• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.802 stemmen

Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De dag dat de Ronde in zijn plooi viel, waarde Volgers van de Tour, met de Tourminator die definitief het groen veilig stelde, Majka die de bollen niet meer kan ontgaan en Christopher 'Froompie' FroomeFroome die met ogenschijnlijk gemak de halfslachtige Movistar-aanvallen wist te weerstaan: het Geel lijkt niet meer van de ranke Keniaanse schouders te verdwijnen. Voorin won Ilnur Zakarin, de Tsaar van Tatarije, de etappe, maar de SubLiga zag het totaal niet in de leukste renner van het peloton zitten: driewerf schande. Team lucdecoster had echter met Pantano een sterk ijzer in het vuur, en met de bonuspuntjes van Porte, Froome en Bardetje leverde dat een fraaie ritzege op:

1 lucdecoster 32

2 jeroen dn urste 30

3 MatthijsGr00t 29

. Finisterra 29

. Paap 29

. Teunnis 29

7 AHWA 28

8 El Conquistador 25

. Timmy 25

10 mjk87 23

. Sitsie 23

Maillot Jaune McSavah had vandaag geen superbenen maar behield toch voldoende bonus, maar lucdecoster maakte met zijn huzarenstukje weerom duidelijk dat Parijs nog ver is:

1 McSavah 688

2 lucdecoster 663

3 Teunnis 637

4 Happie 610

. De Willies 610

6 Fox McCloud 586

7 VivaLaHop 585

8 Finisterra 559

. El Loco 559

10 MatthijsGr00t 557

Op papier een mooie etappe voor de SubLiga om nog eens uit te halen, maar er zit serieus zand in de motor en pap in de benen: de 11e plek is op zijn minst schamel te noemen. Sir Tinus ten slotte had het helemaal zwaar: nadat klunsje Cavendish al de ene na de andere etappe had gewonnen stapte hij vandaag jandorie nog doodleuk af ook: een sloot aan strafpunten en de Lanterne Rouge is dan het logische gevolg. Morgen een klimtijdrit, kan Bau zich enigszins herstellen? A demain!

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Hee ik mag eindelijk even ruiken aan de top 10. Hopelijk kan ik dat tot en met het eind vasthouden. Verder toch wel een tegenvallende Tour wat Sportpools betreft. De keuze om geen Sagan mee te nemen is wel pijnlijk. Ik dacht dat ik met Greipel en Coquard dat gemis wel zou opvangen. Helaas valt dat erg tegen.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Sagan is geen gewone renner. Die moet je altijd nemen. Ik zie hem zelf nog winnen in Parijs.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Sagan is God, en God is Sagan! De enige vent waar ik mijn heteroseksualiteit voor wil opgeven!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ook zonder de befaamde Sky-train, waarde Volgers van de Tour, is Christopher 'Froompie' FroomeFroome de beste in deze Ronde, wat andermaal werd onderstreept door zijn winst in de tijdrit, vóór onze eigen Tom 'de Vlinder' Dumoulin. Wie had er in de SubLiga nog wat jus in de benen na bijna 3 weken koers? Wel, het waren De Jantjes die de tijdrit het best hadden ingedeeld met oa Froome, Porte en Bardetje, wat op de meet een mooie bonus op Gh8st en Leanna opleverde:

1 De Jantjes 68

2 Gh8st 63

3 Leanna 61

4 Fox McCloud 59

5 mjk87 56

6 AHWA 55

7 LuukRamaker 48

8 El Loco 45

. Sitsie 45

10 eRCee 41

. El Conquistador 41

. stinissen 41

. Happie 41

De strijd in de strijd werd die tussen McSavah en lucdecoster, maar aan het eind van het verhaal bleef het kloofje ongeveer gelijk, van een beslissing is nog geen sprake. Let hierbij ook op Teunnis die truipunttechnisch ook nog mag dromen van het heilige geel:

1 McSavah 727

2 lucdecoster 700

3 Teunnis 668

4 Happie 651

5 Fox McCloud 645

6 De Willies 625

7 VivaLaHop 610

8 El Loco 599

9 Finisterra 590

10 MatthijsGr00t 583

De SubLiga pakte weer een plekje en doet het tegenwoordig op 10, terwijl de Lanterne Rouge nog immer voor Sir Tinus is met 306 punten. Zo meteen gaat de karavaan weer rijden, op naar de Mont Blanc waar Bauke op één of andere manier stand moet zien te houden, aan de aanmoedigingen van uw verslaggever zal het alvast niet liggen. Graag à ce soir!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De wielersport, waarde Volgers van de Tour, is meedogenloos voor hen die vanuit het vlakke land de heroïsche strapatsen van de landgenoten in den verre wil aanschouwen; net als je denkt dat iemand van Dietschen bloed het podium van een grote Ronde op gaat rijden is daar weer de harde realiteit; na de Vlinder in Spanje en de Kleerhanger in Italië was het nu de Mol die onderuit ging en zijn klassement naar de vaantjes zag gaan, terwijl ook de Olympische droom van de Vlinder vervaagde. Ai.

Maar u weet hoe dat gaat he: de Tour wacht op niemand en dus werd er in de MoMeSubLiga van het SpoPoSpel gewoon gekoerst tot aan de meet, en het was stinissen die in de natte afdalingen overeind bleef, om bergop laatst overgebleven concurrent De Jantjes achter te laten:

1 stinissen 71

2 De Jantjes 67

3 otherfool 54

4 mjk87 52

5 AHWA 51

6 LuukRamaker 41

7 Justus18 39

8 jeroen dn urste 38

9 david bohm 37

10 McSavah 31

Wederom weken McSavah en lucdecoster amper van elkaars zijde, de voorsprong van de Maillot Jaune met nog 2 ritten te gaan is op de kop af 30 punten:

1 McSavah 758

2 lucdecoster 728

3 Teunnis 684

4 Happie 670

5 Fox McCloud 668

6 De Willies 650

7 VivaLaHop 618

8 El Loco 612

9 Finisterra 610

10 MatthijsGr00t 603

De SubLiga is, rijkelijk laat als u het mij vraagt, dan toch nog wakker geschoten op plek 8, terwijl de Lanterne Rouge bij Sir Tinus blijft: hij kan slechts 327 puntjes overleggen. Goed, uithuilen en morgen overnieuw beginnen dan maar, met de laatste bergrit. Graag à demain!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Teunnis gaat winnen, ik weet zijn sw.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Recht blijven, waarde Volgers van de Tour, dat was waar de klassementsmannen zich vandaag mee bezig hielden en dus kwam er weerom geen epische strijd voor de ereplekken: de zich zo spectaculair aandienende slotweek heeft al met al een muis gebaard. Voor vuurwerk moeten we ons derhalve richten tot de SubLiga, en jawel hoor: gewaardeerde collega eRCee kwam dan toch nog met de beloofde remonte en danste als vanouds de Joux Plane op. Een criticaster zou zeggen: too little too late, maar uw verslaggever neemt slechts zijn hoed af:

1 eRCee 68

2 AHWA 56

3 El Conquistador 50

4 otherfool 45

5 MatthijsGr00t 44

6 Teunnis 42

7 citybird 41

8 mjk87 36

9 jeroen dn urste 30

. david bohm 30

Hoe zit dat dan toch met die epische driestrijd bovenin? Wel, Teunnis harkte alvast wat puntjes terug en wordt her en der zelfs naar voren geschoven als potentieel eindwinnaar, maar het is nog altijd McSavah die de dans leidt vóór lucdecoster. We zullen het eindverdict van morgen af moeten wachten:

1 McSavah 783

2 lucdecoster 754

3 Teunnis 726

4 Happie 687

5 De Willies 675

6 Fox McCloud 674

7 MatthijsGr00t 647

8 El Conquistador 639

9 Finisterra 638

. El Loco 638

Voor de SubLiga komt het allemaal niet meer goed: een keldering naar plek 12, het is een kwestie van uitrijden en niets meer. Sir Tinus sprokkelde onderweg vandaag 5 puntjes maar het was bij lange na niet genoeg om de Lanterne Rouge kwijt te spelen. Goed, morgen sprinten op de Champs, géén Cavendish dus welke rappe man gaat het hem dan flikken? Graag à demain!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ben trouwens zeer tevreden met klunsje Aru. Het wordt nog wel eens wat

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Ere wie ere toekomt otherfool .

M'n klunskeuze is zoals bijna altijd een goede (driepunter Landa met 7 strafpunten), en daarnaast dan Sagan, Froome en nulpunter Izagirre (48 punten), Bardet, Yates en Meintjes waren goede keuzes. Maar de rest was wel rotzooi wat ik had en daarmee kansloos. Nu nog dertiende valt me alleszins mee. De helft van m'n renners heeft het moeten doen. En dat Bertje wegvalt aan het begin, dat was al de genadeklap natuurlijk.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Zonde van die val van Navarro, anders had mijn hele team Parijs gehaald.

Mijn slechtste keuze (in punten) was Diego Rosa, maar daarmee speculeerde ik vooral op het vroeg wegvallen van Aru. Hij was duidelijk wel in vorm en had met een vrije rol een hele hoop punten gepakt, daar ben ik zeker van. Verder hebben BoHa, Kittel en Greipel niet helemaal gebracht wat ik er van had verwacht, maar als ze morgen 1, 2 en 3 eindigen hoor je me niet meer klagen. Al zie ik nog liever mijn SW met de armen in de lucht finishen op de Champs-Élysées. Of Rui Costa op zijn Vinokourovs. Quintana is de deceptie van mijn pool.

Doet u morgen maar:

1. Rui Costa

2. Mijn SW

3. Kittel

4. Boasson Hagen

5. Greipel

6. Coquard

7. Kristoff (voor de jaarpool)

8. Groenewegen

9. Van Avermaet

10. Pantano

Sagan is voldaan en laat de sprint lopen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Teunnis eindigt sowieso boven mij (dat is geen hogere wiskunde) en wellicht ook lucdecoster, maar gezien het uitvallen van Pinot levert mijn team gewoon een uitstekende prestatie. Het gemis van Pantano laat zich wel zien, of zo'n andere vluchter. Had hem meteen geselecteerd, maar uiteindelijk van mijn normale tactiek afgeweken en voor veel spurters gegaan. Het was ook makkelijker om Pantano weg te doen aangezien hij in mijn jaarteam zit. Vind wel dat je te veel punten krijgt voor het bergklassement, toch het klassement waar de grootste geluksfactor aan vast zit. Landa als kluns verder perfect, toch beter dan Nibali.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik hoop vooral dat Greipel vandaag tenminste nog wat punten binnenharkt. Dat is wel echt mijn grootste verkeerde keuze geweest.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

McSavah schreef:

Vind wel dat je te veel punten krijgt voor het bergklassement, toch het klassement waar de grootste geluksfactor aan vast zit.

Ja mee eens. Wat mij betreft puntentotalen voor groene trui en bollentrui omwisselen. En voor de witte trui wat grotere stappen naar beneden (per 4) zodat er hoogstens 8 punten pakken, want die strijd speelt zich meestal maar tussen 2-3 renners af.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Vandaag hopelijk ook nog wat puntjes voor Cimolai, Stuyven en Hagen, die hebben bij mij het minst gescoord.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Moet je vaker plaatsen, zo'n bericht.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

De Tour zit er weer op voor de ploegleiders en de renners van de Jaarpool. Daarmee is ook de einduitslag natuurlijk bekend. Maar eerst nog even het podium van de laatste etappe.

1. AHWA 143

2. tovenaar 125

3. Teunnis/McSavah/Knisper 70

Einduitslag Tour:

1 AHWA 1519

2 McSavah 1277

3 Montorsi 1234

4 tovenaar 1080

5 Teunnis 931

6 LuukRamaker 924

7 MatthijsGr00t 856

8 otherfool 827

9 Knisper 770

10 david bohm 655

11 Finisterra 432

12 Outsiders 91

Jaarklassement:

1 McSavah 5458

2 tovenaar 5195

3 otherfool 5041

4 david bohm 4620

5 Finisterra 4507

6 MatthijsGr00t 4333

7 AHWA 4328

8 Teunnis 4327

9 LuukRamaker 3679

10 Montorsi 3428

11 Knisper 2970

12 Outsiders 1422

De top 3 zit nog mooi bij elkaar. Daarna valt er een klein gaatje naar de 4000-punters. Wel mooi hoe de strijd om plek 6 zich ontvouwt, het verschil is op dit moment zes puntjes tussen de nummer 6 en de nummer 8.

Ik ben nu wel weer even klaar met invullen

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Dank en felicitaties AHWA! Team otherfool met een bleke Tour, het was te verwachten. Maar toch uitgelopen op bohm en Finisterra, het eindpodium lonkt!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De circustenten worden weer opgebroken, waarde Volgers van de Tour, de ererondes op de Champs-Élysées zitten erop en de balans kan worden opgemaakt. Wat hebben drie weken Frankrijk ons gebracht? We zagen de wederopstanding van Mark 'Cannonball' Cavendish, er waren de heldendaden van Peter 'Tourminator' Sagan, we mochten juichen om de overwinningen van Tom 'de Vlinder' Dumoulin, er was de kennismaking met Jarlinson 'Pais' Pantano, de definitieve doorbraak van Adam 'the Shadow' Yates en meer van dat soort fijns. Maar het was ook de Tour waarin de strijd om het Geel maar niet wilde losbarsten: Alberto 'el Pistolero' Contador moest al rap opgeven en Nairo Quintana, de Witte Arend van de Andes, kwam ronduit bleekjes voor de dag, met als logisch gevolg dat Christopher 'Froompie' FroomeFroome, de Koning van de Savanne, voor de derde maal de Maillot Jaune kreeg uitgereikt, een kleinood dat hij dan ook wel verdiende na de danteske taferelen op de Ventoux waarin de Keniaanse Brit tussen de zotten de duivelse berg op moest rennen.

Goed, deze bespiegelingen doen er natuurlijk totaal niet toe, want hoe ging het er toch aan toe in die deksels spannende MoMeSubLiga van het wederom buitengewoon frustrerende SpoPoSpel!? Welnu, eerst moest er natuurlijk nog even gesprint worden in Parijs, en het waren De Willies die op de meet nog juist de ultieme jump van Knisper wisten te remonteren, met een glorieuze dagzege tot gevolg:

1 De Willies 71

2 Knisper 68

3 Finisterra 62

4 david bohm 55

5 citybird 54

6 McSavah 53

7 AHWA 48

. VivaLaHop 48

9 jeroen dn urste 46

10 lucdecoster 45

. Fox McCloud 45

12 Teunnis 41

Voor éénmaal een top 12, zoals u ziet, want de notering van Teunnis was van buitengewoon belang in de niet minder dan epische strijd om het heilige geel. De drie kanjers van de SubLiga maakten er een geweldig spektakel van, maar wat Teunnis en ook lucdecoster ook probeerden, McSavah hield nét het nodige overschot: 2 puntjes verschil na 3500 kilometer koers; c'est incroyable!

Het Podium:

1 McSavah 1200

2 Teunnis 1198

3 lucdecoster 1177

De Poursuivants:

4 MatthijsGr00t 1117

5 Happie 1077

6 Finisterra 1062

7 VivaLaHop 1033

8 De Willies 1023

9 El Loco 1017

10 De Jantjes 999

Het Peloton:

11 citybird 982

12 Paap 977

13 jeroen dn urste 960

14 Fox McCloud 951

15 mjk87 941

16 otherfool 907

17 El Conquistador 893

18 Knisper 884

19 Justus18 870

20 AHWA 866

De Bus:

21 david bohm 860

22 Timmy 855

23 stinissen 840

24 Leanna 774

25 eRCee 766

26 LuukRamaker 759

27 Gh8st 727

28 Arjan_Hanse 660

29 pauljojo 647

30 Sitsie 590

De Lanterne Rouge:

31 Sir Tinus 573

. L_T_B 573

En jawel, u ziet het goed, ook onderin een geweldige strijd om de laatste plek: Sir Tinus leek de rode lantaarn én de daarbij behorende uitnodigingen voor de criteriums niet meer te kunnen ontgaan, maar team L_T_B kwam vandaag doodleuk een kwartiertje na het peloton nog eens binnenpruttelen en dus wordt het kleinood bij ontbrekende aanvullende regels gedeeld. De SubLiga tenslotte toonde dan toch nog eens haar klasse hoor: het sprongetje van 12 naar 6 doet toch vermoeden dat er meer in het vat zit dan dat er deze Ronde is uitgekomen.

Goed, dat was hem weer, uw verslaggever mist door een eigen slopende tocht de Vuelta, allicht zal één der zeer gewaardeerde collega's de handschoen oppakken voor een juiste verwerking. Als altijd sluiten we af met de winnende selectie:

Peter Sagan 237

Edvald Boasson Hagen 60

Davide Cimolai 19

Julian Alaphilippe 104

Bryan Coquard 85

Dylan Groenewegen 40

Sondre Holst Enger 54

Romain Bardet 127

Greg van Avermaet 85

Jasper Stuyven 32

Thibaut Pinot 12

Adam Yates 118

Christopher Froome 203

Geheime wapen: Edward Theuns 41

Kluns: Mikel Landa Meana -7

À bientôt!

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Gefeliciteerd McSavah en Otherfool senks voor de mooie verslagen!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4688 stemmen

Feli McSavah! En dank aan otherfool voor de updates.

Veel dank aan AHWA voor de verwerking van de jaarpool! En feli met de Tourzege! Wat een slechte Tour voor mezelf daar. Jammer dat Mollema amper scoorde door de vluchters in zijn goede dagen...

Heb zelf in de Tour vooral gescoord met mijn 13e (Groenewegen) en 14e (Theuns; die dan ook nog eens uitviel) keuze, naast Mollema. Dat zegt eigenlijk wel genoeg. Contador viel uit en Henao moest knechten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Thanks. Niet verwacht dat ik de subliga ging winnen, gelukje dat Kittel niet aan sprinten toekwam. Met een degelijk maar niet uitzonderlijk team kan je blijkbaar ver komen. Ik bedoel, ik had niet eens Pantano als nulpunter.

otherfool weer bedankt voor de heerlijke stukjes en excuses aan Teunnis voor het jinxen van zijn winst.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Felicitaties McSavah, en dank aan otherfool, het was weer meer dan puik.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Dank voor de prachtige updates otherfool!

Het mocht niet zo wezen voor mij (Enger, Kittel, Groenewegen en Coquard niet aan sprinten toegekomen). Karma voor het niet opstellen van Sagan. Met Sagan ipv Quintana was ik 1e van Sportpools geworden ? Feli's McSavah!

In de jaarpool minder goede zaken gedaan dan gehoopt met drie klassementsmannen + Poels. Gelukkig deed Kristoff het eigenlijk nog best aardig. Ik verwacht geen al te beste Vuelta, dus een podiumplek kan ik dit jaar wel vergeten.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Kan iemand me mentionen voor de vuelta?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Zonde van Quintana inderdaad, maar ik had altijd Sagan (en Froome) boven hem geprefereerd. Maar snap de gedachte wel gezien het parcours van dit jaar en zijn aanloop. Verder had je wel een paar betere keuzes dan ik, maar dat was dus net niet genoeg om het gemis van Sagan te compenseren.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

otherfool schreef:

En jawel, u ziet het goed, ook onderin een geweldige strijd om de laatste plek: Sir Tinus leek de rode lantaarn én de daarbij behorende uitnodigingen voor de criteriums niet meer te kunnen ontgaan, maar team L_T_B kwam vandaag doodleuk een kwartiertje na het peloton nog eens binnenpruttelen en dus wordt het kleinood bij ontbrekende aanvullende regels gedeeld.

Bedankt voor de updates, otherfool!

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

In al het Olympisch geweld, vergeten we de Vuelta niet? Die begint zaterdag.

TornadoEF5 schreef:

Kan iemand me mentionen voor de vuelta?

Bij dezen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Vuelta bij Sportpools is wel een makkie dit jaar, erg veel matige teams. Mijn winnende selectie zit in ieder geval al muurvast, of Etixx moet nog een verrassend konijn uit de hoge hoed toveren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.