- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Hij heeft lang moeten zoeken voor 1 dingetje haha. En dan is het alsnog de schuld van de auto zelf. Versnellingsbak gaat in veilige modus, bij een topteam mogen zulke dingen simpelweg niet gebeuren in een auto.
Het is wel goed zo. Dat iemand zo ver wil gaan om een coureur te bashen.. Omdat ie "irritant" is of zo.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, seconde of drie Googlen en je hebt het. Benoemde het voorbeeld gistermiddag al.
Beetje kinderachtig om zo te reageren omdat ik er anders tegenaan kijk. Als ik nu zat te trollen, oké, maar ik geef toch netjes onderbouwde voorbeelden. Kun je het niet mee eens zijn, maar dat persoonlijke gebash lijkt me niet nodig.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Verdrietig nieuws, de 19-jarige kunstrijdster Lipnitskaja stopt vanwege anorexia. Olympisch kampioene stopt op 19de vanwege anorexia | NOS
Zij raakte me echt met haar kür op de landenwedstrijd van de Spelen 2014: Yulia Lipnitskaya's Phenomenal Free Program - Team Figure Skating | Sochi 2014 Winter Olympics - YouTube - m.youtube.com
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Nee hoor, seconde of drie Googlen en je hebt het. Benoemde het voorbeeld gistermiddag al.
Beetje kinderachtig om zo te reageren omdat ik er anders tegenaan kijk. Als ik nu zat te trollen, oké, maar ik geef toch netjes onderbouwde voorbeelden. Kun je het niet mee eens zijn, maar dat persoonlijke gebash lijkt me niet nodig.
Verder is je onderbouwing wat mij betreft heel mager, en begin je over "oranje bril" waartegen ik dan terecht "azijnbril" plaats. Niet iedereen die Max Verstappen support doet dat omdat Max een Nederlander is. Het is eigenlijk de eerste Nederlander in de F1 die ik een warm hart toedraag. Niet omdat het een Nederlander is, maar omdat hij jong, wild en vol bravoure is. Dat kan de sport gebruiken.
In ander sporten ben ik ook niet alleen voor Nederlanders (en vaak ook niet voor alle Nederlanders), en als ik bijvoorbeeld fan ben van Federer is dat ook niet omdat ik rode bril met een wit kruis draag. Wat kan mij Zwitserland schelen.
Jouw opmerking over "oranje bril" is dan misschien niet direct trollgedrag, maar zeker wel denigrerend en bedoeld om op oneigenlijke gronden een discussie in jouw voordeel te doen beslechten. Houd je dus voortaan gewoon bij feiten, dan hoef je ook niet te klagen als je zelf vervelende opmerkingen krijgt.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wie zegt dat de oranje bril over jou gaat? Ik dacht bij het typen vooral aan de overdreven lofuitingen en het met hand en tand verdedigen van Max in de studio.
Je maakt het zoveel groter dan het is. Kijk nog eens goed naar wat ik heb gezegd en het valt allemaal reuze mee. Geef zelfs toe dat Max regelmatig pech heeft, maar zeg dat niet altijd alles aan pure pech is toe te schrijven.
Je kunt het er ook nog gewoon niet mee eens zijn en het daarbij laten (zoals ik nu ook ga doen), het is maar een mening van iemand die je niet eens kent.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Anyway, wie heeft er zin in de saaiste race van het jaar op Monzzzz....
Brundle gaf het vanmorgen ook maar weer eens aan in z'n column. In de huidige auto's zijn echte gevechten gewoon niet mogelijk, vandaar dat Vettel op betere banden niet meer bij Hamilton kon komen. Wel een van de weinige races waar ik Hamilton de overwinning wel gunde. Wint volgens mij alleen van pole dit seizoen, maar die kwalificaties van hem. Pff...
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Monza is niet de spannendste race, nee. Zit er ongeveer om het jaar op de tribune (Vedano, bij uitkomen Parabolica), maar dan vooral voor de sfeer.
Dit jaar dreigt de race bovendien saaier en korter dan ooit te worden.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Het podiumt lonkt voor Kelderman. Fantastisch.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Dat zou er ook nog wel bij kunnen voor Sunweb. En dan snel Michael Woods inlijven voordat Vaughters weer een sponsor weet te vinden 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Anyway, wie heeft er zin in de saaiste race van het jaar op Monzzzz....
Brundle gaf het vanmorgen ook maar weer eens aan in z'n column. In de huidige auto's zijn echte gevechten gewoon niet mogelijk, vandaar dat Vettel op betere banden niet meer bij Hamilton kon komen. Wel een van de weinige races waar ik Hamilton de overwinning wel gunde. Wint volgens mij alleen van pole dit seizoen, maar die kwalificaties van hem. Pff...
Al zoveel jaar dat inhalen het pijnpunt blijft in de F1. DRS maakte het dan weer te makkelijk volgens de puristen. Je moet natuurlijk geen groot licht zijn om te snappen dat duurzamere en ook wijdere banden het inhalen niet zullen verbeteren. Zoals vele jaren is de F1 allemaal veel te veel geregeld, geen ruimte tot innovatie zoals vroeger waardoor je de concurrentie door een slimme zet kon kloppen. Williams was vroeger zo een team dat successen boekte.
Vroeger keek ik uit naar snelle circuits zoals Spa en Monza, maar qua spanning lijken ze nu al net zo saai als de processies van Barcelona, Hongarije en Monaco. En die grote tarmak run ofs waarbij fouten vaak onbestraft blijven en voordeel mee kan worden gedaan, breng de grindbakken terug! Bovendien blijven de stewards inconsistent, man is dat nu echt zo moeilijk? Kimi krijgt stop en go door niet van het gas te gaan bij gele vlaggen en Perez krijgt niets omdat het om zijn teamgenoot gaat wtf? Eigenlijk had die kerel een raceban aan de broek moeten hebben.
rep_robert je verwijt Zwolle van anti-Verstappen te zijn maar beweert dan dat Ricciardo de minste is van de 6 getuigt ook niet van veel F1-kennis. Zowel vorig als dit jaar vind ik de Red Bull rijders gelijkwaardig. Ricciardo was de enige niet-Mercedes rijder die in 2014 races kon winnen. Als dat ook allemaal geluk was kunnen we ook gaan zeggen dat Max zijn enige overwinning was omdat de Mercedesrijders elkaar van de baan hadden gereden én omdat RBR een slechte strategie had toegepast bij Ricciardo. Ricciardo is voor mij de 3de beste na Alonso en Hamilton. Vettel komt op 4 samen met Max. Als Vettel een sterkere teamgenoot heeft zal ik hem wellicht hoger plaatsen want met de overjaarse Kimi heeft hij weinig tegenstand.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
M'n respect voor Hamilton begint toe te nemen. Ik vind hem in interviews nog wel onoprecht overkomen, maar wat ie op de baan doet, is echt waanzinnig. Wel in de beste auto, maar toch. Hij maakt gewoon zelden fouten in de race. Dat heb ik wel tegenwoordig. De enige fouten die je nog ziet, is blokkerende wielen bij het remmen, of gewoon een mafklapper die iemand van de baan wil rijden.
Zoiets zou ik wel weer willen zien. Dan schroef dat vermogen maar wat terug, want of ze nou 350 rijden of 250, dat maakt voor mij weinig uit. Meer strijd zou mooi zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 berichten
- 5149 stemmen
Het podiumt lonkt voor Kelderman. Fantastisch.
Heb met vertraging gekeken. Indrukwekkend. Ik had de etappe van vandaag opgenomen omdat ik voelde dat hij essentieel zou zijn. Na korte, vinnige, steile beklimmingen die er tot nu toe waren was het langer en vooral op veel grotere hoogte. Dat is heel anders, dus zou het klassement vandaag op zijn kop gaan. Dat hebben we gezien. Door mij verwachte door het ijs-zakkers (Roche, Van Garderen) maar ook onverwachte (Chaves). Kelderman was echt fantastisch. In zo'n etappe bij Froome kunnen blijven. Ga er maar aan staan.
Ben benieuwd naar wat nog komen gaat. Vooral komende zondag is loodzwaar. Maar spannend voor de winst lijkt deze Vuelta niet te zijn, sterker nog: Froome lijkt nog wat beter dan in de Tour.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Ik zou zeggen, dat er best nog een hoop kan gebeuren. Zo'n grote ronde wordt toch vaak beslist door een zwakke dag. Ook voor Froome is het zijn tweede grote ronde op rij. Wat dat betreft zouden Nibali en Kelderman in de derde week best in het voordeel kunnen zijn.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Kelderman was echt fantastisch. In zo'n etappe bij Froome kunnen blijven. Ga er maar aan staan..
Dit maakt het eruit gooien van Barguil des te rechtvaardiger. Als Kelderman door het ijs zou zakken had je hem vast nog gehoord na afloop.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Zverev eruit, aan die kant van het schema ligt de weg voor Cilic nu echt helemaal open.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Dit kan zomaar het toernooi worden waar een ongeplaatste speler de finale haalt. Laatste keer dat dit gebeurde was Australian Open 2006 (Marcos Baghdatis). Geen Djokovic, Murray, Wawrinka, Nishikori en Raonic aan de start van het toernooi. Zverev, Tsonga en Kyrgios er al uit. Nadal (en Thiem) niet in vorm, Federer niet 100% fit. Is het ooit zo pover geweest?
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Zoveelste heldendaad van Contador. Heerlijk. Kan me niet herinneren dat me eerder een juichkreet ontsnapte toen ik een renner (Froome) langs de kant zag staan.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Federer lijkt nog niet helemaal wakker. Voor het eerst in z'n loopbaan twee vijfsetters nodig om de derde ronde te bereiken. Gisteren was wel een vreemde inzinking na een comfortabele eerste set. Nadal ook nog niet in topvorm. Denk niet dat beide heren de gehoopte halve finale gaan halen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Het Masters toernooi hier voorafgaande was eigenlijk al een teken aan de wand voor Federer. Dat was ook niet best.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Federer is sowieso niet fit, staat flink te slicen ipv de strakke harde backhand van begin dit jaar, en beweegt apathisch over de baan.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Misschien is het uit voorzorg en gaat hij pas vanaf de kwartfinale (voor het eerst tegen iemand uit de top-30) vol gas. Al is dit iets met wens, vader en gedachte.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Bild beweert dat Verstappen en Mercedes toch heftig flirten. SPORT BILD-Info | Mercedes-Pilot Bottas: Nur Platzhalter für Verstappen? - MOTORSPORT UND FORMEL 1 - SPORT BILD - sportbild.bild.de
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Zverev eruit, aan die kant van het schema ligt de weg voor Cilic nu echt helemaal open.
Behalve dat die net verloren heeft van Schwartzmann.. Als Federer een kans heeft is het nu wel. Iemand uit die helft gaat sowieso winnen.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Isner, Querrey, Carreño Busta of één van de jonkies (Coric, Shapovalov, Edmund) in de finale. Ik moet zeggen dat ik het best leuk vind dat het ook eens bij de mannen totaal niet te voorspellen is. En dat de jeugd nu echt aan de deur begint te bonken (al ligt dat meer aan alle blessures van de oudjes dan aan hun eigen spel).
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Behalve dat die net verloren heeft van Schwartzmann.. Als Federer een kans heeft is het nu wel. Iemand uit die helft gaat sowieso winnen.
Haha, ik wilde mezelf net quoten toen ik dit zag. Gaat nergens over die andere kant. Spelen nu ook twee ongeplaatste spelers (Edmund en Shapovalov) in het Artjur Ashe. Armoe troef zo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Misschien is het uit voorzorg en gaat hij pas vanaf de kwartfinale (voor het eerst tegen iemand uit de top-30) vol gas. Al is dit iets met wens, vader en gedachte.
Of dit is zo bedoeld, na Wimbledon zonder setverlies nu de US Open in enkel vijfsetters.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Het zou een interessant huzarenstukje zijn
. Vannacht tegen Lopez, vooralsnog nog nooit van verloren. Nadal tegen een lucky loser (vervanger van Raonic). We blijven hoop houden op het rechtstreekse duel om de nummer 1 positie.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ondertussen in de onderste helft van het schema: niemand meer uit de top-18 van de wereldranking 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Sharapova is een van de weinig sporters die sympathieker worden van een dopingschorsing. Haar prompte bekennen en het feit dat vele anderen op hetzelfde middel vrijuit gingen, dragen daar waarschijnlijk aan bij. Maar ook de tegenwerking uit de rest van de tennis-wereld, die ik echt om te kotsen vind.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.