- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Als Nadal überhaupt de halve finale haalt. Vind hem buiten het gravelseizoen vooralsnog niet echt indruk maken dit jaar. Sterker nog: ik acht de kans vrij klein dat we hem in de halve finale zien.
Dat sowieso, Federer-Zverev geef ik de grootste kans, maar zoals op Wimbledon is dit niet al een gelopen race.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Laat hem maar weer gewoon lekker naar de UFC gaan. Veel leuker en meer spektakel dan dit gedoe. Hij moest zich ook continu inhouden omdat Mayweather (bewust) in een positie ging staan die uitnodigend was om een mma streek uit te halen. Als je dan leest dat Amerikanen 100 dollar voor de PPV moesten betalen....bizar...dat zou ik voor geen geld over hebben voor dit.
Ik had het er wel voor over gehad denk ik, een van de mooiere sportevenementen die ik heb gezien. Toch wel een stukje historie.
Mayweather speelde wel heel erg vanuit die tactiek inderdaad, gaf hij zelf ook toe. McGregor zijn achterhoofd/rug laten zien, even een kwartiertje laten gaan en dan beetje bij beetje binnenhalen, net vissen eigenlijk. Al had hij niet verwacht dat McGregor zelf ook nog zo tactisch en technisch te werk zou gaan, met al die kleine tikjes om punten te verzamelen.
Erg leuk om eens gezien te hebben als niet-vechtsportliefhebber.
chevy93
-
- 12758 berichten
- 1330 stemmen
Murray zegt af, maar pas na de loting. Federer en Nadal komen elkaar daardoor eventueel al in de halve finale tegen. Manmanman, doe dat dan twee dagen eerder.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Spa wordt ook weer een interessante, nog los van het feit dat het het mooiste circuit op de kalender is. Ferrari heeft altijd een betere racepace dan kwalificatiesnelheid en dan heb je ook nog de strijd Vettel-Kimi die hier behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Lewis zal aan de bak moeten. Van Bottas verwacht ik dit weekend niets.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
) & - +%(¢©®%=€so stomme flut red bull auto weer. It's the same old song
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Tja, de voorzichtiger rijdende Ricciardo heeft er weinig last van... Kwestie van geluk of race-intelligentie?
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Sorry, maar dat is gewoon dikke onzin. De afstelling van Max zn auto was het hele weekend al vele malen beter. Ze zaten op dezelfde race pace, Max ietsie sneller. Ik denk dat je hier iets zoekt dat er niet is. Een motor die uitvalt heeft hier weinig mee te maken denk ik.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Zwolle heeft gewoon een hekel aan Verstappen, that's all.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Stroll rijdt ook nog. Is hij ook een slimmere rijder dan Verstappen?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het niet over dit geval, maar over de "weer" in je reactie. Er zaten meerdere uitvalbeurten bij die wel aan overdriving/fouten te wijden waren waar Ricciardo tactisch naar de podia reed.
Hij heeft heus wel pech dit jaar, maar niet zo extreem veel als in de Nederlandse media wordt beweerd.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Van de, wat zijn het, 7 uitvalbeurten kan ik me niet echt heugen dat Max de fout in is gegaan. Dat Ricciardo naar een podium rijdt omdat Hamilton, Vettel, Raikkonen en Bottas er ook een potje van maken is echt niet Ricciardo zijn "slimme rijstijl".
Nu pakt ie Raikkonen waarschijnlijk ook omdat ie de gele vlag negeerde. Zal waarschijnlijk ook Ricciardo zn kwaliteit zijn.
Ricciardo rijdt continu ergens rond plek 6 en erachter. Dat doet ie omdat ie de minste van de 6 is op het moment. Dat ie dan in niemandsland rijdt en profiteert als iemand pech heeft is voornamelijk het gevolg van zijn slechtere kwalificaties.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat je Ricciardo hier heel zwaar onderschat. Vettel en Lewis steken ver boven de rest uit, maar daarna zijn Ricciardo en Alonso de besten. Heel intelligente rijder.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
En Max is een domme idioot die niet met een auto om kan gaan en bewust zijn motoren en versnellingsbakken sloopt(hoe dan?)...
Feit is dat ie vanuit de achterhoede (omdat ie op de moment Supremes in de kwalificaties faalt) plekken kan pakken door anderen die uitvallen of mechanische pech hebben. Dat heeft niets met slim rijden te maken. Hij zal best een goede rijder zijn, dat ontken ik niet, Maar wat er hier ook weer gebeurt is gewoon puur geluk en is echt niet dankzij zijn eigen goede rijden.
Max die niet kan versnellen vanuit een bocht en raikkonen die een gele vlag negeert. 2 gratis plekjes voor onze slimme rijder die het zoooo geniaal aanpakt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Tenzij het je tactiek is te wachten op fouten van de tegenstander, maar dan zou ik me als racer kapot schamen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Zie ik daar nu een heel intelligente coureur met een kapotte auto naar binnen rijden?
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Vind het gewoon raar. Je rijdt als Red Bull coureur continu in niemandsland, ook omdat je teamgenoot er telkens door mechanische pech uitvliegt. Hij kan niks anders doen dan z'n rondjes rijden. En dat loont dit seizoen al behoorlijk vaak bij hem.
Ik heb Verstappen eigenlijk maar 1 fout zien maken en ironischbgenoeg was deze ene keer Ricciardo het slachtoffer ervan
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ocon en Perez zullen vast ook ontzettend van elkaar houden.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nogmaals: ik heb het niet over deze race maar over het seizoen. Ricciardo begrijpt beter wanneer je risico's moet nemen en vooral wanneer niet. Wanneer je de motor wat verkoeling moet geven door niet te dicht achter iemand te gaan rijden als je toch niet kunt inhalen. Dat je in (ik meen) de zaterdag van Baku niet vol over die kerbs moet rossen wanneer je al een fragiele versnellingsbak hebt. Dat je niet in de eerste bocht van een openingsronde aan de buitenkant moet zitten, omdat de kans op "pech" daar groter is.
Dat soort dingen. Verder heeft mjk87 gelijk dat ik iets tegen Verstappen heb, vind het een vervelend mannetje. Maar dat staat los van zijn en Ricciardo's prestaties. De puntenkloof is veel groter dan je aan domme pech kunt toeschrijven, dat kan slechts deels.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Hop, en daar slaat Ricciardo toe. Risico nemen op het juiste moment.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Deed ie netjes. Het lijkt haast ook wel synoniem voor Max zijn uitvallen dat er voorin ook gekke dingen gebeuren nadat hij uitvalt, waardoor er vreemde podiums ontstaan. Nu weer de safetycar.
. Verder heeft mjk87 gelijk dat ik iets tegen Verstappen heb, vind het een vervelend mannetje. Maar dat staat los van zijn en Ricciardo's prestaties. De puntenkloof is veel groter dan je aan domme pech kunt toeschrijven, dat kan slechts deels.
Het is net zelfs bevestigd op tv. De dingen die kapot gaan in Max zijn auto zijn technische mankementen die hij niet eens moedwillig kapot kan krijgen door rijgedrag.
Max staat juist bekend om zijn bandenmanagement, dat doe je niet door maar roekeloos dom te rijden zoals jij impliceert.
Dit is gewoon slecht vanuit het Red Bull team en hiermee quote ik Max en Jos...
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Tja, als je zo niet ingaat op wat ik zeg houdt het natuurlijk op. Verder lijken Verstappen en Verstappen me niet de meest onpartijdige personen in de discussie-Verstappen.
Maar houd het gevoel vooral vast hoor. Lekker genieten van zijn acties en in een hoekje huilen om de goden die hem niet gezind zijn. Zonder vrijgegeven data is het ook eenvoudig te verdedigen. Als het voor hem geen leerpunten oplevert, zal hij hier echter tegenaan blijven lopen met het oog op het WK-klassement.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ik denk dat zij hier meer vanaf weten dan jij en ik. Er staat ook een mannetje van Red Bull bij die alles opneemt he. Ze gaan zulke dingen niet roepen als blijkt dat het hun eigen schuld is. Als ik Max van iets niet kan betuigen, dan is het wel dat ie liegt. Hij is eerlijk en geeft toe wanneer ie fout zit. Als hij niet wegkomt bij een start van de race doordat de versnellingsbak kapot is, dan ligt dat echt niet aan zijn rijstijl hoor. Wat je er ook voor argumenten bij verzint. Een curbstone meer of minder heeft echt geen invloed op een motor die opeens geen vermogen meer geeft, toch het meest voorkomende probleem bij Max.
Het anti-Max straalt er idd van alle kanten bij jou af.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Prima coureur die Ricciardo, en hij verdient die plek 3 door die inhaalactie, maar hij heeft natuurlijk wel mazzel weer, hoor. Max nu al een paar keer motorpech, maar Ricciardo heeft hier de mazzel dat de safety car op de baan komt, anders was hij er never nooit meer bij gekomen. Dat is het verhaal van 2017. Onbetrouwbare motoren en vuile lucht waardoor duels die spannend moeten worden nooit spannend worden. Vettel rijdt op snellere banden, maar kan er alleen net na de safety car maar vlak achter komen? Pfff, gauw het raam uit met die nieuwe regels.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Er staat ook een mannetje van Red Bull bij die alles opneemt he.
Dat gaat ook nog een interessante worden. Als RB ergens niet van houdt, is het wel openbare kritiek van de coureurs. Sainz werd daardoor al (tijdelijk) in de etalage gezet.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ze zeggen dat het slecht is dat een topteam zovaak mechanische problemen heeft. Geen woord aan gelogen natuurlijk.
Als een coureur ergens niet van houdt, is het wel een waardeloze auto die continu uitvalt door mechanische problemen....
En als het onzin was zou ie wel op vingers getikt zijn, want het gebeurt al tijden natuurlijk.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Doornbos en Coronel zeggen dat het absolute bullshit is dat zijn mechanische pech door rijstijl komt. Een auto moet ook "bullitproof" zijn.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Het is kennelijk niet onzinnig genoeg om het geen gespreksonderwerp te laten zijn...
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Omdat bepaalde mensen graag ongefundeerde dingen roepen. En omdat Max een uitgesproken coureur is, zowel op als buiten de baan. Dan ga je makkelijker dit soort dingen roepen als hij weer door mechanische pech de auto langs de kant moet zetten. Of denk je dat iemand als Alonso ook niet kan rijden. Die valt ook elke week met pech uit.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Wat is de Vuelta toch een heerlijke, onberekenbare koers. Onmogelijke klimmen, coureurs die zichzelf als klassementsrenner vinden en het ligt nog steeds op een zakdoek na een week zware koers.
Enige wat jammer is, is dat ik dit jaar bijna alles kan zien, behalve de 20e etappe naar de Alto de l'Angliru....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.