- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nee dat zou knap zijn met zijn fitheid en dan is hij ruim 2 jaar ouder dan de oudste winnaar meen ik. Van Federer moeten we lekker genieten zo lang hij nog speelt.
Botic van de Zandschulp haalt bij RG debuut gelijk de tweede ronde, leuk.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Oorspronkelijk zou Geraint Thomas de kopmap zijn voor de tour.
Maar ik geloof niet dat iemand gelooft dat hij kans maakt om de tour te winnen. Volgens mij wouden ze gewoon de boot afhouden en kijken wat Bernal zou doen in de Giro.
Gisteren bevestigden ze op Eurosport dat Bernal niet de Tour gaat rijden maar wel de Vuelta.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Zo, waar dit Twentse dorp toch maar weer goed voor is.
Weer een prachtig wereldrecord in de atletiek gevestigd tijdens de FBK-Games.
De tijden van Haile Gebreselassie lagen achter ons, dacht ik, maar Sifan Hassan maakte een mooi eind aan die gedachte.
Hengelo telt weer mee in de atletiekwereld. Mooi! Dit jaar geen kans gehad op een kaartje (uiteraard beperkt bezoek wegens C.) maar volgend jaar weer lekker een keertje een zondag rennen en springen kijken.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Heerlijk gevecht tussen Nadal en Djokovic. Beide spelers nog steeds op de toppen van hun kunnen, hoewel Nadal een paar jaar geleden iets minder onnodige fouten sloeg op gravel. De Djoker met het lichte voordeel om de wedstrijd te gaan winnen.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Nadal komt er weer aardig in. Spannend.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Het niveau is weer un-fucking-believable. Bij geen enkele andere sport heb je, zoals bij tennis, het idee naar de absolute top van het menselijk vermogen te kijken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Het niveau is weer un-fucking-believable. Bij geen enkele andere sport heb je, zoals bij tennis, het idee naar de absolute top van het menselijk vermogen te kijken.
Eens. Eerlijk gezegd dan wel enkel het mannentennis. Die vrouwen missen dan a) toch kracht en b) epische vijfsetters.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Vrouwentennis wil ik het niet eens over hebben. Dat is vorm van de dag. Een tombola.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Djokovic episch natuurlijk. Federer kan hier alleen maar van dromen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een on-waar-schijn-lijk slot van de EK hockeyfinale Nederland-Duitsland.
Duitsers 5 minuten voor tijd op 2-1, Nederland in de allerlaatste seconde 2-2 en dan via een shoot out het EK gewonnen. Wat prachtig zeg.
Zo gaan de mannen lekker naar de Spelen toe denk ik.
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
Ja, de eerste helft was niet best maar Pirmin Blaak is echt buitenaards goed dit toernooi. Wat een fantastische keeper, ook in de shoot-outs.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Djokovic episch natuurlijk. Federer kan hier alleen maar van dromen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Hier duidt Roger aan hoe vaak hij Roland-Garros heeft gewonnen.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Dat is dan net zo vaak als Djokovic.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Dat is dan net zo vaak als Djokovic.
Ben benieuwd of je dat vanavond nog zegt. 
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Rationeel gezien is djokovic een klasse beter dan Federer en nadal. Nadal is op zijn beurt een stukje beter dan federer. Uncle toni voorzag dat al vroeg in the Zeroes, las ik laatst.
Als je kijkt naar marketing en fanbase is Federer de beste tenniser ooit.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Hier duidt Roger aan hoe vaak hij Roland-Garros heeft gewonnen.
Hij is leuk.
Anderzijds is het 1 keer vaker dan jij, ik, de rest van het forum en miljarden anderen. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik had voor die ene titel getekend.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik wil hier toch 1x zondigen tegen de topicregel...
Erg hallucinante beelden gisteren in Denemarken-Finland. Erg opgelucht dat Christian het overleefd heeft! Voor mij hoefde het EK even niet meer en eerlijk gezegd was ik tijdens en na de match van de Belgen ondanks het goede nieuws nog steeds niet helemaal bekomen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik wil hier toch 1x zondigen tegen de topicregel...
Erg hallucinante beelden gisteren in Denemarken-Finland. Erg opgelucht dat Christian het overleefd heeft! Voor mij hoefde het EK even niet meer en eerlijk gezegd was ik tijdens en na de match van de Belgen ondanks het goede nieuws nog steeds niet helemaal bekomen.
Laten we maar vooral enorm blij zijn dat het goed afgelopen is.
Ik heb Eriksen jaren live voor mijn neus zien voetballen. Ongelofelijk dat hij gister met een doodstrijd bezig was. Ben er ook enorm van geschrokken en enorm opgelucht dat het relatief goed afgelopen is. Op zulke momenten boeit dat hele voetbal niet en tellen hele andere dingen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Bijzonder sterk tennis weer, van beiden. Eerste vijfsetter in de finale van RG sinds 2004. Erg knap hoe Djokovic gedurende de derde set een winnend (zo lijkt het toch) wedstrijdplan uitvindt. De game op 2-1 in de derde set was cruciaal, zeven keer deuce en uiteindelijk breekt Djokovic. En net als tegen Nadal bijna geen positieve emotie bij de Djoker, staat super sereen op de baan. Lijkt op dit moment mentaal en fysiek superieur.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Eigenlijk speelt Tsitsipas nog steeds goed, maakt alleen veel fouten. Als Djokovic nu breekt is het over.
Don Homer
-
- 510 berichten
- 1297 stemmen
Rationeel gezien is djokovic een klasse beter dan Federer en nadal. Nadal is op zijn beurt een stukje beter dan federer. Uncle toni voorzag dat al vroeg in the Zeroes, las ik laatst.
Ook nog steeds op basis van statistieken. Djokovic moet eerst maar eens aan 20 slams komen. Nadal heeft nog geen wereldtitel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Djokovic inmiddels wel nummer 1 ja. Ik acht Federer nog net iets beter dat Nadal. Van die laatste zijn de resultaten wel gelijkwaardig al met al maar ook wel vertekend door de superioriteit op gravel. Op de twee andere ondergronden is hij toch wel minder.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Zonder het gezeur en de gein kan ik alleen maar zeggen dat Djokovic de GOAT is. Zoals eRCee al erg oneerbiedig boert.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Djokovic inmiddels wel nummer 1 ja. Ik acht Federer nog net iets beter dat Nadal. Van die laatste zijn de resultaten wel gelijkwaardig al met al maar ook wel vertekend door de superioriteit op gravel. Op de twee andere ondergronden is hij toch wel minder.
Zonder ene meneer novak djokovic had nadal federer allang zijn hielen laten zien. Op Wimbledon valt dit enigszins op maar met name op hardcourt zie je dit verband sterk terug. Roland garros heeft Federer alleen maar gewonnen omdat nadal geblesseerd was. Het gros van de titels van federer zijn, oneerbiedig gezegd, gewonnen tegen de lamme en de blinde, terwijl nadal en djokovic als puisterige pubers voor de televisie zaten.
Het staat je verder volledig vrij federer op de plek te plaatsen die je wilt, maar cijfermatig gezien is er weinig reden hem boven of tussen djokovic en nadal te plaatsen.
Het is de beeldvorming die federer hoger inschaalt dan je op basis van kale cijfers mag verwachten. Hoger inschalen kan, maar dan moet men geen verhaal over sportieve prestaties alleen houden maar ook over merkwaarde. Deze ligt bij federer duidelijk hoger dan bij die andere twee.
Ook nog steeds op basis van statistieken. Djokovic moet eerst maar eens aan 20 slams komen. Nadal heeft nog geen wereldtitel.
Is dat niet dat toernooi aan het eind van het jaar waar spelers zich al voor afmelden als ze kampen met een ingegroeide teennagel?
Kom op zeg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Zonder ene meneer novak djokovic had nadal federer allang zijn hielen laten zien.
Op Wimbledon valt dit enigszins op maar met name op hardcourt zie je dit verband sterk terug.
Beiden verloren 4 finales in Grand Slams van Djokovic, dus daarin zit geen verschil. Nadal staat 10-7 voor in Grand Slams tegen Djoko, Federer staat 11-6 achter. Kortom, zonder Djokovic had Federer er statistisch gezien mogelijk net iets meer gewonnen dan Nadal zou hebben gewonnen.
Nee, dat jaar won Wawrinka. Federer won in het jaar dat Söderling Nadal versloeg.
Dit is a) iets dat je niet kan hardmaken natuurlijk, en b) heeft Federer met die twee altijd twee jongere (en sterkere, fittere) concurrenten van topniveau gehad. Iets dat ik evengoed niet kan hardmaken.
Op hardcourt staat het ook gewoon 11-9 voor Federer, en op gras 3-1. (op alle toernooien, in Grand Slams staan ze gelijk, buiten uiteraard gravel, maar daar heeft Nadal dus betere resultaten onderling).
Federer won 4 maal op de Grand Slams van iemand die nooit een Grand Slam heeft gewonnen, de overige 16 keer wel. Dus 16 maal gewonnen van iemand die ik niet de lamme of de blinde zou noemen. Nadal deed dat overigens 6 van 20 keer. Dus nog net iets vaker (Djokovic 4 van de 19 keer trouwens).
Nouja, zoals net aangegeven zijn er genoeg redenen. In ieder geval ben ik nog niet overtuigd dat Nadal erboven zou moeten staan op basis van de cijfers.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Outdoor hardcourt staat het 8-6 voor nadal. 14 grandslampartijen 10-4 nadal. Waaronder 3-1 nadal op de Australian open. Over de stand op gravel hoef ik niks te zeggen, denk ik. Op Wimbledon leidt federer met 3-1. Dat puntje tegen betreft wel de finale.
Het zijn cijfers die veelzeggend zijn.
Bovendien is nadal nog niet klaar. Dikke kans dat de 'oude' nadal nog een paar grandslams pakt. Federer is 39, ik acht het niet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk dat hij op zijn leeftijd nog een groot toernooi wint.
Allicht kom ik later even terug op de tegenstanders waar federer voor het tijdperk djokovic/nadal veel van zijn titels tegen heeft behaald. Bij deze noem ik alvast andy roddick. Goede maar afgezet tegen anderen toch een beperkte speler.
Tot slot klopt het dat nadal verloor van robin soderling in 2009 op roland garros. Hij heeft deze wedstrijd weliswaar uitgespeeld maar was niet fit. Nadal liep destijds rond met een slepende knieblessure die later dat jaar zijn deelname op Wimbledon in de weg stond.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Droevigste sportnieuws dit jaar is in ieder geval dat Michel Wuyts op pension gaat/moet. Dát wordt een gemis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.