• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.012 gebruikers
  • 9.372.301 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Denk dat het er vooral mee te maken geeft dat er constant op het scherpst van de snede gereden wordt. De verschillen zijn klein, de belangen groot en zo ook het risico dat genomen wordt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ja, die belangen zijn de laatste decennia wel erg toegenomen inderdaad. Maar dan moet er toch ook eens iets gedaan worden aan de veiligheid, want het loopt momenteel wel heel veel spuigaten uit. Je mag in je handen knijpen als je niet betrokken bent bij een valpartij.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Het zou mij niet verbazen wanneer een renner binnenkort een dwarslaesie oploopt. Of nog erger. Dat wielrennen verwordt meer en meer tot een kamikazesport.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Het zou mij niet verbazen wanneer een renner binnenkort een dwarslaesie oploopt. Of nog erger. Dat wielrennen verwordt meer en meer tot een kamikazesport.

Het zal natuurlijk niet de eerste keer zijn dat een wielrenner overlijdt door een valpartij, dus een dwarslaesie is ook niet onwaarschijnlijk.

Het zit in de sport ingegoten, maar het lijkt wel steeds aannemelijker te worden, inderdaad.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wanneer je dit leest is het eigenlijk een klein wonder dat niemand blijvende schade heeft opgelopen. Duidelijk is in ieder geval dat de tour de france dit jaar een andere winnaar krijgt. De tour dit jaar halen zou al een hele prestatie zijn voor vingegaard.

Ook klaplong en longkneuzing voor flink gehavende Vingegaard: 'Heel erg zuur' - nos.nl

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Wanneer je dit leest is het eigenlijk een klein wonder dat niemand blijvende schade heeft opgelopen. Duidelijk is in ieder geval dat de tour de france dit jaar een andere winnaar krijgt. De tour dit jaar halen zou al een hele prestatie zijn voor vingegaard.

Ook klaplong en longkneuzing voor flink gehavende Vingegaard: 'Heel erg zuur' - nos.nl

Dat zal dan wel weer Pogi worden. Die heeft van Roglic niks te vrezen, en verder is er niet heel veel concurrentie behalve Vingegaard, en heel misschien Evenepoel (die ook in de kreukels ligt). Bernal is volgens mij nog steeds niet herstelt van zijn eerder opgelopen kreukels, dus als Pogi ook nog even tegen een boom rijdt, dan komt Kruijswijk weer in beeld.

mjk87 (moderator films)

• 14515 berichten
  • 4513 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat zal dan wel weer Pogi worden. Die heeft van Roglic niks te vrezen, en verder is er niet heel veel concurrentie behalve Vingegaard, en heel misschien Evenepoel (die ook in de kreukels ligt). Bernal is volgens mij nog steeds niet herstelt van zijn eerder opgelopen kreukels, dus als Pogi ook nog even tegen een boom rijdt, dan komt Kruijswijk weer in beeld.

De eerste sinds Pantani die...?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Het is duidelijk. Terwijl iedereen denkt dat arjen robben met sportpensioen is is ie stiekem gewoon terug als tennisser:

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Het is serieus. Maar erger dan we al wisten is het denk ik niet; in dat geval worden ouders echt wel verwittigd.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

De schakers zijn ook weer bezig, al een weekje. Maar ergens interesseert dit hele kandidatentoernooi me minder dan anders. Nepo staat weer lekker bovenaan, Firouzja verrassend zwak en de rest... ach ja. De winnaar mag dan Ding Liren uitdagen voor de wereldtitel. Terwijl de echte sterkste speler alleen maar langs de zijlijn meesmuilend zit te doen.

Heb het even gehad met die topschakers.

Maar schaken blijft natuurlijk top.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nou vind ik wielrennen de meest saaie sport in de wereld, maar je blijft van sporters af.

Nieuwe beelden laten geen twijfel: vrouw gooide doelbewust petje naar wiel Mathieu van der Poel

Het is nu wel 100 procent zeker dat die vrouw bewust die pet in het wiel wilde gooien. Gewoon voor de rechter brengen, poging tot moord of iets in die richting. Laat maar een tijdje de cel in gaan, dan leren ze dit soort dommigheid wel af.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou vind ik wielrennen de meest saaie sport in de wereld, maar je blijft van sporters af.

Nieuwe beelden laten geen twijfel: vrouw gooide doelbewust petje naar wiel Mathieu van der Poel

Het is nu wel 100 procent zeker dat die vrouw bewust die pet in het wiel wilde gooien. Gewoon voor de rechter brengen, poging tot moord of iets in die richting. Laat maar een tijdje de cel in gaan, dan leren ze dit soort dommigheid wel af.

Voor poging tot moord moet bewezen worden dat een verdachte van huis is gegaan met een vooropgezet plan om iemand om te leggen. Vertrekken met een pet en deze vervolgens richting een renner gooien kun je niet met goed fatsoen een vooropgezet plan noemen.

Verder is gevangenisstraf vooral doelmatig met het oog op de vergelding. Ik denk dat het vrij naief is wanneer je denkt dat mensen er wel van leren: mensen doen de gekste dingen, soms voor niet meer dan een paar honderd euro.

Ik ben benieuwd waar de aangifte toe leidt.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Golden State alweer klaar. Vorig seizoen hadden ze nogal wat blessures en toen kwamen ze nog in de conference semis. Dit jaar is de eerste Play inn hun eindstation. Einde van deze era denk ik, want Klay is free agent en lijkt verder te willen kijken. Ploeg is ook te oud en gezien zijn inbreng is het beter om daar een jongere gast voor bij Curry en Green te zoeken.

0 punten in 31 minuten had Thompson.

Lakers wel de Play-offs gehaald. James nog altijd prima cijfers. Eerste ronde wel hun eindstation tegen Denver.

Denver ook de grote favoriet, die komen dadelijk in een Play-off vorm. Boston moet eerst laten zien, dat ze niet gaan choken. Benieuwd of Milwaukee wat kan doen. Giannis ontbreekt en zonder hem gaan ze Indiana al niet overleven. Dus voor hun te hopen, dat hij snel aansluit.

OKC kan een verrassing zijn met hun talentteam en hebben prima regular season gedraaid, maar Play offs is wat anders natuurlijk.

Dallas is een Dark Horse. Met Doncic en Irving twee toppers en sinds ze tijdens de trade deadline Gafford en Washington binnen hebben gehaald spelen ze steeds beter en wonnen ze veel meer. Ploeg om die twee heen is echt veel beter de laatste maanden.

**** Denver

*** Boston, OKC, Milwaukee

** Dallas, Minnesota

* New York, Philly, Clippers, Phoenix

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Botic heeft veel punten te verdedigen deze week in München. Eerste ronde moeizaam overleefd, maar hij moet minimaal een ronde verder komen en misschien wel twee. Anders word het kwalificaties spelen voor Roland Garros.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Komende nacht gaat het gebeuren mensen.

Het kandidatentoernooi is gevorderd tot de laatste ronde. De acht deelnemers hebben nog één partij te gaan.

De vier personen die nu de onderste plaatsen bezetten zijn kansloos om de eerste plek te bemachtigen (en daarmee het recht te verkrijgen om Wereldkampioen Ding uit te dagen), maar de nummer 1 tot en met 4 doen allemaal nog mee.

Na 13 ronden is de stand namelijk:

1. Gukesh. 8,5 punten

2-4. Caruana, Nakamura, Nepomniatsjie: 8 punten

en in de laatste ronde worden gespeeld:

Nakamura - Gukesh

Caruana - Nepomniatsjie

Ik ben natuurlijk voor Gukesh. Het zou wat zijn hoor. Die jongen is nu 17 jaar, hij zou op zijn 18e al wereldkampioen kunnen worden, en daarmee Kasparov en Carlsen met maar liefst vier jaar voor blijven.

Sowieso is het momenteel India dat het schaken beheerst. Alleen al bij de acht deelnemers aan dit kandidatentoernooi zijn er vier deelnemers uit India. En er komt nog heel veel aan uit dat land. Het is heel duidelijk dat de hegemonie van Rusland voorbij is.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En de 17 jarige Gukesh D mag het opnemen tegen wereldkampioen Liren Ding.

Gukesh D. kan de tweede Indiase wereldkampioen worden, na Vishy Anand. Het Indiase schaken is booming en kon de komende decennia wel eens zo blijven, want Anand heeft daar wat losgemaakt, en er zijn heel veel mensen in India.

Ik heb nu begrepen dat de WK-match in november dit jaar is (wat ook logisch is, gezien de twee-jaarlijkse cyclus). Dan is Gukesh D 18 (in mei is hij jarig, meen ik), en naar alle waarschijnlijkheid nog lang niet op zijn top.

Zou het een trigger zijn voor Carlsen, om nog één keer alles te geven en voor de herovering van de titel te gaan?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Miami pakt even de homecourt advantage van Boston af en steelt er eentje in Boston. Kan me niet voorstellen, dat Boston hiervan gaat verliezen zonder Rozier en Butler. Het word wel interessant als Miami beide homegames gaat winnen, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Carjen Robaraz.

Opnieuw armblessure voor Alcaraz, meldt zich af voor masters Rome - nos.nl

Zo zonde dit. Op deze manier krijgen djoko, nadal, en in wat mindere mate fed voorlopig niet de broodnodige opvolging.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Das erg snel. Duidelijk niet de arjen robben van het fietsen.

Maar ik geloof niet dat vingegaard dit jaar de tour wint.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Das erg snel. Duidelijk niet de arjen robben van het fietsen.

Maar ik geloof niet dat vingegaard dit jaar de tour wint.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Het is sowieso zeldzaam als iemand drie jaar achter elkaar de Tour wint.

Froome lukte het, Armstrong deed het. Maar bijvoorbeeld Hinault was er al niet toe in staat. Zo uit mijn hoofd: Bobet, Anquetil, Merckx, Armstrong, Froome.

Armstrong dan wel achteraf niet meer natuurlijk, maar dat telde toen hij het deed nog niet mee.

Mocht het Vingegaard dit jaar wel lukken, dan schaart hij zich in een bijzonder kort rijtje.

Edit: oops, daar sla ik zomaar Indurain over.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Goeie statistieken. Als hij dit jaar en onder deze omstandigheden alsnog de tour wint maakt dat vingegaard dus een regelrechte legende.

En toch wordt hij niet als zodanig gezien.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Er zijn sinds de oortjes intrede deden eigenlijk nauwelijks nog legendarische fietsers. De charme is er wat vanaf. Net zoals schaatsen in een hal ook niet iets is wat legendarische namen oplevert. Sven Kramer misschien, of die Zweed Van der Poel. OK, Koss ook nog, maar dan dek je al bijna dertig jaar. Sport wordt teveel verwetenschappelijkt, en dat gaat ten koste van het oermens.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5449698/belgische-darter-kim-huybrechts-breekt-sleutelbeen-na-vechtpartij

Bijzonder.

Kim komt niet zo vaak meer positief in beeld. Ook al die grote ruzie met Dmitri vd Bergh.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5449698/belgische-darter-kim-huybrechts-breekt-sleutelbeen-na-vechtpartij

Bijzonder.

Kim komt niet zo vaak meer positief in beeld. Ook al die grote ruzie met Dmitri vd Bergh.

Kim moet wat meer met darten bezig zijn, want hij zit in de bekende vrije val. Waar ook De Sousa, Whitlock en White in zitten. Op White na ook nog eens voormalige PL spelers.

King, van der Voort en Suljovic zitten al op een plek, waarmee ze zijn tourkaart kwijt raken. Lewis ook, maar die is al een jaar niet meer aan het spelen. Betwijfel of hij nog wel terug komt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Mijn voorspelling: Pogacar gaat de Ronde van Italië winnen. Nog liefhebbers voor een weddenschap 1 tegen 3?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Graaf Machine schreef:

Mijn voorspelling: Pogacar gaat de Ronde van Italië winnen. Nog liefhebbers voor een weddenschap 1

tegen 3?

1 op 4, mensen, 1 op 4. Inzetten hooguit tot 50 euro, met een totaal tot 200 euro. Meer dan 800 euro kan ik namelijk even niet goed missen. Eerst komt, eerst maalt. En uiteraard eerst betaalt, want iedereen die inzet verliest. Pogacar wint deze Giro op zijn wollen sloffen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

1 op 4, mensen, 1 op 4. Inzetten hooguit tot 50 euro, met een totaal tot 200 euro. Meer dan 800 euro kan ik namelijk even niet goed missen. Eerst komt, eerst maalt. En uiteraard eerst betaalt, want iedereen die inzet verliest. Pogacar wint deze Giro op zijn wollen sloffen.

Hopen voor hem dat hij en meerdere klassementsrenners gevrijwaard blijven van het virus wat rondwaard in het Giro peloton.

Jumbo verliest Kooij en Uijtdebroeks aan het virus. De helft van uitvallers is ziek afgestapt en van de laatste 8 zijn dat er 7.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Hopen voor hem dat hij en meerdere klassementsrenners gevrijwaard blijven van het virus wat rondwaard in het Giro peloton.

Jumbo verliest Kooij en Uijtdebroeks aan het virus. De helft van uitvallers is ziek afgestapt en van de laatste 8 zijn dat er 7.

Weddenschap is gecanceld mensen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

MvdP doet de Tour de France en de olympische wegrace. Leuke keuze!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.