• 15.836 nieuwsartikelen
  • 178.425 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.127 gebruikers
  • 9.379.007 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Pfff... wat een spektakelstuk weer

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

Tjemig, wel sneu voor van Vleuten. Hopelijk komt alles goed met haar. Wel ontzettend knap dat die van der Breggen nog zo wist te winnen!

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Dezelfde thriller als gisteren. Nu Nederland goud.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Gefeliciteerd voor Nederland, toch wel jammer voor die Amerikaanse die helemaal geen medaille heeft gepakt zo kort bij de finish nog gegrepen. Dat moet echt vloeken zijn geweest. België en Nederland boven op de weg!

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Dat is juist het mooie (en harde) van de sport. Prachtig.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Net als vier jaar geleden slaat Del Potro de Djoker uit het toernooi. Nu al in de eerste ronde. Wat is dat toch met de allergrootsten (lees: Federer en Djokovic) die de Olympics niet weten te winnen. Daarnaast de gezusters Williams er uit in het dubbelspel terwijl ze hiervoor nog nooit een pot verloren op de spelen.

Graaf Machine

• 9804 berichten
  • 1419 stemmen

Lekker dan, mag je door eigen stommiteiten op je oude dag dan eindelijk eens naar de Spelen, kun je je weer niet gedragen. Wat een loser.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De ultieme bad boy... had zo gehoopt op een glorieuze revanche op alles en iedereen en vooral op zichzelf, maar hij heeft wéér van zichzelf verloren. Voer voor psychologen en doodjammer

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

Uitgerekend van Gelder die het zo hard verprutst. Onbegrijpelijk toch? Het is zo dom dat ik nog bijna wil geloven dat hij erin geluisd is. Maar dat zal wel niet.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Van Gelder mag dan dom zijn de Belgische estafetteploeg in het zwemmen is ook om te greinen:

De bom bij de Belgische 4x200m-ploeg is helemaal ontploft. De Belgische estafetteploeg laat het nummer schieten en dat kan op geen begrip rekenen bij Sporza-commentatoren Stef Wijnants en Sidney Appelboom.

"Ik vind het onbegrijpelijk. Ik heb er geen andere woorden voor", zegt Stef Wijnants. "Dit had een ongelofelijke dag voor de Belgische zwemsport moeten worden. Croenen zwemt de finale van de 200m vlinder, Timmers kan zich plaatsen voor de halve finales van de 100m vrij en dan was er die estafetteploeg."

"Zij hebben echt een goeie kans op de finale en kunnen er zelfs meer doen dan zomaar deelnemen. Maar dan volgt die beslissing. Ik begrijp er helemaal niks van."

"Ik volg de zwemsport al 20 jaar en er waren altijd communautaire problemen met de Vlaamse en de Waalse bond. Dat is eindelijk verdwenen. Je had het gevoel dat dit een eenheid kon worden, maar dat klopt niet als de zwemmers zelf beslissen."

"Ik weet niet welk spel er precies gespeeld wordt. Louis verklaart dat hij misschien wel wilde zwemmen, maar wist hij al dat Pieter niet zou zwemmen? Dan zou hij zoiets makkelijk kunnen verklaren."

"Dit is terug naar af. Er is zo lang gebouwd geweest om weer iets op de kaart te zetten. Dit zou de exponent moeten zijn. En we worden internationaal ook gewaardeerd op die aflossing. Maar dat gooi je dan zomaar te grabbel. Dit werpt wel een schaduw op ons zwemtoernooi."

Rest van het artikel:

"Het zijn wel de Spelen, hé. Niet de Belgische jeugdkampioenschappen" - sporza.be

Proficiat aan judoka Van Tichelt voor het behalen van brons in de -73 kg klasse!

En tennister Flipkens alweer een ronde verder al moest haar tegenstandster wel opgeven.

Heel Jammer van de val van Karin Donckers in de cross country. Ze had de mogelijkheid om hoog te eindigen misschien zelfs een medaille.

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

Dat klinkt niet best alexspyforever!

Overigens mijn laatste puntje kritiek voor de NOS (en dan zal ik zwijgen, aangezien elke opmerking vrij zinloos is), maar moeten we serieus elke keer naar hockey kijken? Ik voel me wel een zeikerd, maar het zou fijn zijn als de NOS voor even de kijkcijfers aan de kant zet ten gunste van alle sporten. Liever meerdere sporten laten zien zonder Nederlanders, dan uren en uren hockey uitzenden.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Inderdaad die hockey op de NOS en sporza is soms teveel van het goede.

Er zijn sporten die ik helemaal niet kan vinden op TV of op internet (sporza) zoals gewichtheffen.

starbright boy (moderator films)

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Ten tijde van de eerste olympische bokswedstrijd in 24 jaar voor een Nederlander was de NOS volgens mij beelden van andere sporten aan het herhalen. En zo'n wedstrijd duurt amper 10 minuten. En inderdaad een overdosis hockey en dat is toch al zo ongeveer mijn minst favoriete Olympische sport. Op de keuzes van de NOS valt behoorlijk wat aan te merken.

Yuri lijkt niet zo maar even een ontspannend biertje te hebben gedronken (anders zou het een idiote straf zijn). Het is inderdaad bizar dat hij telkens lijkt te knappen onder spanning. Zo zonde, de man die het mannenturnen, dat een eeuwigheid vrijwel zonder betekenis was geweest, weer op de kaart zette, een supertalent die al zeven jaar bezig is met een comeback en nu hij eindelijk een laatste statement kan maken en zijn carriere nog fraai had kunnen eindigen, dan gooit hij zo zijn eigen ruiten weer in.

Net op Canvas naar het zwemmen gekeken waar de snelste Belgische zwemmer snoeihard was tegen de zwembond en zijn ploeggenoten. Het kwam erop neer dat hij na deze Olympische spelen niks meer met de hele sport te maken wil hebben.Nederland trouwens nipt (op vier honderste) naar de finale 4x200. Een klein lichtpuntje in een nogal tegenvallend zwemtoernooi voor Nederland tot nu toe.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

SergioMalick schreef:

Liever meerdere sporten laten zien zonder Nederlanders, dan uren en uren hockey uitzenden.

Dat.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Die Hans van Zetten is toch wel met voorsprong de beste sportcommentator van Nederland zeg. Wat een vakkennis en passie.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

eRCee schreef:

Die Hans van Zetten is toch wel met voorsprong de beste sportcommentator van Nederland zeg. Wat een vakkennis en passie.

Tenzij je turnen vaker kijkt en door hem juist een en ander bijleert, dan hoef je daarna niet meer zoveel uitleg erbij steeds. Verder eens hoor wat betreft passie en kennis.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Judobrons binnen!

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

De hoeveelheid gelul bij de NOS mag wat mij betreft ook wel omlaag. Zit regelmatig BBC te gluren (en dan neem ik voor lief dat die uiteraard focus hebben op TeamGB), omdat ze daar niet na elke scheet een half uur gaan analyseren in de studio.

Kan overigens niet wachten tot atletiek begint. Dat schermen, paardrijden, hockey(!) enzo kan mij gewoon niet boeien. Ook al zouden 'we' goud, zilver en brons winnen.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

Zit nu in Duitsland, maar de ARD is niet veel beter. Ook -terecht- gericht op sporters uit eigen land en daarmee zeer beperkt.

Hockey vind ik wel aardig, maar al die poulewedstrijden waar Nederland toch wel doorheen komt hoeft van mij niet.

Vanaf de volgende Spelen zal dat nog minder zijn als Eurosport de rechten heeft en de NOS slechts een sublicentie. Die zal niet bedoeld zijn om worstelen, schermen of 10 meter luchtpistool uit te zenden.

Graaf Machine

• 9804 berichten
  • 1419 stemmen

Ik kijk doorgaans via de internetpagina's van NOS. Heb je keuze tussen een stuk of 10 beelden van verschillende sporten. Natuurlijk vrijwel alles zonder commentaar, maar van de meeste sporten ken ik de regels wel (en anders zoek ik het even op).

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik neem mij elke keer voor om naar sporten te kijken die niet zoveel te zien zijn op TV, dus geen voetbal want dat kan je als je wil het hele jaar doorkijken (en volg ik ook al jaren niet meer tenzij een groot tornooi zoals EK of WK). Maar die vele reeksen in zwemmen en atletiek dat word ik helaas ook snel beu. Vooral bij zwemmen heb ik er toch nooit een idee van wie waar zit en dat eeuwige gezeik over Phelps en grootste Olympiër van bepaalde commentatoren.

Uiteindelijk kijk ik toch vooral gymnastiek bij de vrouwen en kan de rest me al vrij snel niet meer boeien.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik kijk doorgaans via de internetpagina's van NOS. Heb je keuze tussen een stuk of 10 beelden van verschillende sporten. Natuurlijk vrijwel alles zonder commentaar, maar van de meeste sporten ken ik de regels wel (en anders zoek ik het even op).

Dit ja. Als je wil kan je héél veel kijken, al zijn er blijkbaar van sommige disciplines ook gewoon geen beelden beschikbaar.

Verder vind ik het normaal dat de commentaarposten vooral bij die sporten zit waar er voor een land wat te halen valt. Sowieso is het bijna altijd duo commentaar van mensen ter plaatse, je kan van een relatief kleine nationale zender moeilijk verwachten dat ze zo'n duos gaan uitvaardigen voor elke sport. En de gemiddelde kijker wil toch ook vooral winnende landgenoten zien.

Enige waar ik wel blij mee ben is dat het studiopraten op Sporza wel beperkt wordt. Da's duidelijk een bijkomst, aangezien het nogal een goedkoop ogende studio is. Veel sport dus, met live commentaar, minder studiogelul

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dumoulin gaat gezien de omstandigheden echt geen podium rijden helaas. Izagirre is mijn favoriet. Zie Roglic ook wel een medaille halen, en misschien Cancellara nog op zijn oude dag.

Edit: Het loopt toch volledig anders dan ik had verwacht, maar dus wel kansen voor Dumoulin.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Roglic zou zomaar kunnen verrassen idd.

Heb ook weinig vertrouwen in de Vlinder, die gaat niet durven dalen in dit weer. Van Dijk ging zelfs bergop zonet al het skoekeloen in, hoe krijgt ze het voor elkaar...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Volgens mij uiteindelijk geen valpartijen bij de dames op de afdalingen. Als het nu ook nog wat droger wordt, zou mooi zijn...

Mooie secondenstrijd ook, en weer een plak voor VdBreggen

Ondertussen: Yuri van Gelder wil naar rechter om finaleplaats te redden - Olympische Spelen 2016 | NOS

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Kim Polling verprutst het. De al binnen gewaande gouden medaille wordt niets. En dan straks nog Dumoulin zien. Pff, kleine deceptie vandaag vrees ik.

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

Ik gun de gouden medaille misschien net zoveel aan Spartacus als aan Dumoulin. Misschien wel mijn favoriete wielrenner. Overigens denk ik dat Dumoulin in potentie net zo'n fantastische carrière kan neerzetten. Daarnaast lijken ze allebei zeer charismatisch.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

Cancellara heeft wel een gekke opbouw, start snel, zakt bij het tweede punt weg en heeft bij het derde ineens veruit de snelste tijd. En ergens vertrouw ik dit niet.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

Zilver is netjes. Was brons geweest als Dennis geen problemen zou hebben gehad met de fiets.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.