• 16.123 nieuwsartikelen
  • 179.462 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.346 acteurs
  • 199.424 gebruikers
  • 9.402.622 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Dat men wacht op Froome ... het jammere aan de Tour is dat iedereen vooraf al besloten heeft dat Froome toch wel wint. Hij is vandaag ook weer de lachende derde.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Gelukkig de komende dagen weer twee vlakke etappes om even bij te komen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Talansky, Frank, De Gendt,Roche, Atapuma, Ulissi, Pinot op 27 minuten, Chaves op 29 minuten.. nog geen spoor van Majka.

Jos van Emden is in elk geval ook afgestapt.

starbright boy (moderator films)

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Weet iemand hoe groot de groep is die buiten tijd aankomt?

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Er is een grote groep met Groenewegen nét op tijd binnengekomen. Trentin is te laat net als Démare met 3 ploeggenoten (Delage, Konovalovas en Guarnieri)

edit: Renshaw en Juraj Sagan zijn de anderen. In totaal dus 7 man te laat.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Als dat alles is heeft de Tour geen excuus en moeten ze naar huis.

Hoe lang zou het trouwens geleden zijn dat je bij de eerste 40 in een etappe kon zitten en toch meer dan 25 minuten verloor? Kan me alleen die regenachtige etappe herinneren met een flinke groep in een ontsnapping en het peloton dat collectief liet lopen en op 33 minuten binnenkwam. Dat moet in 2000 zijn geweest ofzo. Maar zonder etappes met ontsnapping en een treuzelpeloton moeten we echt heel ver terug denk ik.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

En ondertussen wint Anna van der Breggen nog even de Giro Rosa. Van de laatste 7 edities won een Nederlandse er vijf.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Froome's omgang met de pers is tegenwoordig net zo nerveus en onzeker als dat destijds bij Cadel Evans was. Hij schijnt net weg te zijn gelopen uit een persconferentie omdat een vraag over het Aru-incident hem niet beviel. Hij beweert trouwens dat hij niet wist dat Aru aangevallen had en dat pas na de finish hoorde.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Démare is inmiddels ook verwijderd uit het puntenklassement dus de 7 zijn inderdaad uit de Tour gezet wegens OTL. 12 uitvallers vandaag. (en dan Majka en Lutsenko (zwaar) geblesseerd).

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Talansky, Frank, De Gendt,Roche, Atapuma, Ulissi, Pinot op 27 minuten, Chaves op 29 minuten.. nog geen spoor van Majka.

Jos van Emden is in elk geval ook afgestapt.

Talansky en Pinot hebben het laten lopen, Chaves was al niets en liet het waarschijnlijk ook lopen. Majka wist waarschijnlijk dat klassement kansloos geworden is en zal weer gaan voor een paar ritten en allicht de bollen. Dus niet heel vreemd.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Overig triest dat ze wel op Froome wachtten en niet op Martin, maar ja, dat was te verwachten.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Talansky en Pinot hebben het laten lopen, Chaves was al niets en liet het waarschijnlijk ook lopen. Majka wist waarschijnlijk dat klassement kansloos geworden is en zal weer gaan voor een paar ritten en allicht de bollen. Dus niet heel vreemd.

Gaat niet zozeer om dat ze niet met de top meededen maar vooral om de enorme verschillen. zelfs bij renners die ergens in de etappe nog in beeld reden. De nummer 40 kwam aan op meer dan 25 minuten, dat is extreem.

Overigens stond Majka tot vandaag tiende op 1:14 en dus zeker niet slecht qua klassement. Hij blijkt echter gevallen en zal waarschijnlijk dinsdag niet starten. Heeft zich geblesseerd naar de finish gevochten.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Gaat niet zozeer om dat ze niet met de top meededen maar vooral om de enorme verschillen. zelfs bij renners die ergens in de etappe nog in beeld reden.

Overigens stond Majka tot vandaag tiende op 1:14 en dus zeker niet slecht qua klassement. Hij blijkt echter gevallen en zal waarschijnlijk dinsdag niet starten. Heeft zich geblesseerd naar de finish gevochten.

Dat laatste heb ik niet meegekregen, maar ik doelde meer op het feit dat hij in de vallei tussen de Grand Colombier en de Mont du Chat al 10 minuten achterstond en het daarom liet lopen voor waarschijnlijk een rit en de bollen. Maar dat hij zo zwaar gehavend is dat hij dinsdag waarschijnlijk niet start wist ik niet.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Toen was hij al gevallen, die achterstand kwam daardoor.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Ja, dat wist ik. En ik wist ook dat hij daarom 10 minuten achterstand al had. Maar ik dacht vanaf dat punt het liet lopen voor een ritwinst later deze Tour.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Overigens is de opgave nog onbevestigd door het team lees ik nu, maar het lijkt erg waarschijnlijk. Meerdere bronnen geven het aan.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Buchmann heeft in eerste instantie gewacht op Majka en daardoor zijn (kleine) kans op het wit en een top 10 plek waarschijnlijk laten lopen. Moest zelf daarna terugkomen in de groep gele trui en dat is in zo'n etappe teveel. Het lukte wel, maar hij haakte vroeg af.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Ai, dat is niet slim. Zeker omdat zo een goed algemeen klassement ook weg is.

In ieder geval heeft dit tweeluik in de Jura allerminst verveeld.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Dat zeker niet.

Denk dat de tegenstand moet gaan komen van Bardet. Zijn ploeg is goed en ze lijken bereid om alles of niets te spelen. Maar er komt nog een rijdrit waar Bardet wellicht zo'n anderhalve minuut gaat verliezen op Froome. Dat betekent Bardet bijna twee en een halve minuut moet winnen op Froome om 'm te laten verliezen en dat is erg lastig, zo niet onmogelijk. Aru kan ook nog, heeft iets minder achterstand op Froome, maar was vandaag minder overtuigend. Froome zelf kon echter ook het verschil niet maken en heeft me nog steeds niet weggeblazen. Probleem is verder dat met dank aan de parcoursmakers, maar in erg weinig ritten echt verschillen gemaakt kunnen worden, beduidend minder dan normaal.

Uran gaat nog wel wegvallen bovenin. De rest lijkt me kansloos.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Bah de tour zit er al weer op. Froome krijgt het ook wel kado zeg. Eerst met Aru en nadien in de achtervolging op Bardet. Laat gvd Froome alleen het gat proberen dichten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16494 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Nog wel koude rillingen van die val van Porte. Gebroken nek lijkt me het minste... Poe vrees ervoor - erg naar - wel eigen schuld, volgens mij van zo'n randje met nieuw geasfalteerde weg dat-ie aanvankelijk door van de weg raakt.

Gebroken bekken en -schouderblad is het verdict.

mjk87 (moderator films)

• 14614 berichten
  • 4562 stemmen

En dat valt dan alleszins mee uiteindelijk.

Zul je zien dat Gesink met z'n lullige val langer uit de running is.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Ben daar wel bang voor inderdaad. Maar gelukkig is het met Porte niet erger.

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1742 stemmen

Bijna iedereen uit mijn scorito is naar huis. Ik denk dat ik nog enkel Roglic, Kittel, Froome, Bardet en

Aru heb. (En Groenenwegen ook nog)

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Gelukkig heb ik in mijn scorito geen Porte, geen Quintana, geen Contador, geen Thomas en geen Cavendish.

Enkel wel Sagan (maar wie niet), Valverde (ipv Quintana) en Démare als uitvallers.

Alleen de twijfelrenners pech: zo verwachtte ik minder van Uran en meer van Roglic e.d.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Na rit negen, opgevers en uit wedstrijd genomen wegens te laat aangekomen.

Matteo Trentin , Juraj Sagan, Mickaël Delage, Arnaud Démare, Ignatas Konovalovas, Mark Renshaw, Jacopo Guarnieri, Manuele Mori, Richie Porte, Geraint Thomas, Robert Gesink, Jos van Emden.

Edit: daar zou ja al een sterke ploeg mee kunnen vormen.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Bah de tour zit er al weer op.

Welnee, Froome is in de eerste week drie keer op of bijna op z'n plaat gegaan, dat gaat in de komende twee weken nog wel een paar keer gebeuren. Hopelijk kunnen daar een paar mannen van profiteren.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Majka gaat niet meer van start morgen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Laat Froome morgen maar uitvallen door ziekte oid. Dan krijg je sowieso een verrassende winnaar en een meer open Tour.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.