• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.292 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Niks meten met 2 maten want het ging dus over de Griekse goden niet over Da Vinci en de Christenen. Logisch want Da Vinci was een Italiaan en het Laatste avondmaal hangt in Milaan, waarom zou het daar dan over gaan bij de OS in Frankrijk.

Dacht je als ik nog een keer exact hetzelfde zeg is het wel overtuigend danwel de waarheid en niets dan dat?

Enfin, de kritiek is breed en terecht. Het wat het is. En nou over naar al die nichesporten.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Enfin, de kritiek is breed en terecht. Het wat het is. En nou over naar al die nichesporten.

Je hebt me overtuigd!

Over naar de kano slalom!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Twintig jaar nadat david schwimmer als ross geller in friends deze grap maakte is een commentator geschorst:

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100098969_b02902fd

Waanzin. Wat zijn we zijn diep, diep, diep gezonken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Twintig jaar nadat david schwimmer als ross geller in friends deze grap maakte is een commentator geschorst:

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100098969_b02902fd

Waanzin. We zijn diep, diep, diep gezonken.

"Met zijn allen" impliceert ook IK.

Waarom ben ik diep gezonken vanwege een actie die Eurosport onderneemt tegen een Australische commentator?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

"Met zijn allen" impliceert ook IK.

Waarom ben ik diep gezonken vanwege een actie die Eurosport onderneemt tegen een Australische commentator?

Als samenleving. Als in dat "we" dit hebben laten gebeuren.

En dan komt ie: JIJ hoeft het daar verder niet mee eens te zijn.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Als samenleving. Als in dat "we" dit hebben laten gebeuren.

En dan komt ie: JIJ hoeft het daar verder niet mee eens te zijn.

Dat heeft de samenleving niet laten gebeuren. Eurosport laat het gebeuren.

En nu komt het: daar hoef jíj het niet mee eens te zijn.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat heeft de samenleving niet laten gebeuren. Eurosport laat het gebeuren.

Het is gebeurd dus we hebben het met z'n allen laten gebeuren. De tegenstander is momenteel de baas en voert een regelrecht schrikbewind.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Enfin om maar weer naar gewoon de sport te gaan. De eerste medaille krijgen we waarschijnlijk woensdag pas bij het roeien? De dubbel 4, maar misschien ook wel met van Lieshout bij de Judo morgen. Vanaf dan gaan we de dagen erna wel dagelijks medailles zien.

We moeten toch een keer Fiji en Mongolië inhalen

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nu lekker Roland Garros kijken. Nadal tegen Djokovic.

Kan Nadal zijn 15e titel op het, voor hem, heilige gravel behalen?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

Nu lekker Roland Garros kijken. Nadal tegen Djokovic.

Kan Nadal zijn 15e titel op het, voor hem, heilige gravel behalen?

Korte antwoord: 'Nee'. Gaat een pijnlijke middag worden voor Nadal op deze manier. Zo wil je eigenlijk niet je grote held zien eindigen. Maar het is niet anders.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Vroeger stelde we trouwens nog wat voor in de paardensport. Weinig van overgebleven. Of moeten de kanshebbers nog komen?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

Vroeger stelde we trouwens nog wat voor in de paardensport. Weinig van overgebleven. Of moeten de kanshebbers nog komen?

Heb je het over de springruiters? Daarin hebben we nog steeds wel goeden hoor. Maar het is ook wel een beetje een loterij-onderdeel.

In de dressuur zijn we subtop, sinds Anky haar paard aan de wilgen gehangen heeft.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Korte antwoord: 'Nee'. Gaat een pijnlijke middag worden voor Nadal op deze manier. Zo wil je eigenlijk niet je grote held zien eindigen. Maar het is niet anders.

Ik vind het altijd wel wat hebben als wereldtoppers doorgaan tot het moment dat ze het echt niet meer kunnen. Nadal doet dat goed, net zoals Sven Kramer bij het all rounden deed.

Dat 'stoppen op je hoogtepunt' daar heb ik helemaal niets mee, buiten dat je dat helemaal niet kunt (je weet pas wat je hoogtepunt was als je daar al een tijdje overheen bent).

Maar het is jammer dat het tegen Djokovic is, dat is wat pijnlijk. Liever had ik een Jannik Sinner gezien, of van mijn part een Ruud, die het vonnis ging vellen. Niet omdat ik wat tegen Djokovic heb, helemaal niet, maar een partij tussen Nadal en Djokovic moet een nagelbijter zijn.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Heb je het over de springruiters? Daarin hebben we nog steeds wel goeden hoor. Maar het is ook wel een beetje een loterij-onderdeel.

In de dressuur zijn we subtop, sinds Anky haar paard aan de wilgen gehangen heeft.

Ah ok. Zag net Eventing. Nederland 10de is toch wel laag. Maar inderdaad, de springruiters kunnen wel wat bewerkstelligen. Niet dat ik er naar kijk trouwens. Enige sport waar bij ik de afstandsbediening pak. Nou ja, en badminton.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ah ok. Zag net Eventing. Nederland 10de is toch wel laag. Maar inderdaad, de springruiters kunnen wel wat bewerkstelligen. Niet dat ik er naar kijk trouwens. Enige sport waar bij ik de afstandsbediening pak. Nou ja, en badminton.

Ah, eventing. Dat volg ik eigenlijk helemaal niet. Is dat niet wat vroeger "military" heette, maar een dermate slechte naam kreeg dat ze die maar vervangen hebben?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik vind het altijd wel wat hebben als wereldtoppers doorgaan tot het moment dat ze het echt niet meer kunnen. Nadal doet dat goed, net zoals Sven Kramer bij het all rounden deed.

Dat 'stoppen op je hoogtepunt' daar heb ik helemaal niets mee, buiten dat je dat helemaal niet kunt (je weet pas wat je hoogtepunt was als je daar al een tijdje overheen bent).

Maar het is jammer dat het tegen Djokovic is, dat is wat pijnlijk. Liever had ik een Jannik Sinner gezien, of van mijn part een Ruud, die het vonnis ging vellen. Niet omdat ik wat tegen Djokovic heb, helemaal niet, maar een partij tussen Nadal en Djokovic moet een nagelbijter zijn.

Heb ik ook helemaal niks mee hoor. Ik kon ook nog goed naar Sven Kramer kijken op het laatst. Schitterende beelden waren dat inderdaad.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ah, eventing. Dat volg ik eigenlijk helemaal niet. Is dat niet wat vroeger "military" heette, maar een dermate slechte naam kreeg dat ze die maar vervangen hebben?

Geen idee. Zag het op teletekst staan haha.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat het in de paardensport heel erg om het geld gaat. Sterke paarden worden weggekocht (daarom is GB ook zo sterk). Nederland kon daar niet tegenop boksen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Heb je dan ook nog een andere paardenspringtak dan dit? Twee verschillende takken?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat het in de paardensport heel erg om het geld gaat. Sterke paarden worden weggekocht (daarom is GB ook zo sterk). Nederland kon daar niet tegenop boksen.

Ja, je moet geloof ik een geldschieter hebben, en dan een paard huren, of leasen, of adopteren of zo, bij een rijke staleigenaar.

Maar in de springruiterij lukt ons dat wel aardig altijd. Jos Lansink, Piet Raaymakers, Jeroen Dubbeldam (Olympisch Kampioen 2000)... dat zijn wel namen hoor. En dan houd ik die sport niet eens bij.

Bij de dressuur zal het wat minder zijn, denk ik, maar dat vind ik gewoon helemaal niets aan. Dan draai ik liever zelf wat muziek.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Heb je dan ook nog een andere paardenspringtak dan dit? Twee verschillende takken?

Ik heb het even gegoogled. Eventing is inderdaad wat vroeger military heette. Volgens mij is dat in een soort buiten-parcours, met vaste hindernissen, als muurtjes en boomstammen. Dat kan nogal tot ongelukken voor paard en/of ruiter leiden.

Het gewone springen is in een afgesloten bak, met van die hindernissen met balken die eraf kunnen vallen. Dat is voor paard en ruiter vrij onschuldig. En dat vind ik soms best leuk om te zien.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik heb het even gegoogled. Eventing is inderdaad wat vroeger military heette. Volgens mij is dat in een soort buiten-parcours, met vaste hindernissen, als muurtjes en boomstammen. Dat kan nogal tot ongelukken voor paard en/of ruiter leiden.

Het gewone springen is in een afgesloten bak, met van die hindernissen met balken die eraf kunnen vallen. Dat is voor paard en ruiter vrij onschuldig. En dat vind ik soms best leuk om te zien.

Oh aha thanks. Nooit geweten, dat ze dit dan een soort van twee keer van dit springen hadden tijdens de Spelen. In mijn beleving is mij alleen die laatste opgevallen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Het is een pijnlijke wedstrijd inderdaad.

Hij komt nog wel in het dubbelspel in actie, dan speelt hij met Alcaraz tegen Griekspoor/Koolhof.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Oh aha thanks. Nooit geweten, dat ze dit dan een soort van twee keer van dit springen hadden tijdens de Spelen. In mijn beleving is mij alleen die laatste opgevallen.

Decennialang was onze succesvolste Olympiër een eventing-ruiter. Al heette dat toen nog geen eventing, en ook nog geen military, maar 'samengestelde wedstrijd'.

Charles Pahud de Mortagnes stond in de jaren 30 van de voorbije eeuw al op 4 goud en 1 zilver.

Pas heel veel later (de lopende eeuw) kwamen daar Inge de Bruin, Leontien van Moorsel, Ireen Wüst en Sven Kramer overheen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Nadal is geen opgever. Baas!

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nadal doet goed werk. Hij maakt er een pot van. Heerlijk.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En dan toch weer vrij simpel afgemaakt. Was dit de laatste serieuze solo-partij van Nadal?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Dat boogschieten, wel heel knap hoor. Maar wat ongelooflijk saai. Dan is darten toch heel wat mooier om te zien, daar hoef je niet alleen maar zo dicht mogelijk in het midden van het bord te gooien.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Terug van een ontgoochelde namiddag vrouwenbasketbal. Onherkenbare Cats, maar ook een terechte Duitse winnaar dat veel meer grinta had en prima afwerkte. Een halve thuismatch, maar Lille ligt de Belgen niet, remember de Rode Duivels die met 3-1 onderuit gingen tegen Wales op het EK 2016.

Maar het was wel een topervaring! Ervoor ook Australië-Nigeria gezien met ook een krasselend Australië.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Nadalcaraz bekt aardig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.