• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.204 acteurs
  • 199.408 gebruikers
  • 9.401.256 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

1. Froome.

2. Contador (zijn huidige niveau wordt onderschat, daarnaast lijkt hij me erg goed in z'n vel te zitten mentaal)

3. Majka.

4. Poels.

5. Chavez.

6. A. Yates.

7. Jungels.

8. Kruijswijk.

9. Soler

10. Zakarin.

Ben ook wel benieuwd naar Alaphilippe, die misschien wel tot halverwege de ronde in het klassement zal meedoen, maar denk toch dat die er vervolgens een keer doorheen gaat zakken.

Met Aru en Bardet houd ik eigenlijk geen rekening. Nibali zou natuurlijk wel kunnen meerijden voor de winst, maar heb er geen echt vertrouwen in (vind hem de laatste jaren niet zo overtuigend).

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Ik denk dat er wel twintig potentiële kanshebbers zijn. Na de eerste bergritten gaan we weten wie het meest fris is.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Sorry, ik vergat de Bever, die rijdt ook top-10. Doe maar op 9 en dan verdwijnt Zakarin uit m'n lijstje.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Sunweb heel sterk, LottoNLJumbo valt tegen.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Knisper schreef:

Ik denk dat er wel twintig potentiële kanshebbers zijn. Na de eerste bergritten gaan we weten wie het meest fris is.

Das geen voorspellen he.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Als ik me goed herinner was voor Giant vorig jaar de ploegentijdrit in de Vuelta heel matig. Nu zijn ze als Sunweb even snel als Quick Step en iets sneller dan Sky. Zeer sterk.

edit: 20e op 22 waren ze toen, even opgezocht. Toen derde van onder, nu derde van boven.

TheBunk

• 746 berichten
  • 3093 stemmen

Aaahh, La Vuelta. Heerlijke ronde.

Mijn voorspelling:

1 Chaves

2 Zakarin

3 Kelderman

4 Poels

5 Majka

6 Lopez

7 Nibali

8 A Yates

9 Kruijswijk

10 Roson

11 Pozzovivo

12 de la Cruz

13 Woods

14 Contador

15 Jungels

16 Moreno

17 Oomen

18 Monfort

19 Soler

20 Costa

Froome gaat halverwege afstappen, waarna Poels twee etappes pakt en net het podium net mist. Bardet, Aru en Barguil gaan eerder naar huis. Contador neemt in stijl afscheid met een etappe. Chaves grijpt de macht en blijft in elke aankomst bergop consequent vooraan over met Zakarin, Kelderman en Majka. Op het vlakke zijn Modolo en Cort de grote mannen en de succesvolste aanvallers zijn LL Sanchez, Rui Costa, Polanc en Alaphillippe. Deze Vuelta is de doorbraak voor Oomen, Soler, Moscon en Roson.

Etappewinnaars: Cort, Modolo, Alaphilippe, Woods, Soler, Chaves, Polanc, Poels, Schwarzmann, Moscon, Costa en LL Sanchez.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Moscon zie ik inderdaad ook wel een etappe en wat dichte noteringen pakken.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Maar Zakarin podium? Moet hij zich toch serieus verbeteren ten opzichte van wat hij tot nu toe heeft laten zien.

Ik heb trouwens LL Sanchez als kluns bij sportpools, tis wat gewaagd maar hoop toch dat hij z'n twee zwarte punten niet waarmaakt.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Ben eigenlijk Majka vergeten, laten we maar gokken dat die ook uitvalt.

L. L. Sanchez is inderdaad gewaagd. Die zou maar zo een etappe kunnen winnen. Is nog steeds een goede aankomer.

Moscon gaat vrees ik teveel knechten. Zonde van het talent, dat wel.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

BMC renners zie ik niet worden genoemd. Geen verwachtingen van of te veel keuze wie het daar het beste gaat doen?

Zaka zou met wat geluk kunnen podiumen maar heb zo'n gevoel dat juist hij door pech uitvalt. En betwijfel ook of hij nog wel fris genoeg is. Verwacht sowieso meer van Majka. En Contador zie ik toch ook wel minstens top-5 rijden.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Om eerlijk te zijn verwacht ik niet zoveel van BMC in het algemeen klassement. Van Garderen heb ik min of meer afgeschreven. Dennis als klassementsrenner zie ik niet voor me. Ze hebben verder volgens mij vooral een ploeg met veel potientiele etappewinnaars, maar niet renners voor het klassement. Caruso heeft de tour al in zijn benen.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

starbright boy schreef:

L. L. Sanchez is inderdaad gewaagd. Die zou maar zo een etappe kunnen winnen. Is nog steeds een goede aankomer.

Voor één etappetje ben ik niet bang, als hij maar niet al te vaak de vrijheid krijgt en bergpunten gaat oprapen enzo (of cadeau gaat krijgen zoals in de Giro, gloeiend irritant was dat omdat m'n broer hem in z'n team had. ). Maar LLSanchez is toch ook wel een loyale knecht en heeft al eerder in dienst van Aru gereden, die leken het toen goed met elkaar te kunnen vinden, en mocht Aru tegenvallen dan kan hij mooi werk gaan opknappen voor Lopez.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Waarom zet iedereen Kelderman zo hoog in de lijstjes. Ben ik nou de enige die het niet in hem ziet zitten? Ja, goede noteringen in rondes van een week en de Giro van 2014, maar verder? Ik zie in hem meer een type Gesink, hij is het gewoon niet.

Wel verwacht ik veel van Miguel Angel Lopez, hopelijk valt Aru z'n klassement dan ook vroeg in duigen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

De boel even netjes afsluiten, hoort wel, vind ik.

Zoals al gezegd werd Kasparov bij het rapidtoernooi in St. Louis gedeeld laatste. Maar in het blitztoernooi (snelschaak) ging het gelukkig iets beter.

De eerste dag was het nog een beetje van hetzelfde laken een pak, Kasparov had teveel tijd nodig om goede zetten te vinden.

Maar de tweede omloop gaf een andere, een oudere Kasparov te zien. Hij leek verdorie zijn bekende bluf en behendigheid terug te hebben gevonden.

Waar de eerste omgang van het snelschaak nog een relatief magere score van Kasparov gaf, en weer veel tijdnoodfouten, was de Oude Meester op de vrijdagavond alle schroom kwijt en versloeg hij niet alleen snelschaakmonster Nakamura, maar ook Caruana en Dominquez Perez.

Over het hele snelschaaktoernooi haalde Kasparov een 50 procent score. Toch een beetje een revanche voor de gedeelde laatste plaats in het rapidtoernooi.

De stand in het totaaltoernooi is geworden:

1 Aronian 18,5

2 Karjakin 17,5

3 Nakamura 16

4 Nepomniachtchi 15

5 Kasparov 12,5

6 Quang Liem 12,5

7 Dominguez Perez 12

8 Caruana 11

9 Anand 10,5

10 Navara 9,5

Nog steeds niet opzienbarend, maar de gedeelde laatste plaats is ingeruild voor een gedeelde 5/6de, en vooral is het voor de liefhebbers een geweldige laatste avond geworden, waarin de ouwe nog even los van zijn roestige ketenen een mooie prestatie neerlegde.

Hopelijk gaat Kasparov weer echt schaken, maar volgens hemzelf heeft hij daar geen plannen toe, en heeft hij ook geen plannen om die plannen te gaan maken.

Een eenmalige opleving dus van de Grootste Aller Tijden.

Was een mooie week.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

stephan-0115 schreef:

Waarom zet iedereen Kelderman zo hoog in de lijstjes. Ben ik nou de enige die het niet in hem ziet zitten? Ja, goede noteringen in rondes van een week en de Giro van 2014, maar verder? Ik zie in hem meer een type Gesink, hij is het gewoon niet.

Gesink heeft vijf top 10 klasseringen in grote ronde's. Noem dat maar niet. Werd twee jaar terug zesde in de Tour achter vijf voormalige rondewinnaars.

Kelderman was echt extreem goed tot en met 2014. Rechte lijn omhoog. Daarna twee seizoenen sukkelen met gezondheid, blessures en moraal, maar hij lijkt nu weer helemaal opgebloeid bij Sunweb. Maakt echt een totaal andere indruk, ook in interviews. Ik zie meer de Kelderman van '13 en '14 dan die van '15 en '16.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Gesink heeft vijf top 10 klasseringen in grote ronde's. Noem dat maar niet. Werd twee jaar terug zesde in de Tour achter vijf voormalige rondewinnaars.

Kelderman was echt extreem goed tot en met 2014. Rechte lijn omhoog. Daarna twee seizoenen sukkelen met gezondheid, blessures en moraal, maar hij lijkt nu weer helemaal opgebloeid bij Sunweb. Maakt echt een totaal andere indruk, ook in interviews. Ik zie meer de Kelderman van '13 en '14 dan die van '15 en '16.

Eerlijk gezegd vind ik top 10 klasseringen in grote ronden heel leuk, maar nietszeggend. Als je 7e, of 6e,of 8e of zoiets wordt is het leuk en aardig, maar je kunt net zo goed knecht zijn en 25ste worden.

Henk Lubberding is ook twee keer top 10 geëindigd in de Tour. Kom op, je wordt podiumplaats of anders is 4e of 20ste feitelijk niet belangrijk. Dan moet je gewoon je energie aan een echte kanshebber geven. Nou ja, 4e of 5e is dan misschien nog leuk (voor Boogerd). De rest in de top is echt gewoon van kijk maar hoe het uitkomt.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Ik denk daar heel anders over. Ik vind juist het regelmatige presteren een van de hele mooie dingen aan een grote ronde.

Overigens werd Gesink vierde in 2010. Dat is nog steeds de beste klassering van een Nederlander in de Tour na 1990.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Door 2 schorsingen, waaronder die beruchte van Contador. Misschien had ik het beter kunnen verwoorden in "net niet"

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Ze sparen zich niet daar in Spanje, heerlijke tv.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Oef, wel een aantal tegenvallers vandaag, met name Majka en Contador, maar ook de Nederlanders met in het bijzonder Poels. En in een eerder stadium Alaphilippe, Jungels, Dennis en Soler. Verder wel een fijn explosief einde.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Ai ai ai Contador, wat een lijdensweg gaat dit nog worden, of, zoals Michel Wuyts nog opperde, zal hij dan afstappen. Het is echt op bij hem. Achteraf had hij op z'n hoogtepunt na de Giro van 2015 moeten stoppen, maarja, als..

Verder wel een lekker einde inderdaad. Alaphilippe, Jungels, Majka, Contador (hoewel niet vreemd) de verassingen in negatieve zin. Vooral van Jungels had ik het e.e.a. verwacht en van Alaphilippe had ik verwacht dat hij dit nog net aankon qua hooggebergte. Van Rohan Dennis had je denk ik niet mogen verwachten dat hij mee zou doen, die zal zich wel aan het voorbereiden zijn op het WK.

Enige wat jammer is, is dat ik vandaag in m'n poule gegokt had op MA Lopez ipv Aru, wat me toch flink punten scheelt (scorito)

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Erg jammer van Contador inderdaad, ik bleef toch nog in hem geloven, maar moet nu toegeven dat het voor het AK echt voorbij is. Toch denk ik niet dat hij afstapt, met rugnummer 1 in eigen land. Dan nog eerder tijd pakken en voor etappewinst strijden.

Maar bijvoorbeeld Majka dan, dat is toch serieus ontgoochelen.

Verder wordt De la Cruz node gemist in mijn sportpools team, was wel één van m'n reserves net als Enric Mas, maar je kan niet de halve Quick-Step ploeg opstellen natuurlijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Derby der lage landen bij hockey heren. Belooft precies spannend te gaan worden...

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

McSavah schreef:

Oef, wel een aantal tegenvallers vandaag, met name Majka en Contador

hm, dacht dat iedereen deze 2 toch niet echt goed verwachtte..

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

kos schreef:

(quote)

hm, dacht dat iedereen deze 2 toch niet echt goed verwachtte..

Majka verwachtte ik wel op het podium, Contador probeer ik altijd te jinxen omdat ik geen fan ben.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

IK snap niks van jullie. Tijdens de tour verwachtte men hier hem ook al in het klassement. Is gewoon een rittenkaper joh.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hij is alleen een rittenkaper als hij niet de kopman/klassementsman is. De Giro en Vuelta rijdt hij wel altijd voor een klassement en de Tour tot dit jaar in dienst van en na uitvallen van de kopman in een vrije rol. Dit jaar ging hij voor het eerst ook voor een klassement in de Tour, maar viel toen hij tiende in het klassement stond. Daarna een goede vorm laten zien in Polen op explosieve klimmetjes die niet in de Vuelta zouden misstaan. Geen reden dus om aan zijn klassementsambities te twijfelen. Denk dat hij iets onder de leden heeft.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hoewel het de meeste wellicht niet interesseert hier, België maakt Nederland in met 5-0 bij de hockey heren.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Begrijp zn keuze wel. Straks loopt ie onverhoopt tegen een blessure op, hij moet wel topfit aan het volgende toernooi kunnen beginnen.

Klote voor hem! Magnus Carlsen zes maanden geblesseerd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.