• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.080 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.354 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Lebron 40000 punten. Wat een baas. Respect wat hij nog op deze leeftijd laat zien.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nu is Jumbo wel afgehaakt als sponsor bij de wielrenploeg, tegenwoordig Visma Lease a Bike, maar die ploeg blijft wel gewoon in het herkenbare Jumbo-geel rondrijden? Gaat er nog een ander kostuum komen of laten ze het maar hierbij?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Geen nadal maar gelukkig wel nagal.

Just a moment... - telegraaf.nl

En alcaraz lijkt inmiddels op een man van glas. Ik hoop niet dat dit de komende jaren wordt bevestigd. Want die oude grazende geit is nog aanwezig maar dat blijft natuurlijk niet duren.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nadal begint een beetje op de Rintje Ritsma van het tennis te lijken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, dat wordt een spannende 1000 meter straks, bij het WK sprint heren. De tussenstand na drie van de vier afstanden, en het verschil dat de nummer 2 en 3 moeten goedmaken. Normaal gesproken gaan deze drie mannen de plakken verdelen.

1. JENNING DE BOO 103.060

2. Laurent Dubreuil,Can 103.095 0,07

3. Ning Zhongyan,Chi 103.125 0,13

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dit is toch ook ongekend. Wat heeft die jongen toch al veel gehad zeg.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Als je zo vaak valt als Kelderman, ben je geen pechvogel maar kun je niet goed fietsen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Als je zo vaak valt als Kelderman, ben je geen pechvogel maar kun je niet goed fietsen.

Ben benieuwd of hij juist vaker valt dan sommige andere of dat hij juist vaker iets breekt daarbij. Ik heb ook wel een beetje het idee, dat hij altijd gelijk iets breekt.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ben benieuwd of hij juist vaker valt dan sommige andere of dat hij juist vaker iets breekt daarbij. Ik heb ook wel een beetje het idee, dat hij altijd gelijk iets breekt.

Gezien de snelheid die gepaard gaat met wielrennen komt geen enkele renner ongeschonden uit een valpartij.

Ik heb ook het idee dat de ene renner meer valt dan de ander. Gesink viel bijvoorbeeld relatief veel. En kelderman lijkt de kroon te spannen, dat weet zelfs ik als weinig fanatieke sportkijker.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Van der Poel valt ook regelmatig, terwijl die wordt gezien als een van de meest begaafde renners qua stuurmanskunst, maar breekt nooit wat. Denk dat de reactie op vallen, de reflexen en de lichamelijke bouw wel een rol spelen hierin.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik heb me wat ingelezen hier en daar. Kelderman valt wel relatief vaker dan de gemiddelde renner, maar dat komt volgens hemzelf ook wel doordat hij soms te veel risico's neemt. Een beetje pech is er ook bij, en hij breekt inderdaad heel vaak iets bij een val. Dat kan lichamelijk zijn, of het kan geen goede ontwikkeling van het vermogen om veilig neer te komen zijn.

Ik was wel wat stellig met mijn eerdere opmerking, die was niet helemaal juist.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

eRCee schreef:

Van der Poel valt ook regelmatig, terwijl die wordt gezien als een van de meest begaafde renners qua stuurmanskunst, maar breekt nooit wat. Denk dat de reactie op vallen, de reflexen en de lichamelijke bouw wel een rol spelen hierin.

En ik die dacht dat Matthieu net wél behendig was. Ik spreek dan louter van de weg: ik kan me enkel de schuiver op het WK voor de geest halen. Het is door zijn stuurmanskunst dat hij net minder valt waar een ander dat wel zou tegenkomen.

Lampaert bvb maakte een enorme smak in PR 2 jaar terug, maar wijt het feit dat hij niet geblesseerd raakte door zijn val op te vangen doordat hij vroeger judoka was.

Parijs-Roubaix | Yves Lampaert verliest podiumplek door lelijke val na contact met supporter - Wielrennen video - Eurosport

Eentje die nog regelmatig op de grond ligt en vaak vrij ernstig: Alaphilippe

Voorts uiteraard de topsprinters, daar moet je echt loco voor zijn. Cavendish bvb met stip...

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Sprinters zijn inderdaad gek. Maar in tegenstelling tot velen houd ik van die prachtige etappes of koersen waarin het hele pak uiteindelijk bij elkaar blijft en een massasprint komt. De apotheose is vaak de hele saaie rit waard. Niets zo spannend als een massasprint die ergens om gaat. Voor mij veel mooier dan de vaak voorspelbare bergritten met de mooie toeristische plaatjes en de saaie ontknopingen.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Fisico schreef:

En ik die dacht dat Matthieu net wél behendig was. Ik spreek dan louter van de weg: ik kan me enkel de schuiver op het WK voor de geest halen. Het is door zijn stuurmanskunst dat hij net minder valt waar een ander dat wel zou tegenkomen.

Hij is ook behendig, maar hij valt toch vaak:

RvV paar jaar geleden tegen die plantenbak.

Het plankje op de OS Mountainbike.

Recent weer in de eerste bocht bij WK Mountainbike.

WK op de weg.

Zijn er even vier uit het geheugen. Maar hij breekt dus nooit wat. Idem Sagan bijvoorbeeld.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

eRCee schreef:

Zijn er even vier uit het geheugen. Maar hij breekt dus nooit wat. Idem Sagan bijvoorbeeld.

Sagan. Heerser!

https://www.youtube.com/watch?v=1zftjhsTHjw

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Hij is ook behendig, maar hij valt toch vaak:

RvV paar jaar geleden tegen die plantenbak.

Het plankje op de OS Mountainbike.

Recent weer in de eerste bocht bij WK Mountainbike.

WK op de weg.

Deze vier durf ik toch ook wel "valpartijen met een verhaal" te nomen.

Bij Kelderman zijn het toch vak "gewone" valpartijen en pure onhandigheid en dan een stuk vaker dan de gemiddelde renner.

Slechte onderbouwing van me, maar de "kenners" snappen wel wat ik bedoel denk ik....

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Wederom enkel op de weg:

De ene valpartij is de andere niet. De oorzaak kan anders.

Als ze een meter voor je vallen, wel ja, dan val je ook (tenzij je Sagan heet).

En er zijn er die vallen uit dommigheid (VDP dus in de RVV enkele jaren geleden), die zijn dan vaak nog "grappig" ook, maar er zijn er ook uit pure onkunde, valpartijen die vermeden hadden kunnen worden (positionering, onoplettendheid, remmen in een bocht, ...). Een achterwiel aantikken is zo'n klassieker.

In een peloton rijden, dat moet je léren. Idem met aan 50 per uur op kant/in het gootje rijden, dat is heus niet zo evident. Trouwens het is niet omdat je met Zwift fenomenale waarden trapt, dat je zomaar mee kan, daarom niet zozeer fysisch, maar gewoon als renner in een peloton.

Vine is de meest succesvolle Zwift-renner, maar lag die ook niet meermaals tegen de grond in zijn 1e profjaar?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Over wielrennen gesproken. Ook bij de uci heeft men een "dader" in de smiezen:

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er mogelijks wat revanchisme mee gemoeid zal zijn. De UCI is wel al meermaals kop van Jut geweest voor Lefevere. Over welke uitspraken het precies gaat, is blijkbaar niet duidelijk. De boete zou geseponeerd worden als hij zich verontschuldigt...

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Het zou hierover gaan:

In het communiqué vermeldt de UCI zelf niet over welke uitspraken het gaat, maar Lefevere zou gestraft worden vanwege volgende uitspraken. “Ik ben het OCMW niet”, zei hij in Het Laatste Nieuws op de vraag of hij met een vrouwenploeg wou starten. In Het Nieuwsblad maakte hij dan weer een vrouwonvriendelijke opmerking in een passage over Sam Bennett. “Weggaan bij Bora-Hansgrohe en tegen iedereen zagen dat hij er gepest werd en zo bijna depressief en failliet was, maar veertien maanden later doodleuk retourneren. Het is hetzelfde als dames die na partnergeweld toch nog terugkeren naar huis”, zei hij toen.

Bron: Het Nieuwsblad

Tja, vooral die laatste uitspraak is nogal lomp en kortzichtig. Met het eerste duidt hij dat hij tot vervelends toe op droog zaad zit en dat een vrouwenploeg nu ook eenmaal geld kost. Trouwens, sinds 1 januari 2024 heeft Soudal QS een vrouwenploeg in het internationale peloton onder de naam AG Insurance - Soudal Team. Die uitspraak dateert al van 2021...

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik ben vooral benieuwd wat hij gaat doen. 1) Excuses maken. 2) Betalen. 3) gewoon nonconformistisch zijn en helemaal niets doen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Op de spits drijven, desnoods via de rechtbank. Lefevere lijkt me niet de persoon om zich de mond te laten snoeren.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Fisico schreef:

Op de spits drijven, desnoods via de rechtbank. Lefevere lijkt me niet de persoon om zich de mond te laten snoeren.

Ik ken hem niet. Maar als hij dat doet dan meld ik mezelf aan bij zijn fanclub.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik ken hem niet. Maar als hij dat doet dan meld ik mezelf aan bij zijn fanclub.

Wordt wel eens de godfather van het wielrennen genoemd. Enorm grote mond met veel voor- en tegenstanders. Veel koersverstand en -ervaring, gewiekst zakenman. Erg aanwezig en één van de belangrijkste en meest toonaangevende managers van de laatste 20 jaar in het peloton. Kan renners maken én kraken.

Deinst er niet voor terug de knuppel in het hoenderhok te gooien. Geliefd en gevreesd in het peloton. En ondanks alle controverse bijzonder familiaal naar zijn eigen personeel toe (van renners tot de poetsvrouw). Komt ook altijd zijn beloftes na, maar rij aub niet tegen zijn kar. Het is nu wat minder met Soudal QS, maar hij reeg voorheen de klassieke zeges en kampioenentruien aan elkaar. Heeft haast altijd gelijk, alleen kunnen vragen gesteld worden met de manier waarop hij soms iets brengt.

Ik weet niet of de vergelijking opgaat, maar ik denk mbt hate & love (intern vs extern) misschien te vergelijken met de persoonlijkheden van Louis Van Gaal of Mourinho.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Barney wint zijn tweede pdc titel sinds zijn comeback. De eerste was alweer drie jaar geleden.

Het is tevens zijn 30ste pdc titel.

Hiermee lijkt deelname aan de Match play en World Grand Prix wel zeker.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Nou... Daar is ie dan hoor, de ultra-aerodynamische helm:

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

Barney wint zijn tweede pdc titel sinds zijn comeback. De eerste was alweer drie jaar geleden.

Het is tevens zijn 30ste pdc titel.

Hiermee lijkt deelname aan de Match play en World Grand Prix wel zeker.

En toch is het wat sneu. Voormalig frontrunner barney wint een b-toernooi en heeft daarmee zijn deelname aan een paar grote toernooien verzekerd.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

En toch is het wat sneu. Voormalig frontrunner barney wint een b-toernooi en heeft daarmee zijn deelname aan een paar grote toernooien verzekerd.

Weinig sneus aan een toernooi winnen, waarmee je een mooi geld bedrag binnen haalt en waar de andere 5 PC toernooien door goede darters gewonnen zijn.

Voor de meeste darters is een PC toernooi waar ze aan meedoen wel meer waard, dan een "B toernooi".

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Weinig sneus aan een toernooi winnen, waarmee je een mooi geld bedrag binnen haalt en waar de andere 5 PC toernooien door goede darters gewonnen zijn.

Voor de meeste darters is een PC toernooi waar ze aan meedoen wel meer waard, dan een "B toernooi".

Uiteraard is hij blij met het geldbedrag. Wat dat betreft zijn darters net mensen. Echter een player championship nummertje 5? Werkelijk geen hond die hem daarom zal herinneren. En dat zegt alles.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Uiteraard is hij blij met het geldbedrag. Wat dat betreft zijn darters net mensen. Echter een player championship nummertje 5? Werkelijk geen hond die hem daarom zal herinneren. En dat zegt alles.

Hij wordt in elk geval herinnerd in de dartswereld, al is het niet hierom. Er zijn tientallen darters waar nooit iemand meer aan denkt. Barney is een oude rot die niet meer de successen van 20 jaar geleden kent, maar blijkbaar is hij nog goed genoeg om mee te kunnen in het professionele circuit. Dat is niet sneu, dat is zelfs verheugend.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.