- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dallas is echt naar een play-off vorm gegroeid in het seizoen. Daar hebben ze dit jaar echt een prima team om Irving-Doncic gezet.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Littler gooit 120 uit met drie keer tops.... 
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Dallas is echt naar een play-off vorm gegroeid in het seizoen. Daar hebben ze dit jaar echt een prima team om Irving-Doncic gezet.
Mee eens. En nu tegen de Timberwolves die zeer verrassend de Nuggets uitschakelen.
Had ik niet verwacht nadat de Nuggets van 0-2 op 3-2 waren gekomen. Ook de uitschakeling van de Knicks zag ik niet aankomen. Pacers overigens wel een erg fijn team om naar te kijken. Of ze verdedigend goed genoeg zijn om de Celtics af te stoppen, waag ik te betwijfelen, maar aanvallend zijn ze top.
De Conference Finals. Zin in.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Timberwolves heeft wel echt een paar geweldige spelers die echt mega goed zijn geworden dit seizoen.
Als je daar voor dit seizoen geld op had gezet was je wel spekkoper nu.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Mee eens. En nu tegen de Timberwolves die zeer verrassend de Nuggets uitschakelen.
Had ik niet verwacht nadat de Nuggets van 0-2 op 3-2 waren gekomen.
Nee Ik ook niet, maar ze zijn gekraakt in die veegpartij van game 6 in Minnesota. Wel benieuwd naar deze match-up. Ik denk dat de sleutel deze serie wel ligt in de paint. Gafford/Lively tegen Gobert en met Towns erbij is dit wel een steviger team daar dan OKC. Dit word wel een serie van 7 verwacht ik. Doncic - Edwards word wel een lekker duel. Alhoewel Conley Doncic gaat verdedigen waarschijnlijk.
Ook de uitschakeling van de Knicks zag ik niet aankomen. Pacers overigens wel een erg fijn team om naar te kijken. Of ze verdedigend goed genoeg zijn om de Celtics af te stoppen, waag ik te betwijfelen, maar aanvallend zijn ze top.
De Conference Finals. Zin in.
Nee Indiana had al eerder een meevaller met een Milwaukee zonder Giannis. Nu was Randle er al een tijd niet bij en Bogdanovic. Viel Anunoby weer gelijk uit en raakte New York ook Brunson nog eens kwijt. Dus was de hoop op een comeback wel weg.
Nu heeft Indiana een meevallertje zonder Porzingis waarschijnlijk in game 1 en 2. Alhoewel Horford het ook prima deed in de series tegen Cleveland. Indiana heeft inderdaad een leuk team. Denk alleen ook dat ze tekort gaan komen tegen Boston. Word denk ik een overwinning in 5 voor Boston.
Dit moet wel het jaar worden voor Boston, dat ze hun kwaliteit eindelijk gaan verzilveren. Alhoewel de NBA finals de zwaarste match up deze play-offs gaat worden. Dan hopen dat de kracht van hun ploeg de zwakste schakel: Mazzulla gaat maskeren.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Timberwolves heeft wel echt een paar geweldige spelers die echt mega goed zijn geworden dit seizoen.
Als je daar voor dit seizoen geld op had gezet was je wel spekkoper nu.
Ja die zijn gegroeid dit jaar. Die basis hebben ze vorig jaar al gelegd. Gobert kwam er begin vorig seizoen bij en Conley werd op trade deadline in een big trade binnen gehaald voor Russel. Conley is echt een betere PG als teamplayer dan Russel. Vorig jaar werd het al beter. Alleen was Towns lang geblesseerd, maar hebben ze daar wel de basis gelegd voor dit seizoen. Edwards is natuurlijk echt een topspeler, die alleen maar beter word en nog niet eens zo oud is.
Dat word echt genieten deze serie. Dit moet de leukste serie van de twee worden.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Nadal is voor zijn (laatste?) Roland Garros gelijk gekoppeld aan Zverev. Dat gaat waarschijnlijk een sof worden.
Griekspoor heeft vanmiddag zijn tweede ronde partij afgerond tegen Shapovalov en moet één wedstrijd wachten en dan alweer tegen Djokovic aantreden vanmiddag. Gelukkig regent het voor hem nu. Word zijn pauze iets groter.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, de overgrootmeester doet weer mee. Tof.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond de beslissing in de Premier League of Darts.
Programma Premier League - Play-offs, O2 Arena:
Halve finales (best of 19):
Luke Littler - Michael Smith
Luke Humphries - Michael van Gerwen
Finale (best of 21):
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Luke tegen Michael.
Ik ben voor Michael.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Luke the Nuke, wat is dit toch een krankzinnig groot talent. Zo'n impact maakte van Gerwen niet op die leeftijd. Behoort nu gewoon al structureel tot de 3, 4 beste spelers uit het circuit.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, ik ben geen diehard dartsfan, maar kan toch altijd wel weer genieten van de resultaten van die knul. Echt bizar goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De tijd dat van Gerwen de koning van het darts was is wel weg. Hij is nog steeds goed maar lang niet altijd meer. Vanavond ook helemaal kansloos.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
De huidige Giro is voor wat betreft roze zo'n beetje de minst spannende ooit,. Het verschil tussen Pogacar en de rest is echt enorm. Nou is de bezetting van deze Giro verre van optimaal. Maar ik denk dat er maar een renner in de wereld is die Pogacar in deze vorm wellicht kan verslaan en dat is Vingegaard. Pogacar gaat voor de dubbel (Giro-Tour) en met een Vingagaard die nog steeds hetstelt van zijn val zou het nog best kunnen lukken. Voor het eerst sinds 1998.
Ik vind het feit dat hij anderen weinig gunt wel mooi eigenlijk. Ik hou daar meer van van van het nadrukkelijk gunnen van etappes aan anderen zoals ook sommige renners weleens deden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een nauwelijks te bevatten niveau haalt die Littler zeg. Die is echt de beste van het moment. Het is net een robot. Wat een winnaar.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
En dan ook gewoon een nine-darter. Alsof het niks is.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De huidige Giro is voor wat betreft roze zo'n beetje de minst spannende ooit,. Het verschil tussen Pogacar en de rest is echt enorm. Nou is de bezetting van deze Giro verre van optimaal. Maar ik denk dat er maar een renner in de wereld is die Pogacar in deze vorm wellicht kan verslaan en dat is Vingegaard. Pogacar gaat voor de dubbel (Giro-Tour) en met een Vingagaard die nog steeds hetstelt van zijn val zou het nog best kunnen lukken. Voor het eerst sinds 1998.
Ik vind het feit dat hij anderen weinig gunt wel mooi eigenlijk. Ik hou daar meer van van van het nadrukkelijk gunnen van etappes aan anderen zoals ook sommige renners weleens deden.
Gisteren gehoord dat Pogi een nieuwe trainer heeft die meer traint op het vasthouden van topvorm over een langere periode. Geen overbodige luxe, gelet z'n wisselend vormpeil in de tour van vorig jaar.
Het is moeilijk vergelijken, maar Pogacar lijkt dit jaar beter in vorm te zijn dan de voorbije 2 jaar.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Dat is een mooi eerste rondepartijtje. Vast iets voor baan 18 of zo.
Hoe dan ook, als opa wint dan staat ie in ieder geval op de juiste plaats in het toernooischema.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Mwah... Als ie fit is dan wint hij dit jaar roland garros denk ik. Zet dat maar vast in het mm archief.
Verder is de race idd beslist. Djokovic zal nog iets langer alleen doorgeiten.
Of hij fit was weet ik niet, maar hij ligt er wel uit.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Benieuwd of dit zijn laatste RG is. Je kan in ieder geval alleen maar respect voor de man hebben, dat hij het toch weer voor elkaar heeft gekregen om weer speelklaar te zijn na weer zo'n blessure.
Wat dat betreft moet Botic is naar hem kijken. Die is ver weg gezakt en denkt nu al aan stoppen. Dat is gewoon de mannelijke versie van Kiki Bertens, maar dan met iets minder talent. Of zelfs met Haase praten, die had meer doorzettingsvermogen.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Gisteravond nog even game 3 van Dallas - Minnesota terug gekeken. Heerlijk hoe Dallas vaak die double team op Doncic en Kyrie uit wist te spelen. Echt een ijzersterke serie van Dallas. Had ik niet verwacht. Kan komende nacht een sweep worden. De team om Doncic-Irving heen maakt deze tandem echt beter. geweldig slot ook van Gafford. Eerst een block shot in defense. Vervolgens een dunk op de assist van Doncic en een and one.
De dunk van Edwards in de wedstrijd over Gafford mocht er ook zijn trouwens.
Boston wint zoals verwacht (maar onverwacht gemakkelijk in een sweep) van Indiana. Indiana heeft wel de toekomst met deze jonge ploeg. Dit is het eerste jaar dat Brown belangrijk is in de play-offs nu het erop aankomt. Kijken of dit in de finals ook lukt tegen ik neem aan Dallas (want tja 3-0 he)
RIP ook voor Bill Walton. Een geweldig basketballer, die alles, ondanks zijn blessures, eruit heeft geperst. Een groot icoon toch wel in de basketbalwereld. Mooie docu over hem gezien vorig jaar op ESPN.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Benieuwd of dit zijn laatste RG is. Je kan in ieder geval alleen maar respect voor de man hebben, dat hij het toch weer voor elkaar heeft gekregen om weer speelklaar te zijn na weer zo'n blessure.
Wat dat betreft moet Botic is naar hem kijken. Die is ver weg gezakt en denkt nu al aan stoppen. Dat is gewoon de mannelijke versie van Kiki Bertens, maar dan met iets minder talent. Of zelfs met Haase praten, die had meer doorzettingsvermogen.
Ik denk eigenlijk dat Botic vooral naar zichzelf moet kijken. Als hij gewoon geen zin meer heeft in dat slopende bestaan met voortdurend reizen en in hotelkamers leven, zonder dat het hem nog spelplezier oplevert, kan hij beter nu stoppen dan met doorzettingsvermogen verder pruttelen en over 5 jaar stoppen.
Hij tennist gewoon voor zichzelf natuurlijk, en niet voor ons.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ondanks zijn enorme potentieel zal hij in 2024 ook gediend worden door de omstandigheden om de dubbel te realiseren. Ik denk dat hij het liever anders zag.
En goed voor de sport dat hij geen cadeaus uitdeelt. Hij houdt het dan maar bij merchandising wat hem vervolgens erg geliefd en aaibaar maakt.
De spanning in de giro was snel weg, zelfs voor het paars. Maar het blijft een geweldige ronde.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Pogacar haalt natuurlijk gewoon de dubbel. Hij is intrinsiek sterker dan Vingegaard, maar die laatste had de laatste twee jaar de hulp van een ijzersterke ploeg. Dat is nu niet meer zo, en zelf is hij ook gehavend.
Als zelfs Dumoulin de dubbel kon zilveren, kan Pogacar dat makkelijk in goud overdoen.
Grote renners kunnen dat, als ze durven. Ik denk dat Froome het in zijn toptijd ook had gekund. Armstrong had het zeker gekund, en waar velen Armstrong verachten wegens zijn dopingmisdaad, veracht ik hem vooral wegens de lafheid dat hij in de topjaren die hij had nooit voor de dubbel durfde te gaan.
Wat dat betreft vond ik die saaie Indurain al stukken interessanter, die deed dat wel twee keer succesvol.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Ik weet niet zeker of Pogacar sterker is dan Vingegaard als we puur naar de Tour kijken. Hij is wel veel breder georienteerd. Ik zie Vingegaard nog niet de ronde van Vlaanderen winnen of dichtbij komen in Milaan San Remo. Verder geniet ik erg van de honger van Pogacar. Het lijkt of hij zowat elke wedstrijd wil winnen en een doel kan zien pakweg de Waalse Pijl en ook daar echt wil winnen. Hij kickt op een erelijst met allerlei wedstrijden en is het dichtste bij Merckx dat een wielrenner na midden jaren '80 is gekomen qua stijl. Vingegaards seizoensindeling is veel behoudender en hij kan in de breedte minder, maar wat hij kan kwam de laatste twee jaar echt niet alleen door de ploeg. Maar ook door simpel klimmen en tijdrijden en waarschijnlijk ook een economischer manier van rijden het hele seizoen lang. Pogacars zwakke plek ligt op grote hoogte in grote rondes. Van Vingegaard kan ik (nog) niet zo'n duidelijke zwakke plek aanwijzen (in het kader van de Tour). Ik denk dat de andere favorieten die weleens genoemd worden niet bij deze twee in de buurt komen. Ayuso moet nog wat doorgroeien, bij Roglic gaat langzaam het verval intreden en vooralsnog lijkt Evenepoel een maatje kleiner dan de grote twee.
Froome was wel een renner die heel sterk afhankelijk was van zijn ploeg in de toptijd. Meer dan Vingegaard. Ik ben het eens met je lezing over Armstrong die het seizoen gewoon terugbracht tot alleen de tour zo ongeveer en een paar wedstrijden die hij als voorbereiding zag. Dumoulin was vooral in zijn twee abolute topseizoenen 2017 en 2018 echt een geweldige renner. Hij hield dat niveau echter niet zo lang vol. Indurain introduceerde de berekening in het wielrennen maar in zijn eerste topjaren deed hij het inderdaad wel. Later werd het bij hem ook veelal alleen nog maar de tour. Indurain won zowat al zijn grote rondes door gigantisch uit te halen in de vele tijdritkilometers. Zodat hij voldoende voorsprong had op zijn concurrenten ook als ze beter klommen. Het is maar de vraag of Indurain de grote rondes van nu, met aanzienlijk minder tijdritkilometers, had kunnen domineren.
Ik hoop wel op Pogacar. Hij is toch echt een mooiere renner . Ik heb het ook nooit gek gevonden dat hij het goed kan vinden met Van Der Poel. Die hebben, hoe verschillend ze als renner ook zijn, een vergelijkbare instelling. Een enorme honger naar winnen en heel erg genieten van het spelletje en het stiekem heerlijk vinden je concurrenten volledig naar huis te rijden. Een beetje ouderwetse wielrenners in een moderne omgeving.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
"Indurain introduceerde de berekening in het wielrennen maar in zijn eerste topjaren deed hij het inderdaad wel."
Deze tekst was van Starbright Boy, maar ik heb gewoon geen zin het weer opnieuw te posten. De post-mogelijkheid van deze site is soms best onhandig, of noem het gewoon kut.
Later werd het bij hem ook veelal alleen nog maar de tour. Indurain won zowat al zijn grote rondes door gigantisch uit te halen in de vele tijdritkilometers.
Maar zoiets kun je de renner toch iet kwalijk nemen? Dat ligt aan de parcoursmakers. In de eerste plaats denk ik dan aan mister Chrono, die toch minimaal vier Tours won door tijdritcapaciteiten (Anquetil), maar ook aan Indurain, die juist in zijn middeljaren de dubbel won. Maar laat ik daar verder niet over ingaan. Het gaat mij nu om Pogacar en Vingegaard. Van die twee zie ik Vingegaard als een goede sterke renner, een Fignon, maar Pogacar is buitencategorie, een Hinault.
Nou, dan weet je gelijk waar ik de mosterd vandaan haal. Jaren 80.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Overigens is het terugbrengen van de tijdritkilometers volgens mij een direct gevolg van grote renners die daardoor heel veel winst behaalden. In de tijd van Bahamontes en Gaul zou er wellicht iets minder aandacht aan klimkilometers gegeven worden.
Het echte grote wachten blijft op de opvolger van Hinault. De grootste Franse ronderenner, en gelijk ook de laatste. Hoe frustrerend dat de Fransen al 39 jaar lang geen Tourwinnaar uit eigen huis meer hebben.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Ja dat is wel bizar en het gevolg is ook wel dat er meteen gigantische druk komt te liggen op talentvolle Fransen en ze soms een totaal verkeerde richting opgeduwd worden. Het gaat overigens nog verder. De laatste Franse winnaar van Parijs-Robaix was in 1997. Erna zijn er vijf jaar geweest met een Nederlandse winnaar.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Pogacar haalt natuurlijk gewoon de dubbel. Hij is intrinsiek sterker dan Vingegaard, maar die laatste had de laatste twee jaar de hulp van een ijzersterke ploeg. Dat is nu niet meer zo, en zelf is hij ook gehavend.
Toch rijd Vingegaard in de weekkoersen ook niet met een heel sterk team en rijd hij in de koersen ook regelmatig iedereen naar huis.
Maar inderdaad wat je zegt in de tours tegen Pogacar heeft hij inderdaad veel aan zijn team gehad. Alhoewel vorig jaar met Großschartner, Yates, Soler en Majka er ook wel een aardige ploeg stond. Dit jaar brengt UAE een veel "asocialer team" op de been: Pogi, Ayuso, Almeida, Yates, Sivakov en Soler. Ook leuk.
Ik denk ook wel dat Pogi de dubbel gaat pakken ja. Zo lang hij op zijn fiets blijft zitten. Evenepoel is lang niet zo goed als die twee en Roglic had zijn tour moeten winnen toen hij het weggaf in die klimtijdrit tegen Pogi.
Vingegaard is inmiddels op hoogtestage in Tignes. Daar sluit de tourploeg van Jumbo na de Dauphine bij aan en dan gaan ze kijken of hij de tour kan halen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Natuurlijk ben ik geen waarzegger, en in de weken voor de Tour ben ik vooral aan het wensdenken. Na de Tour komen de feitelijke beschouwingen wel weer.
Maar ik vind gewoon Pogacar zo'n vreselijk mooiere renner dan Vingegaard. Waarmee ik Vingegaard niet teniet wil doen, zeker niet, maar een mens, een wielervolger, mag zijn voorkeuren hebben.
Ik hoop dat Pogacar de Tour weer wint, en dan nog twee keer. Dat zou genoeg moeten zijn om tot de Grote Ronderrenners te behoren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.