• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.408 gebruikers
  • 9.401.221 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Jetse Bol verdiend onderhand de bijnaam Jojo Bol.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Zwolle84 schreef:

Het is kennelijk niet onzinnig genoeg om het geen gespreksonderwerp te laten zijn...

Eerst zijn er mensen als jij die kritiek gaan leveren op Max' rij-intelligentie. Vervolgens wordt die kritiek door verschillende in- en outsiders gedegen gepareerd, en dan verdedig jij je met het argument dat het dus wel gespreksonderwerp is geworden (door mensen als jij) ?

Dus als ik beweer dat jij een olifant met horrelvoeten bent, en jij noemt dat onzin, kan ik zeggen dat het toch kennelijk niet onzinnig genoeg is om het geen gespreksonderwerp te laten zijn...

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Eerst zijn er mensen als jij die kritiek gaan leveren op Max' rij-intelligentie. Vervolgens wordt die kritiek door verschillende in- en outsiders gedegen gepareerd, en dan verdedig jij je met het argument dat het dus wel gespreksonderwerp is geworden (door mensen als jij) ?

Lijkt me sterk dat ze mijn berichten hebben gelezen, dus is het blijkbaar toch een onderwerp dat leeft. En een onderwerp leeft doorgaans niet voor niets.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Lijkt me sterk dat ze mijn berichten hebben gelezen, dus is het blijkbaar toch een onderwerp dat leeft. En een onderwerp leeft doorgaans niet voor niets.

Nee, een onderwerp leeft doordat mensen het aansnijden en anderen er op reageren. Maar dat zegt nul komma niks over de zinnigheid van het onderwerp. Mensen reageren nu eenmaal graag, ook op onzinnige stellingen en meningen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Dan zal ik wel ongelijk hebben. Dus bij dezen: Max slipstreamt níét langer dan Ricciardo, Max neemt níét meer risico's dan Ricciardo, Max ramde hem in Baku níét over de kerbs waardoor zijn bak eraan ging, Max wringt zich na de starts níét in lastige bochten, Max remt níét later dan Ricciardo, Max beukte Ricciardo laatst níét uit de race, Max is níét onhandig met zijn uitingen...

Zo goed? Want laten we vooral geen kritiek hebben op een Nederlander. Kom maar op met die polonaise. Ben benieuwd wie de loterij om zijn diensten wint: Ferrari dat het team rond heeft met geschiktere kandidaten of Mercedes dat het team rond heeft met geschiktere kandidaten.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nou moet je niet gaan marchanderen, Zwolle. Ik bekritiseer jou niet over je mening over Max, maar over je geponeerde stelling dat iets niet onzinnig is omdat het besproken wordt.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik zeg alleen dat als die geluiden dermate luid worden dat de Verstappens voor de camera's behoefte voelen daar fel op in te gaan, aangevuld met al het bewijs van Max' andere rijstijl/eigenschappen t.o.v. Ricciardo die ik opsomde, dat dat dan niet zo'n "absolute bullshit" zal zijn als de zwaar gesponsorde Max-fanclub in de studio beweert.

Daarom som ik dat rijtje op. Niet om hem de grond in te boren want niemand is perfect, maar wel omdat de Nederlandse commentaren zo vreselijk gekleurd zijn dat het vervelend wordt als je de sport in de breedte wilt volgen (zoals me in de 18 jaar hiervoor wel lukte).

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Dan zie ik nog steeds niet in wat hetgeen jij opnoemt te maken heeft met falende mechanische onderdelen in zijn auto? Want dat heeft er absoluut 0,0, niks, nada noppes mee te maken. Dat is door allerlei experts weerlegd. En moet je nagaan, zelfs met al deze schandalig slechte eigenschappen van hem is het alsnog een betere coureur.

Maar hee, mensen als Doornbos die precies weten hoe de auto en de sport werkt zijn maar een stel pro Max nitwits die allemaal onzin uitkramen. En als ze iets niet doen is het Ricciardo afkraken, want niemand zegt daar dat Ricciardo een slechte coureur is. Juist het tegenovergestelde.

Als iedereen elke ronde het perfecte rondje rijdt zou het hele veld vol robots rijden.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nou ja, laat maar Zwolle. Wat jij beweert "alleen maar gezegd te hebben" is minder dan wat je alleen maar gezegd hebt. Het is verder wel goed.

Max heeft regelmatig problemen met zijn auto waar hij geen invloed op heeft. Dat is balen voor hem. Dat hij ook fouten maakt, net als iedereen, ontkent hij niet, en ontkent volgens mij niemand. Ook de Nederlandse commentatoren (die natuurlijk gekleurd zijn, net als alle anderslandige commentatoren) ontkennen dat nergens.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Dan zie ik nog steeds niet in wat hetgeen jij opnoemt te maken heeft met falende mechanische onderdelen in zijn auto?

Dat heb ik eerder al uitgelegd (zie bericht van 15.07). Verder zal ik het hier ook bij laten, morgen weer vroeg op.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Ik weet dat je dat hebt gezegd. Maar dat is dus de onzin die je uitkraamt. Dus een versnellingsbak van Max gaat eraan omdat er curbstones liggen? Wat is de wetenschappelijke onderbouwing van dat? Ken je mensen in het monteursteam die dit zeggen? Als zijn motor compleet vermogen verliest op rechte stukken ligt dat aan het feit dat hij teveel pusht? Wat ik gewoon zie als gas geven en de daarbij behorende versnellingen gebruikt.

Een binnen of buitenkantje bocht nemen is hier ook debet aan?

Ik zie eerlijk gezegd het verband tussen de uitvalbeurten en de dingen die jij opnoemt niet. En met mij zijn er meer die het niet snappen. Red Bull is een topteam, je mag toch verwachten dat een coureur een auto tot de limiet kan laten rijden. En dat mogen ze ook, dus hetgeen wat jij zegt klopt gewoon niet. De hoeveelheid mechanische problemen is een topteam onwaardig en dat mag benoemd worden.

Mijn fietsbel gaat wel erg stroef met het tringelingelingen, komt dat doordat ik soms een vluchtheuveltje te snel neem?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die Olav Moll is niet de enige Nederlander die de scheetjes van Max nog lekker vindt ruiken volgens mij...

Als-ie een keer wint, krijgen we dan ook te horen dat het aan de auto lag?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

otherfool schreef:

Die Olav Moll is niet de enige Nederlander die de scheetjes van Max nog lekker vindt ruiken volgens mij...

Als-ie een keer wint, krijgen we dan ook te horen dat het aan de auto lag?

Dat is een opmerking van een troll. Even nog lekker stoken, zonder inhoudelijke informatie. Jammer.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Ach ja, heb ooit een krat Hertog Jan van onze troll in ontvangst mogen nemen, nadat hij wat onzin in het voetbaltopic had geplaatst en we erom hadden gewed. Ik ben het gewend van otherfool

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die verering is gewoon lachwekkend. Hij zal best goed kunnen sturen, maar die teamgenoot van hem maakt voorlopig veel meer indruk. Niet zo moeilijk om toe te geven als je een beetje afstand kunt nemen.

De vraag blijft gewoon staan en was serieus bedoeld.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Ach ja, heb ooit een krat Hertog Jan van onze troll in ontvangst mogen nemen, nadat hij wat onzin in het voetbaltopic had geplaatst en we erom hadden gewed. Ik ben het gewend van otherfool

Voetbaltopic? Kan ik me niks van herinneren

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Als je 50% van de races niet kan uitrijden lijkt me dat geen moeilijke conclusie om te trekken. Vandaar ook de frustratie bij Max, hij kan zijn potentie niet laten zien door de gammelbak waar hij in rijdt.

Het ging er meer om dat wordt beweerd dat Max de mechanische problemen zelf veroorzaakt door zijn rijstijl en dat is gewoon incorrect. En dat is een makkelijk iets om te roepen omdat Max een agressieve rijstijl heeft en dat stoot veel mensen tegen de borst. Maar zijn rijstijl heeft dit seizoen 1 slachtoffer gemaakt en dat is toevalligerwijs Ricciardo in de vorige race, en niet Max zelf.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Voetbaltopic? Kan ik me niks van herinneren

Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij ging het om AC Milan-Ajax, de eerste wedstrijd van Ajax onder Frank de Boer. Ik denk dat jij het nog wel weet

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Jongens, ik brand van verlangen om over Vitesse - AZ te gaan praten, wat een geweldige pot, maar GEEN VOETBAL HIER.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nu trouwens een spannende pot volleybal aan de beurt. Ik kijk het gewoon via teletekst live. Nederland - Frankrijk. Stand 1-1, 6-8 voor Nederland in derde set.

edit: mooi ook met officiele videochallenge beelden om discutabele momenten te kunnen herkijken en herbeoordelen. Waar blijft de videochallenge in voetbal?

Edit edit: en cheerleadermeisjes, dat is altijd wel leuk

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het hoogtepunt van de raceweekenden in 2017 zijn vooral op zaterdag. De kwalificatie. Veel mooier dan de race, want zoals Crofty vanmiddag al op Sky zei: 'We're waiting for the next round of pitstops'. Misschien is het al wel jaren zo, maar ik heb vandaag de dag steeds meer het gevoel dat de races gewoon zelden spannend zijn. Er moet wat misgaan wil het leuk worden. Echte gevechten zoals Arnoux-Villeneuve zie je niet meer. De echte strijd is op zaterdag, want dan wordt de startopstelling bepaald en zien we wie de beste coureurs zijn en er echt snelle rondetijden uit kunnen persen, en ik ben geen fan van Hamilton, maar als hij er echt zin in heeft, weet hij altijd nog een halve seconde te vinden waar anderen dat niet kunnen.

En je kunt veel zeggen over Ricciardo vs. Max, maar Max is dit jaar vaak wel sneller in de kwalificatie. Heeft hij niet veel aan als z'n auto dan na een paar ronden al de geest geeft in de race, maar het geeft wel aan dat hij echt wel talent heeft. Ik vind ook dat Ziggo Sport een Max-bril draagt, dus ik kijk liever naar Sky. Veel deskundiger commentaar, want Olav Mol heeft dan wel de ervaring, maar maakt te veel fouten en moet zichzelf te vaak corrigeren. Zo vaak dat het storend wordt.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Zonder de safetycar was er dit seizoen niks spannends gebeurd qua raceuitslagen idd. Ik kijk zelf ook liever naar de kwalificaties, maar vooral ook de MotoGP. Heerlijk om te zien hoe de ene week het ene team dominant is, maar op een andere baan opeens het andere team weer. Geen gele vlaggen voor elke scheet die gelaten wordt en aan de lopende band inhaalmanoeuvres. Heerlijk!

De race van vanmiddag was zelfs relatief saai in vergelijking met de voorgaande races.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

De Formule E-auto's klinken voor geen meter, maar ook een leuke klasse om te volgen. Veel fan-interactie, alleen Buemi wint zes van de twaalf races en wordt nog geen kampioen, maar komende seizoenen geen FE-races meer die samenvallen met WEC-races.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

derde set gewonnen, 2-1 voor Nederland. Leuke wedstrijd hoor, gaat op en neer en gelukkig nu iets meer op voor Nederland en iets meer neer voor onze Franse vrienden.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

AHWA schreef:

De Formule E-auto's klinken voor geen meter, maar ook een leuke klasse om te volgen. Veel fan-interactie, alleen Buemi wint zes van de twaalf races en wordt nog geen kampioen, maar komende seizoenen geen FE-races meer die samenvallen met WEC-races.

Die cockpit view in de Formule E is ook mooi met al die visuals eromheen. Het lijkt dan net een futuristisch computerspel. Al denk ik wel dat dit echt een kwestie van smaak is die niet bij iedereen goed valt.

https://i.redd.it/vgolo30cccyy.png

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

shit, 3 Setpoints voor Frankrijk, 2 Matchpoints voor Nederland. Frankrijk pakt de set. Toch een 5e set nu. Heerlijke match.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Fuck, de Volleyballers halen het net niet. Jammer. Geweldige wedstrijd hoedanook.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ik weet dat je dat hebt gezegd. Maar dat is dus de onzin die je uitkraamt. Dus een versnellingsbak van Max gaat eraan omdat er curbstones liggen?

Marko: Verstappen zorgde zelf voor versnellingsbakprobleem in Q3! | GPblog.nl

Verder is het geen rocket science dat een (zwakke) motor verkoeling door rijwind nodig heeft, die je minder krijgt bij te veel slipstreamen.

De buitenkant van de eerste bocht na de start waar Max zich regelmatig posteert is de plek waar mensen heen schuiven als hun nog koude banden blokkeren.

Zulke vreemde, haatdragende dingen roep ik niet hoor. Zonder oranje bril zie je ze alleen beter.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Marko: Verstappen zorgde zelf voor versnellingsbakprobleem in Q3! | GPblog.nl

Verder is het geen rocket science dat een (zwakke) motor verkoeling door rijwind nodig heeft, die je minder krijgt bij te veel slipstreamen.

De buitenkant van de eerste bocht na de start waar Max zich regelmatig posteert is de plek waar mensen heen schuiven als hun nog koude banden blokkeren.

Zulke vreemde, haatdragende dingen roep ik niet hoor. Zonder oranje bril zie je ze alleen beter.

Als je je azijnbril afzet zul je beseffen dat een "adviseur van Red Bull" wellicht ook geen objectieve bron is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.