- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Deel II in Parijs: Waarom mag Nathan niet meerijden? Ze maken zich bij Jumbo alleen maar meer impopulair...
Had hij een echte renner meegekregen, dan waren ze 30 seconden weg.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2204 stemmen
Gênant weer dit. En maar gek vinden waarom je impopulair bent.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
Toen de tijdmeting stopte bij het ingaan van de laatste ronde wist je dat Jumbo in de remmen zou knijpen.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Toen de tijdmeting stopte bij het ingaan van de laatste ronde wist je dat Jumbo in de remmen zou knijpen.
Wel verwarrend dat ze laten zien dat de gele trui op achterstand rijdt. Ik kwam er pas op het laatst in en dacht dat er iets met Vingegaard gebeurd was.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ah, de Champs-Élysées.
Ieder jaar voor mij weer een prachtig moment.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Eén van de saaiste Tour de France in jaren. Saaie winnaar (Froome is een kleurrijke vogel in vergelijking, dat zegt wel wat), weinig memorabele etappes/momenten/andere winnaars en de laatste week ging als een nachtkaars uit. Met als dieptepunt zaterdag. Ik hoop dat Pogacar en Evenpoel volgend jaar Vingegaard helemaal de vernieling in rijden. Pluspunt is dat Jumbo-Visma er na 2024 mee stopt, zodat we van dat gezever af zijn. Buiten de (sport) media boeit het echt niemand iets dat een Nederlands team de tour heeft gewonnen.
De tijdrit en de wielrenners uit de ploeg van Gino Mader die wonnen waren spaarzame hoogtepunten.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Vond her hooguit de saaiste tour sinds 2019. De derde week was de minst enerverende sinds heel lang. Maar er zijn vele tours geweest waarin er gewoon geen strijd was om het geel en dat kun je van dit jaar niet zeggen. In elk geval tot de tijdrit.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Vond her hooguit de saaiste tour sinds 2019. De derde week was de minst enerverende sinds heel lang. Maar er zijn vele tours geweest waarin er gewoon geen strijd was om het geel en dat kun je van dit jaar niet zeggen. In elk geval tot de tijdrit.
Ik ben zo'n wielrenliefhebber die de strijdt om de gele trui maar een bijzaak vind
. Ik wil gewoon aanvallend wielrennen zien, met kleurrijke winnaars, gekke en memorabele momenten en ja, ook soms een saaie en lome sprintersetappe er tussendoor.
En de derde week is wel wat je het meeste bijblijft. Die laatste bergetappe zaterdag geeft helemaal een zure nasmaak. Daar heeft Vingegaard geen fans/vrienden mee gemaakt.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2204 stemmen
Ook een artikel dat Jumbo-Visma op weg is een iconische sportploeg te worden. Succesvol dat zeker, maar om het stempel iconisch te krijgen moet je wat mij betreft meer doen. Ze hebben geen enkel Monument gewonnen (wel een sloot klassiekers), de Giro van dit jaar gaat niemand herinneren (zwak deelnemersveld zeker na wegvallen Evenepoel en verschrikkelijk saai verloop) en met Vingegaard heb je de meest kleurloze winnaar ooit. Zoals gezegd is Froome kleurrijk daarbij. 2x hebben ze gewonnen vanwege de tijdrit, verder hebben ze niks laten zien. Het was de ineenstorting van Pogacar op de Loze die meer tot de verbeelding spreekt. Consolideren, consolideren en consolideren, dat is het enige wat Jumbo doet. Succesvol is het zeker dus het is hun goed recht, maar niemand zal over 5 jaar nog van hun zeges spreken zoals ook niemand nog spreekt van de Sky-zeges. Dat is ook geen iconische sportploeg en die hebben het over een veel langere termijn laten zien.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ja precies. Het feit dat het enige van deze Tour wat me zal bijblijven dat witte, bleke gezicht van Pogacar is na zijn ineenstorting zegt genoeg.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dat is allemaal wel erg zuur. Tot en met de tijdrit was het een fraaie Tour in mijn ogen. Vele malen leuker dan de Giro dit jaar.
Jumbo-Visma doet natuurlijk wel meer dan consolideren. Ze gebruiken de gehele ploeg om Pogacar te kraken, zoals ze dat vorig jaar ook deden, alleen toen oogde het wat spectaculairder. In de eerste 10 dagen heeft Vingegaard twee keer een lange aanval geplaatst, waaronder op de Tourmalet op 60 km van de streep, dat is iets dat Sky en Froome in hun Tour-historie nooit hebben gedaan. Wat Vingegaard zaterdag deed was treurig en ook niet slim met het oog op komende jaren.
Ik zit trouwens die Netflix docu over de Tour van vorig jaar te kijken, dan is het management van Jumbo toch wel een verademing afgezet tegen met name de Franse ploegen. Die ploegleider van AG2R bijvoorbeeld lijkt wel een kind van 7 en wordt compleet geleid door z'n emoties (maar Marc Madiot ook trouwens). Bizar dat dit op het hoogste niveau gewoon kan bestaan.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Iedereen zal het nog wel over Froome hebben, want hij is record winnaar, als het gaat om de tour winnen zonder doping.
De derde week was wat saai inderdaad, maar goed als niemand in staat is om jou als renner te verslaan, dan krijg je bij succes altijd wel kritiek. Vingegaard is geen Pogacar, dat hadden we vorig jaar al kunnen zien. Die laatste bergetappe had hij meer kunnen koersen. De noodzaak was er niet om bang te zijn om teveel tijd te verliezen. Vingegaard kan er ook niks aan doen, dat er niemand was die hem over drie weken kon bedreigen. Straks moet hij zich nog schamen, dat hij over drie weken de beste is.
Er blijven bij mij wel meer dingen bij dan het witte bleke gezicht van Pogacar. De overwinningen van Bahrein inderdaad. De indrukwekkende inhaalrace van Woods op Puy de Dome. De strijd tot aan de tijdrit. Zeker de etappes waarin Pogacar een gaatje kreeg en Vingegaard aan het vechten was om niet teveel te verliezen met als hoogtepunt, die etappe naar Morzine, waarin hij het gaatje na een aantal kilometers toch weer wist te dichten.
Wat eRCee ook zegt. Na Lauruns heeft Vingegaard ook op de Tourmalet aangevallen, maar dat moest hij uiteindelijk bekopen, dan gaan de meeste renners defensiever koersen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De derde week was wat saai inderdaad, maar goed als niemand in staat is om jou als renner te verslaan, dan krijg je bij succes altijd wel kritiek.
Nibali won de tour in 2014 met 7'37'' voorsprong op de tweede.
En ondanks z'n dominantie was die tour veel leuker om te volgen dan de derde week van deze tour.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Het soort grillige overgangsetappes waar ook klassementsrenners getriggerd worden miste ik een beetje in de manneneditie. Mooie etappe deze namiddag in de vrouwenrace:
Morgen quasi vlak. Woensdag opnieuw een overgangsetappe:
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Reports: Jaylen Brown agrees to supermax extension with Celtics | NBA.com
Had toch eerder gedacht de Celtics Tatum voor langere tijd zouden vastleggen. Wat mij betreft toch duidelijk de betere en completere speler. Vond Brown in de play-offs onlangs bepaald geen overtuigende indruk achterlaten. In Boston zien ze het blijkbaar wel zitten en zijn dus bereid de hoofdprijs te betalen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Tatum is vooral qua cijfers indrukwekkender, maar volgens de kenners (wat ik niet ben) is Brown sinds terugkomen van blessure echt onoverwinnelijk.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Reports: Jaylen Brown agrees to supermax extension with Celtics | NBA.com
Had toch eerder gedacht de Celtics Tatum voor langere tijd zouden vastleggen. Wat mij betreft toch duidelijk de betere en completere speler. Vond Brown in de play-offs onlangs bepaald geen overtuigende indruk achterlaten. In Boston zien ze het blijkbaar wel zitten en zijn dus bereid de hoofdprijs te betalen.
Tatum gaan ze volgend seizoen waarschijnlijk (vrijwel zeker) een extension geven, die nog hoger ligt. Brown zijn contract liep af. Tatum heeft nog t/m 25/26, maar deze moet volgend jaar wel verlengd worden, omdat voor 25/26 hij een player option heeft om Free agent te worden. die extension gaat zeker wel hoger zijn dan Brown, want hij is absoluut de betere speler in het seizoen en de play-offs.
Brown is een kleine choker in de play-offs. Denken dat ze met Porzingis proberen, dat te masker, want dat is een betere scorer dan Smart, die ze getrade hebben. Echter is Smart een betere defender.
Brown is jaarlijks een trade kandidaat geweest. Snap wel dat ze hem deze extension geven, want hij zat in luxe positie. Haal maar eens een betere/gelijkwaardige speler terug of meerdere die gelijk zijn aan zijn salaris.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Tatum gaan ze volgend seizoen waarschijnlijk (vrijwel zeker) een extension geven, die nog hoger ligt. Brown zijn contract liep af. Tatum heeft nog t/m 25/26, maar deze moet volgend jaar wel verlengd worden, omdat voor 25/26 hij een player option heeft om Free agent te worden. die extension gaat zeker wel hoger zijn dan Brown, want hij is absoluut de betere speler in het seizoen en de play-offs.
Brown is een kleine choker in de play-offs. Denken dat ze met Porzingis proberen, dat te masker, want dat is een betere scorer dan Smart, die ze getrade hebben. Echter is Smart een betere defender.
Brown is jaarlijks een trade kandidaat geweest. Snap wel dat ze hem deze extension geven, want hij zat in luxe positie. Haal maar eens een betere/gelijkwaardige speler terug of meerdere die gelijk zijn aan zijn salaris.
Aha, dat had ik dan verkeerd gelezen/gehoord. Dacht dat Tatum's contract ook afliep. Thx voor de opheldering.
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Dan waarschijnlijk ook geen drie weken Tour meer....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja dat lijkt me wel waarschijnlijk.
Graaf Machine
-
- 9796 berichten
- 1412 stemmen
Dat was een lekker spannend potje waterpolo zeg. Nederlandse dames wereldkampioen na strafschoten. Genoten van de wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb alleen de penalty's even meegepakt, is weer eens geinig dat Nederland zo'n serie ook kan winnen. Fantastische prestatie.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Aranxta Rus wint na 15 jaar haar eerste WTA titel ooit. Netjes.
Graaf Machine
-
- 9796 berichten
- 1412 stemmen
Mooie beelden van een mistige Tourmalet. Vollering slaat flink gat.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Schitterende overwinning voor Vollering. Gister ouderwets genoten van het wielrennen. Het zegt genoeg dat ik in één dag meer genoten heb van het wielrennen dan drie weken mannentour. En dan ben ik nog één van de minst chauvinistische personen die er bestaan. Heroïsche strijd, mooie beelden van de mistige Tourmalet en ook leuke verrassingen. Chapeau aan alle dames.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik genoot ook met volle teugen van de Tour des femmes. SD Worx wederom de grote slokop, niet alleen tijdens de TT, maar gewoon de hele tour. Kopecky fenomenaal, en met maar 1 echte bergrit in het programma kan je wel boven jezelf uitstijgen en aanklampen, daar moeten we eerlijk in zijn. Maar wat een constante!
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Me gisteren trouwens ook gewaagd aan de Tour 2022 op Netflix.
Tja, ik zal het bij 1 aflevering houden denk ik. Erg flitsend allemaal, zeker met die camera´s op het stuur of zadel. Best spectaculair en zelfs beangstigend.
Veel valpartijen ook, beetje té, en dan heb ik het nog niet eens over Fabio, iets te sensatiebelust allemaal. Heroïek mag, maar ook dat werd te fel uitvergroot.
Niet echt een meerwaarde voor de wielerliefhebbers. Die Chainel, grrr, ergerlijk met zijn dummie taal. Duidelijk om een nieuw publiek aan te boren dat nog nooit een wielerwedstrijd heeft gezien. Die voorstellingsrondjes ook, tja ...
Splinters
-
- 2626 berichten
- 1391 stemmen
Van der vaart heeft een record te pakken. 48 uur lang padellen. Knap, al vind ik die dikke pens wel afbreuk doen aan de prestatie. Ik weet niet wat dat is met die oud-topsporters, want de enige is hij zeker niet. Maar goed, 48 uur lang padellen is 48 uur lang padellen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.