- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
België boven Nederland in het medailleklassement 
Chapeau aan Krek, erg jammer voor de Haai idd. Oranje helegaar niet gezien...
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1418 stemmen
Mooie overwinning voor Van Avermaet. Hij pakte zijn kans heel overtuigend. Liever zo dan dat Majka zou winnen door een dwaze valpartij van die andere twee koplopers. Gefeliciteerd, Belgen !
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Yes de Greg doet het gewoon, wat een spanning 1ste dag en 1ste goud voor België, dat is nu al beter dan in Londen! Gewoon omdat het zo vaak net niet was voor hem vroeger was ik echt een fan geworden.
SergioMalick
-
- 1233 berichten
- 1840 stemmen
Eureka voor Greg dit jaar! En wie gun je het meer... Gefeliciteerd Belgen en andere Greg-supporters.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Geweldig. Wat een koers ook.
Alleen erg jammer van de val van Nibali/Henao.
Maar hoe Majka nog werd ingerekend door twee coureurs die het allebei meer verdienden, heerlijk.
En rehabilitatie voor Valverde: deed zonder terughoudendheid kopwerk voor Rodriguez, chapeau.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1418 stemmen
En de volleybaldames van Oranje hebben intussen gestunt tegen China.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
Jammer van de valpartij, maar geweldig van van Avermaet!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Eerste gouden medaille sinds 2008!
Wat een koers ook! Prachtig. Ook zonder Van Avermaet een zeer mooie koers gezien.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Waar een wil is, is een Greg! Wat. Een. Held. 
SergioMalick
-
- 1233 berichten
- 1840 stemmen
Nu nog Dumoulin en een mooie winnaar bij het atletiek en ik ben weer tevreden. Voor de rest kunnen de medailles voor oranje mij niet heel veel schelen.
Btw, dat kapotanalyseren in de studio van de NOS is echt verschrikkelijk. Het voegt helemaal niks toe aan de sport in het algemeen. Laat mij maar meer beelden zien van fascinerende prestaties zonder Nederlanders, in plaats van het nutteloos analyseren met Nederlanders.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Geweldig. Wat een koers ook.
Alleen erg jammer van de val van Nibali/Henao.
Maar hoe Majka nog werd ingerekend door twee coureurs die het allebei meer verdienden, heerlijk.
En rehabilitatie voor Valverde: deed zonder terughoudendheid kopwerk voor Rodriguez, chapeau.
Bala en Purito schijnen het ook prima met elkaar te kunnen vinden buiten de koers, ook al springen ze altijd op elkaars wiel en wordt er niet gekoerst als ze samen in een groepje rijden. 
Waarom vind je eigenlijk dat Van Avermaet en Fuglsang het meer verdienden dan Majka? Hij komt weliswaar op gekukkige wijze solo, maar was bergop sterker dan zijn achtervolgers. Maar ben ook zeer content met Greg hoor, koerst over het algemeen natuurlijk een stuk attractiever dan Majka, en dat hij op zo'n klimparcours wint is helemaal straf.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Schitterende Olympisch Kampioen natuurlijk, eindelijk is Vino kampioen af. Er is maar één jammerlijk ding aan deze schitterende race: het was de allerlaatste van Purito, ik ga hem missen. Geweldig commentaar van José de Cauwer weer vandaag, ik leefde helemaal met hem mee die laatste 10 kilometer. Daar zit tenminste nog niets van menselijks in, in tegenstelling tot het wanstaltige commentaar van de NOS met hun voor- en nabeschouwingen met zinloze gasten die op onze kosten naar Brazilië worden gevlogen. Minder pratende mensen en meer sport graag.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Waarom vind je eigenlijk dat Van Avermaet en Fuglsang het meer verdienden dan Majka? Hij komt weliswaar op gekukkige wijze solo, maar was bergop sterker dan zijn achtervolgers.
Majka deed zoals gewoonlijk geen meter kopwerk. Sowieso zit 'ie in kopgroepen altijd te profiteren tot het moment dat hij zelf echt denkt kans te maken. En als hij een klassement rijdt alleen maar aanklampen. Bloedirritant figuur.
En sorry, ik vertrouw hem ook niet: je ziet aan Valverde wat het met je doet als je een Giro én een Tour op topniveau rijdt (hoewel Majka geen klassement heeft gereden in de Tour, maar hij moest wel bijna dagelijks vol aan de bak). De eerste keer dat hij de bolletjestrui won reed hij bergop lachend iedereen uit het wiel wanneer hij maar wilde. Nee, ik moet er niks van hebben.
Oja, en Van Aevermaat was natuurlijk al 60 km in de aanval plus Fuglsang deed kopwerk en nam later ook in de finale initiatief.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
PS. Het zwemmen wordt niks dit jaar. We hebben het natuurlijk slechts over een sport met kurken tussen de deelnemers, maar zeg maar dag tegen je medaillespiegel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4520 stemmen
PS. Het zwemmen wordt niks dit jaar. We hebben het natuurlijk slechts over een sport met kurken tussen de deelnemers, maar zeg maar dag tegen je medaillespiegel.
Die +25 medailles die sommige internationale bladen voorspelden was toch al zonder die zwembadmedailles? Een of hoogstens twee.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Al met al toch wel een valse start voor teamNL. Voske vandaag dan maar?!
Geweldig commentaar van José de Cauwer weer vandaag, ik leefde helemaal met hem mee die laatste 10 kilometer.
Na afloop zei Wuyts nog: 'Je timbre is zo zacht geworden, José.'
Je hoorde De Cauwer gewoon moeilijk slikken. Schitterend idd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Je hoorde De Cauwer gewoon moeilijk slikken. Schitterend idd.
Waarop hij antwoordde: "Ik kan roepen ook Michel". 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wie is de man? Ik ben de man!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Majka deed zoals gewoonlijk geen meter kopwerk. Sowieso zit 'ie in kopgroepen altijd te profiteren tot het moment dat hij zelf echt denkt kans te maken. En als hij een klassement rijdt alleen maar aanklampen. Bloedirritant figuur.
En sorry, ik vertrouw hem ook niet: je ziet aan Valverde wat het met je doet als je een Giro én een Tour op topniveau rijdt (hoewel Majka geen klassement heeft gereden in de Tour, maar hij moest wel bijna dagelijks vol aan de bak). De eerste keer dat hij de bolletjestrui won reed hij bergop lachend iedereen uit het wiel wanneer hij maar wilde. Nee, ik moet er niks van hebben.
Oja, en Van Aevermaat was natuurlijk al 60 km in de aanval plus Fuglsang deed kopwerk en nam later ook in de finale initiatief.
Majka rijdt volgens mij gewoon naar zijn vermogens. Ik vind hem tegenwoordig juist een voorbeeld van een schoon renner. In een finale heeft hij vaak niks meer over en hij kan geen eindeloze demarrages plaatsen. De enige manier voor hem om te presteren is door op deze weinig attractieve manier te koersen. Bij Greg heb ik me heel vaak verwonderd waar hij het allemaal vandaan haalt, zowel binnen een koers als in een jaar. Wat dat betreft heeft hij ongeveer net zo'n basisniveau als Valverde, en plaats hij in tegenstelling tot de Spanjaard wel demarrages voor de finale. Zijn natuurlijk ook wel verschillende type renners en ik mag Greg ook zeer zeker, maar het is niet alsof hij minder verdacht dan een Majka is (hij is zelfs al eens in opspraak geweest).
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Het is natuurlijk ook niet volledig rationeel van me, die verdenkingen zijn meer van een paar jaar geleden inderdaad en sindsdien vind ik hem antipathiek. Overigens gaf Van Aevermaat na z'n Touretappe aan dat hij was weggereden met De Gendt omdat de anderen, met name Majka, te weinig meereden. Dus dat patroon is er wel.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
Wat een fantastische zege van Greg. Lang geleden dat ik nog zo staan roepen heb voor de televisie!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Het is natuurlijk ook niet volledig rationeel van me, die verdenkingen zijn meer van een paar jaar geleden inderdaad en sindsdien vind ik hem antipathiek. Overigens gaf Van Aevermaat na z'n Touretappe aan dat hij was weggereden met De Gendt omdat de anderen, met name Majka, te weinig meereden. Dus dat patroon is er wel.
Ben het ook wel ermee eens dat Majka de laatste tijd te veel een zuigertje is geworden. Ik werd 'fan' van hem door zijn geweldige kopwerk voor Contador in de Vuelta. De groeicurve van Majka is trouwens ook heel mooi stapsgewijs, alleen blijft hij de laatste twee jaar hangen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Voor de voetbalfans onder ons, een hoop Moviemeter leden zitten nog steeds op dit forumpje:
http://voetbalmeter.freeforums.org/index.php
Wie mee wil praten over al het voetbal, kom er gezellig bij!
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Wat een fantastische zege van Greg. Lang geleden dat ik nog zo staan roepen heb voor de televisie!
Ja het was een echte thriller met als hoofdacteur Grec. De Nederlanders heb ik zelfs niet gezien want zij waren toch de favorieten. Ze spreken nu over Sagan die ook had kunnen winnen. Maar volgens mij had Sagan niet kunnen winnen want Grec was super, zie maar naar zijn sprint. Ik denk dat half België gek werd de laatste 10 km.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ook heel sterk van Kirsten Flipkens die gewoon Venus Williams verslaat in het tennis. Ook daar een thriller met 3 sets en een tie break die het verschil moest maken.
Hopelijk nog enkele Belgische en Nederlandse meisjes in een of meerdere finales van het turnen. Heb de kwalificaties van de Belgische gezien, vond ze sterk maar goed veel ken ik niet van dat puntensysteem maar vind het gewoon prachtig om naar te kijken.
Een Belg en Nederlander in de finale bij de ringen!
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1418 stemmen
Zo, wat een koers bij de dames zeg, zat alles in. Geweldig gedaan door de Nederlandsen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Erg spannend ja. Gister ook al. Leuk parkour. Wel sneu van dat vallen. Val je wanneer de afdaling zo goed als afgelopen is :S
SergioMalick
-
- 1233 berichten
- 1840 stemmen
Een minstens zo geweldige koers als gisteren. Fascinerend!
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wat een rit! Van Vleuten oké gelukkig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.