• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.147 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.201 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.373.926 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

Oh mijn god. Teletekstknop 801 is kwijt.

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Tja, en als die knop kwijt is dan is ie natuurlijk echt kwijt en kun je niet anders dan een andere teletekstpagina boven je artikel plaatsen.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

Laatste Players Championship is bijna klaar en Wright en Aspinall hebben zich niet geplaatst voor de Players Championship Finals. Daar gaat Wright aardig wat aan verliezen, omdat hij veel ponden had te verdedigen van twee jaar geleden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

Vind het wel leuk dat er tegenwoordig meer variatie is in de Tour dan in de jaren '90 of '00. Dit jaar vallen de vroege Alpenrit en de loodzware derde week op met natuurlijk de tijdrit op het einde. Er dreigde wel een dalletje in de tweede week, maar daar hebben ze die gravelrit ingelegd.

Eigenlijk mogen ze elk jaar zo'n rit inleggen: Kasseien in het noorden, chemin blancs in de champagnestreek, onverharde wegen van Parijs-Tours, de onverharde wegen van GP Plouay, ... Ze kunnen afwisselen.

Dan zou de meest veelzijdige renner echt wel naar boven komen.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

Jammer Griekspoor heeft (een weliswaar een niet geheel fitte) Djokovic aan het wankelen gekregen. Had toch een leuke overwinning geweest.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Just a moment... - telegraaf.nl

Ik weet alleen niet zo goed of ik hier nu om moet huilen of lachen. Dat laatste dan maar:

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

Joy4ever schreef:

Just a moment... - telegraaf.nl

Ik weet alleen niet zo goed of ik hier nu om moet huilen of lachen. Dat laatste dan maar:

Waarom zou hij die bijnaam willen hebben?

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

TATA wordt weer leuk dit keer.

Nadat Ding Liren eerder dit jaar de wereldtitel veroverd heeft, en sindsdien bijzonder weinig nog van zich heeft laten horen, komt hij acte de presence geven in Wijk aan Zee.

Buiten de wereldkampioen komt ook de uitdager van afgelopen maart, Ian Nepomniatchi, zijn kunsten vertonen. En Alirezah Firouzja is ook weer van de partij. Alirezah is mijn favoriete schaker.

Van Nederland uit laten oud-winnaars Anish Giri en Jorden van Foreest van zich horen. Ook Max Warmerdam gaat in de A-groep meedoen, maar dat lijkt me te hoog gegrepen voor hem.

De wereldkampioene Ju Wenjun doet ook mee. Ook voor haar zal het zwaar worden.

In de B-groep doen jeugdwereldkampioen Marc Andria Maurizzi (Frankrijk) en onze eigen topjeugdspeelster Eline Roebers mee, naast natuurlijk vast meubelstuk Erwin L'Ami.

Ook Hans Niemann, het enfant terrible van de schaakwereld, doet mee in de B-groep. Wellicht kan dit omdat na vele jaren voormalig wereldkampioen Magnus Carlsen dit jaar verstek laat gaan wegens andere verplichtingen. Niemann en Carlsen hebben nog een 'dingetje' met elkaar, en beiden in één toernooi is, hoewel dat wel moet kunnen, nog altijd wat lastig.

Heb er al weer zin in, nog een weekje of 6 wachten.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Verstappen of Van der Poel, Hassan of Bol? De shortlists voor het Sportgala - nos.nl

Bij de vrouwen is er flinke concurrentie. Hassan en Bol worden zeker genomineerd. Florijn verdient het ook zeker. Maar die derde zal wel Vollering worden. Van Empel verdient het ook. Alle schaatsers die erin staan mogen lekker een jaartje overslaan.

Bij de mannen is het simpel. Verstappen tegen VD Poel. Zou niet eens weten wie de derde genomineerde zou moeten zijn. Zwak veld dit jaar. Van vier van de namen wist ik niet eens wie het waren. Roest en Scheperkamp, serieus? Baanwielrennen is niet mijn ding.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Blijkbaar is één van de namen bij de mannen een breakdancer. Is dat een sport? Lijkt me meer een hobby.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

Blijkbaar is één van de namen bij de mannen een breakdancer. Is dat een sport? Lijkt me meer een hobby.

Elke sport kan hobbymatig beoefend worden. Maar breakdancen is dus gewoon een sport. Een olympische zelfs. Ja, waarom paarddansen en schaatsdansen wel en breakdansen niet?

Breakdance Olympische Spelen 2024 Parijs | Programma & info - os2024parijs.nl

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Sport is voor verreweg de meeste mensen een hobby. Voor mensen die hun brood ermee verdienen kun je rustig stellen dat sport een uit de hand gelopen hobby is.

Of breakdancen een sport is... Tsja. Lastig. Allicht niet. Maar wat is het dan wel?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Als iemand een mentale of fysieke inspanning doet met het doel progressie te maken daarin, dan zou ik het zien als sport ja, op welk niveau dan ook. Ik gooi er maar snel snel een eigen definitie tegenaan...

Los van de definitie van sport denk ik wel dat breakdance heus wel wat training vergt. Ik kan dat alvast niet en het werkwoord kunnen mag je ook in de verleden tijd zetten. Conditioneel moet je top zijn, lijkt me zeker erg vermoeiend, maar kracht (buik- en nekspieren bvb) is eveneens van belang.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Sport is voor verreweg de meeste mensen een hobby. Voor mensen die hun brood ermee verdienen kun je rustig stellen dat sport een uit de hand gelopen hobby is.

Of breakdancen een sport is... Tsja. Lastig. Allicht niet. Maar wat is het dan wel?

Ja eens hoor. Maar je ziet daar iconen als VD Poel en Verstappen staan en dan opeens een breakdancer. Ik zou als VD Poel zijnde gelijk de prijs weigeren.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Zo denken mensen ook over Verstappen, die alleen maar op zijn kont in een goede auto zit. Maar anderen kijken iets verder en zien bij zowel autoracen als breakdancen wel de sportieve prestatie.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Tja, bij ons gaat het sportgala tussen Evenepoel, Swings en Luca Brecel, de WK snooker. En tot mijn verbazing is die laatste alles behalve kansloos.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Fisico schreef:

Tja, bij ons gaat het sportgala tussen Evenepoel, Swings en Luca Brecel, de WK snooker. En tot mijn verbazing is die laatste alles behalve kansloos.

Natuurlijk is de prestatie van Luca Brecel van wereldklasse. Die zou ik, als ik Belg was, altijd noemen. Wielrenners hebben jullie zat, Bart Swings is ook wel eens beter geweest en zit in zijn nadagen, maar een Wereldkampioen Snooker, dat is uniek. Wij zijn wel wat verwend met darten, met eerst Van Barneveld en nu Van Gerwen, maar snooker is nog weer even een klasse mooier dan darten. Hup Luca!!

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Fisico schreef:

Ja en? Terecht toch. Je gaat breakdancen toch niet met snooker vergelijken? Snooker bestaat al 400/500 jaar en werd/wordt gedomineerd door de Britten. Met soms de Chinezen. De prestatie van Brecel is historisch.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Ik zou Brecel sowieso voor Swings zetten. Wereldkampioen massastart joepie... Hallo, wereldkampioen snooker.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Het heeft er inderdaad mee te maken dat de prestatie ontzettend uniek is. Evenepoel wint die prijs nog wel een keer.

Maar ondanks die unieke prestatie is het voor de rest matigheid (of wispelturigheid) troef bij Brecel. En hij steekt het ook niet onder stoelen of banken dat hij soms aan trainen een broertje dood heeft. Al kan je dat misschien ook in zijn voordeel zien.

Maar - ondanks het feit dat ik hem niet ken natuurlijk - vind ik hem vrij arrogant. Laat me zeggen dat ik geen fan ben van hoe hij de media soms haalt. Dat is louter persoonlijk zonder hem ook af te breken.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

IH88 schreef:

Ik zou Brecel sowieso voor Swings zetten. Wereldkampioen massastart joepie... Hallo, wereldkampioen snooker.

Er is nog een kandidaat

Ik blijf met de vraag zitten of je je moet laten leiden door louter de unieke prestatie en niet door het geheel. Voor de rest was het maar matig. Maar ik geef toe, ik laat me zelfs wat leiden door zijn persoon, maar ik mag dan ook niet stemmen natuurlijk.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Fisico schreef:

Het heeft er inderdaad mee te maken dat de prestatie ontzettend uniek is. Evenepoel wint die prijs nog wel een keer.

Maar ondanks die unieke prestatie is het voor de rest matigheid (of wispelturigheid) troef bij Brecel. En hij steekt het ook niet onder stoelen of banken dat hij soms aan trainen een broertje dood heeft. Al kan je dat misschien ook in zijn voordeel zien.

Maar - ondanks het feit dat ik hem niet ken natuurlijk - vind ik hem vrij arrogant. Laat me zeggen dat ik geen fan ben van hoe hij de media soms haalt. Dat is louter persoonlijk zonder hem ook af te breken.

Ja, dat persoonlijke kan ik me wel in vinden. Ik ken Brecel natuurlijk minder goed uit de media omdat ik geen Belgische kranten lees, maar die paar keer dat ik hem tegenkwam wist hij ook niet mijn sympathie op te wekken. Maar dat moet je natuurlijk los kunnen zien van de historische prestatie. Wat Brecel heeft geflikt, dat wordt over twintig jaar pas goed duidelijk.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Mijn winnaars zouden Hassan en VD Poel zijn. Femke Bol had een ijzersterk seizoen, maar Hassan heeft twee marathons gewonnen met ook nog de tweede tijd ooit gelopen. Dan ben je snel uitgepraat. Maar Bol heeft de gunfactor. Mijn persoonlijke favoriet is Karolien Florijn. Echt waanzinnig wat zij als roeister heeft laten zien.

Eigenlijk kan je niet om Verstappen heen. Maar het probleem is dat je de prijs dan net zo goed ieder jaar aan hem kan geven totdat hij met pensioen gaat. Dit is misschien wel de enige keer dat VD Poel wereldkampioen wordt, daarom mag hij de prijs wel krijgen van mij.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Van der Poel heeft natuurlijk meer bereikt dan het WK op de weg. Hij is ook WK veldrijden, en heeft twee monumenten (Milaan - San Remo en Parijs - Roubaix) gewonnen. Dat is wel heel veel, en zet hem wat mij betreft dit jaar zeker boven Verstappen.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Graaf Machine schreef:

Van der Poel heeft natuurlijk meer bereikt dan het WK op de weg. Hij is ook WK veldrijden, en heeft twee monumenten (Milaan - San Remo en Parijs - Roubaix) gewonnen. Dat is wel heel veel, en zet hem wat mij betreft dit jaar zeker boven Verstappen.

Klopt. Daarom zeg ik ook, als Verstappen hem dit jaar wint dan kan je de prijs net zo goed ieder jaar schriftelijk afdoen. Als VD Poel zelfs dit jaar niet wint...

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Klopt. Daarom zeg ik ook, als Verstappen hem dit jaar wint dan kan je de prijs net zo goed ieder jaar schriftelijk afdoen. Als VD Poel zelfs dit jaar niet wint...

OK, ik las iets anders in jouw reactie, maar dat zal aan mijn interpretatie liggen. We zijn het blijkbaar wel eens namelijk.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Beiden wonnen hem minstens al 1x, maar wat voor VDP geldt, geldt ook voor Verstappen: wat kan je nog meer doen dan wat je nu presteert?

Moeilijk dus. WK op de weg word je als wielrenner wel niet ieder jaar natuurlijk. Hoe lang was dat geleden, Zoetemelk wellicht?

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

OK, ik las iets anders in jouw reactie, maar dat zal aan mijn interpretatie liggen. We zijn het blijkbaar wel eens namelijk.

Zeker. We zijn het eens. Maar goed, volgend jaar zijn er ook Olympische Zomerspelen. Je weet nooit welke sporter dan weer opstaat.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Fisico schreef:

Beiden wonnen hem minstens al 1x, maar wat voor VDP geldt, geldt ook voor Verstappen: wat kan je nog meer doen dan wat je nu presteert?

Moeilijk dus. WK op de weg word je als wielrenner wel niet ieder jaar natuurlijk. Hoe lang was dat geleden, Zoetemelk wellicht?

VD Poel pas één keer. Verstappen al drie keer. Nog één keer winnen en hij staat in het rijtje Geesink/Schenk/Zonderland (allen vier keer gewonnen).

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

VD Poel pas één keer. Verstappen al drie keer. Nog één keer winnen en hij staat in het rijtje Geesink/Schenk/Zonderland (allen vier keer gewonnen).

Hoe vaak moet hij nog winnen om in het rijtje Ceulemans te komen?

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Fisico schreef:

Zoetemelk was de voorlaatste Nederlander, en dat is al heel lang geleden. Ik heug het me nog. De geweldige 'demarrage' die Zoetemelk plaatste. Zo traag dat al die drie medevluchters het niet eens door hadden. Wat mij betreft was die WK-titel mooier dan zijn overwinning in de Tour de France.

Heb ik het nog even teruggezien, was het helemaal niet een groepje van vier vluchters wat ik dus dacht, maar een mannetje of tien. Geheugen is echt een slechte getuige.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.