• 15.746 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.338 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Verre van juist.

Sommige ploegen die daar op staan tellen al 15 namen!

Ik hoop niet dat je dacht dat dit 100% juist was.

Zou wel leuk zijn hoor, Movistar met alleen Piti en Quintana en enkele ploegen met 0 renners

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Sanvean schreef:

Weet iemand toevallig waar ik de Alpe d'Huez etappe (deels) kan terugzien?

Ik zou zeggen; kijk hier even. Mocht je heel knap de uitslag nog niet hebben gezien dan moet je even oppassen met die link.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Trouwens, wel leuke discussie over de leeftijden in het wielrennen..

http://www.cyclesportmag.com/wp-content/uploads/2011/04/DBgraphhires.jpg

Dit is een beetje het niveau in een wielercarriere.

Oh en El Pistolero rijdt nog San Sebastian en gaat dan in winterslaap.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hagen vroegbloeier en Froome laatbloeier . Vraag me alleen af hoe je in deze grafiek de leeftijden van de renners moet zien? Want bijvoorbeeld Thomas zit qua leeftijd tussen Hagen en Froome in, terwijl hij hier jonger dan Hagen staat aangegeven. Waarschijnlijk zijn de journalisten wat slordig geweest, aangezien het dus niet van Sky zelf afkomstig is.

Hier vond ik het artikel met deze grafiek. Grappig dat Brailsford eigenlijk al een beetje aangeeft dat EBH te vroeg goed is en twijfelt aan zijn progressie. Froome valt dus net in blokje 5, het grensgebied. Toch had Froome al best aardige resultaten behaald voor zijn tijd bij Sky en in 2011 in aanloop naar zijn doorbraak in de Vuelta liet hij ook al aardige dingen in meerdaagse WT-koersen zien. Maar alsnog was het uiteraard een ongelofelijk grote stap opeens.

Thomas en Kennaugh zag ik in die tijd ook wel de (klim)stap van Wiggins en Froome (en Porte) maken. Hebben inmiddels wel hun potentie getoond, helemaal Thomas dit jaar natuurlijk.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Froome aardige resultaten voor 2011? Waar doel je op? 84e plek in de Tour? Waarom verlengde Sky dan niet zn contract in die tijd?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bij Barloworld toonde hij toch wel potentie. 2010 was inderdaad vrij waardeloos in zijn eerste jaar bij Sky, maar hij had ook last van een parasiet in zijn lichaam hè...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik snap niet wat die grafiek probeert uit te drukken. En al helemaal niet waar die lijn van "estimated trajectory of a cyclist career" vandaan komt.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

McSavah schreef:

Bij Barloworld toonde hij toch wel potentie. 2010 was inderdaad vrij waardeloos in zijn eerste jaar bij Sky, maar hij had ook last van een parasiet in zijn lichaam hè...

Die parasiet kreeg hij pas in november.

Stage results tot Vuelta 2011:

50th

61st

61st

14th

15th

66th

71st

47th

45th

85th

De beste ronderenner sinds Armstrong. Benieuwd wie dat zag aankomen voor de Vuelta 2011. Waar hij trouwens ook die parasiet had?

Hij is echt geweldig, ken weinig gasten die beter tijdrijden dan Martin/Wiggins en beter klimmen dan Quintana/Contador. Dat hebben ze echt goed gedaan bij Sky. Maar in 2010 leek dit gewoon een renner die als pelotonvulling zou dienen, hoogstens een goede tijdrijder. Nu is hij de beste van z'n generatie.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Stage results betekent etapperesultaten, dit zijn dus Froome's algemene klassementen in 2011 tot aan de Vuelta. Onder andere ook 12e op de Crans-Montana, al weet ik niet of dat vanuit een vlucht was. En wel enkele keren in het elitegroepje geëindigd.

Die parasiet was al in 2009 of 2010 gediagnosticeerd (conflicterende bronnen hierover). Dus al langer zou hij daar last van hebben gehad en de definitieve negatieve test zou eind 2013 pas zijn, toen hij al vier grote rondes bij de eerste vier had gereden. Eind 2012 dacht hij echter ook al ervan verlost te zijn. Dus het is de vraag in welke mate hij gedurende welke periode er nadelige effecten van heeft ondervonden. Hij zou om de zes maanden op de parasiet zijn gecontroleerd en was dus al lang aan de medicijnen.

Froome's tijdrit is momenteel wel minder dan voorgaande jaren, ten gunste van zijn klimvermogen lijkt me.

Ook geen Contador trouwens in CSS wegens ziekte. Ik gok zo dat hij later dit jaar dan toch nog ergens aan de start gaat staan .

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Mja als we zulke plekken als potentie gaan betitelen was Mollema de nieuwe Merkx geweest. Die jongen is ongeveer even oud en heeft veel logischere progressie getoond door vanaf jongs af aan al prima resultaten te rijden. Froome heeft dan zo nu en dan eens in een elitegroepje gereden, maar al te vaak finishde hij bij fietsers als Zabel ofzo

Maarja, blijft een beetje gissen welke invloed zo'n parasiet heeft gehad maar vind dat allemaal maar een vreemd verhaal.

Soms zie ik dit filmpje nog wel eens voorbij komen:

Giro d'Italia 2009 - Climb to the Santuario di San Luca - YouTube

Dat Froome zijn tijdrit wat minder is kan komen vanwege het heuvelachtige Tour parcours zonder noemenswaardige ITT.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Tejay van Garderen is uit op revanche in Vuelta - Sportwereld - nieuwsblad.be

Lijkt me wel een serieuze kanshebber te zijn. Heeft niet die slopende Alpen-etappes moeten verwerken, en toonde anderzijds wel dat hij in vorm was.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Mja, is toch geen parcours voor TJ?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

What the .... Amar'e naar de Heat. Whyyy.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Zandkuiken schreef:

Mja, is toch geen parcours voor TJ?

Voorlopig ook weinig concurrentie.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Voorlopig ook weinig concurrentie.

Voorlopig Nibali, Aru, Landa, Quintana, Valverde, Amador, Henao, Nieve, Pozzovivo, Betancur, Majka, Rodriguez, Moreno, Vandenbroeck, Talansky, Rolland en Froome. Voorlopig niet onaardig.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik zie Froome niet starten, goede Vuelta na een uitgereden Tour is amper vertoond.. Dus de grootste concurrenten uit dat lijstje kunnen weg.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Pitakaas schreef:

Ik zie Froome niet starten, goede Vuelta na een uitgereden Tour is amper vertoond.. Dus de grootste concurrenten uit dat lijstje kunnen weg.

Piti en Purito hebben de laatste jaren beide rondes wel een paar keer aardig kunnen combineren. Froome in 2012 ook wel aardig, al zag je dat hij wel duidelijk tekort kwam in de Vuelta. Buiten deze namen volgens mij inderdaad niet. Ik zou van 'na een uitgereden Tour' overigens maken 'na een Tour meegedaan om het algemeen klassement'. Zie bijvoorbeeld Roche 2013 (in 2010 heeft Roche overigens beide klassementen kunnen combineren, al is dat achter de toppers natuurlijk) en Mollema 2011.

Majka zou dus ook wel een goed klassement in de Vuelta moeten kunnen rijden ondanks het uitrijden van de Tour.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Zou Aru niet gewoon in dienst rijden van Nibali?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nibali twijfelt nog over deelname. Ik verwacht toch eerder Landa en/of Aru als kopman(nen).

Las gisteren trouwens pas dat Gallopin zijn knie heeft geblesseerd in de 16e etappe voor de Alpen waar hij veel tijd verloor. Anders had hij misschien toch wel top-10 gereden. Vanwege de knie ook afgezegd voor CSS. Jammer voor mijn jaarpool, was toch een kanshebber.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Moeilijk in te schatten natuurlijk, maar hij leek toch ook wel gewoon "op" te zijn, net als TJ...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

In die 16e etappe had hij zonder val nooit (zoveel) tijd verloren, dat was nog in het middelgebergte. Dus ook al stelt de blessure niet zoveel voor, sowieso was het klassement en de moraal weg. Inderdaad dan dus lastig in te schatten hoe hij de Alpen zonder die val zou hebben verteerd. Maar het is niet louter vermoeidheid lijkt me, want dan kon hij San Sebastián nog wel rijden.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Niemand bezig met de "val" van Van Avermaet in San Sebastian?

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

In ieder geval een iemand wel.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

BMC ook wel precies. Niks minder dan schandalig toch?

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Teunnis schreef:

Schandalig inderdaad!

(quote)

(quote)

Doofpotje dus.

Eerder te groot om in de doofpot te stoppen denk ik.

Totaal niet verrassend. Nu gaan we naar de Atletiek, over 10 jaar is hopelijk eindelijk ook tennis en voetbal aan de beurt en worden niet alleen de linksback van Telstar en de nummer 93 van de wereld gepakt.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Onderhond schreef:

BMC ook wel precies. Niks minder dan schandalig toch?

BMC: "Greg Van Avermaet is bestolen" - sporza.be

Video onderdaan says it alll.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Wel ja, je zou toch wat meer algemene verontwaardiging verwachten. Kunnen ze doping wel proberen tegengaan, maar dit is minstens zo erg wat competitievervalsing betreft.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat die Yates dus hem voorbij is gereden en hem niet heeft zien liggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.