- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Wow Henderson. Netjes hoor. Prima gegooid ook.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Lieve help Pipe. Zou wel gaar zijn voor Taylor, als dit zijn laatste wedstrijd ooit word.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zenuwslopend dat OKT, nu al... heerlijk toernooi toch 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Zenuwslopend dat OKT, nu al... heerlijk toernooi toch
Maar nu is Wust derde op de 1000 meter en mag ze niet naar de Olympische Spelen... maar als ze op een andere afstand alsnog naar de OS mag, kan ze wél de 1000 meter rijden op de OS? Nederland mag wel gewoon met drie man starten op alle afstanden op de OS of heb ik dat ook niet begrepen? 
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Maar nu is Wust derde op de 1000 meter en mag ze niet naar de Olympische Spelen... maar als ze op een andere afstand alsnog naar de OS mag, kan ze wél de 1000 meter rijden op de OS? Nederland mag wel gewoon met drie man starten op alle afstanden op de OS of heb ik dat ook niet begrepen?
Klopt ja. Ik geloof zelfs dat als Wüst 4e (of lager) was geworden, maar wel top 3 eindigt in de 1500 meter (of een andere notering in die top 7 of top 10 van de selectievolgorde) zij eventueel die 1000 mocht gaan schaatsen als de eigenlijke nummer 3 buiten de boot valt als de nummer 11 of verder (want ook niet via een andere afstand zich direct plaatst).
Als je het nog snapt, hoop ik 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Ok dus eigenlijk gaan we nu 8 schaatsers en 8 schaatssters aanwijzen die naar de OS gaan en dan zien we daar wel wie welke afstanden kan gaan rijden, zoiets dan toch 
Ik zie wel dat die 500 meter vrouwen niet eens gereden hoeft te worden, de nummers 1,2,3 hebben allemaal geen kans om naar de OS te gaan 
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Jawel, iedereen heeft kans.
Feit blijft, maximaal 10 per sekse, 3 per afstand (was ook weleens 4, en bij de 10km mannen en 5km vrouwen max 2 per afstand). Vervolgens is er een volgorde bedacht welke plek van een afstand als eerste recht heeft op een ticket richting OS. Dit is de prestatiematrix.
De top 7 van die Matrix gaat sowieso, de nrs. 8-10 kunnen eventueel worden aangewezen. Maar iemand kan twee plekken hebben in de top 7.
Makkelijkst is ons aller Sven. Die haalt normaal gesproken de top 1 bij de 5km en en top 2 bij de 10km en plaatst zich dus tweemaal rechtstreeks. Daardoor schuift de grens weer wat op en is er meer ruimte. Dan gaat de top 8 direct, en nummers 9-11 hebben een aanwijsplek.
Zolang er maar genoeg schaatsters meerdere afstanden hebben (onder meer Wüst, Leenstra, Ter Mors op meerdere afstanden), dan kunnen de nummers 1,2,3 van de 500 meter ook. Of stel dat een Ter Mors daar 4e wordt, en de top 3 haalt het niet, dan gaat Ter Mors omdat ze toch al één van de 10 schaatsers is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Graaf Machine, ook eens schaaknieuws.
Tenminste eens een belangrijk iemand die principieel wordt. Of het de bond wat doet is een tweede, maar ik vind het mooi.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Graaf Machine, ook eens schaaknieuws.
Tenminste eens een belangrijk iemand die principieel wordt. Of het de bond wat doet is een tweede, maar ik vind het mooi.
Dat is mooi ja. Nakamura had in november ook al aangekondigd niet mee te doen, net als enkele anderen. Valt me dik tegen van wereldkampioen Carlsen dat hij er wel heen is gegaan. Helaas is die wereldschaakbond gewoon een maffiabende.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Of stel dat een Ter Mors daar 4e wordt, en de top 3 haalt het niet, dan gaat Ter Mors omdat ze toch al één van de 10 schaatsers is.
Zolang die matrix nog niet gevuld is met genoeg verschillende schaatssters, zal gewoon de top-3 van elke afstand gaan. In het geval van de vrouwen zie ik eigenlijk niet hoe er 10 verschillende namen in de matrix kunnen komen (Wust, Leenstra, Ter Mors en De Jong gaan hoe dan ook minstens 2x top-3 rijden). Dat zou dan betekenen dat degene onderin de matrix (#3 van de 500 meter) ook naar de Spelen mag. Stel dat Ter Mors op de 500 meter vierde wordt, is de kans heel groot dat ze die niet mag rijden: als die matrix vol staat met dezelfde namen gaat heel top-3 van het OKT naar de OS.
Overigens denk ik dat Ter Mors gaat afzeggen voor de 500 meter, mocht ze zich plaatsen. Die is niet te combineren met de 1500 m short track.
Bij de mannen wordt het juist enorm lastig je te plaatsen als je onderin de matrix staat. Wat dat betreft kan de derde plek voor Blokhuijsen vandaag (helemaal onderin de matrix) in combinatie met de beoogde achtervolgingsploeg wel eens een gevoelige kwestie worden. Zul je zien dat de #3 op de 500 meter niet mee mag, omdat Blokhuijsen er per se bij moet. En Verweij is dankzij zijn mass start plek eigenlijk nu al zeker van een startbewijs op de 1500 meter. Al zal die wel makkelijk top-3 gaan schaatsen op die afstand.
Morgen hét hoogtepunt van de OKT: de 500 meter mannen. Bij de vrouwen (3 km) is het vooral spannend wie de derde naam wordt, maar die zie ik geen potten breken op de OS.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4274 stemmen
Die drie ritjes a 34 seconden per rit hét hoogtepunt van het OKT? Tuurlijk, zeker zes wereldtoppers die allen tegen elkaar moeten zal een lekkere adrenelinerush geven, maar ik zit - zeker gezien de 5km van vandaag - met meer spanning voor de buis met de langste afstand. Normaliter vul je daarvoor Kramer en Bergsma in, maar met Bob de Vries, Jouke Hoogeveen en EJ Kooiman (en ergens ook wel Blokhuijsen, maar ik houd er geen echte rekening mee) genoeg kapers op de kust. Zeker Bob de Vries heeft vleugels gekregen, maar heeft vaak last van zijn rug op de 10km. Wat mij betreft heeft de 10km in de marge meer kwaliteit in de ritten dan de 500m. Ontwikkeling van een S. Schouten, Bosker, Talsma en Stoltenborg is mooi om te zien en dat kunnen maar zo vier namen zijn die elkaar over vier jaar het leven zuur gaan maken op het OKT. Voor nu ritten met onderling waarschijnlijk veel strijd.
Daarnaast is het heerlijk om ongeleide projectielen als Jouke 'de langste adem' Hoogeveen in actie te zien. Ik kijk daar meer naar uit, maar de korte adrenalinerush ga ik morgen ook zeker niet missen. De 3km dames zal ook een leuke worden. Benieuwd of er verrassingen gaan volgen zoals bij de heren. Gezien het seizoen lijken alleen Wüst en De Jong zekerheidjes en strijden Irene Schouten en Achtereekte om plek 3. Al is die laatste in bloedvorm en kan zij zo voor de winst mee doen. Ook dames als Linda de Vries, Joling en Van der Weijden kunnen verrassend uit de hoek komen, maar zijn niet constant genoeg om naar de Spelen te 'mogen'. Die doen straks vast niet mee om het eremetaal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Na de 'mietjesvijf' van Sventastic maak ik me ook een tikkeltje ongerust om de 10K... Met maar 2 plekjes te vergeven én een in wereldvorm stekende Bob de Vries zal het toch niet zo zijn dat...
Nee, ik mag er niet aan denken!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Manmanman dat waren 10 minuten van een andere planeet... wat een spanning... wat een drama...

Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ai ai Dai Dai...
Gelukkig staat hem nog een glorieuze toekomst in het verschiet. En het allermooiste is dat Smeekens profiteert. Goud is nog ver weg, maar het kan nog steeds...
En De Jong 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Jongens serieus, Jamie Lewis tegen Peter Wright. Als je niet al aan het kijken bent, nu doen! 
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Jamie Lewis. Lekker bezig hoor. Die 121 was grandioos.
Als Wright verliest is dit de 10de speler uit de top 15, die al gewipt word. Ga maar een lijst met PL deelnemers maken. Wright zal daar wel terecht komen
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Wat een overwinning zeg van Lewis. Hopen dat MvG die verschrikkelijke Price eruit gooit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wright eruit. Damn. Da's zeer opvallend te noemen. Wel jammer, leuke kerel.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Richardson tegen Lewis voor een plaats in de kwartfinale. Zou iemand daar geld mee gewonnen hebben? En dan in de kwartfinale tegen Alcinas of Darren Webster. Één van de vier gaat gewoon naar de halve finale 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Als Wright verliest is dit de 10de speler uit de top 15, die al gewipt word. Ga maar een lijst met PL deelnemers maken. Wright zal daar wel terecht komen
Wright zal sowieso in de top vier blijven dus automatisch geplaatst.
(Waarschijnlijk) Top 4 na het WK : Van Gerwen, G. Anderson, Wright, Suljovic
3 wildcards SKY: Van Barneveld, Cross, (Chisnall of M. Smith)
3 wildcards PDC: Gurney, Price, (Whitlock, Norris, Van den Bergh of K. Anderson)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Wright eruit? Jamie Lewis? Oef.
Wel gunstig voor Phil.
Vooruit, ik zal rtl7 nog eens opzetten. Kijken of Vin z'n vorm vast kan houden.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Wright zal sowieso in de top vier blijven dus automatisch geplaatst.
(Waarschijnlijk) Top 4 na het WK : Van Gerwen, G. Anderson, Wright, Suljovic
3 wildcards SKY: Van Barneveld, Cross, (Chisnall of M. Smith)
3 wildcards PDC: Gurney, Price, (Whitlock, Norris, Van den Bergh of K. Anderson)
Price ajb niet zeg.
Michael Smith moeten ze zeker nemen, dat is gewoon een darter, die je moet blijven stimuleren.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Price ajb niet zeg.
Michael Smith moeten ze zeker nemen, dat is gewoon een darter, die je moet blijven stimuleren.
De PDC wil graag meerdere nationaliteiten in de league en ze doen Wales geloof ik twee keer aan volgend seizoen in de Premier League dus logischerwijs willen ze graag een Welshman. Tenzij Jamie Lewis de halve finale haalt op dit WK vermoed ik dat Price die plaats gaat krijgen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
En dan begint het zo...
Wordt dit de zoveelste verrassing?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Webster, Alcinas, Richardson of Lewis in de halve finale. Als Lewis zo blijft spelen als het scorebord zegt.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
1-0. Ik heb het wel weer gezien
Terug naar de top 2000.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.