• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.945 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.602 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Fisico schreef:

Over welke Belgen heb je het overigens? Ik neem aan de pers of de zwembelgen in het milieu?

Met name de Belgen in de Belgische media. En dan de bekende sportverslaggeefbelgen.

De gewone belg maakt zich niet druk om Nederland, net zoals de gewone nederlander zich niet druk maakt om België.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Met name de Belgen in de Belgische media. En dan de bekende sportverslaggeefbelgen.

De gewone belg maakt zich niet druk om Nederland, net zoals de gewone nederlander zich niet druk maakt om België.

De supporters liggen er inderdaad niet wakker van. Die zijn vooral bezig om hun eigen medailles bij elkaar te sprokkelen en liggen die in de verste verte niet af te meten aan andere landen.

Ik mag gerust zeggen dat ik heel wat sport volg doorheen het jaar, maar een ruim deel van die Nederlandse (of andere buitenlandse) toppers ken ik amper en moet ik live wat bijspijkeren. Het is ook niet dat die sporten zo uitvoerig op de (Vlaamse) buis komen. Dat zal met de atletiek wel wat beteren. Ik wens iedereen zijn succes!

Ik gruwel overigens van die platte journalistiek dat we na dag 2 tweede stonden op de medaillespiegel of dat we tot nu meer (of evenveel) medailles haalden dan het grote Nederland We zullen binnen een week nog eens tellen

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

De supporters liggen er inderdaad niet wakker van. Die zijn vooral bezig om hun eigen medailles bij elkaar te sprokkelen en liggen die in de verste verte niet af te meten aan andere landen.

Ik mag gerust zeggen dat ik heel wat sport volg doorheen het jaar, maar een ruim deel van die Nederlandse (of andere buitenlandse) toppers ken ik amper en moet ik live wat bijspijkeren. Het is ook niet dat die sporten zo uitvoerig op de (Vlaamse) buis komen. Dat zal met de atletiek wel wat beteren. Ik wens iedereen zijn succes!

Ik gruwel overigens van die platte journalistiek dat we na dag 2 tweede stonden op de medaillespiegel of dat we tot nu meer (of evenveel) medailles haalden dan het grote Nederland We zullen binnen een week nog eens tellen

De Belgen moeten ook gaan roeien .

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Mooie bronzen plak voor Corbeau. Die fransman is wel een beest deze OS.

Er komen er vandaag weer een aantal medailles bij. 3 bij het roeien gok ik zo. De twee dames bij het zeilen (49er), want de medalrace is vandaag. Wellicht Tes Schouten nog.

Daarnaast kunnen Koolhof/Schuurs zich verzekeren van een medaille door zich te plaatsen voor de finale. Judo en de andere zwemdisciplines geen idee of dat wat word.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

whahaha... held!

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ja, nu zijn wij het met de roeiboot van de dames. Net zo close als gisteren maar nu valt het wel goed!!

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Weer een gouden en een zilveren bij het roeien! Die laatste was spannend zeg.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Pff. Wat een spanning zeg. Heerlijk.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Al die medaillewinnaars krijgen behalve de medaille ook steeds een langwerpig doosje. Weet iemand wat daar in zit?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Al die medaillewinnaars krijgen behalve de medaille ook steeds een langwerpig doosje. Weet iemand wat daar in zit?

Wat er precies in dat mysterieuze doosje zit? De officiële poster van de Olympische Spelen in Parijs, zo blijkt! Om in te kaderen of boven hun bed te hangen. Het is een werk van de Franse kunstenaar Ugo Gattoni.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een prachtige gouden race weer hoor.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Netjes van Schouten. Brons!

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Geweldig basketbal momenteel tussen team USA en the Belgian Cats! Het is aanklampen (4 punten halfweg 3e kwart), maar het is de drive en de grinta die we misten tegen Duitsland.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Fisico schreef:

Geweldig basketbal momenteel tussen team USA en the Belgian Cats! Het is aanklampen (4 punten halfweg 3e kwart), maar het is de drive en de grinta die we misten tegen Duitsland.

Hopen op een overwinning van Canada en/of China, die hebben ongeveer een net zo minder doelsaldo.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Vandaag beginnen de Olympische Spelen pas echt. Alles hiervoor was leuk voorspel. Nu de atletiek.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Is wel een beetje waar. Atletiek is de moeder alle sporten. En de Olympische spelen veruit de belangrijkste wedstrijd. Het zijn sporten die zelfs millennia teruggaan terwijl de veel andere sporten ontstaan zijn in de tweede helft van de 19e eeuw.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

3x3 mannen verslaan, na gisteren een ongelukkige nederlaag tegen Servië en een goede overwinning op Frankrijk, nu Polen. Dat is een strakke overwinning, omdat Adrian Bogucki toch lastig te verdedigen is met zijn lengte. Daar hebben ze een goede defense tegenover gezet. Goede team effort deze pot. Vorm lijkt stijgende te zijn.

Vanmiddag nog een pittige pot tegen Litouwen, die winnen en dan hopen dat Servië punten morst tegen Litouwen en Letland. Dan heb je de laatste wedstrijd tegen de VS een top 2 in eigen hand. Anders is het als nummer drie ook nog gunstig om eerst te starten tegen de nummer 6.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Goud! Dit was een knap staaltje roeien van Clevering en Meester. Wat een fenomenale race zeg.

Overmacht, indrukwekkend en imposant heeft een nieuwe betekenis en heet nu Clevering en Meester.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Oef... de zeilvrouwen deden bijna een Kramertje.

Voor mij begint het toernooi nu ook te komen. Kan sowieso niet wachten op atletiek. Hassan en Bol op al hun onderdelen.

En dan internationaal gezien bijna alle onderdelen bij het atletiek, met speciale aandacht voor:

- Duplantis

- Noah Lyles

- Fraser-Pryce

Groot irritatiepunt: De programmering van de NOS. Laat gewoon alles zien zonder herhalingen en samenvattingen van alle Nederlands. Dat er speciale aandacht is voor de Nederlanders is heel logisch. Maar laat die herhalingen gewoon lekker achterwege en zendt ook andere sport live uit waar Nederland niet bij is. Dan mag Dione lekker terugblikken savonds op onze oranje leeuwen en leeuwinnen. En na dit toernooi kunnen ze gewoon weer studio sport maken met hun irritante herhalingen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

SergioMalick schreef:

Oef... de zeilvrouwen deden bijna een Kramertje.

Voor mij begint het toernooi nu ook te komen. Kan sowieso niet wachten op atletiek. Hassan en Bol op al hun onderdelen.

En dan internationaal gezien bijna alle onderdelen bij het atletiek, met speciale aandacht voor:

- Duplantis

- Noah Lyles

- Fraser-Pryce

Groot irritatiepunt: De programmering van de NOS. Laat gewoon alles zien zonder herhalingen en samenvattingen van alle Nederlands. Dat er speciale aandacht is voor de Nederlanders is heel logisch. Maar laat die herhalingen gewoon lekker achterwege en zendt ook andere sport live uit waar Nederland niet bij is. Dan mag Dione lekker terugblikken savonds op onze oranje leeuwen en leeuwinnen. En na dit toernooi kunnen ze gewoon weer studio sport maken met hun irritante herhalingen.

De NOS heeft een sublicentie, die mogen dat helemaal niet. Dan moet je HBO of Eurosport bekijken.

Los daarvan, de meeste Nederlanders willen graag zien hoe de Nederlanders het doen, de rest is van minder belang. Dat mag je vervelend vinden, maar zo werkt het al jaren met de Spelen op tv.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Dat snap ik best maar je kunt ook overdrijven. Een simpele poule wedstrijd volledig uitzenden, alleen maar omdat er Nederlanders inzitten terwijl de hele wereld kijkt naar een mega belangrijke finale is echt bezopen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja dat is het dus, de hele wereld kijkt niet uit naar een mega belangrijke finale. Het is algemeen bekend dat de meeste kijkers in een land hun landgenoten willen zien.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Sterker nog, het werkt ook een beetje als de kip en het ei denk ik.

Neem nu basketball, de hele wereld kijkt er naar en het is 1 van de absoluut belangrijkste sporten op de Spelen, maar in Nederland totaal niet te zien, simpelweg omdat we er geen reet van kunnen. (vgl. ijshockey, ook zoiets)

Dat is buiten treurig ook niet echt slim want zo komt er dus nooit aandacht voor. Met als gevolg dat de aanwas ook niet echt op gang komt om wél een keer stappen te kunnen maken in zo'n sport. Een soort negatieve spiraal dus.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja dat is het dus, de hele wereld kijkt niet uit naar een mega belangrijke finale. Het is algemeen bekend dat de meeste kijkers in een land hun landgenoten willen zien.

Dat is helemaal niet algemeen bekend, mensen willen gewoon mooie sport zien.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

kos schreef:

Dat snap ik best maar je kunt ook overdrijven. Een simpele poule wedstrijd volledig uitzenden, alleen maar omdat er Nederlanders inzitten terwijl de hele wereld kijkt naar een mega belangrijke finale is echt bezopen.

Het vreemde is dat de NOS het wel kan. Bij het EK atletiek in juni werd ik aangenaam verrast door het weinige geouwehoer van analisten en het gewoon uitzenden van alle sporten. Ook als er helemaal geen Nederlander in beeld was. Maar goed, dan kan het ook niet anders doordat er geen andere sporten (met Nederlanders) zijn.

Sedoc vind ik een prachtvent, maar volgende week voor de 30ste keer uitleggen voor een scherm hoe je moet sprinten is wel vermoeiend. De analist bij het zeilen vond ik wel heel leuk overigens. Die mag vaker terugkomen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Worthy is even aan het bazen voor de NLse ploeg. Spelen prima tegen Litouwen. Vasthouden!

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Judo is trouwens wel tragisch (Henk Grol's woorden). Voor het eerst in 40 jaar geen medaille. Op 1 of 2 judoka's na nog niet eens in de buurt. Terwijl je gewoon een extra plak krijgt .

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

Judo is trouwens wel tragisch (Henk Grol's woorden). Voor het eerst in 40 jaar geen medaille. Op 1 of 2 judoka's na nog niet eens in de buurt. Terwijl je gewoon een extra plak krijgt .

Je hebben het team judoën nog Dat is morgen geloof ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.