• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.899 films
  • 12.202 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.369.987 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9789 berichten
  • 1412 stemmen

Voetbal kijk ik niet, en tennis altijd pas vanaf de halve finale. Maar wielrennen is vind ik wel mooi om te zien. De wegrit natuurlijk eerst op de achtergrond, en de tijdrit liefst zo volledig mogelijk.

Ik snap dan weer niet dat er mensen zijn die niet snappen dat er andere mensen zijn die sporten kijken waar ze zelf niet zoveel aan vinden. Snappen die mensen niet dat niet iedereen dezelfde interesses heeft?

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Dat snap ik ook niet, het gaat me niet om de sporten an sich.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Voetbal moeten ze sowieso gaan weren, als ze dat op deze manier blijven doen.

Tennis en Wielrennen hebben toch een prima statuur op de OS. Zijn toch aardig wat grote spelers/renners, die meedoen en winnen. Een Djokovic zal graag nog een gouden medaille aan zijn palmares. Als hij dat niet interessant vond, dan had hij met zijn huidige fysieke dit wel overgeslagen.

Waarom zou een voetballer geen Olympische Spelen mogen spelen?

Enige wat ze aan moeten passen is dat <23 jaar systeem. Maar eigenlijk moeten ze de Spelen gewoon in oneven jaren stoppen, dan kun je ook een Messi of Van Dijk meenemen naar de Spelen. Nu komt dat niet overeen omdat ze al een EK of WK spelen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Enige wat ze aan moeten passen is dat <23 jaar systeem. Maar eigenlijk moeten ze de Spelen gewoon in oneven jaren stoppen, dan kun je ook een Messi of Van Dijk meenemen naar de Spelen. Nu komt dat niet overeen omdat ze al een EK of WK spelen.

Dat is wat ik zeg toch. Op deze manier.. Nu is het een veredeld jeugdtoernooi, de enige sport die niet serieus is op de OS. Passen ze dat inderdaad wel aan na een volwaardig toernooi, dan lijkt het me prima.

Graaf Machine

• 9789 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

laat die voetbaltoernooien dan maar in oneven jaren gestopt worden. Als je de OS in oneven jaren stopt, moeten tal van sportbonden hun ek's en wk's etc. gaan aanpassen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Robin Haase reserve bij enkelspeltoernooi

Tennisser Robin Haase mag als reserve meedoen aan het enkelspeltoernooi van de Olympische Spelen in Parijs. De 37-jarige Haase is momenteel de nummer 1196 van de wereld in het enkelspel. Haase mag meedoen na een reeks afmeldingen voor het enkelspeltoernooi, zo heeft de teammanager bevestigd.

Haha Haase mag gewoon zomaar meedoen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Gaan er van jullie live naar de OS gaan kijken?

Wij pikken volgende week 2 wedstrijden in Rijsel mee van het vrouwenbasketbal, waaronder ééntje van de Belgian Cats. De verwachtingen zijn hoog voor de Cats. 6 wedstrijden ter voorbereiding en alles gewonnen. Niet tegen de minste en vaak erg overtuigend: China (2x), Servië, Spanje, Canada en Japan.

De hoop op een medaille is groot en realistisch te meer dat je USA mogelijks ontloopt tot in de finale.

We zijn alvast blij ons in Rijsel te kunnen stationeren. De Parijse mierennest laten we aan ons voorbij gaan...

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

IH88 schreef:

Hoe denken onze Belgische vrienden op MM over de Spelen. Atletiek en turnen uiteraard met Thiam, Doom, de estafette en Derwael. Kopecky, Van Aert en Evenepoel. De Belgische hockeymannen zijn wel wat minder, maar nog steeds medaillekandidaat. De Belgische basketbalvrouwen? Misschien wel zilver?

De verwachting is een medaille of 10, een record. Jullie gaan voor x3?

De hockeymannen presteren iets minder stabiel, maar sloten hun afsluitingswedstrijd toch winnend af tegen Nederland. Geen ploeg die zo gefocust naar een doel kan toeleven als de Red Lions.

Lijstje klopt ongeveer. Neem daar nog Casse (judo) bij die voor goud gaat, maar zal moeten afrekenen met die Georgische reus Tato Grigalashvili.

En tot slot nog de eventing-ploeg (paarden) en de ook voor mij onbekende Sarah Chaari in het taekwondo en misschien het duo Hélène Hesters en Katrijn De Clercq in het baanwielrennen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

De vorige Olympische spelen hadden we 36 medailles. Ik gok dat we dit keer er wat minder halen. Ergens rond de 25 lijkt mij realistischer. In Tokyo viel erg veel goed en ik denk niet dat dat nog een keer zo vaak gaat gebeuren. Het officiële doel van Nederland is al jaren dat we de medaillespiegel top 10 willen halen. En ik moet zeggen: we investeren ook wel in die ambitie. In Tokyo haalden we de top 10 (7e) voor het eerst sinds 2000. En 36 was een forse verbetering ven het record van 25 uit 2000.

Bij de zomerspelen is het bij ons altijd verdeeld over veel sporten. In tegenstelling tot de winterspelen waar bijna alles langebaanschaatsen is. Judo valt bij ons meestal wat tegen, maar bij atletiek kon het in 2021 niet op. Het zal moeilijk zijn dat te evenaren. We hebben zelfs kansen bij breakdance naar het schijnt, In wielrennen zijn er ook veel kansen. Vrijwel zeker niet bij de tijdrit op de weg, terwijl het niet ondenkbaar is dat België daar twee medailles binnenhaalt. Al lijkt Van Aert niet in topvorm en zijn Ganna en vooral Tarling grote concurrenten zaterdag.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik ben eerder pessimist dan optimist, maar no way dat we twee medailles halen in de tijdrit. Eentje lijkt me zover dat kan een 'certitude'. Ik zou wel Kung niet onderschatten, die was er al eens zéér dicht bij. En goud voor Remco? Ik twijfel, ik vrees ervoor.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Aan wie moeten de Belgen zich vergapen voor al dat Nederlands goud?

Femke Bol, Harrie Lavreysen, Hockey vrouwen (en minstens een medaille bij de mannen), nog ergens in het baanwielrennen, een medaille voor MVP, ... en in het roeien en zeilen kunnen jullie ook wel uit de voeten?

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Van zeker de roeiers wordt veel verwacht (niet ondenkbaar dat dat 4x goud gaat worden) en dan is er nog Sifan Hassan. Haar vorm is een groot vraagteken. Maar daar is wellicht wat mogelijk. Bol heeft zware concurrentie maar dat kan zeker goud worden. En er zijn altijd wel een of twee gouden medailles die heel erg verrassen. (in het verleden bijvoorbeeld discuswerpen vrouwen in 1984, 800 meter vrouwen in 1992, paardenspringen in 2000 en keirin vrouwen bij het baanwielrennen in 2016).

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4509 stemmen

Fisico schreef:

Aan wie moeten de Belgen zich vergapen voor al dat Nederlands goud?

Femke Bol, Harrie Lavreysen, Hockey vrouwen (en minstens een medaille bij de mannen), nog ergens in het baanwielrennen, een medaille voor MVP, ... en in het roeien en zeilen kunnen jullie ook wel uit de voeten?

Wielrennen bij de vrouwen (zowel tijdrit als wegwedstrijd), BMX, judo (al doet NL het op Spelen vaak wat teleurstellend), zwemmen. In al die disciplines heeft Nederland grote kanshebbers of zelfs favorieten voor goud.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Wielrennen bij de vrouwen (zowel tijdrit als wegwedstrijd), BMX, judo (al doet NL het op Spelen vaak wat teleurstellend), zwemmen. In al die disciplines heeft Nederland grote kanshebbers of zelfs favorieten voor goud.

Puck Pieterse gaat ook wel voor goud. Judo kan echt alle kanten op. Eén goede dag en je kan als subtopper/middenmoter gewoon goud winnen. Een slechte dag en je ligt als favoriet er gewoon na twee rondes uit.

Zwemmen heb ik ook wel een goed gevoel over. Uiteraard Van Rouwendaal in het open water (of is het open riool?). Maar ook Tess Schouten en Steenbergen. Misschien wel goud, hoewel nu wel alle toppers (vooral Australië) meedoen. Kamminga lijkt wat over zijn hoogtepunt heen.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

De verwachting is een medaille of 10, een record. Jullie gaan voor x3?

De hockeymannen presteren iets minder stabiel, maar sloten hun afsluitingswedstrijd toch winnend af tegen Nederland. Geen ploeg die zo gefocust naar een doel kan toeleven als de Red Lions.

Lijstje klopt ongeveer. Neem daar nog Casse (judo) bij die voor goud gaat, maar zal moeten afrekenen met die Georgische reus Tato Grigalashvili.

En tot slot nog de eventing-ploeg (paarden) en de ook voor mij onbekende Sarah Chaari in het taekwondo en misschien het duo Hélène Hesters en Katrijn De Clercq in het baanwielrennen.

Vergeet trouwens de Belgische hockeydames niet. Achter Nederland zit het heel dicht bij elkaar. België is volgens mij ook het enige land dat het Nederland moeilijk heeft gemaakt. Argentinië is niet meer het Argentinië van jaren geleden. China geen idee. En in Europa is België achter Nederland gewoon het beste land. Vorig jaar nog de EK finale gehaald.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Australië helemaal vergeten. Maar goed, dan heb je vijf landen (Nederland, België, Argentinië, Australië en Duitsland) die strijden om 3 medailles. Medaille moet kunnen voor de Belgische vrouwen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

happie schreef:

He Gadver zelfs Surhuisterveen gunt Pogi aan niemand.

Je weet hopelijk toch dat criteriums doorgestoken kaart zijn? Op voorhand wordt afgesproken wie moet winnen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Zeer matige openingsceremonie, buiten het laatste uur. Idee van een botenparade mag van mij meteen weer bij het grof vuil, sfeerloos gebeuren. En wie heeft bedacht dat Australië en de VS helemaal aan het eind kwamen? Vlaggendragers waren ook onzichtbaar, toch al weinig aandacht voor de sporters en veel te veel low culture. Pas bij de ruiter te water, met oude archiefbeelden, begon het ergens op te lijken.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Je weet hopelijk toch dat criteriums doorgestoken kaart zijn? Op voorhand wordt afgesproken wie moet winnen.

Ik was ook sarcastisch voor de haters die vinden dat Pogi een te grote veelvraat is. Natuurlijk weet ik dat

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

otherfool schreef:

Zeer matige openingsceremonie, buiten het laatste uur. Idee van een botenparade mag van mij meteen weer bij het grof vuil, sfeerloos gebeuren. En wie heeft bedacht dat Australië en de VS helemaal aan het eind kwamen? Vlaggendragers waren ook onzichtbaar, toch al weinig aandacht voor de sporters en veel te veel low culture. Pas bij de ruiter te water, met oude archiefbeelden, begon het ergens op te lijken.

Wij hebben de hele avond gekeken met het gezin. Na afloop met mijn 14-jarige zoon voor de gein de trommelbeelden van Peking opgezocht. Wel waren niet de enige blijkbaar aan de reacties op YouTube te zien

Ik vond het gisteren erg chaotisch met veel aandacht voor de randactiviteiten. Celine Dion vond ik wel erg indrukwekkend op dat 1e plateau van de Eiffeltoren.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Vooral hilarisch dat heel conservatief twitter weer over de zeik is!

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Gefeliciteerd Belgë

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik zou beter wat optimistischer worden. Zonder die lekke band van Tarling haalt Van Aert het podium niet, maar deze medaille zal hem zoveel deugd doen.

En Remco idd, bijzonder straf! Enkel steil bergop moet hij er twee voor laten gaan. Dit is inderdaad een historisch moment voor de Belgisch (wieler)sport. Proficiat!

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

depri83 schreef:

Ik zie niet in wat er in te brengen valt aan dit goud. Tarling had inderdaad pech, maar geen 27 sec voor goud.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Ik zie niet in wat er in te brengen valt aan dit goud. Tarling had inderdaad pech, maar geen 27 sec voor goud.

Ik denk dat je iemand anders had willen quoten.

Mijn bericht ging over de openingsceremonie.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik denk dat je iemand anders had willen quoten.

Mijn bericht ging over de openingsceremonie.

Ik had idd niet door dat het over de openingsceremonie ging

Ook geen fan, maar doe het maar om dat allemaal in goede banen te leiden en dat in een stad in plaats van een stadion. Die regen was echt zonde...

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

depri83 schreef:

De os zijn mijn ding niet. Ik heb het dus niet gezien maar ik vermoed dat dat het hierover gaat:

DPG Media Privacy Gate - gelderlander.nl

Tja.... Lachen. Gieren. Brullen. Alleen heeft de wederpartij gewoon een punt.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

De os zijn mijn ding niet. Ik heb het dus niet gezien maar ik vermoed dat dat het hierover gaat:

DPG Media Privacy Gate - gelderlander.nl

Tja.... Lachen. Gieren. Brullen. Alleen heeft de wederpartij gewoon een punt.

Nee hoor, zie deze kunst- en architectuurhistoricus:

x.com - twitter.com

Naar mijn weten was Bacchus/Dionysos ook niet bij het laatste avondmaal aanwezig...

Maar ik was er zelf niet bij dus dat heb ik uit 2e hand.

Daarbuiten, mocht het wel over het laatste avondmaal gaan, waarom over de zeik raken van een parodie op een schilderij van een impressie van het laatste avondmaal. Het is niet dat dat door vele andere series nog niet veel eerder is gedaan. Zonder ophef.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Nee hoor, zie deze kunst- en architectuurhistoricus:

x.com - twitter.com

Naar mijn weten was Bacchus/Dionysos ook niet bij het laatste avondmaal aanwezig...

Maar ik was er zelf niet bij dus dat heb ik uit 2e hand.

Daarbuiten, mocht het wel over het laatste avondmaal gaan, waarom over de zeik raken van een parodie op een schilderij van een impressie van het laatste avondmaal. Het is niet dat dat door vele andere series nog niet veel eerder is gedaan. Zonder ophef.

Daar gaat het niet over. Het gaat over het meten met twee maten. Maar dat is verder niets voor het sporttopic.

En er is veel meer aan te merken als dogmatisch. Maar goed, het is wat het is. Die bal wordt wel een keer teruggekaatst.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Daar gaat het niet over. Het gaat over het meten met twee maten. Maar dat is verder niets voor het sporttopic.

En er is veel meer aan te merken als dogmatisch. Maar goed, het is wat het is. Die bal wordt wel een keer teruggekaatst.

Niks meten met 2 maten want het ging dus over de Griekse goden niet over Da Vinci en de Christenen. Logisch want Da Vinci was een Italiaan en het Laatste avondmaal hangt in Milaan, waarom zou het daar dan over gaan bij de OS in Frankrijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.