• 15.754 nieuwsartikelen
  • 178.093 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.017 gebruikers
  • 9.372.591 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De Dutch Darts Masters in Den Bosch is voor de Nederlandse fans tot dusver een groot feest. Danny Noppert rekende tijdens het openingsduel van het weekend af met Nathan Aspinall: 6-2. Vervolgens maakte Kevin Doets het feestje al vroeg op de avond compleet met een verrassing van formaat. Hij versloeg Peter Wright: 6-2. Waarna het talent Gian van Veen niemand minder dan Michael Smith versloeg: 6-3. Raymond van Barnveld leek daarna zich op te werpen als dissonant, maar niets was minder waar. Na een knappe comeback was hij in een thriller te sterk voor Rob Cross: 6-5.

Dat zijn imposante prestaties van de Nederlanders.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Littler begint gewoon met 180.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Weet er iemand waarom Littler een 1 achter zijn naam heeft staan en Humphries niet? Wordt bij dit toernooi een andere ranglijst gehanteerd?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Man, man, man... Jordan Stolz. Geweldig. Echt ook zo'n Amerikaanse knul met een "Little House on the Prairie"-smoelwerk. Ik vind het prachtig. Hopelijk wel een goede sponsor voor hem, want dat die er net zo snel (op zijn twintigste) mee stopt als Eric Heiden (met wie ik hem niet gelijkstel, maar wel vergelijk) zou doodzonde zijn. Dit is dè schaatser van de komende tien jaar.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Is toch ook duidelijk dat Medvedev van Sinner gaat winnen. Medvedev speelt al jaren top, Sinner valt volgend jaar weer buiten de top 30, een leuk spelertje voor een jaar, meer niet.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

Is toch ook duidelijk dat Medvedev van Sinner gaat winnen. Medvedev speelt al jaren top, Sinner valt volgend jaar weer buiten de top 30, een leuk spelertje voor een jaar, meer niet.

Sinner staat nu toch wel goed te spelen hoor. En buiten dat, Sinner staat ook de komende jaren gewoon nog in de top 5/10 hoor (blessures daargelaten). Heb je wel eens naar de ATP ranking gekeken? Het mannenniveau is echt dramatisch buiten de top 3 (Djokovic, Medvedev en Alcaraz).

In de top 20 staan minstens 7 namen waar ik nog nooit van heb gehoord, en de andere zijn ontzettend wisselvallig. Ik bedoel, Rublev staat 5de van de wereld. Daar is toch alles mee gezegd? Tsitsipas, Zverev, De Minaur, Hurkacz, Dimitrov, Khachanov, al die Amerikanen in de top 20 etc. Het is echt schrikbarend. Rune kan wel wat, maar is dat nou het toptalent?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik doe gewoon een voorspelling. Dan moet je niet naar de verleden tijd kijken, maar kijken naar de toekomst. Ik verwacht over twee jaar Sinner nergens meer potten te zien breken.

En ik laat blessures niet daar. Blessures kunnen door pech komen, maar ook door eigen schuld (verkeerd trainen, overbelasting, geen rust nemen, negeren...)

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Haha, 2-2. Ik ga waarschijnlijk eerder om mijn oren geslagen worden dan ik verwacht had. Hopelijk wel, overigens.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

Haha, 2-2. Ik ga waarschijnlijk eerder om mijn oren geslagen worden dan ik verwacht had. Hopelijk wel, overigens.

Het was dan ook een voorspelling voor de toekomst hé . Maar even serieus, buiten de top 3 kan je van iedere tennisser wel zeggen dat hij over twee jaar in de vergetelheid kan zijn geraakt. Zo bedroevend is het niveau buiten Medvedev, Djokovic, Alcaraz en nu ook Sinner. Maar Sinner is ook wisselvallig.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Mooi man. Sinner gewonnen. Voor Medvedev een koekje van eigen deeg. Meestal is hij degene die ontzettend taai is en een achterstand kan ombuigen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Splinters schreef:

Overigens zie ik sinner op termijn meerdere slams op zijn naam schrijven.

En dat is de eerste. Zoals gezegd denk ik dat er op termijn meer volgen. Sinner, alcaraz, en op termijn rune vormen de volgende generatie.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Haha, ik ga lekker schaken volgen, deze middag. Gefeliciteerd Jannik!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Wel een mooie vent die Medvedev. Lekker nuchter, vlot serverend, geen gedoe of drama. En mooie speech.

kos

• 46690 berichten
  • 8846 stemmen

Jammer, je zit zo te hopen op een underdog en dan blijven toch weer de Chiefs en de 49Ers over.

Ravens hadden niet echt veel mazzel gisteren zeg.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

Weet er iemand waarom Littler een 1 achter zijn naam heeft staan en Humphries niet? Wordt bij dit toernooi een andere ranglijst gehanteerd?

Die 1 heeft hij omdat hij de eerste World series in Bahrein gewonnen had.

En ja inderdaad een andere ranglijst. Deze ranglijst word bijgehouden naar aanleiding van de World series wedstrijden in Bahrein, NL, Polen, US, Scandinavië en Oceanië. Meestal zijn dit 8 topspelers (vaak dezelfde soms wisselt het een beetje, maar vaak de ) en 8 "thuisspelers". Het is een beetje een invitatietoernooi. Op basis van deze toernooien kwalificeren de beste 8 zich voor de World series of Darts een major waar geen punten verdiend worden voor de Officiële ranglijst (net als de PL en de Masters). Daarnaast worden er nog 8 uitgenodigd voor die major en 8 via een kwalificatietoernooi toegevoegd.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik doe gewoon een voorspelling. Dan moet je niet naar de verleden tijd kijken, maar kijken naar de toekomst. Ik verwacht over twee jaar Sinner nergens meer potten te zien breken.

En ik laat blessures niet daar. Blessures kunnen door pech komen, maar ook door eigen schuld (verkeerd trainen, overbelasting, geen rust nemen, negeren...)

Hij staat al bijna 3 jaar in de top 30

Maar hij moet het inderdaad nog aantonen ja. Alhoewel er al jaren geen speler een Grand Slam heeft gewonnen, die zonder blessures etc uit de top 10/30 is verdwenen. Thiem en Del Potro raakten geblesseerd. Cilic heeft rond GS ook wel in de top 30 gestaan volgens mij. Zou dat dan wellicht Gaudio zijn?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Hij staat al bijna 3 jaar in de top 30

Maar hij moet het inderdaad nog aantonen ja. Alhoewel er al jaren geen speler een Grand Slam heeft gewonnen, die zonder blessures etc uit de top 10/30 is verdwenen. Thiem en Del Potro raakten geblesseerd. Cilic heeft rond GS ook wel in de top 30 gestaan volgens mij. Zou dat dan wellicht Gaudio zijn?

Ik houd dat allemaal niet zo bij, wie er al hoelang hoe hoog staat, maar gisteren in een domme en overmoedige bui een uitspraak gedaan, die achteraf keihard gelogenstrafd werd. Ja, dan sta je weer buiten.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Sinner staat nu toch wel goed te spelen hoor. En buiten dat, Sinner staat ook de komende jaren gewoon nog in de top 5/10 hoor (blessures daargelaten). Heb je wel eens naar de ATP ranking gekeken? Het mannenniveau is echt dramatisch buiten de top 3 (Djokovic, Medvedev en Alcaraz).

In de top 20 staan minstens 7 namen waar ik nog nooit van heb gehoord, en de andere zijn ontzettend wisselvallig. Ik bedoel, Rublev staat 5de van de wereld. Daar is toch alles mee gezegd? Tsitsipas, Zverev, De Minaur, Hurkacz, Dimitrov, Khachanov, al die Amerikanen in de top 20 etc. Het is echt schrikbarend. Rune kan wel wat, maar is dat nou het toptalent?

Ik heb het idee dat sinds Federer/Nadal wel vaker is geweest en ook met Djokovic daarbij. Tussendoor even Murray en kort ook Wawrinka, maar dat kan ook beelvorming zijn ,omdat de laatste 20 jaar gedomineerd zijn door drie tennissers. Met een piepklein beetje Murray/Wawrinka en voor de rest een paar losse winnaars.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik houd dat allemaal niet zo bij, wie er al hoelang hoe hoog staat, maar gisteren in een domme en overmoedige bui een uitspraak gedaan, die achteraf keihard gelogenstrafd werd. Ja, dan sta je weer buiten.

Of niet. Dadelijk kan hij het nieuwe verwachtingspatroon niet aan en zakt hij volgend jaar zo weer weg, dat kan natuurlijk ook en heb je wel gelijk.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik heb het idee dat sinds Federer/Nadal wel vaker is geweest en ook met Djokovic daarbij. Tussendoor even Murray en kort ook Wawrinka, maar dat kan ook beelvorming zijn ,omdat de laatste 20 jaar gedomineerd zijn door drie tennissers. Met een piepklein beetje Murray/Wawrinka en voor de rest een paar losse winnaars.

Ja, je hebt wel gelijk inderdaad. Zat vanochtend even snel de ATP ranking van 2015 door te scrollen, en de 20 beste tennissers van dat jaar waren ook niet geweldig. Behalve de grote drie plus Murray. Cilic en Tsonga waren kleurrijke spelers.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ja, je hebt wel gelijk inderdaad. Zat vanochtend even snel de ATP ranking van 2015 door te scrollen, en de 20 beste tennissers van dat jaar waren ook niet geweldig. Behalve de grote drie plus Murray. Cilic en Tsonga waren kleurrijke spelers.

Del Potro was ik ook altijd wel fan van. Jammer dat hij zoveel blessures heeft gehad, die hem iedere keer weer terug worpen. Zonder die blessures zag ik hem wel meer GS's winnen.

AvaRava

• 32 berichten
  • 126 stemmen

kos schreef:

Jammer, je zit zo te hopen op een underdog en dan blijven toch weer de Chiefs en de 49Ers over.

Ravens hadden niet echt veel mazzel gisteren zeg.

De Chiefs waren technisch gezien de underdog (no3 seed) vs de Ravens (no1 seed) , maar idd was leuker geweest als de Ravens en helemaal de Lions de Superbowl hadden bereikt. Had helemaal graag de Bills ver zien komen, maar postseason en Bills is geen gelukkige combi.

kos

• 46690 berichten
  • 8846 stemmen

Technisch gezien wellicht wel, maar de Chiefs is natuurlijk zeker geen outsider.

AvaRava

• 32 berichten
  • 126 stemmen

Met 4 superbowldeelnames in de laatste 5 jaar ben je idd geen outsider meer.

Hopen dan maar op de 49'ers, al is het maar vanwege de focus die anders op Taylor Swift komt te liggen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, het ziet er nu toch wel serieus naar uit dat volgendjaar Hamilton voor Ferrari gaat rijden. Dat is best wel een stunt hoor. Gaat nog leuk worden dan tussen LeClerc en Hamilton. Die willen beide geen tweede rijder zijn.

jippie2010

• 2612 berichten
  • 8085 stemmen

Die zag ik niet aankomen! Volg het F1 nieuws op de voet, maar dit komt redelijk uit het niets. Er zijn vaak geruchten binnen de F1 wereld, en ook dit nieuws is nog niet bevestigd, maar de geruchten zijn wel zo ontzettend sterk aanwezig dat ik verwacht dat het inderdaad zo is. Een bijzondere zet, van beide partijen!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hamilon naar Ferrari

Done deal zelfs.

Heel verrassend ja. Hamilton is wel over zijn piek heen, maar kan wel beter dan 6e eindigen in een Mercedes steeds.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Het sportnieuws van de dag. Zijn er toevallig mensen die dit als grensoverschrijdend betitelen?

DPG Media Privacy Gate - pzc.nl

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Je zou zeggen dat dit soort dingen niet meer gebeuren, oioi.

https://twitter.com/Eurosport_NL/status/1758505334811898188

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Als. Dan. Misschien. Zou. Zou mees het eerste nederlandse tennistalent in decennia zijn dat de middelmaat ontstijgt?

DPG Media Privacy Gate - pzc.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.