• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.316 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Dit is nog eens een come back, zeg:

Kunstschaatster na 16 jaar afwezigheid wereldkampioene.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Zo. Het damesteam darts ziet er vanaf vandaag iets anders uit:

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Wout zwaar gevallen en afgestapt in Dwars door Vlaanderen. Waarschijnlijk geen ronde voor hem dit weekend. Stuijven ook afgestapt door die val en Pedersen ook zwaar gehavend.

Sneu voor Wout.

Hiermee is de Ronde wel bijna geheel onthoofd en MvdP zijn concurrentie kwijt.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik vrees dat we de lijn mogen doortrekken naar de Giro ook. Dit wordt een lastige revalidatie, fysisch én mentaal. Toch nog anders dan in de TdF destijds omdat het zo'n slechte timing is. Die obsessie wordt stilaan een vloek. Ik ben er al een halve dag niet goed van (niet alleen voor Van Aert, maar van de akelige valpartij in zijn geheel).

De oorzaak ligt volgens mij niet zozeer aan de weg, al creëer je wel eerder een zwerm dan een lint, maar in de eerste plaats zijn het individuele fouten. Er wordt nu ook meer heisa om gemaakt omdat het om WVA gaat (en ook de valpartijen van de andere favorieten). Benieuwd hoe Pedersen hiervan kan herstellen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Even afkloppen op ongelakt hout, een klein voorschotje nemen. Is natuurlijk geweldig als MvdP in de Regenboogtrui op deze wijze de RvV wint.

Maar god, wat verlang ik naar de vlakke Touretappes, waar een vol pak aan komt stormen en er een machtige en spannende sprint ontstaat.

Dit is zo saai om te kijken.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Saai vond ik het niet, al was het duidelijk dat de vogel na de Koppenberg was gaan vliegen. MVP is een legend. Straffe coureur die binnen zijn carrière wellicht alleen recordhouder zal worden in de RVV.

Klein inschatttingsfoutje op 90 km (nouja), maar dankzij de sterke ploeg (met 3 man) de leiders binnen het vizier gehouden en er zelf naar toe gereden op de Valkenberg.

De zet van Pedersen was niet bijster slim, onder geen enkele omstandigheid zelfs. Het leek veeleer op anticiperen, maar Vermeersch deed het superslim, meerijden om Pedersen nog meer te laten sudderen. Sterke prestatie van Alpecin. Ik had het niet verwacht.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

Even afkloppen op ongelakt hout, een klein voorschotje nemen. Is natuurlijk geweldig als MvdP in de Regenboogtrui op deze wijze de RvV wint.

Maar god, wat verlang ik naar de vlakke Touretappes, waar een vol pak aan komt stormen en er een machtige en spannende sprint ontstaat.

Dit is zo saai om te kijken.

Ik heb zelfs niet de moeite gedaan om te kijken naar de heren.

Ik heb wel de laatste 35 km van de dames gezien. Die koers was wél spannend.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Fisico schreef:

Ik vrees dat we de lijn mogen doortrekken naar de Giro ook. Dit wordt een lastige revalidatie, fysisch én mentaal. Toch nog anders dan in de TdF destijds omdat het zo'n slechte timing is. Die obsessie wordt stilaan een vloek. Ik ben er al een halve dag niet goed van (niet alleen voor Van Aert, maar van de akelige valpartij in zijn geheel).

De oorzaak ligt volgens mij niet zozeer aan de weg, al creëer je wel eerder een zwerm dan een lint, maar in de eerste plaats zijn het individuele fouten. Er wordt nu ook meer heisa om gemaakt omdat het om WVA gaat (en ook de valpartijen van de andere favorieten). Benieuwd hoe Pedersen hiervan kan herstellen.

Enerzijds mooi dat WVA steunbetuigingen kreeg maar anderzijds denk ik en die andere renners die ook gevallen zijn dan? Waar zijn de spandoeken voor hen? Blijkbaar is het erger als een succesvollere renner valt en lange tijd out is. Voelt een beetje aan als succes-supporters. Maar nog erger zijn natuurlijk de biergooiers, boe roepers, mensen die hun middelvinger opsteken naar MVDP.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Fisico schreef:

Saai vond ik het niet, al was het duidelijk dat de vogel na de Koppenberg was gaan vliegen. MVP is een legend. Straffe coureur die binnen zijn carrière wellicht alleen recordhouder zal worden in de RVV.

Als er ééntje is die De Ronde vier keer kan winnen dan is dat wel MvdP, en die ambitie heeft hij denk ik ook.

Pogacar zou het wellicht ook kunnen, maar hij richt zich in het voorjaar op een veel breder scala aan koersen, en dat verkleind natuurlijk de winstkansen in De Ronde. Helemaal als hij niet eens meedoet.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Met deze winst is de druk er natuurlijk vanaf voor de rest van het seizoen. En ik denk ook dat MVDP deze Ronde van Vlaanderen minimaal nog één keer gaat winnen. En nu gaan we kijken wat MVDP de komende drie weken gaat presteren in: Parijs-Roubaix - Amstel Gold Race - Luik-Bastenaken-Luik.

Vooral die laatste kan wel eens heel bijzonder worden. Iemand die al op de hoogte is wie daar mee gaan doen? Ben benieuwd of MVDP de klimmen gaat overleven.

Vandaag begint ook de Ronde van het Baskenland. Een rechtstreeks duel tussen Vingegaard en Evenepoel als voorproefje voor de Tour de France. Voor mij is het seizoen nu echt begonnen na een aantal eenvoudige overwinningen van de grote kleppers zonder echte tegenstand, met wat uitzonderingen daargelaten. Het is tijd voor een seizoen van de grote clashes. Laten we hopen dat WVA de enige is dit seizoen die te kampen krijgt met tegenslag. En dan krijgen we ook nog de Olympische Spelen ...

Edit: Luik-Bastenaken-Luik met Pogacar, Evenepoel, MVDP, Roglic, Mohoric, Pidcock en nog velen anderen. Wat een geweldig deelnemersveld. Laten we hopen dat iedereen topfit aan de start verschijnt en er een legendarische koers van kunnen maken.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Als er ééntje is die De Ronde vier keer kan winnen dan is dat wel MvdP, en die ambitie heeft hij denk ik ook.

Pogacar zou het wellicht ook kunnen, maar hij richt zich in het voorjaar op een veel breder scala aan koersen, en dat verkleind natuurlijk de winstkansen in De Ronde. Helemaal als hij niet eens meedoet.

Ik laat WVA even buiten beschouwing en het is misschien erg oneerbiedig en nogal makkelijk om te zeggen, maar van een tweestrijd tussen twee titanen zoals dat er eentje was tussen Boonen en Cancellara is er eigenlijk geen sprake, want die twee snoepten wel wat van elkaar af in RVV en PR. Met een Pogacar voluit in de RVV stond de teller nu wellicht niet op drie. Maar dat doet absoluut niets af aan de fabuleuze prestaties van MVP, laat dat duidelijk zijn. Met een Pogacar erbij zou het gewoon spannender zijn met een dubbeltje dat ofwel naar links ofwel naar rechts kantelt naargelang de details van het moment.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Enerzijds mooi dat WVA steunbetuigingen kreeg maar anderzijds denk ik en die andere renners die ook gevallen zijn dan? Waar zijn de spandoeken voor hen? Blijkbaar is het erger als een succesvollere renner valt en lange tijd out is. Voelt een beetje aan als succes-supporters. Maar nog erger zijn natuurlijk de biergooiers, boe roepers, mensen die hun middelvinger opsteken naar MVDP.

Ik vind het ook erg dubbel en niet fair naar andere renners toe. Het zal niet meespelen bij de meesten (die denken sowieso maar aan 1 renner), maar het zal ook wel een rol spelen dat de verwondingen van WVA wel een pak ernstiger zijn dan bij Stuyven.

Ik zit trouwens vandaag op de Kwaremont voor een midweek. Onze overburen zijn teruggekeerd van een weekje of weekendje vakantie en ontvluchtten de drukte (om het zacht uit te drukken) zeer bewust. Wielrennen is hot in Vlaanderen, maar het is gewoon slachtoffer van zijn eigen succes. Als echte wielerliefhebber gruwel ik van al die vip-tenten waarbij het gros niet eens voor de koers komt en amper 3 renners kan opsommen. Dan krijg je natuurlijk van die excessen zoals die leeghoofden die met bier en urine gooien.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

SergioMalick schreef:

Met deze winst is de druk er natuurlijk vanaf voor de rest van het seizoen. En ik denk ook dat MVDP deze Ronde van Vlaanderen minimaal nog één keer gaat winnen. En nu gaan we kijken wat MVDP de komende drie weken gaat presteren in: Parijs-Roubaix - Amstel Gold Race - Luik-Bastenaken-Luik.

Vooral die laatste kan wel eens heel bijzonder worden. Iemand die al op de hoogte is wie daar mee gaan doen? Ben benieuwd of MVDP de klimmen gaat overleven.

Vandaag begint ook de Ronde van het Baskenland. Een rechtstreeks duel tussen Vingegaard en Evenepoel als voorproefje voor de Tour de France. Voor mij is het seizoen nu echt begonnen na een aantal eenvoudige overwinningen van de grote kleppers zonder echte tegenstand, met wat uitzonderingen daargelaten. Het is tijd voor een seizoen van de grote clashes. Laten we hopen dat WVA de enige is dit seizoen die te kampen krijgt met tegenslag. En dan krijgen we ook nog de Olympische Spelen ...

Edit: Luik-Bastenaken-Luik met Pogacar, Evenepoel, MVDP, Roglic, Mohoric, Pidcock en nog velen anderen. Wat een geweldig deelnemersveld. Laten we hopen dat iedereen topfit aan de start verschijnt en er een legendarische koers van kunnen maken.

LBL lijkt me te zwaar op dit moment. De hellingen zijn toch langer en je zit met een fris deelnemingsveld dat primus is op dat terrein. Hoewel, wie herinnert zich nog zijn fenomenale rit in de tour op de Mûr-de-Bretagne? Als hij wil winnen in Luik moet zijn voorjaar anders, denk ik. Maar het is fijn voor hem om te proeven van Luik.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Ik vind het ook erg dubbel en niet fair naar andere renners toe. Het zal niet meespelen bij de meesten (die denken sowieso maar aan 1 renner), maar het zal ook wel een rol spelen dat de verwondingen van WVA wel een pak ernstiger zijn dan bij Stuyven.

Ik zit trouwens vandaag op de Kwaremont voor een midweek. Onze overburen zijn teruggekeerd van een weekje of weekendje vakantie en ontvluchtten de drukte (om het zacht uit te drukken) zeer bewust. Wielrennen is hot in Vlaanderen, maar het is gewoon slachtoffer van zijn eigen succes. Als echte wielerliefhebber gruwel ik van al die vip-tenten waarbij het gros niet eens voor de koers komt en amper 3 renners kan opsommen. Dan krijg je natuurlijk van die excessen zoals die leeghoofden die met bier en urine gooien.

Ik snap de mensen ook die zeggen dat de RVV eigenlijk zodanig gemassacreerd is dat het overkomt als een veredelde kermiskoers/criterium. Het is nog net geen rondjes rijden maar verschillende keren over dezelfde hellingen rijden (langs de VIP- en biertenten) terwijl er bijvoorbeeld ook nog de Muur van Geraardsbergen is, voelt voor mij niet meer aan als een monument in het wielrennen. 2 of meer keer renners over dezelfde weg sturen terwijl er alternatieven zijn, vind ik een teken van armoede. De sport wordt meer een meer bepaald door VIPS en supporters die constant strijd willen. In de F1 halen ze dat soort fratsen ook uit onder meer met sprint races.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Ik laat WVA even buiten beschouwing en het is misschien erg oneerbiedig en nogal makkelijk om te zeggen, maar van een tweestrijd tussen twee titanen zoals dat er eentje was tussen Boonen en Cancellara is er eigenlijk geen sprake, want die twee snoepten wel wat van elkaar af in RVV en PR. Met een Pogacar voluit in de RVV stond de teller nu wellicht niet op drie. Maar dat doet absoluut niets af aan de fabuleuze prestaties van MVP, laat dat duidelijk zijn. Met een Pogacar erbij zou het gewoon spannender zijn met een dubbeltje dat ofwel naar links ofwel naar rechts kantelt naargelang de details van het moment.

Wout van Aert lijkt me ook een mogelijke RvV-winnaar, maar nog veel meer een LBL winnaar. Die koers, met die hobbels onderweg, dat moet hem toch veel beter liggen.

Ik snap niet precies waarom hij daar zo weinig aan meegedaan heeft. Ja, dit jaar is het logisch, maar het lijkt me de perfecte eendaagse koers voor hem.

Even nagekeken: bizar hoe weinig klassiekers WvA op zijn naam heeft staan. Toch meer een renner voor etappekoersen blijkbaar.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Wout van Aert lijkt me ook een mogelijke RvV-winnaar, maar nog veel meer een LBL winnaar. Die koers, met die hobbels onderweg, dat moet hem toch veel beter liggen.

Ik snap niet precies waarom hij daar zo weinig aan meegedaan heeft. Ja, dit jaar is het logisch, maar het lijkt me de perfecte eendaagse koers voor hem.

Even nagekeken: bizar hoe weinig klassiekers WvA op zijn naam heeft staan. Toch meer een renner voor etappekoersen blijkbaar.

Wout zijn kwaliteiten staan niet in verhouding tot zijn klassiek parcours. Een jaar verloren met corona, vorig jaar de pech in PR, nu dit weer. Het is altijd al wat geweest. Hoort er ook wat bij natuurlijk. Was al eens derde in Luik, kan dat zeker evenaren.

Ik krijg meer en meer het gevoel dat Wout een renner is van 8,5/10, top op ALLE parcoursen, maar misschien net niet uitmuntend genoeg zoals bepaalde specifieke renners. Er lijkt er altijd eentje beter te zijn. Goed voor hem dat hij al 9 touretappes wist te behalen. Ik krijg de idee dat het nog wel eens zal lukken, maar toch minder vlot als voorheen.

Misschien is (WAS) dat ook zijn probleem. Hij is te veelzijdig en misschien net daarom deze beperkte aanpak dit voorjaar, tot hij viel ... Geen idee of het nu beter zou uitgepakt hebben.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

LBL lijkt me te zwaar op dit moment. De hellingen zijn toch langer en je zit met een fris deelnemingsveld dat primus is op dat terrein. Hoewel, wie herinnert zich nog zijn fenomenale rit in de tour op de Mûr-de-Bretagne? Als hij wil winnen in Luik moet zijn voorjaar anders, denk ik. Maar het is fijn voor hem om te proeven van Luik.

Ja lijkt me ook te zwaar inderdaad. Een MvdP die daar dit jaar aan meedoet lijkt me wel aantrekkelijk. De druk is er met de RVV bij hem van af en dat hij niet de favoriet zal zijn voor LBL maakt hem juist een bijzonder gevaarlijke outsider, die vrijuit gaat koersen en de knuppel flink in het hoenderhok gaat gooien. Kijk daar nu al naar uit.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

https://www.ad.nl/show/talpa-sluit-deal-met-viaplay-sbs-9-wordt-viaplay-tv-en-gaat-formule-1-uitzenden

Wat een misleidende kop is dit zeg. SBS 9 gaat alleen maar vrije trainingen en kwalificatie uitzenden. De GP Japan wordt uitgezonden, maar met 6 uur vertraging. Wie gaat daar naar kijken?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

https://www.ad.nl/show/talpa-sluit-deal-met-viaplay-sbs-9-wordt-viaplay-tv-en-gaat-formule-1-uitzenden

Wat een misleidende kop is dit zeg. SBS 9 gaat alleen maar vrije trainingen en kwalificatie uitzenden. De GP Japan wordt uitgezonden, maar met 6 uur vertraging. Wie gaat daar naar kijken?

Voor F1 heb je er nog steeds weinig aan maar voor darts en buitenlands voetbal is het handig. Eind van het jaar weer het WK darts kijken op het open kanaal maakt veel mensen blij. En de ontknoping van de Premier League en Bundesliga ook.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Voor F1 heb je er nog steeds weinig aan maar voor darts en buitenlands voetbal is het handig. Eind van het jaar weer het WK darts kijken op het open kanaal maakt veel mensen blij. En de ontknoping van de Premier League en Bundesliga ook.

Klopt. Hoewel het mij niks zal verbazen als ze alle darttoernooien op SBS 9 uitzenden behalve het WK darts. Of dat ze de mindere goden uitzenden en Van Gerwen op Viaplay zelf. Net zoals Premier League. Luton-Tottenham op SBS 9, Manchester United-Liverpool op Viaplay.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Klopt. Hoewel het mij niks zal verbazen als ze alle darttoernooien op SBS 9 uitzenden behalve het WK darts. Of dat ze de mindere goden uitzenden en Van Gerwen op Viaplay zelf. Net zoals Premier League. Luton-Tottenham op SBS 9, Manchester United-Liverpool op Viaplay.

Denk dat het mee gaat vallen. Viaplay staat op omvallen, die hebben geld en rendement nodig. Nu verdienen ze tenminste nog een beetje geld. De F1 rechten raken ze als ik het zo lees vermoedelijk na dit jaar kwijt (yes!). En Nederlanders nemen geen abbo op Viaplay voor darts of buitenlands voetbal, zo'n land zijn wij niet.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Denk dat het mee gaat vallen. Viaplay staat op omvallen, die hebben geld en rendement nodig. Nu verdienen ze tenminste nog een beetje geld. De F1 rechten raken ze als ik het zo lees vermoedelijk na dit jaar kwijt (yes!). En Nederlanders nemen geen abbo op Viaplay voor darts of buitenlands voetbal, zo'n land zijn wij niet.

Nee klopt. Las het ook inderdaad. Dan is het over en uit voor Viaplay. We zullen zien, aankomend weekend maar weer eens een wedstrijdje van de Premier League opzetten.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Sterkte trouwens met Ajax The Oceanic Six. De gifbeker moet wel helemaal leeg dit seizoen haha .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Sterkte trouwens met Ajax The Oceanic Six. De gifbeker moet wel helemaal leeg dit seizoen haha .

Haha, heb betere jaren gekend ja. Hoort bij sport met pieken en dalen maar hopelijk zijn dit niet de 7 magere jaren want dan moeten we er nog vijf

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En ondanks dat is er altijd wel een of andere beunhaas die daar anders over denkt en zwaar overbiedt op de sportrechten.

Niettemin aardig nieuws dat darts op het open kanaal komt. Allicht pak ik weer wat vaker een partijtje mee.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Tsja... Nou vind ik f1 strontvervelend om naar te kijken. Ik kijk zondagmiddag dus zeker niet naar de gp van japan. Was het echter een aansprekende tenniswedstrijd geweest dan had ik het wel geweten. Dan had ik dus om 13u en zeer zeker niet om 7u voor de buis gezeten.

Edit

Dat is gezien de uitslag van de bijgevoegde poll overigens geen minderheidsstandpunt. Ik moet zeggen dat dat ook mij enigszins verrast; zoals ik al vaker heb gezegd sport ik veel en graag, maar als sportkijker ben ik weinig fanatiek. Vandaar.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Valt vi nog onder sportnieuws of zijn ze inmiddels te ver afgedwaald? Hoe dan ook, derksen zou die cursus gewoon live in de uitzending kunnen maken. Dat zou lachen zijn. Goed voor de kijkcijfers ook. Leest willyboy toevallig mee?

://www.soccernews.nl/news/johan-derksen-verdwijnt-in-april-uit-vi/

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Merijn Zeeman. Goede stap.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Vingegaard, Evenepoel en Roglic uitgevallen in de ronde van Baskenland. Wat een slagveld bij die valpartij..

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Weer met zijn allen op de smoel. Is het echt het parcours, of kunnen ze gewoon niet meer fatsoenlijk het stuur in handen houden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.