- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
al vind ik die dikke pens wel afbreuk doen aan de prestatie. Ik weet niet wat dat is met die oud-topsporters, want de enige is hij zeker niet.
Vrij simpel, je eetpatroon aanhouden maar ineens minder bewegen. Of zelfs iets meer eten omdat je na jaren en jaren daar niet meer op hoeft te letten voor je beroep. Elke avond wat worst en een glaasje wijn, dodelijk voor je gewicht. Binnen no-time heb je zo heel wat kilo's erbij.
Deels aanleg, maar deels ook lekke rlaten varen. En ex-sporters die wel slank blijven vinden dat allicht wel belangrijker, bewegen nog wel wat meer en houden rekening met hun voedselinname.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Tja, ze kunnen natuurlijk niet allemaal Arjen Robben zijn. Die is op z'n 39ste misschien nog wel fitter dan toen hij 24 was. Maar die was altijd al zeer gedisciplineerd en maniakaal bezig met zijn lichaam. Ook wel nodig als je bijnaam 'man van glas' is.
Splinters
-
- 2625 berichten
- 1391 stemmen
Tja, ze kunnen natuurlijk niet allemaal Arjen Robben zijn. Die is op z'n 39ste misschien nog wel fitter dan toen hij 24 was. Maar die was altijd al zeer gedisciplineerd en maniakaal bezig met zijn lichaam. Ook wel nodig als je bijnaam 'man van glas' is.
Die loopt tegenwoordig marathons. En hij pakt het een stukkie serieuzer aan dan rafael van der vaart inderdaad.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Die loopt tegenwoordig marathons. En hij pakt het een stukkie serieuzer aan dan rafael van der vaart inderdaad.
Ja, en ook aan het padellen. Alleen wat serieuzer dan Rafael denk ik
.
Splinters
-
- 2625 berichten
- 1391 stemmen
Inderdaad zeg. Hij heeft samen met robin van persie deelgenomen aan het NK-padel. Wat zeg ik, ze hebben tegen elkaar de dubbelfinale gespeeld.
En nee, het ligt niet in de lijn der verwachting dat die twee op dat niveau op dit moment bij rafael in het team willen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Vandaag gaat het om de knikkers. Vandaag wordt om de mooiste trui in het peloton gestreden. Ik zag beide koersen bij de junioren al en die waren erg aantrekkelijk om te volgen. Het viel vooral op hoe slopend het parcours was. De renners zagen er afgepeigerd uit, stuk voor stuk.
Moeilijk in te schatten of het scenario van Montrose street ook geldt voor de profs. Bij de junioren was die telkens een scherprechter. Mogelijks zeker, maar niet als solist denk ik.
Favorieten moeten we zoeken in het klassieke bonkige werk + Remco/Pogi. Geen pannenkoek alvast. Het weer zal zijn rol spelen, het positiespel ook én vooral de intelligentie om voldoende te eten. Gevaarlijk hier op een parcours met nauwelijks rust waardoor de kans bestaat dat je het vergeet. Want dan is het te laat.
Graaf Machine
-
- 9796 berichten
- 1412 stemmen
Griekspoor weer lekker bezig hoor. Staat nu in de finale van Washington, na in de halve finale Taylor Fritz van de baan gemept te hebben.
Finale tegen Daniël Evans (Brit, 30ste op wereldranglijst). Moet kunnen, maar zo denkt Evans er natuurlijk ook over.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Vandaag gaat het om de knikkers. Vandaag wordt om de mooiste trui in het peloton gestreden.
En om het mogen dragen van een witte broek, laten we dat niet vergeten!
In mijn ogen is het Belgie vs. de rest. De vraag is dan ook hoe de onderlinge rivaliteit gaat uitpakken in het Belgenkamp.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Griekspoor weer lekker bezig hoor. Staat nu in de finale van Washington, na in de halve finale Taylor Fritz van de baan gemept te hebben.
Finale tegen Daniël Evans (Brit, 30ste op wereldranglijst). Moet kunnen, maar zo denkt Evans er natuurlijk ook over.
Voor het eerst ook een ATP 500 finale en misschien titel voor hem. Winnen van een top 10 speler ook een primeur voor hem.
Hij staat komende week 26ste, dat is zijn hoogste notering ooit. Bij winst in de finale kan het zelfs plek 21 worden.
Als hij dit niveau vast houd, dan heeft hij een mooie carrière. Van het niveau Schalken.
Drie ATP titels in een jaar, dat lukte alleen Krajicek en Okker.
Graaf Machine
-
- 9796 berichten
- 1412 stemmen
Oh, er is ook wielrennen voor oude mannen in Glasgow. Ik lees net dat good old Johnny Hoogerland wereldkampioen is geworden bij het onderdeel "Gran Fondo" (wat dat ook zijn mag), in de leeftijdsklasse 40-44 jaar.
Is hem gegund natuurlijk.
Op het zelfde onderdeel is Alexander Vinokourov ook wereldkampioen geworden, maar dan in de leeftijdsklasse 50-54 jaar. Wat vliegt de tijd zeg.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Hoe lang stonden die stil, ruim 45 min? Kan nefast zijn om kou te krijgen, ook voor sommigen het ritme enzo... zou ook betekenen dat we toch het laatste uur regen zouden krijgen?
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Ik vraag me vooral af waarom zoiets 45 minuten moet duren.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik vraag me af welke lijm ze gebruiken. Ik zou dat thuis ook handig vinden 
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik vraag me vooral af waarom zoiets 45 minuten moet duren.
Ze zouden ze gewoon als het peloton is gepasseerd terug moeten vastplakken, de nozems 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Ze zouden ze gewoon als het peloton is gepasseerd terug moeten vastplakken, de nozems
Haha ja dat zeiden ze bij de Belg ook (grappend, maar met serieuze ondertoon).
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1833 stemmen
Briljante koers voorlopig! Bijna iedereen is op de afspraak.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Echt genieten dit.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1833 stemmen
Ik verwacht enigszins een outsider die gaat winnen. Van Baarle lijkt steeds wat sterker te worden in deze afvalrace. Degenkolb wil misschien ook wel revanche na zijn ongelukkige val in Larijs-Roubaix.
Edit: De regenboog 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De dag waarvan je dacht dat hij nooit meer zou komen....

Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Nu al zin in volgend seizoen. Er is niemand wie zo'n truitje beter staat.
Met witte broek.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Giro, WK, alle monumenten. Maar ook allerlei ritten, de Champs-Elyssees, WK tijdrijden: goede laatste 10 jaar voor het Nederlandse wielrennen bij de mannen. Alleen de Tour ontbreekt echt.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Mathieu van der Poel WERELD kampioen.....
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
De beste vandaag. Straf palmares rijdt die stilaan bijeen. Proficiat!
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Ook nog even onderuit gaan op 20 km voor de meet. Wat een heroïsche overwinning. Eindbaas 
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Wat een beslissende explosie van MvdP en dan nog winnen met zo'n val erbij.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Tallon red het niet. Eerste anderhalve set gekeken, maar hij had erg veel moeite met het spel van Evans, die zijn beste week van het jaar beleefd. Hij sloeg ontzettend veel terug. Deed me een beetje denken aan Thompson op Rosmalen.
Nu 26ste, maar op de live ranglijst alweer 24ste. Hij haalt Evans weer in, omdat deze zijn Montreal punten verliest.
Nadal staat inmiddels 137.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Federico Bahamontes is overleden. Een wielerlegende én oudste tourwinnaar.
Leuk weetje: Oudste levende winnaar van de voornaamste wedstrijden:
- Tour: 1966 Lucien Aimar
- Giro: 1962 Franco Balmamion
- Luik - Bastenaken - Luik: 1960 Ab Geldermans
- Wereldkampioen: 1959 André Darrigade
- Milaan - Sanremo: 1958 Rik Van Looy
- Ronde van Vlaanderen: 1956 Jean Forestier
- Parijs-Roubaix: 1955 Jean Forestier
- Ronde van Lombardije: 1953 Bruno Landi
- Vuelta: 1948 Bernardo Ruiz
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik ken Bahamontes uiteraard niet. Toch vrij verbaasd tussen de omgekeerde verhouding van absolute mythische renner versus zijn palmares (had dat niet zozeer al bestudeerd, tot nu). Ik had dat veel grootser ingeschat. Een zuivere klimmer en niet zozeer een klassementsrenner. Ik vraag me trouwens af of hij vandaag diezelfde naam zou hebben mocht hij het bij Martin gelaten hebben. Niet voor niets draagt het erg kwalitatieve Vlaamse wielermagazine zijn naam.
Graaf Machine
-
- 9796 berichten
- 1412 stemmen
Federico Bahamontes is overleden. Een wielerlegende én oudste tourwinnaar.
Leuk weetje: Oudste levende winnaar van de voornaamste wedstrijden:
- Tour: 1966 Lucien Aimar
Nope. Nu Bahamontes is overleden is Jan Janssen de oudste levende Tourwinnaar.
Aimar won de Tour twee jaar eerder, maar Janssen is ouder.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ah kijk, zo ken ik de Nederlandse sportwereld weer. Altijd leuk zo'n relletje. Zeker een jaar voor de Spelen in Parijs... Het botert niet in baansprintploeg: 'Vind het niet nodig om met hem te praten'.- nos.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.