• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.482 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.138 gebruikers
  • 9.379.546 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Vrouwen redden de spelen dik!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hmm. Toch geen Nederlander. Friesland.

Net als Bouwmeester En Epke natuurlijk. WhoopWhoop!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Sanne Wevers mooi, de elegantie wint het van de kracht. Al blijft Simone Biles natuurlijk ook een klasbak en dus toch menselijk.

Maar ben erg blij voor Sanne. Niet eenvoudig op 24 jaar tegen al dat nog jongere geweld.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Meen je dit echt? Alsof je een voetbalwedstrijd in de 80e minuut stopt en dat als eindstand neemt. Belachelijk. Maar neem aan dat ze wel gaan zeilen morgen.

Ja dat las ik net. Dan is het echt klaar. Als het weer windstil is, dan zullen ze echt niet gaan zeilen schat ik in. Alleen zullen ze waarschijnlijk langer wachten met aflasten.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja dat las ik net. Dan is het echt klaar. Als het weer windstil is, dan zullen ze echt niet gaan zeilen schat ik in. Alleen zullen ze waarschijnlijk langer wachten met aflasten.

Langer dan nu kan niet, over een uur is het daar al donker.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat rondje kan toch nog de hele week worden gezeild lijkt me?

Zou de sof van de eeuw zijn, goud winnen (of juist verspelen) doordat ze het aflassen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ik vind tijdens de OS het commentaar van Mart bij de basketbalwedstrijden nog prima. Waar ik bij de NBA games mij mateloos irriteer vind ik het hier weer meevallen.

Overigens hoop ik nog op een tegenstander, die team USA vloert, want ze spelen te arrogant. Servië en Frankrijk ( zonder Parker) hebben ze aardig aangepakt.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Langer dan nu kan niet, over een uur is het daar al donker.

Ok dat is helder.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat rondje kan toch nog de hele week worden gezeild lijkt me?

Zou de sof van de eeuw zijn, goud winnen (of juist verspelen) doordat ze het aflassen.

Geen idee hoe dat verder werkt, maar het is inderdaad wel een kleine sof. Alhoewel ze al aardig wat races gehad hebben voor deze stand.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

otherfool schreef:

Nederland turnland

Over vier jaar op een vol plein op een groot scherm met een biertje naar turnen kijken. In een wortelpak.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zolang we niet aan voetbal en zwemmen doen zijn we een groots sportland

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Ik vind tijdens de OS het commentaar van Mart bij de basketbalwedstrijden nog prima. Waar ik bij de NBA games mij mateloos irriteer vind ik het hier weer meevallen.

Komt ook wel doordat hij altijd zo genadeloos loopt in te hakken op alles wat afwijkend is. Als er een extravagant ogende NBA-speler in beeld komt gaat hij daar met gestrekt been in. Op de Spelen zien de spelers er "normaal" uit, dus richt hij zich maar op het spelletje.

Blauwdruk van een narcist is het.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Vreselijk nare man. Gelukkig kijk ik nooit NBA en is die vent met zijn praatprogramma van de tv, dus mijn wereld is al Mart-loos. Vervelend voor de mensen die hij nog wel lastig valt.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

Mart is God. Kennis, kunde en iets nog belangrijkers wat heel veel presentatoren (Henry Schut) en commentatoren (Jeroen Elshof) ontbeert: persoonlijkheid.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Mart is God.

Mart is het volledig met je eens.

Kennis over basketbal heeft hij (helaas) zeker, maar iemand die zo naar en narcistisch is hoef ik niet te horen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Mart zou dat een ondergewaardeerde titel vinden.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Pas op of de vorige avatar komt weer tevoorschijn.

Grootste tv-sportpersoonlijkheid ooit (uiteraard).

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Mart? Ben jij het?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Staat boven alle partijen. Een genie.

Deze wonderlijke sportdag had met De Mart afgesloten dienen te worden. De NOS moet zich schamen.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

Die Meeuwsen heeft een vies baardje, maar hij en Brouwer zijn wel de grootste kanshebbers tegen de Brazilianen.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

Wordt nog moeilijk de sportvrouw van het jaar te kiezen zo! Klasse van die Sanne Wevers, zeg! Petje af voor haar.

Ik mag trouwens toch hopen dat die Cavendish voor die achterlijke actie nog wel wordt gediskwalificeerd?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

otherfool schreef:

Net als Bouwmeester En Epke natuurlijk. WhoopWhoop!

Epke heet niet voor niets Zonderland.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

Verliezen en dan zo'n kraakheldere rationele analyse geven.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

[quote=4505426

Ik mag trouwens toch hopen dat die Cavendish voor die achterlijke actie nog wel wordt gediskwalificeerd? [/quote]

Dat dacht ik ook maar daar wordt gewoon niets mee gedaan. De opgever was blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het klassement

Ik moest Cavendish al niet en nu weer wat minder ook al was het niet opzettelijk gedaan.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

alexspyforever schreef:

Dat dacht ik ook maar daar wordt gewoon niets mee gedaan. De opgever was blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het klassement

Ik moest Cavendish al niet en nu weer wat minder ook al was het niet opzettelijk gedaan.

Volgens mij is eerder de dader te 'belangrijk' om uit de wedstrijd te gooien. Onbegrijpelijk en schandalig. En het was wel degelijk opzettelijk.

Veldt reed ook voor spek en bonen mee zeg? Leek eigenlijk eerder in dienst van Viviani te rijden en dat zou me ook niets verbazen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Volgens mij is eerder de dader te 'belangrijk' om uit de wedstrijd te gooien. Onbegrijpelijk en schandalig. En het was wel degelijk opzettelijk.

Veldt reed ook voor spek en bonen mee zeg? Leek eigenlijk eerder in dienst van Viviani te rijden en dat zou me ook niets verbazen.

Ja, ben ik het ook mee eens. Dat zelfs baanwielrennen een ploegensport begint te worden in de individuele nummers maakt het allemaal minder bijzonder zoals de treintjes om een spurt aan te trekken of teamgenoten die hun kopman uit de wind zetten en zo het peloton bergop proberen uit te dunnen. Ik zou het eens mooi vinden om eens wat meer man tegen man te zien in de wielersport maar daarvoor is het ploegenbelang (en vooral het financiële) al veel te belangrijk geworden. Net zoals in voetbal waarin de grote landen/ploegen worden beschermd.

Kijk nu nog eens naar het incident en hij had wel degelijk gezien dat die Koreaan langs hem reed, stuurt gewoon naar links, rijdt hem van de baan en ziet niet om. Koers werd geneutraliseerd maar daar is die Koreaan niet mee geholpen (dat hij geen medaillekandidaat was zou geen verschil mogen maken). Moest het een medaillekandidaat zijn geweest die hij eruit knalde was er 'misschien' een sanctie gekomen. Maar dat lakse optreden is niet goed, eigenlijk zou hij niet enkel gediskwalificeerd moeten worden (iemand die met zo een smerige actie een medaille kan halen is een heel slecht voorbeeld voor sportief gedrag) maar ik vind dat de UCI wat guts moet tonen en hem een lange schorsing geven.

De negatieve reacties zijn niet mis en zeer begrijpelijk:

Cavendish rijdt concurrenten van de baan en pakt zilver (video) - Sportnieuws

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

alexspyforever schreef:

De negatieve reacties zijn niet mis en zeer begrijpelijk:

Ik vond ook dat Cav de hele verdere wedstrijd duidelijk schuldbewust rondreed. Hij wist dondersgoed wat hij had gedaan en rekende er zelf volgens mij ook op dat hij alsnog zou worden gediskwalificeerd. Hij reageerde ook heel aaardig op de vraag op commentaar: Thijs Zonneveld.

Onbegrijpelijk ook dat er zo weinig ophef over werd gemaakt ook door de Vlaamse commentator tijdens de wedstrijd. En de Britten zijn tegenwoordig ook niet meer zo sportief. Ik heb ook zo mijn vraagtekens over hun prestaties tijdens het baanrennen. Wellicht wat te maken met dit berichtje dat iedereen alweer vergeten is? Wellicht was het allemaal onzin, maar dan hadden sommige partijen toch wel een klacht wegens smaad/laster ingediend?

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Baggerman schreef:

Onbegrijpelijk ook dat er zo weinig ophef over werd gemaakt ook door de Vlaamse commentator tijdens de wedstrijd.

Sowieso vind ik de commentaar tijdens het baanwielrennen niet zo best. Anderzijds mag het gebrek aan stelligheid ook wel eens geprezen worden. Vanuit je stoel vanalles naar je TV schreeuwen terwijl toch niemand je hoort is één ding, maar tegenwoordig zie ik teveel mensen die het allemaal geweldig goed denken te weten, maar eigenlijk alleen maar vanaf de zijlijn meekijken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Baggerman schreef:

Onbegrijpelijk ook dat er zo weinig ophef over werd gemaakt ook door de Vlaamse commentator tijdens de wedstrijd.

Als ik commentaar volg tijdens de Tour dan voel ik gewoon hoe sportcommentatoren zoals Michel Wuyts zitten te kwijlen op de prestaties van Cavendish. Van mij ok, al erger ik me er wel aan. Moest het een Belg zijn geweest die van de sokken werd gereden dan zouden ze wel anders hebben gereageerd. Maar het was geen Belg en de Belg deed al niet meer mee dus werd er precies vooral voor Cavendish gesupporterd door de Vlaamse verslaggever. Zijn reactie op de move van Cavendish kwam over als 'ach ja kan gebeuren". WTF!

Die reactie van Cavendish op Thijs Zonneveld getuigt nogmaals van de renner zijn enorme arrogantie en onsportiviteit. Een Vlaamse journalist zou zo een vraag niet durven stellen, te braaf of te bang?

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

Ik zit ook naar beelden van dat openwaterzwemmen te kijken. Je moet er ook maar van houden, dat zoute water in je bek. Even in de branding een stukje vind ik al smerig, laat staan twee uur.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.