en valpartijen komen natuurlijk.
Ik gok trouwens dat Pogacar komend seizoen de Tour-Vuelta dubbel wil proberen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Leuk leuk, ook enkele cols die ik dit jaar zelf heb beklommen (hoewel ik de Tourmalet en Soulor vanaf de andere kant deed).
Raar kaartje bij de Ventoux trouwens, meestal geeft men aan dat de klim begint in Bedoin met een hoger aantal kilometers en een lager percentage klimmen. Deze variant heb ik niet eerder gezien.
Sowieso blij dat Parijs terug is. Zoals het hoort.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Leuk leuk, ook enkele cols die ik dit jaar zelf heb beklommen (hoewel ik de Tourmalet en Soulor vanaf de andere kant deed).
Raar kaartje bij de Ventoux trouwens, meestal geeft men aan dat de klim begint in Bedoin met een hoger aantal kilometers en een lager percentage klimmen. Deze variant heb ik niet eerder gezien.
Sowieso blij dat Parijs terug is. Zoals het hoort.
Sommige tellen de eerste kilometers niet mee omdat deze te gemakkelijk zijn en tellen vanaf het gehucht Saint-Estève.
https://image.climbfinder.com/mont-ventoux-bedoin.png?v=1728411353
Bij Superbagnères komt dezelfde kritiek.
Ik vind de vlakke weekends wel vreemd, maar verder zie ik ook dingen die me bevallen. Best een hoop aanvallersritten, zeker in de eerste helft. Ik ben dol op klimtijdritten en dit is een echte ouderwetse. met weinig aanloop een bijna alleen de beklimming. En de bergritten in weer eens een superzware week 3 zien er serieus uit. De 14 juli rit wordt een beauty, kan niet anders.
Gaat het spannend worden? Na de dominantie van Pogacar in 2024 denk ik van niet. Maar wie weer komen Jonas en Remco dichterbij. Een ander als deze drie zie ik de tour niet winnen in 2025 en eigenlijk het podium niet halen. Tenzij er blessures en valpartijen komen natuurlijk.
Ik denk dat Vingegaard terug op niveau zal zijn én zich zal kunnen meten met Pogacar.
Ik las elders dat de bergritten op weekdagen er voor kunnen zorgen dat er minder publiek staat. De laatste jaren werd de tour een beetje slachtoffer van het eigen succes.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Mooi f1 seizoen. En wel omdat het aantoont hoe belangrijk de auto is.
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
In deze sport zal men nooit weten wie de beste is. Degene met de meeste titels is altijd degene die het vaakst de beste auto onder zijn reet heeft gehad.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooi f1 seizoen. En wel omdat het aantoont hoe belangrijk de auto is.
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
In deze sport zal men nooit weten wie de beste is. Degene met de meeste titels is altijd degene die het vaakst de beste auto onder zijn reet heeft gehad.
Welnee, veel te simpel. Kijk alleen al bij Red Bull zelf, Perez presteert al jaren helemaal niks met dezelfde auto waarmee Verstappen ruim 3x en hopelijk 4x kampioen werd.