• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.617 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Blijkbaar zat hij toen al tussen het publiek. Aangezien z'n fietsframe gebroken was, wist hij zeker niet verder te kunnen. Niemand van het groepje heeft hem zien zitten.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Onderhond schreef:

Wel ja, je zou toch wat meer algemene verontwaardiging verwachten. Kunnen ze doping wel proberen tegengaan, maar dit is minstens zo erg wat competitievervalsing betreft.

Wat valt er over te zeggen? Ja, het is onacceptabel. Maar het gebeurt, en het gebeurt ook al jaren (Hoogerland, Sorensen paar jaar terug, in de Tour nog Fuglsang). Als wielervolger kan je daar verder niet zoveel mee, het is aan de organisaties en de koersdirectie om daar iets aan te doen.

Het gebrek aan algemene verontwaardiging (overigens was het incident al besproken in het 'sporttoto' topic) komt natuurlijk ook deels doordat het allemaal niet live in beeld is geweest en de hele koers eigenlijk totaal gedevalueerd is door het gebrek aan beelden.

Overigens zie je Yates in het filmpje al naderen, dus het is inderdaad gek dat hij het niet gezien heeft. Of misschien wist hij gewoon niet zeker of het echt een renner betrof of een wielerliefhebber in tenue, of dat er nog een man weg was met Van Aevermaat enz.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

Overigens zie je Yates in het filmpje al naderen, dus het is inderdaad gek dat hij het niet gezien heeft. Of misschien wist hij gewoon niet zeker of het echt een renner betrof of een wielerliefhebber in tenue, of dat er nog een man weg was met Van Aevermaat enz.

De eerste renner in het filmpje achter Greg zou Alaphilippe moeten zijn. Zie ook hier. Yates is daar op het klimmetje dus nog overheen gekomen. Als Yates nog voor Alaphilippe had gezeten zou Yates het zeker moeten hebben gezien wat niet het geval was.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Yates zag wel dat er een motor lag, maar wist verder de toedracht niet.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ah. Op de foto zie ik nu rechts onderin ook een stukje renner, dat zou Yates dan kunnen/moeten zijn, ook gezien het handschoentje het groen van Orica lijkt te bevatten. Dan reed Yates dus inderdaad wel achter Van Avermaet en lag Alaphilippe derde op dat moment. Kan zijn dat de motoren voor Yates net Van Avermaet uit zijn gezichtsveld hebben gehaald.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Danielson test positief: "Kan niet accepteren dat dit klopt" - sporza.be

Danielson betrapt op doping in een controle buiten competitie.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Die mag ook gelijk wel stoppen.

Hij zal wel aanvoeren dat het een supplement was. Ben benieuwd.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Moest toch weer zien te pieken voor Utah hè...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Jammer dat we z'n verschroeiende demarrages nooit meer zullen zien.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Uitgeputte Gesink verlaat Ronde van Polen | NOS

Best gek dat je dat niet van te voren bedenkt, maar daar "plotseling" na twee vlakke etappes achterkomt. Ik heb zo mijn twijfels bij het inzicht van de Lotto leiding (ook tactisch trouwens).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En gisteren heeft Lars Boom een dubbelslag geslagen in de 1ste rit van Ronde van Denemarken: de ritzege en de leiding in het klassement.

Vandaag vervolg op Eurosport2.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

De Correspondent heeft een artikel over hoe wetenschap/statistiek in het zwemmen gebruikt wordt om een paar tienden van een seconde van zwemtijden (van Ranomi in dit geval) af te schaven. Best interessant.

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

Misschien hebben jullie zin om mee te doen met de voetbal poule van FOX de kosten zijn gratis de subleague heet moviemeter Fox voetbal poule

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Pfff... het is wel raak tegenwoordig. Benieuwd waar LottoJumbo nog mee gaat komen dan in de Vuelta...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Waarschijnlijk met een clubje vrijbuiters. George Bennett, Brian Bulgac, Rick Flens, Martijn Keizer, Bert-Jan Lindeman, Maarten Tjallingii, Dennis van Winden, Robert Wagner en Maarten Wynants. Eventueel een Teunissen of Van Asbroeck. Ze hadden Kelderman nooit die Tour moeten laten uitrijden, dit is gewoon een verloren seizoen voor hem op deze manier terwijl hij zich had kunnen revancheren in de Vuelta. Ik vind eigenlijk dat je het ten opzichte van de sponsors verplicht bent op zijn minst een kopman mee te sturen in zo'n koers. Bennett of Lindeman als kopman is beschamend in de Vuelta.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4688 stemmen

Kelderman zit in mijn jaarteam dus logisch dat het misloopt voor hem.

Van Asbroeck zou sowieso de Vuelta doen volgens mij. Staat al lange tijd op de startlijst.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Even tussendoor hoor. Maar we verbazen ons wel eens over de karige uitzendingen van de tour de france als voorbeeld. Of laatst San sebastiaan. Tour of utah, wat nog geen eens woldtour is laat zien hoe briljant een stream kan zijn. Gaat me even niet om de koers, maar dit is toch wel zoals het zou moeten zijn. tour of utah stream.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5586 stemmen

In die Tour of Utah, voor wie het gemist heeft, dit:

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Tering. Er moet nu echt iets aan al die auto's en bromfietsen gedaan worden. Halveren die hap.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Ben ik het mee eens hoor (voor de renners die daarna nog crashen), maar aan welke onnozel hoge snelheid komt die eerste man ook naar beneden gevlogen... Als hij niet op die wagen was geknald, dan wel snoeihard het ravijn in.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Hoe is het met die jongens? Ziet er een fameuze smak uit.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

De eerste die zijn fiets tegen die auto parkeert is Matthew Brammeier. Hij breekt hier een paar ribben, zijn heiligbeen, zijn bekken en loopt een klaplong op. Nu kun je zeggen wat je wilt over die auto en misschien mist hij die bocht omdat die auto daar staat maar staat die auto daar niet vliegt hij met zestig per uur over de rand . Het is namelijk vooral een enorme stuurfout.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Je ziet wel dat alle renners moeite hebben met die bocht, had zeker een afrastering verdient of een waarschuwing oid, blijkbaar moeilijk in te schatten bocht (op een enorm brede weg ineens zo'n terugdraaier). Maar het is zeker niet uitgesloten dat het zonder die auto inderdaad nog erger was geweest.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Hallucinanter dan dit worden koersbeelden in ieder geval niet meer... Amai

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Zit daar nog iets op? We zullen het wel zien!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Bizar filmpje van die crash..... Hij had de bocht volgens mij ook sowieso nooit gehouden.

Iemand nog tips hoe we de vuelta van de tourrijders moeten inschatten? Zijn Froome en Quintana serieuze kanshebbers, of moeten we het voor de eindzege meer van de thuisblijvers hebben?

Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet inschatten.......

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.