- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Voetbalmeter
eh ja, en wat is de uitslag?
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Oh wacht, over voetbal mag hier (terecht of onterecht) niet worden gediscussieerd, dus zijn we erg grappig om voetbalmeter.nl te opperen als er een serieuze vraag gesteld wordt.
2 bonuspunten voor Rep-Robert.
alexspyforever
-
- 21565 berichten
- 2328 stemmen
komop zeg, er gebeurt toch nog wel meer op sportgebied dan dat ik deze topic moet vullen met negatief nieuws over wieltjeren en neptopnieuws over houtjeschuif. Doe je best, mensen.
Het blijft natuurlijk in eerste instantie een filmsite. Ik denk dat topics zoals deze nog stammen uit een periode dat er minder werd gekeken of het topic wel iets met film te maken had. Er was vroeger wel een voetbaltopic maar kennelijk raakten de discussies nogal verhit dat er nu nog steeds niet meer over mag worden gepraat.
Je kan opperen voor een sportmeter misschien? Voetbalmeter meh er wordt al zoveel over gezegd en geschreven. Het mag ook eens wat anders zijn.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
https://www.telegraaf.nl/sport/1226476716/pikante-loting-van-barneveld-en-van-gerwen-voor-wk-darts
Heb er weer zin in. Altijd een geweldig toernooi.
Het is te hopen dat van Barneveld nog eenmaal laat zien waarom hij 5 voudig wereldkampioen is en altijd straalde op het WK. En van Gerwen lijkt me op tijd weer in grootste vorm om de titel te kunnen pakken. Zou het overigens Wright ook wel eens gunnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het blijft natuurlijk in eerste instantie een filmsite. Ik denk dat topics zoals deze nog stammen uit een periode dat er minder werd gekeken of het topic wel iets met film te maken had. Er was vroeger wel een voetbaltopic maar kennelijk raakten de discussies nogal verhit dat er nu nog steeds niet meer over mag worden gepraat.
Je kan opperen voor een sportmeter misschien? Voetbalmeter meh er wordt al zoveel over gezegd en geschreven. Het mag ook eens wat anders zijn.
Dit topic staat voor 95 procent vol met dat voor mij doodsuffe wielrennen. Nodigt weinig uit om over andere sporten te komen babbelen 
Apollinisch
-
- 21301 berichten
- 0 stemmen
Heeft MM geen nieuwe eigenaar gekregen? Dat betekent een schone lei lijkt me. Dus wie start het nieuwe voetbaltopic? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind voetbalmeter veel fijner. Geen gedoe met hoogst sensitieve crewleden die elk bericht gaan wegen 
alexspyforever
-
- 21565 berichten
- 2328 stemmen
Heeft MM geen nieuwe eigenaar gekregen? Dat betekent een schone lei lijkt me. Dus wie start het nieuwe voetbaltopic?
Wel niet nodig lijkt me als er al een voetbalmeter bestaat 
Ajax&Litmanen ik vind wielrennen niet suf maar het is ook geen sport die ik uren aandachtig zou bekijken. Het is meer een sport die ik bekijk als er grote rondes zijn en dan vooral de bergetappes maar ik zou er ook niet voor gaan thuisblijven.
Ik volg geen nationale voetbalcompetities, Champions League of andere clubcompetities. Voor landen wedstrijden ben ik wel eens te vinden. Als er een groot tornooi is dat ga ik wel proberen mee te pikken. Zo een EK of WK dat heeft wel iets aparts (zowel de mannen als de vrouwen). Ik heb zeker wel genoten van het WK voetbal vrouwen.
Darts neen dat lijkt me dan weer niks als kijksport maar wel leuk om te doen in het café 
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Haha, deze sport had ik nog nooit van gehoord.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1703 stemmen
De per definitie oneerlijke verkiezing voor sportmensen van het jaar komt er weer aan. Zoals altijd zijn er weer een paar onterechte nominaties. Darters en dammers komen voor mij niet in aanmerking. Die doen een spelletje en geen sport (hopelijk verzeil ik hiermee niet in de aloude discussie. Om die voor te zijn: mijn definitie van sport omvat onder andere een aanzienlijke lichamelijke inspanning). De twee genomineerde baanwielrenners hebben veel succes gehad, mooie sport ook. Maar ik zie ze deze verkiezing liever niet winnen. Laat ze over een half jaartje in Tokio het kunstje herhalen, dan hebben ze er meer recht op. Hetzelfde geldt voor Van 't End, leuke gozer (zijn radio-interview, afgenomen door Willemijn Veenhoven, ergens vorig jaar, staat me nog helder voor de geest).
Ongetwijfeld gaat de strijd tussen Van der Poel en Van Dijk. Van der Poel zou het natuurlijk verdienen. Wat hij dit jaar heeft neergezet is ongekend. Toch hoop ik dat hij niet wint. Hij kan namelijk nog beter en deze verkiezing zou ik graag gewonnen zien worden door iemand op de top van zijn kunnen (die uitverkiezing van Verstappen een aantal jaar geleden is echt een smet op deze prijs). Wat mij betreft wint Virgil van Dijk. Zo ongeveer de belangrijkste schakel in het succes van Liverpool afgelopen seizoen. En hij is bovendien onderscheiden met een aantal zeer respectabele individuele prijzen.
Bij de vrouwen lijkt het te gaan tussen Hassan, Van Vleuten en Schulting. Qua prestaties zou eerstgenoemde moeten winnen. In zo'n breed deelnemersveld zulke prestaties neerzetten verdient een kers op de taart. Maar ik zie haar meer als Ethiopische dan als Nederlandse (zo hard ik mijn best moet doen om haar te verstaan!) en dat jeukt bij zo'n uitverkiezing als deze toch meer dan ik zou willen. En omdat Schulting hem vorig jaar al gewonnen heeft, blijft er voor mij maar één favoriet over: Annemiek van Vleuten. Ze heeft wederom een fantastisch jaar achter de rug, met het WK als absoluut hoogtepunt.
Ben trouwens opgelucht dat er geen voetbalsters genomineerd zijn. Die hype voel ik totaal niet. De sport staat echt nog in de kinderschoenen. Het niveau ligt zo ontzettend ver van wat de mannen laten zien, het lijkt wel een andere sport. Als je soms goals voorbij ziet komen, het is bij vlagen comedy capers.
kos
-
- 46797 berichten
- 8933 stemmen
Het lijkt mij ook Van Dijk en Hassan. Elke andere zou bizar zijn eigenlijk.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
https://www.telegraaf.nl/sport/1226476716/pikante-loting-van-barneveld-en-van-gerwen-voor-wk-darts
Heb er weer zin in. Altijd een geweldig toernooi.
Het is te hopen dat van Barneveld nog eenmaal laat zien waarom hij 5 voudig wereldkampioen is en altijd straalde op het WK. En van Gerwen lijkt me op tijd weer in grootste vorm om de titel te kunnen pakken. Zou het overigens Wright ook wel eens gunnen.
Barney heeft in ieder geval een keurige loting met Young. Daarna is het de vraag welke de Zwaan hij tegenover zich krijgt, die gooit zo grillig altijd, maar dat zou al weleens einde toernooi kunnen worden.
Van Gerwen is inderdaad de favoriet. Daar net achter zit Price. Alhoewel hij en het WK nog geen goed huwelijk zijn gebleken.
De groep achter deze twee met favorieten bestaat uit Wright (afhankelijk van zijn pijlen), M. Smith, Cross en Anderson. Durrant is mijn grootste dark horse met daarachter White en Aspinall.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Het is te hopen dat van Barneveld nog eenmaal laat zien waarom hij 5 voudig wereldkampioen is en altijd straalde op het WK.
Je bent bekend met de verschillende betekenissen van het werkwoord "stralen"? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je bent bekend met de verschillende betekenissen van het werkwoord "stralen"?
Ik heb serieus geen idee in welke andere context je mijn tekst kan zetten...
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Ik heb serieus geen idee in welke andere context je mijn tekst kan zetten...
Stralen in de betekenis van "falen", of "afgaan" of "zakken voor een test".
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Stralen in de betekenis van "falen", of "afgaan" of "zakken voor een test".
U bent een Belg ofzo? 
Nee, echt nog nooit van gehoord.
Maar ik wens Barney een mooi en hopelijk legendarisch slot-WK toe.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
U bent een Belg ofzo? 
Nee, echt nog nooit van gehoord.
Maar ik wens Barney een mooi en hopelijk legendarisch slot-WK toe.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik gun hem sowieso minimaal de halve finale. Barney is een grootheid in de dartssport. Wel een regelmatig zeurende grootheid, maar dat is zijn zaak.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik gun hem sowieso minimaal de halve finale. Barney is een grootheid in de dartssport. Wel een regelmatig zeurende grootheid, maar dat is zijn zaak.
In zijn goede jaren was hij van het niveau Taylor en van Gerwen. Maar zijn depressies en gebrek aan zelfvertrouwen hebben veel voor hem verpest. Jammer. Anderzijds, 5 wereldtitels. Dat zal bijna niemand bereiken. Zelfs van Gerwen heeft daar nog een tijd voor nodig.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
In zijn goede jaren was hij van het niveau Taylor en van Gerwen. Maar zijn depressies en gebrek aan zelfvertrouwen hebben veel voor hem verpest. Jammer. Anderzijds, 5 wereldtitels. Dat zal bijna niemand bereiken. Zelfs van Gerwen heeft daar nog een tijd voor nodig.
In zijn beste jaren was taylor vrijwel altijd te sterk voor hem. Taylor lag hem denk ik niet zo goed. Ging vaak in zijn hoofd zitten, behalve die WK finale. Ook weer het verhaal van het zelfvertrouwen, want al die jaren dat hij bij de BDO zat en zijn overgang naar de PDC en een aantal jaar daarna werd er heel veel verwacht van deze ontmoeting, maar werd hij regelmatig "van het bord geveegd".
Overigens verdiend hij wel meer op het WK dan vorig jaar. Ik denk dat het WK hem wel beter moet liggen, omdat hij niet zoveel wedstrijden in korte tijd speelt, zoals de vloertoernooien, World Series en de players championship. Daarbij is de druk van het moeten ten opzichte van vorig jaar wel weg. Zijn grote doel is bereikt het WK halen.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
De tandem Doncic-Porzingis draait beter en beter. Doncic 20 jaar... wat maakt hij ontzettend veel indruk zeg. Vorig seizoen al, maar het word beter en beter. Dallas heeft na Dirk een nieuwe held.
Lakers zijn verrassend snel in vorm gekomen. Davis is echt een beest. Als Cousins in de tweede helft van het seizoen nog terugkeert, dan hebben ze met Cousins-Davis-Lebron een mooi trio in hun starting five. Howard, Rondo, Kuzma, Green en als hij fit word Bradley om hun heen.
Ik zie dat Melo ook weer aan de bak is gekomen bij Portland.
kos
-
- 46797 berichten
- 8933 stemmen
Doncic is inderdaad belachelijk goed. Bij Real Madrid was het al een supertalent maar ik had niet gedacht dat hij zo snel NBA top zou worden.
Is nu al records voor U20 jarigen aan het slopen.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Ik heb zondag de game tegen Houston gezien. Het was de individuele klasse van Houston tegen het team Dallas met een fantastische Doncic. Westbrook raakte zelfs gefrustreerd. Ook een sterke Porzingis. Die was echt sterk ook.
rep_robert
-
- 27542 berichten
- 4142 stemmen
Mensen nog Ruiz-Joshua gekeken hier? Die Joshua heeft het eerste gevecht echt perfect geanalyseerd. Hij doet me echt aan Mohammed Ali denken. Qua looks en dansen in de ring..
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Brrr... 4 jaar geen Russiche sporters, of alleen op eigen titel, zonder nationale binding. Klinkt niet leuk. Is ook niet leuk.
Komend voorjaar is, in Rusland, het Kandidatentoernooi. Welke Rus mag daar meespelen? Grisjoek, Karjakin en Nepomnatchi maken grote kans. Maar op ze namens Rusland mogen meespelen...
En mocht eén der drieèn de titele halen, dan nog weer een hoog gedoegehalte...
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Wanneer Poetin eens met zijn corrupte uitgebreide dopingprogramma zou stoppen plus alle leugens die daar onderdeel van zijn....... je kunt tegenwoordig niet meer van Russische sporters spreken, eerder van POETIN HOEREN.
Langdurige algehele uitsluiting van iedere Russische sporter zou volkomen terecht zijn.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Dan kan hij beter niet gaan, want na de eerste ronde een route met vermoedelijk de Zwaan, Chisnall, Wright, Cross en Price/Durrant/Gurney word een halve finale halen een zware opgave. Deze druk moet hij zichzelf helemaal niet opleggen. Dat is juist de druk, die hem vorig jaar genekt heeft.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Klaasen door. Meteen vanavond ook zijn duel in de 2e ronde tegen, jawel, van Gerwen.
Altijd jammer als landgenoten al zo snel tegen elkaar moeten.
ZZ TOP
-
- 511 berichten
- 2273 stemmen
Klaasen staat prima te gooien. Van Gerwen laat het een beetje afweten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
First to 3 is sowieso link. Als je een beetje zwak start lig je alweer uit het WK.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
170 uitgooien en terug op 1-1 komen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.